XSLaren edukia
Ekonomia Politikoa
- Ikastegia
- Lan Harreman eta Gizarte Langintza Fakultatea
- Titulazioa
- Lan Harreman eta Giza Baliabideetako Gradua
- Ikasturtea
- 2021/22
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Ingelesa
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 45 | 67.5 |
Gelako p. | 15 | 22.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
IRAKASGAIAREN KONPETENTZIA ESPEZIFIKOAK
1. Sistema ekonomiko bakoitzean dauden azpiko baloreak, helburuak, agenteak, eta instituzioak konparatu, merkatu sisteman arreta berezia jarriz hausnarketa kritikoa bultzatzeko asmoz.
2. Alor publikoak ekonomian hartzen dituen neurriak edo funtzioak ezagutu, modu honetaz alor publikoaren parte-hartze mota desberdinak bereizteko, eta teoria ekonomikorik nagusienak historia ekonomikoan kokatzeko.
Gaur egungo ekonomian sektore publikoaren parte-hartzearen xedeak zuzen aztertu eta honi buruzko informazioa ematen duten adierazleak analizatzeko eta interpretatzeko kapaza izan.
3. Funtsezko arazo eta desoreka makroekonomiakoak ezagutu. Honekin batera irtenbideak proposatu.
IKASKUNTZA EMAITZAK
1. Biztanleria estatistikak aztertzen ditu, kategoriak interpretatuz eta lan merkatuaren azterketan aplikatuz.
2. Biztanleria aktiboaren inkestaren estatistikak erabiltzen ditu langabezia eta jarduera tasak kalkulatzeko.
3. Langabezia eta jarduera tasak interpretatzen ditu eta haien arteko loturez ohartzen da.
4. Lan merkatuaren kontzeptuak erabiltzen ditu langabezia interpretatzeko teoria arruntenen arabera.
5. Planteatutako problema ebazteko beharrezkoak diren etapak ongi egituratzen ditu
6. Adierazitako informazio iturrietara jotzen du eta datu zuzenak biltzen ditu.
7. Jasotako informazioa modu argi eta koherentean laburtzen du
8. Aurkeztutako problema zuzen ebazten du eta ondorio argiak eta ongi argudiatuak ematen ditu.
TITULAZIOAREN KONPETENTZIA ESPEZIFIKOAK
17. Lan merkatuaren inguruko datuak eta adierazle sozio-ekonomikoak interpretatzea eta lan arloan ikerkuntza proiektuak garatzeko teknika egokiak aplikatzea.
Menperatze-maila eta irakaskuntzaren emaitzen inguruko informazioa: https://www.ehu.eus/documents/6902252/14777368/17.-14_10_29+GUIA+CEG+n%C2%BA+17_1%C2%BA%2C2%C2%BA%2C3%C2%BA%2C+4%C2%BA.pdf/bc32a6f2-8d4e-3804-f25f-ccd0f4abe1ff
GRADUKO ZEHARKAKO KONPETENTZIAK
Problemak eraginkortasunez ebaztea, balizko alternatibak identifikatu eta baloratzeko eskuratu diren gaitasunak eta trebeziak erabiliz (M2)
Menperatze-maila eta irakaskuntzaren emaitzen inguruko informazioa:
https://www.ehu.eus/documents/6902252/14777121/Anexo+IV+2014+CTG+Resol+problem.pdf/8c6c7ffc-fabc-787d-22ad-c075fc1b4923
Idatzizko komunikazioa
Graduko hizkuntza teknikoan idatziz, komunikatzea, transmititzea eta erlazionatzea. Menperatze-maila eta irakaskuntzaren emaitzen inguruko informazioa:
https://www.ehu.eus/documents/6902252/14777121/Anexo+II+2014_07_13+CTG+Comunic+escrita.pdf/b9c6a0db-c8cc-2c6f-9985-8ef1b0107daf
IKTen erabilera
Gaitasunez aplikatu eta erabili eskuragarri dauden IKTak, tituluaren edukiari lotutako informazioa lortzeko eta prozesatzeko. Menperatze-maila eta irakaskuntzaren emaitzen inguruko informazioa:
https://www.ehu.eus/documents/6902252/14777121/Anexo+III+2014_05_22+CTG+Uso+TIC.pdf/99ff7d7c-16ee-6e91-71b8-f66e1268e90e
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. Ikasgaia. - Mendebaldeko ekonomiak
1.1. Helburuak, printzipioak eta funtzionamendua.
1.2. Sistema ekonomikoak
2.Ikasgaia.- Merkatuaren analisi mikroekonomikoa.
2.1. Merkatuko egiturak
2.2. Konpetentzia perfektua
3. Ikasgaia.- Estatuaren esku-hartzea ekonomian.
3.1. Alor publikoaren funtzioak.
3.2. Merkatuko hutsegiteak.
3.3. Estatuko Esku-hartzearen tresnak eta bilakaera: Aurrekontu Publikoa
4. Ikasgaia.-Makroekonomia
4.1. Oinarrizko kontzeptuak
4.2. Aktibitatearen neurketa
4.3. Agregatu makorekonomikoak
4.4. Eskari politikak: zerga politika eta diru politika
5. Ikasgaia.- Lan merkatua
5.1. Lan merkatuaren analisia
5.2. Langabeziari buruzko teoria desberdinak eta langabezia motak
5.3. Enplegu politikak
6. Ikasgaia.- Inflazioa.
6.1. Definizioa eta neurtzeko era.
6.2. Langabeziaren eta inflazioaren arteko erlazioa
6.3. Efektu, arrazoiak eta politika motak inflazioari aurre egiteko.
7. Ikasgaia.- Nazioarteko merkataritza eta kanpoko ekonomia
7.1. Nazioarteko merkataritza eta globalizazioa
7.2. Kanpoko ekonomia. Oreka makroekonomikoa
7.3. Pagamendu balantza
MetodologiaToggle Navigation
Erabiliko den metodologia bikoitza da. Alde batetik, eskola magistralak, zeinetan irakasleak irakasgaiaren programako edukiak azaltzen dituen, eta bestetik, egizkizun praktikoak (talde lanaren zereginak, ariketak, aurkezpenak, etab.).
Orduen banaketa:
1.Teoria, astean 3 ordu
2.Praktikak, astean behin. Ordu bat
3.Tutoretzak, gaur aplikazioaren bitartez, astean 6 ordu aurreikusita.
Ikasleek Egela plataforma aurkituko dute web orrian formakuntza errazteko eta irakasleekin kontaktua mantentzeko kurtsoan zehar. Klasean landutako materialak ahal den neurrian argitaratuko dira egelan. Gainera, egelaren bitartez antolatuko dira eginkizun praktiko batzuk.
Irakasgai honetan jarraituko da arazoak konpontzean oinarritutako metodologia aktiboa. Horrela bada, irakaskuntzak ikaslea ardatz hartuko du eta ikaskuntza eraikuntza-prozesu bat bezala hartzen du. Metodologia horren erabilerak ikaskuntza hobea eta sakonagoa sustatzen du. Ikasleak arazo ekonomikoei buruzko iritzia emateko gaitasunak sustatzean, testuak eta dokumentazio desberdinak ulertuko ditu eta horren bidez, estrategia eta politika ekonomikoak proposatu ahalko ditu.
Autozuzendutako ikaskuntzan ikasleek taldean lan egingo dute eta irakaskuntza mundu errealeko arazoen edo praktika profesionalaren testuinguruan oinarrituko da eta.
Ikasleek Metodologia honen inguruan planteatutako arazoak, talde txikietan landuko dituzte eta bereziki ondorengo edukiak jorratuko dira: 5. GIH. Genero berdintasuna, 8. GIH . Lan duina eta hazkunde ekonomikoa eta 13. GIH. Klimaren aldeko ekintza.
Lauhilabetean zehar ikasleek jasoko dituzte orientabideak ikaskuntza prozesuan aurrera egiteko. Gainera, autoebaluazioa egiteko aukera izango dute bai banako ikaskuntzan baita taldeko lanean ere.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ohiko deialdian irakasgai honetan proposatzen da jarraipeneko ebaluazioa programatutako zeregin eta ehunekoen arabera. EZ DAGO AZTERKETA FINALA.
GARRANTZITSUA: Goian azaldutako jarraipeneko ebaluazioa jarraitu ahal izateko, ikasleek hurrengo bi baldintzak bete beharko dituzte derrigorrez:
1) Aurreikusitako zeregin guztiak egin behar dira. Ikasleren batek bat egin ezean, bere kalikazioa “EZ AURKEZUTA” izango da ohiko deialdian.
2) Gelako praktiketara asistentzia derrigorrezkoa da.
ONLINE EBALUAZIOA: Osasun egoerak hala eskatzen badu hurrengo prozedura aktibatuko da:
a) JARRAIPENEKO EBALUAZIOA: Planifikatutako sistema irakaskuntza gidaren arabera mantentzen da. Ebaluazioaren zeregin guztiak online eta egela plataformaren bitartez antolatuko dira.
b) AZKEN EBALUAZIOA: Azterketa online egingo da garatzeko galderekin egela plataforman.
Ohiko deialdiari uko egitea:
- Jarraipeneko ebaluazioa egin bada, deialdiari uko egin beharko zaio gutxienez dagokion irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago irakasleari idatzi bat aurkeztuz eta azken kalifikazioa EZ AURKEZTUA izango da (UPV / EHUko ebaluazio arautegiaren 12.2 artikulua).
- Azken ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egiteko nahikoa da Fakultateak azterketarako ezarritako data ofizialean ez agertzea eta azken kalifikazioa EZ AURKEZTUA izango da (UPV / EHUko ebaluazio arautegiaren 12.3 artikulua).
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Egelan igotako ikasmaterialak.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Gallego Bono, J.R. y Nacher Escriche J. (20001). Elementos básicos de economía. Un enfoque institucional.. Tirant lo blanch. Valencia
Hernandez-Sampieri, R. y Mendoza, C. (2018): Metodología de la investigación. Ed.McGraw-Hill.
Torres,J. (2015). Economia Política. Pirámide. Madrid
Gehiago sakontzeko bibliografia
Hernandez-Sampieri, R. y Mendoza, C. (2018): Metodología de la investigación. Ed.McGraw-Hill.
Krugman, P. et all. (2015) Fundamentos de Economía (3ª ed.) Editorial Reverte. Barceloona
Mankiw, N.G. (2016) Principles of Economics (8th edition). Cengage Learning.
Ochando Claramunt y otros(1996).Elementos basicos de economia. Tirant lo blanch. Valencia
Aldizkariak
Ekonomiaz
Información Comercial Española
Papeles de Economía Española
Revista de Economía Mundial
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- DE AYALA BILBAO, AMAYA
- SAINZ DE MURIETA ZUGADI, ELISA
- URIZAR ELCANO, ITZIAR
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 11:30-13:00 | 09:30-11:00 |
Irakasleak
01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 08:30-09:30 |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 11:00-12:00 |
Irakasleak
02 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 11:30-13:00 | 09:30-11:00 |
Irakasleak
02 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 08:30-09:30 |
Irakasleak
02 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 11:00-12:00 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 11:30-12:30 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 13:00-14:00 |
Irakasleak
61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 11:30-12:30 | 08:30-10:30 |
Irakasleak
61 Gelako p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 10:30-11:30 |