XSLaren edukia

Estrategia Zuzendaritza: Enpresa Politika

Ikastegia
Ekonomia eta Enpresa Fakultatea. Arabako Atala
Titulazioa
Enpresen Administrazio eta Zuzendaritzako Gradua
Ikasturtea
2020/21
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Ingelesa

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4761
Mintegia412
Gelako p.612
Ordenagailuko p.35

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Irakasgai honen helburu nagusia da zuzendaritza-maila goreneko erakundeen zuzendaritza ulertzea, ikasleek edozein enpresa edo erakunderako plan estrategiko bat egin ahal izateko tresna eta ikuspegietatik abiapuntu hartuta.

IRASKAGAIAREN GAITASUN ESPEZIFIKOAK

Irakasgai honek konpetentzia hauek garatu nahi ditu ikasleengan:



- Ikasleek enpresetan zuzendaritza eta plangintza estrategikoak duen garrantzia barneratzea, egungo enpresa-ingurune dinamikoan bizirauteko gutxieneko aukerak izateko.

- Ikasleek zuzendaritza estrategikoko eredu baten benetako eraginkortasuna hautematea eta analisi-objektibo-estrategien prozesu osoa nola egin daitekeen ikastea.

ZEHARKAKO GAITASUNAK

- Ahozko komunikazioa 3. mailan

- Idatzizko komunikazioa, 3. mailan

Bi gaitasun horiek ikasgaiaren idatzizko lanaren bidez ebaluatuko dira.



Gaitasunak gela magistraletan ebaluatuko dira, bai eta ikasgelako praktiketan edota mintegietan egingo diren zereginen eta lanen bidez ere.



IKASKUNTZAREN EMAITZAK



- Zuzendaritza estrategikoarekin lotutako kontzeptuak eta terminologia ulertzea eta erabiltzea.

- Ikasketa-kasu baten azterketa, jendaurrean aurkeztua, zuzendaritza estrategikoaren kontzeptuak eta edukiak lantzen dituena.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1.gaia: Zuzendaritza estrategikoaren testuingurua eta Z.E.-ren prozesua

- Sarrera

- Planteamendu estrategikoaren garrantzia gaur egun. Z.E.-ren bilakaera historikoa.

- Zuzendaritza Estrategikoaren kontzeptua eta helburua. Estrategia kontzeptua. Maila estrategikoak

- Z.E.-ren prozesua eta Plan Estrategikoa



2.gaia: enpresaren xedea, ikuspegia eta funtsezko balioak

-Sarrera

-Xedea eta ikuspegia

-Balioak, printzipioak eta etika



3. gaia: kanpoko analisi estrategikoa (enpresaren ingurunea)

-Sarrera

-Aurretiazko kontzeptua: Negozio Unitate Estrategikoa (NUE)

-Ingurune orokorraren azterketa: Pestel eredua

-Ingurune espezifikoaren azterketa (sektorea): Porter eredua



4. gaia: enpresaren barne-analisi estrategikoa

-Sarrera

-Enpresaren barne-analisia, funtzio-arloen arabera. Enpresaren baliabideen eta gaitasunen azterketa.

-Barne-analisirako laguntza-tresnak: benchmarkinga eta balio-katea



5. gaia: enpresaren egoeraren diagnostiko estrategikoa

-Sarrera

-AMIA: kanpoko aukerak eta mehatxuak. AMIA: indarguneak eta barne-ahuleziak

-AMIA: harreman gurutzatuak eta balizko ardatz estrategikoak



6. gaia: enpresaren helburuen formulazioa

-Sarrera

-Helburu orokorrak eta operazionalak

-Enpresaren helburu orokorrei buruzko teorien berrikuspen historikoa eta eztabaida. Helburuen sistemaren diseinua

-Aginte Taula Integralaren (CMI) erabilgarritasuna helburuen jarraipena egiteko

-Eranskina: Gizarte Erantzukizuna (GE)



7. gaia: enpresaren estrategia korporatiboak formulatzea

-Aurreko kontzeptuak: UEN, balio-katea eta Sinergia. Sarrera

-Produktuaren eremua: dibertsifikazio Estrategia. Eremu geografikoa: Nazioartekoratze Estrategia

-Balio-katearen eremua: integrazio bertikaleko estrategia



8. gaia: enpresaren lehiakortasun-estrategiak formulatzea

-Sarrera

-Aurretiazko kontzeptuak: UEN eta balio-katea

-Lehiatzeko abantaila iraunkorra

-Diferentziazio estrategia. Kostuen lidergo-estrategia

-Enpresa, estrategia korporatibo eta lehiakorren konbinazio bakar gisa



9. gaia: estrategia funtzionalak eta enpresaren kudeaketa-plana

-Sarrera

-Aurretiazko kontzeptuak: Plan Estrategikoa. Estrategia funtzionalak

-Kudeaketa Planak



10. gaia: ezarpen eta kontrol estrategikoa

-Sarrera

-Aurretiko kontzeptuak: Aginte Taula Integrala (CMI). Inplementazio estrategikoa: antolamendu-kontuak

-Kontrol estrategikoa

-CMI: ezarpen eta kontrol estrategikorako tresna erabilgarria





MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaian garatutako metodologia planteatutako helburu eta gaitasunetara egokituko da. Irakaskuntza-metodologiak aurkezpen-klaseak eta irakaskuntza-ikaskuntzako teknika aktiboak uztartzen ditu, Enpresen Administrazioa eta Zuzendaritza Graduko Ikasketa Planean aurreikusitako gaitasunak garatzea lortzeko. Horretarako, irakaskuntza-metodologia hau ezarri da:

- Klase magistrala: proposatutako helburuak lortzeko ikasleak ezagutu behar dituen oinarrizko kontzeptuak eta teknikak aurkeztuko dira.

- Kasuaren metodoa: metodologia horri esker, ikasleek enpresa batean erabakiak hartzeko prozesuari buruz ikas dezakete. Ikasleek enpresako pertsona baten rola hartzen dute eta planteatzen zaien benetako arazo bati irtenbidea ematen saiatzen dira.

- Ikasgelako praktikak eta mintegiak: deskribatutako ikaskuntza-emaitzak lortzeko, ikasleak enpresa-plan estrategiko bat egiteko gai izan beharko du, irakasleak klaseetan emandako informazioetan oinarrituta. Irakasgai honen lanak eta aurkezpenak gelan egingo dira, irakasleak ezarritako egun eta orduetan.



IRAKASKUNTZA EZ DA PRESENTZIALA IZANGO. OSASUN-ARRAZOIAK DIRELA-ETA IKASGELAN PRESENTZIALTASUNA BAIMENTZEN BADA, AURREZ AURREKO IRAKASKUNTZARA PASATUKO DA.









Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

A. EBALUAZIO JARRAITUA (MISTOA)



Erabilitako irizpide orokorrak

• I. Amaierako proba (azterketa mistoa): 5 puntu

• II. Irakaskuntza eta Proiektua (Plan Estrategikoa): 5 puntu.



I. Amaierako proba edo azterketa (5 puntu, gehienez)



Amaierako azterketaren bidez, ikasleek eskuratutako ezagutza teorikoak eta praktikoak baloratuko dira. Azterketa mistoa izango da, zati bat test motakoa (3 puntu) eta bestea garapenekoa (2 puntu) konbinatuz. Testa baztertzailea izango da, eta ikasgaia gainditzeko, nolanahi ere, haren balioaren %45 lortu behar da (1,35 puntu 3tik).



Azterketako notan gutxienez 2,25 puntu lortu behar da (5etik), irakasgaiaren lanaren balorazioa kontuan har dadin.



Azterketara ez joateak aurkeztu gabeko kalifikazioa lortzea dakar.



Azterketa arruntaren data ofizialean UPV/EHUn aurrez aurreko jarduera akademikoa etenda egongo balitz, lehen aipatutako proba-azterketa modu birtualean egingo da. Kasu horretan, azterketaren data ofiziala baino hamabost egun lehenago, proba horren xehetasunak jakinaraziko dira eGela plataformaren bidez.



II. Irakaskuntzaren eta proiektuaren kasua (plan estrategikoa) (5 puntu):



Ikasleek taldeka eta bi jardueratan landuko dituzte eskola magistraletan landutako ikasgaiekin lotutako alderdiak.



- (4 puntu) Plan estrategiko bat eginez, ikasleek taldeka hausnartu eta erabakiak hartu beharko dituzte eskola magistraletan azaldutako ikasgaiekin zerikusia duten alderdiei buruz. Azterketaren xede den enpresa aldez aurretik adostuko da irakaslearekin. Egindako plan estrategikoa adostutako egunean aurkeztuko da.

- (1 puntu) Era berean, gaitasun espezifikoen eta zeharkakoen lana indartuko da, irakasleak ikasleen irakaskuntza-ikaskuntza prozesurako aukeratutako irakaskuntza-kasu bat ebatziz.



Bi talde-jardueretan "ahozko komunikazioa" eta "idatzizko komunikazioa" zeharkako gaitasunak landuko dira, baita ikasgaiaren gaitasun espezifikoak ere.



Ikasturtean zehar, eGela plataforma birtualaren bidez, ebaluazio jarraituko jarduerei buruzko informazioa emango da.



Entregatutako jarduera edo lanen bat zati batean edo osorik kopiatu dela ikusten bada, irakasgaiaren kalifikazioa eten egingo da deialdi horretan.



B. AZKEN EBALUAZIOA



EHUko Gobernu Kontseiluak 2016ko abenduaren 15ean onartutako Graduko Tituluen Ikasleen Ebaluazioa Arautzeko Araudiaren arabera (2017ko martxoaren 13ko BOPV, 50. zk.), ikasleek aukera dute ebaluazio jarraituaren sistemari uko egiteko eta azken ebaluazioa egiteko, ebaluazio jarraitu horretan parte hartu duten ala ez kontuan hartu gabe (8.3 artikulua).



Uko egite hori idatziz jakinarazi beharko zaie irakasgaiaren irakasleei, lauhilekoaren lehen astetik, bederatzigarren astera arte beranduz jota (biak barne), ikastetxearen egutegi akademikoaren arabera.



Erabilitako irizpide orokorrak

• I. amaierako proba (azterketa mistoa): 5 puntu

• II. Irakaskuntza eta Proiektua (Plan Estrategikoa): 5 puntu.



I. amaierako proba edo azterketa (5 puntu, gehienez)

Amaierako azterketaren bidez, ikasleek eskuratutako ezagutza teorikoak eta praktikoak baloratuko dira. Azterketa mistoa izango da, zati bat test motakoa (3 puntu) eta bestea garapenekoa (2 puntu) konbinatuz. Testa baztertzailea izango da, eta ikasgaia gainditzeko, nolanahi ere, haren balioaren %45 lortu behar da (1,35 puntu 3tik).



Azterketako notan gutxienez 2,25 puntu lortu behar dira (5etik), irakasgaiaren lanaren balorazioa kontuan har dadin.



Azterketara ez joateak aurkeztu gabeko kalifikazioa lortzea dakar.



Azterketa arruntaren data ofizialean UPV/EHUn aurrez aurreko jarduera akademikoa etenda egongo balitz, lehen aipatutako proba-azterketa modu birtualean egingo da. Kasu horretan, azterketaren data ofiziala baino hamabost egun lehenago, proba horren xehetasunak jakinaraziko dira eGela plataformaren bidez.



II. Irakaskuntzaren eta proiektuaren kasua (plan estrategikoa) (5 puntu):



Amaierako ebaluazio-sistema erabiltzen duten ikasleek banaka lan egingo dute honako jarduera hauetan:

• (4 puntu) Plan estrategiko bat eginez, eskola magistraletan azaldutako ikasgaiekin zerikusia duten alderdiei buruz hausnartu eta erabakiak hartu beharko dituzte ikasleek.

Azterketaren xede den enpresa aldez aurretik adostuko da irakaslearekin. Egindako plan estrategikoa adostutako egunean aurkeztuko da.

• (1 puntu) Era berean, gaitasun espezifikoen eta zeharkakoen lana indartuko da, irakasleak ikasleen irakaskuntza-ikaskuntza prozesurako aukeratutako irakaskuntza-kasu bat ebatziz.



Bi talde-jardueretan "ahozko komunikazioa" eta "idatzizko komunikazioa" zeharkako gaitasunak landuko dira, baita ikasgaiaren gaitasun espezifikoak ere.



Entregatutako jarduera edo lanen bat zati batean edo osorik kopiatu dela ikusten bada, irakasgaiaren kalifikazioa eten egingo da deialdi horretan.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgaiko apunteak.
eGela plataformako material gehigarria.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ALBIZU, E. y LANDETA, J. (Coords.) (2011) Dirección estratégica de los recursos humanos. Teoría y práctica. Ed. Pirámide. Madrid. (Disponible en la biblioteca de la UPV/EHU)

GRANT, R.M. (2006): Dirección Estratégica: Conceptos, Técnicas y Aplicaciones, Edit. Thomson Civitas, 5ª edición.

Gehiago sakontzeko bibliografia

BUENO CAMPOS, E. (1996): Dirección Estratégica de la Empresa. Metodología, Técnicas y Casos. Edit. Pirámide, Madrid.
BUENO, E., MORCILLO, P. y SALMADOR, M. P. (2005): Dirección estratégica. Nuevas perspectivas teóricas, Pirámide, Madrid.
BUENO, E., MORCILLO, P., SALMADOR, M. P. y MARTÍN J. I. (2006): Dirección estratégica. Desarrollo de la estrategia y análisis de casos, Pirámide, Madrid.
GUERRAS, L. A. y NAVAS, J.E. (2015): La Dirección Estratégica de la Empresa: Teoría y Aplicaciones. Thomson Reuters- Civitas (5ª edición).
GUERRAS, L. A. y NAVAS, J.E. (2014): Casos de Dirección Estratégica de la Empresa. Thomson Reuters-Civitas, (5ª edición).
NAVAS J.E. y GUERRAS, L.A. (2016): Fundamentos de Dirección Estratégica de la Empresa, Thomson Civitas, (2ª edición).
JARILLO, J.C. (1992): Dirección Estratégica. Edit.McGRAW-HIL, Madrid. JARILLO, J.C. (2002): La lógica estratégica: evite los errores, Ediciones Deusto..
JOHNSON, G., SCHOLES, K. y WHITTINGTON, R. (2006): Dirección Estratégica, 7ª edición, Pearson Educación, Madrid.
MENGUZZATO, M. y RENAU, J. J.(1991): La Dirección Estratégica de la Empresa: Un enfoque innovador del Management.. Edit. Ariel Economía, Barcelona.
ONU (2015): 17 objetivos para transformar nuestro mundo. Accesible el 13/07/2020 en https://www.un.org/sustainabledevelopment/es/objetivos-de-desarrollo-sostenible/
PORTER, M. (1982): Estrategia Competitiva. Técnicas para el Análisis de los Sectores Industriales y de la Competencia. Cecsa, México.
OSTERWALDER, A., PIGNEUR, I., BERNARDA, G., y SMITH, A., (2014): Value Proposition Design. John Wiley and Sons, Inc., New Jersey, Estados Unidos.
OSTERWALDER, A. y PIGNEUR, I. (2011): Generación de modelos de negocio. Deusto Ediciones, España.
PORTER, M. (1982): Estrategia Competitiva. Técnicas para el Análisis de los Sectores Industriales y de la Competencia. Cessa, México.
PORTER, M.(1987): Ventaja Competitiva. Creación y Sostenimiento de un Desempeño Superior. Cecsa, México.

Aldizkariak

•Alta Dirección http://www.altadireccion.es/ie/home.htm
•Cuadernos de Gestión: http://www.ehu.es/cuadernosdegestion/revista/
•Ekonomiaz:
http://www.ogasun.ejgv.euskadi.eus/r51k86aekon/es/k86aEkonomiazWar/ekonomiaz/inicio?locale=es_ES
•Emprendedores: http://www.emprendedores.es/
•Harvard Deusto Business Review: http://www2.e-deusto.com/cdrevistasw/hdbr.htm
•Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa
•Universia Business Review: https://ubr.universia.net/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • DE LA FRAGUA LOPEZ, IÑIGO
  • GARCIA CASTRO, DAVID
  • VALMASEDA ANDIA, OIHANA
  • DE LA FRAGUA LOPEZ, IÑIGO
  • GARCIA CASTRO, DAVID
  • LOPEZ CARO, CRISTINA MARIA
  • GARCIA CASTRO, DAVID
  • LOPEZ CARO, CRISTINA MARIA
  • VALMASEDA ANDIA, OIHANA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

12:30-14:30

12:30-14:30

2-2

12:30-14:30

12:30-14:30

3-3

12:30-14:30

12:30-14:30

4-4

12:30-14:30

5-5

12:30-14:30

6-6

12:30-14:30

12:30-14:30

7-7

12:30-14:30

8-8

12:30-14:30

9-9

12:30-14:30

14:00-14:30

10-10

12:30-14:30

12:30-14:30

11-11

12:30-14:30

14:00-14:30

12-12

12:30-14:30

13-13

12:30-14:30

12:30-14:30

14-14

12:30-14:30

12:30-14:30

15-15

12:30-14:30

12:30-14:30

Irakasleak

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
5-5

12:30-14:30

7-7

12:30-14:30

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-4

12:30-14:30

8-8

12:30-14:30

12-12

12:30-14:30

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
9-9

12:30-14:00

11-11

12:30-14:00

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

10:30-12:30

10:30-12:30

2-2

10:30-12:30

10:30-12:30

3-3

10:30-12:30

10:30-12:30

4-4

10:30-12:30

5-5

10:30-12:30

6-6

10:30-12:30

10:30-12:30

7-7

10:30-12:30

8-8

10:30-12:30

9-9

10:30-12:30

12:00-12:30

10-10

10:30-12:30

10:30-12:30

11-11

10:30-12:30

12:00-12:30

12-12

10:30-12:30

13-13

10:30-12:30

10:30-12:30

14-14

10:30-12:30

10:30-12:30

15-15

10:30-12:30

10:30-12:30

Irakasleak

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
5-5

10:30-12:30

7-7

10:30-12:30

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-4

10:30-12:30

8-8

10:30-12:30

12-12

10:30-12:30

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
9-9

10:30-12:00

11-11

10:30-12:00

Irakasleak

61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

15:30-17:30

15:30-17:30

2-2

15:30-17:30

15:30-17:30

3-3

15:30-17:30

15:30-17:30

4-4

15:30-17:30

5-5

15:30-17:30

6-6

17:00-17:30

15:30-17:30

7-7

15:30-17:30

15:30-17:30

8-8

15:30-17:30

9-9

15:30-17:30

10-10

17:00-17:30

15:30-17:30

11-11

15:30-17:30

15:30-17:30

12-12

15:30-17:30

13-13

15:30-17:30

15:30-17:30

14-14

15:30-17:30

15:30-17:30

15-15

15:30-17:30

15:30-17:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E.
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E.
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E.
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E.
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E.
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E.
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E.
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E.
  • eAULA INFORMATICA AI2 - ENPRESA IKASKETEN U.E.
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E.
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E.
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E.
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E.
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E.
  • eAULA INFORMATICA AI2 - ENPRESA IKASKETEN U.E.
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E.
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E.
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E.
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E.
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E.
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E.
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E.
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E.
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E.
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E.

61 Mintegia-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
5-5

15:30-17:30

9-9

15:30-17:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E.
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E.

61 Gelako p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-4

15:30-17:30

8-8

15:30-17:30

12-12

15:30-17:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E.
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E.
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E.

61 Ordenagailuko p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
6-6

15:30-17:00

10-10

15:30-17:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA INFORMATICA AI2 - ENPRESA IKASKETEN U.E.
  • eAULA INFORMATICA AI2 - ENPRESA IKASKETEN U.E.