XSLaren edukia

Zerbitzuen eta Bestelako Ukiezinen Marketina

Ikastegia
Ekonomia eta Enpresa Fakultatea
Titulazioa
Marketineko Gradua
Ikasturtea
2020/21
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Ingelesa

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4260
Mintegia918
Gelako p.912

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Zenbait enpresa-sektore eta irabazi asmorik gabeko erakundek, gure sistema ekonomikoan garrantzi berezia dutenak, marketin printzipioak aplikatzerakoan trataera berezia eskatzen dute. Irakasgai honetan, alde batetik, sektore eta erakunde horien berezitasun espezifikoak ezagutzea nahi dugu eta, bestetik, berezitasun horiek Marketin-kudeaketan duten eragina ulertzea.



Ikasgaiari dagozkion gaitasun espezifikoak



1. Zerbitzuen, orokorrean, eta zerbitzu konkretu batzuen eta beste ondasun ukiezinen (turistikoak, finantzarioak, osasunarekin erlazionatutakoak, ideia sozialak, politikoak,...) berezitasuna egokiro ezagutzea, aztertzea eta interpretatzea. Hau guztia hurrengoa kontuan hartuz: ukiezintasuna zerbitzuen oinarrizko ezaugarria da eta marketinaren ekintzaren berezitasuna mugatzen du.

2. Berezitasun horrek marketin kudeaketan dituen inplikazioak ezagutu eta ulertu, ondo egokitutako marketin estrategiak eta ekintzak diseinatu ahal izateko.

3. Zerbitzu-enpresetan eta ondasun-ukiezinak eskaintzen dituzten erakundeetan (erakunde politikoak, sozialak,...) marketin estrategia eta ekintza eraginkorrak ulertu eta planteatzeko gai izatea.

4. Beste gaitasun orokorragoak: adierazpenerako gaitasunaren garapena, komunikaziorako gaitasuna (banakakoa zein taldeka, ahoz zein idatzizkoa), lan talderako gaitasuna, sormenerako gaitasuna.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Ikasgaia: MERKATUAK, PRODUKTUAK ETA ZERBITZU-BEZEROAK

1.1. Zerbitzuak truke-objektu gisa: Kontzeptua, Ezaugarriak, Tipologia eta Merkatuak/Bezeroak

1.2. Zerbitzuen ukiezintasuna

1.3. Zerbitzuen banaezintasuna eta heterogeneotasuna

1.4. Zerbitzuen Iraungipena



2. Ikasgaia: MARKETINAREN KUDEAKETA ZERBITZU-ENPRESETAN: MARKETINAREN TRIANGELUA

2.1. Zerbitzuen marketinaren triangelua: Kontzeptua eta Garrantzia

2.2. Kanpo- edo Salmenta Aurreko Marketinaren balioa: enpresaren irudia eta bezeroen erakarpena

2.3. Salmenta Ondorengo Marketinaren balioa: bezeroarekiko kontaktuen kudeaketa

2.4. Barne Marketinaren balioa



3. Ikasgaia: KALITATEA ETA ZERBITZU-KULTURA

3.1. Zerbitzuaren kalitatea: Kontzeptua, Osagaiak eta Kalitatearen kudeaketa

3.2. Zerbitzu-kultura I: Zerbitzuari zuzendutako lidergoa

3.3. Zerbitzu-kultura II: Barne marketina



4. Ikasgaia: ZERBITZU TURISTIKOEN MARKETINA

4.1. Turismoak duen garrantzi ekonomikoa eta soziala eta marketin printzipioen aplikazioa sektore honetan

4.2. Turismo Marketinaren jatorria eta garapena

4.3. Kontsumitzaile turistikoa : motibazioak, portaerak eta segmentazioa

4.4. Mix-turistikoa eta turismoan garapen berriak

4.5. Turismo Marketinaren Plana: Euskadiren kasua



5. Ikasgaia: HIRI MARKETINA

5.1. Hiri-marketinaren mixaren jatorria, kontzeptua eta osagaiak

5.2. Hiri marketinaren berezitasuna eta bere xede-publikoa: egoiliarrak, inbertsoreak eta turistak

5.3. Hiriaren helburuak garatzeko eta lortzeko inplikatuta dauden eragileak: Hiri-marketinaren erlazioak beste Marketinaren hedapenekin.

5.4. Marketin estrategia hiri batentzako: AMIA analisia, helburuak eta hobekuntzarako estrategiak

5.5. Hiri batentzako ekintza plana: diseinua eta hiri-produktuaren etengabeko hobekuntza, komunikazio-ekintza eta city branding





6. Ikasgaia: OSASUN ZERBITZUEN MARKETINA

6.1. Osasun merkatuaren berezitasuna ulertzeko aurretiazko gaiak

6.2. Osasuna, aldaketa prozesuan dagoen sektorea: osasun erreformak aldaketara egokitzeko eta haien artean erabiltzaile (marketin) joera

6.3. Marketinaren aplikazioa osasunari

6.4. Osasun produktua eta zerbitzu eranskinak

6.5. Osasun zerbitzuen banaketa: zerbitzuaren eskuragarritasuna eta servicespace

6.6. Komunikazioa osasun erakundeetan: kanpo eta barne komunikazioa



7. Ikasgaia: IRABAZI ASMORIK GABEKO MERKATUEN MARKETINA: MARKETIN SOZIALA ETA MARKETIN POLITIKOA

7.1. Marketin sozialaren kontzeptua, helburuak eta eragileak

7.2. GGKE-en berezitasuna marketin sozialaren eragile gisa

7.3. Marketin sozialaren estrategia eta ekintza: GGKE-en kasuari aplikazioa: segmentazioa, posizionamendua, aliantzak eta marketin-mixa

7.4. Marketin politikoa: irabazi asmorik gabeko merkatuaren kasu berezia



8. Ikasgaia: FINANTZA-ZERBITZUEN MARKETINA: BANKUAK ETA ASEGURUAK

- Oharra: Ikasgai hau ez da klaseetan emango eta ez da sartzen azterketa-gai bezala; hala eta guztiz ere, ikasleek aukeratu dezakete lan bat egiteko.

MetodologiaToggle Navigation

Ondorengo irakaskuntza metodoetan oinarrituko gara:

 Ikasgai magistrala.

 Klasean jorratuko diren kasuak eta irakurgaiak eta ikasleek egingo dituzten aktibitateak eta aurkezpenak.

 Mintegiak/tutoretzak banakakoak zein taldeka ikasleei beraien lan praktikoetarako behar duten informazioa, materiala eta jarraibideak emateko, bai gelan besteen aurrean egin behar dituzten aurkezpenak zein idatzizko lanak modu egokian bideratzeko asmoz.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazio sistema:



Ebaluazio jarraituko ikasleek klaseetara erregulartasunarekin joan behar izango dute.

Ikasturtean zehar zeregin ebaluagarri desberdineko errealizazioa proposatuko da, bai indibidual zein kolektiboki (guztira 5 puntu gutxienez, % 50 lortu behar izango delarik)

Programaren atal guztiak, eta ikasgelan garatzen diren jarduerak batuko duen azkeneko azterketa ( 5 puntu) proposatuko da. Gainditzeko beharrezkoa izango da azterketan puntuazio minimora iristea (kalifikazioaren %50a).



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Klasean ikusitako materiala E-Gelan egongo da.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Oinarrizko bibliografia:



AGUIRRE GARCIA, M.S. (Koordinatzailea) (2004): Sektore espefizikoetako marketina, EHU-UPV.



CUBILLO PINILLA, J.M. eta CERVIÑO FERNÁNDEZ, J. (Koordinatzaileak), (2008): Marketing Sectorial, ESIC, Madril.



GRANDE, I. (2005): Marketing de Servicios, ESIC, Madril.



LOVELOCK, C. eta WIRTZ, J. (2009): Marketing de Servicios. Pearson Educación, México.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Bibliografia osagarria:

ALDAMIZ-ECHEVARRÍA, C.: Marketing en ONGs de Desarrollo. Fundación Emilio Soldevilla eta IEPALA. Bilbao, 2003
BARRANCO, J.: Marketing Político. Pirámide/ESIC, Madril, 2003.
BARROSO CASTRO, C.: Marketing Bancario. Un Enfoque Estratégico. Esic. 1995.
BARRUTIA, J.M.: Marketing Bancario en la era de la Información. Pirámide/ESIC, 2002.
BERRY, L. eta PARASURAMAN, A.: Marketing de Servicios. La Calidad como Meta. Parramón. 1993.
CHIAS, J.: Marketing Público. Por un Gobierno y una Administración al Servicio del Público. Mc Graw-Hill. 1995.
ELIZAGÁRATE, V.: Marketing de Ciudades. Pirámide/ESIC, Madril, 2003.
FANTOVA AZCOAGA, F. (2000): "Investigación y desarrollo de un modelo de gestión para organizaciones no lucrativas de servicios sociales" Tesis doctoral Dirigida por Ángel Toña Güenaga, Bilbao. Pdf disponible en: http://www.plataformavoluntariado.org/resources/179/download.
GRÖNROOS, C.: Marketing y Gestión de Servicios. La Gestión de los Momentos de la Verdad y la Competencia en los Servicios, Diaz de Santos, 1994.
KOTLER, P., BROWEN, J. eta MAKENS, J.: Marketing para Turismo. PEARSON Prentice-Hall, Madril, 2008.
KOTLER, P eta ROBERTO, E.L.: Marketing Social. Díaz de Santos. 1992.
LAMATA, F.; CONDE, J.eta HORNO, M.: Marketing Sanitario. Diaz de Santos. 1994.
LUQUE, T.: Marketing Político. Un análisis del intercambio político. Ariel, 1996.
McGOLDRICK, P. eta GREENLANDS, S.: Comercialización de Servicios Financieros. McGraw-Hill, 1996.
POZA LLEIRA, de la, J.M.: Marketing Turístico, Oikos-Tau. 1993.
VAZQUEZ, R. eta besteak: Marketing. Estrategias y Aplicaciones Sectoriales. Civitas. 1994.

Aldizkariak

Marketing News

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AGUIRRE GARCIA, MARIA SOLEDAD
  • BLANCO MENDIALDUA, ANA
  • VICENTE MOLINA, MARIA AZUCENA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

12:30-14:00

1-15

10:00-11:00

11:00-12:30

8-8

12:30-14:00

14-14

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-4

12:30-14:00

7-7

12:30-14:00

9-9

12:30-14:00

11-11

12:30-14:00

13-13

12:30-14:00

15-15

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-3

12:30-14:00

5-6

12:30-14:00

10-10

12:30-14:00

12-12

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

12:30-14:00

1-7

10:00-11:00

11:00-12:30

8-8

12:30-14:00

8-15

10:00-11:00

11:00-12:30

14-14

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-4

12:30-14:00

7-7

12:30-14:00

9-9

12:30-14:00

11-11

12:30-14:00

13-13

12:30-14:00

15-15

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-3

12:30-14:00

5-6

12:30-14:00

10-10

12:30-14:00

12-12

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

12:30-14:00

1-2

10:00-11:00

11:00-12:30

3-15

10:00-11:00

11:00-12:30

8-8

12:30-14:00

14-14

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • -1.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

61 Mintegia-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-4

12:30-14:00

7-7

12:30-14:00

9-9

12:30-14:00

11-11

12:30-14:00

13-13

12:30-14:00

15-15

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • -1.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

61 Gelako p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-2

12:30-14:00

3-3

12:30-14:00

5-6

12:30-14:00

10-10

12:30-14:00

12-12

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • -1.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • -1.10 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)