XSLaren edukia

Nazioarteko Marketina

Ikastegia
Ekonomia eta Enpresa Fakultatea
Titulazioa
Enpresen Administrazio eta Zuzendaritzako Gradua
Ikasturtea
2020/21
Maila
X
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Ingelesa

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4263
Mintegia913.5
Gelako p.34.5
Ordenagailuko p.69

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Ikasketa konpetentziak:

IK1.- Lortutako datuetan oinarrituta, nazioarteko marketin esparruan iritzi arrazoituak emateko gaitasuna.

IK2.- Nazioarteko marketin ekintzen eta estrategien inguruan erabakitzeko eta praktikan jartzeko gaitasuna

IK3.- Nazioarte mailako merkatu analisiak eta ikerketak egiteko gaitasuna

IK4.- Erabakiak hartzerakoan autoerreferentzi irizpidea isolatuz, nazioarteko bezeroari eta merkatuari orientatzeko gaitasuna.

IK5.- Marketineko erabakiak, enpresaren beste sailen erabakiekin eta beste zenbait erakunderekin koordinatzeko gaitasuna

IK6.- Nazioarteko marketineko hiztegi aproposarekin, egokiro komunikatzeko gaitasuna.



EAZ GRADUA

Irakasgaiaren konpetentzia zehatz horiek M04 moduluaren (Enpresen Administrazioko eta Zuzendaritzako Hautazko Ibilbideak) M04CM01, M04CM02, M04CM03, M04CM04 eta M04CM06 konpetentziekin lotuta daude.



MARKETIN GRADUA

Irakasgaiaren konpetentzia zehatz horiek M03 moduluaren (Marketin) M03CM02, M03CM03, M03CM04, M03CM06, M03CM07 eta M03CM14 konpetentziekin lotuta daude.





Ikaskuntza emaitzak:

IE1.- Nazioarteko ingurunearen ezaugarriak, atzerritar merkatuan marketin kudeaketaren berezitasunak eta horien eragina nazioartekotzea erabakitzen duen enpresa osoaren jardueran ezagutzen ditu

IE2.- Nazioarteko merkatuan erabakiak hartzeko garrantzitsua den informazioa eta egin beharreko ikerketak aurrera eramateko metodología eta informazio iturriak aukeratzen ditu.

IE3.- Nazioarteko merkataritza kudeaketaren erabaki bai estrategikoak bai operatiboak planifikatzen, aurrera eramaten eta kontrolatzen ditu eta guzti hori arrazoituz eta koherenteki argudiatuz.



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

I. ATALA: NAZIOARTEKO FUNTSAK ETA INGURUNEA

1.GAIA: MERKATUEN GLOBALIZAZIOA ETA NAZIOARTEKO MARKETINA

1.1. Merkatuen globalizazioa

1.2. Nazioarteko marketinaren kontzeptua eta jarduera eremua

1.3. Nazioarteko marketina eta esportazioaren arteko ezberdintasunak

1.4. Nazioarteko eta nazio marketinaren arteko ezberdintasunak



2. GAIA: NAZIOARTEKO INGURUNEAREN AZTERKETA

2.1. Nazioarteko marketinaren ingurune bikoitza

2.2. Nazioarteko ingurune ekonomikoaren azterketa

2.3. Nazioarteko ingurune demografikoaren azterketa

2.4. Nazioarteko kultur ingurunearen azterketa

2.5. Nazioarteko lege eta politika ingurunearen azterketa



3. GAIA: NAZIOARTEKO MERKATARITZA IKERKUNTZA

3.1. Merkataritza ikerkuntzaren definizioa eta helburuak nazioarteko marketinean

3.2. Merkataritza ikerkuntzaren analisiaren egitura nazioarteko marketinean

3.3. Kanpo merkatuen ikerkuntzaren urratsak



II.ATALA: MERKATARITZAREN NAZIOARTEKOTZE-PROZESUA

4.GAIA: MERKATARITZAREN NAZIOARTEKOTZE-ERABAKIA

4.1. Nazioartekotzea hedapen bide bezala

4.2. Nazioartekotze-prozesuan zehar jarraitu beharreko urratsak

4.3. Nazioartekotzearen faktore erabakitzaileak

4.4. Nazioartekotze-ahalmenaren azterketa



5. GAIA: NAZIOARTEKO MERKATUEN AUKERAKETA

5.1. Nazioarteko merkatuak aukeratzeko planteamendua

5.2. Nazioarteko merkatuen aurreaukeraketa

5.3. Nazioarteko merkatuen aukeraketa

5.4. Egiaztapena: merkatuen nazioarteko segmentazioa



6.GAIA: NAZIOARTEKO MERKATUETAN SARRERA ETA GARAPENA

6.1. Sarrera modu ezberdinak eta atzerrian presentzia

6.2. Esportazioaren bidezko sarrera moduak

6.3. Kanpoko merkatuetan sartzeko gainerako sarrera moduak

6.4. Sarrera moduaren aukeraketa

III. ATALA: NAZIOARTEKO MARKETIN OPERATIBOA

7. GAIA: NAZIOARTEKO PRODUKTU POLITIKA

7.1. Kanpo merkatuetan produktuak dituen ezaugarriak

7.2. Barne atributuak

7.3. Kanpo atributuak

7.4. Atributu ukiezinak

7.5. Produktuen ezaugarrien araberako estandarizazioa edo egokitzapena



8. GAIA: NAZIOARTEKO PREZIO POLITIKA

8.1. Nazioarteko prezioa zehazteko faktoreak

8.2. Zergarik gabeko guneak (gune frankoak)

8.3. Dumpinga

8.4. Transferentzia prezioak

8.5. Konpentsazio merkataritza: prezioa zehazteko era gisa

8.6. Prezioari dagokion estandarizazioa



9. GAIA: NAZIOARTEKO KOMUNIKAZIO POLITIKA

9.1 Nazioarteko komunikazioaren gain eragina duten faktoreak

9.2. Komunikazio tresnak

9.3. Komunikazio tresna bereziak

9.4. Komunikazio globala



10.GAIA: NAZIOARTEKO BANAKETA POLITIKA

10.1. Banaketa, nazioarteko testuinguruan

10.2. Banaketa kanalen aukeraketan eragingo duten faktoreak

10.3. Banaketa estandarizazioaren zailtasuna



MetodologiaToggle Navigation

Aurkeztutako konpetentziak lortzeko, honako metodologia eta tresna pedagokikoak erabiliko dira:



Eskola magistralak: bertan, gai bakoitzaren funtsezko kontzeptuak definitu, azaldu eta eztabaidatuko dira.



Kasuaren metodoa. Enpresa egoera ezberdinetan kontzeptuak aplikatu eta gauzatu ahal izateko, kasu eta egoera zehatzen analisia planteatuko da.



Problemetan oinarritutako ikaskuntza. Ikasleen ikaskuntza aktiboa, autonomia eta inplikazioa sustatzeko, problema egituratzaileak aurkeztuko dira, zeintzuei ikasleek, konponbideak bilatu beharko dizkieten.



Tresna guzti horiek talde lana eta bai idatzizko bai ahozko adierazpena sustatu nahi dute. Bai talde txikietan zein handitan, tareen banaketa, analisi kritikoa eta ikasketa sinergiak erraztuko dituen talde lana sustatuko da.



OHAR GARRANTZITSUA: IRAKASKUNTZA MODU PRESENTZIALEAN EDO BIMODALEAN EGINGO DA (TALDEAREN TAMAINAK EZINEZKOA EGITEN BADU IKASLE GUZTIAK IKASGELARA BERTARATZEA). OSASUN-ARRAZOIAK DIRELA ETA, IKASGELAN EZIN BADA PRESENTZIALTASUNIK IZAN, ONLINE IRAKASKUNTZA EDO/ETA EBALUAZIOA GARATUKO DA.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ikasleek honako bi aukera hauen artean aukera dezakete:

1.- Bi atal dituen ebaluazio sistema mistoa: Kalifikazioaren % 30 ekintza eta entregagai batzuen bidezko etengabeko ebaluazio prozesuarekin lortzen da (gehienez 10 puntutik 3) eta gainerako % 70 unibertsitateko egutegi akademikoan ezarritako datetan egin beharreko azterketa batekin lortzen da (gehienez 10 puntutik 7).

Ikasgaia gainditzeko 5 lortu behar da, beharrezkoa izanik etengabeko ebaluazioan gutxienez puntu 1 lortzea (3 tik) eta azterketan 2,5 (7tik).

Etengabeko ebaluazioa ikasleek taldeka, autonomoki eta irakasleak gidatuta egingo duten zenbait ekintzen garapenarekin epaituko da. Ekintza horiek ebaluatzeko eta ikasketa prozesuaren berrelikadura lortzeko, ikasleek irakasleek ezarritako epean eta eskatutako moduan aurkeztu beharko dituzten zenbait entregagai programatu dira.

2.- Azken azterketa (ebaluazio jarraia ez egitea eskatu dutenentzat): Kalifikazioaren % 100 unibertsitateko egutegi akademikoan ezarritako datetan egin beharreko atal ezberdinak dituen azterketa batekin lortzen da. Bertan, materiaren % 100 eta irakasgaian planteatzen diren eta banakako froga batean ebalua daitezkeen ahalik eta konpetentzia gehien baloratuko dira. Ikasgaia gainditzeko 5 lortu behar da, beharrezkoa izanik 7 puntu balio duen azterketa zatian gutxienez 2,5 lortzea eta gainerakoan 1.

Aukera hau hartu nahi duten ikasleek hala adierazi behar dute lauhilabetearen 10. astea baino lehen. Horretarako, egelan zeregin bat zabalduko da.

Bai lehenengo zein bigarren aukera eginez gero, azken azterketara aurkezten ez diren ikasleak (ebaluazio mistoa jarraitu zein ez) EZ AURKEZTUA kalifikazioa lortuko dute.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Egela-n edo fakultateko erreprografia zentroan lortu ahal izando diren transparentziak

Proposatutako kasuak eta egelara igotako edozein material.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

CERVIÑO, J. (2006): Marketing Internacional. Nuevas perspectivas para un mercado globalizado. Pirámide. Madrid.

Gehiago sakontzeko bibliografia

CATEORA, P. R.; GILLY, M.C. y GRAHAM. J.L. (2014): Marketing Internacional, 16ª edición. McGraw Hill, México.
CZINKOTA, M.R. y RONKAINEN, I.A. (2013): Marketing Internacional. 10 edición, Cengage Learning.
GARCIA CRUZ, R. (2002): Marketing Internacional. Esic. Madrid.
HERMIDA, A. e IGLESIAS, I. (2015): Políticas de marketing internacional: Estrategias de producto, precio, comunicación y distribución, Ideaspropias Editorial, Vigo
HOLLENSEN, S. (2016): Global Marketing. A market-responsive approach. 7th edition. Addison Wesley Ed.
KEEGAN, W. J. y GREEN, M. C. (2009): Marketing Internacional, 5ª edición. Pearson Educación. México.
LLAMAZARES GARCÍA LOMAS, O. (2015): Casos de marketing internacional, Global Marketing Strategies, Madrid.
LLAMAZARES GARCÍA LOMAS, O. (2016): Marketing internacional, Global Marketing Strategies, Madrid.
MARTINEZ VALVERDE, J.F. (2017): Marketing internacional, Ediciones Paraninfo, Madrid
ORTEGA GIMÉNEZ, A. Y ESPINOSA PIEDECAUSA, J.L. (2015): Plan de internacionalización empresarial: manual
práctico, ESIC, Madrid.
SAINZ DE VICUÑA ANCÍN, J.M. (2015): Plan de internacionalización de la PYME en la práctica, ESIC Editorial, Madrid.

Aldizkariak

Euromoney
El exportador-ICEX
Boletín económico de ICE
ESIC Market
Harvard Deusto Marketing & Ventas
Harvard-Deusto Business Review

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ALDAMIZ-ECHEVARRIA GONZALEZ DE DURANA, COVADONGA
  • APAOLAZA IBAÑEZ, VANESA
  • BAÑALES MALLO, AMAIA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

12:30-14:00

16-30

10:00-11:00

11:00-12:30

23-23

12:30-14:00

29-29

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.2 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.2 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.2 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.2 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.2 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

12:30-14:00

22-22

12:30-14:00

24-24

12:30-14:00

26-26

12:30-14:00

28-28

12:30-14:00

30-30

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.2 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.2 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.2 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.2 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.2 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.2 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

08:30-10:00

22-22

08:30-10:00

24-24

08:30-10:00

26-26

08:30-10:00

28-28

08:30-10:00

30-30

08:30-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.2 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.2 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.2 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.2 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.2 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.2 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

12:30-14:00

27-27

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.2 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.2 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

08:30-10:00

27-27

08:30-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.2 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.2 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-18

12:30-14:00

21-21

12:30-14:00

25-25

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.2 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.2 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.2 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-18

08:30-10:00

21-21

08:30-10:00

25-25

08:30-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.2 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.2 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.2 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

12:30-14:00

16-30

10:00-11:00

11:00-12:30

23-23

12:30-14:00

29-29

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

12:30-14:00

22-22

12:30-14:00

24-24

12:30-14:00

26-26

12:30-14:00

28-28

12:30-14:00

30-30

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

12:30-14:00

27-27

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-18

12:30-14:00

21-21

12:30-14:00

25-25

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

12:30-14:00

16-20

11:00-12:30

16-21

10:00-11:00

21-30

11:00-12:30

22-30

10:00-11:00

23-23

12:30-14:00

29-29

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA

61 Mintegia-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

12:30-14:00

22-22

12:30-14:00

24-24

12:30-14:00

26-26

12:30-14:00

28-28

12:30-14:00

30-30

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA

61 Gelako p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

12:30-14:00

27-27

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA

61 Ordenagailuko p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-18

12:30-14:00

21-21

12:30-14:00

25-25

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A1.2 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA