XSLaren edukia
Zerbitzuen eta Bestelako Ukiezinen Marketina
- Ikastegia
- Ekonomia eta Enpresa Fakultatea
- Titulazioa
- Marketineko Gradua
- Ikasturtea
- 2021/22
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Ingelesa
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 42 | 60 |
Mintegia | 9 | 18 |
Gelako p. | 9 | 12 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Zenbait enpresa-sektore eta irabazi asmorik gabeko erakundek, gure sistema ekonomikoan garrantzi berezia dutenak, marketin printzipioak aplikatzerakoan trataera berezia eskatzen dute. Irakasgai honetan, alde batetik, sektore eta erakunde horien berezitasun espezifikoak ezagutzea nahi dugu eta, bestetik, berezitasun horiek Marketin-kudeaketan duten eragina ulertzea.
Ikasgaiari dagozkion gaitasun espezifikoak
1.Zerbitzuen, orokorrean, eta zerbitzu konkretu batzuen eta beste ondasun ukiezinen (turistikoak, finantzarioak, osasunarekin erlazionatutakoak, ideia sozialak, politikoak,...) berezitasuna egokiro ezagutzea, aztertzea eta interpretatzea. Hau guztia hurrengoa kontuan hartuz: ukiezintasuna zerbitzuen oinarrizko ezaugarria da eta marketinaren ekintzaren berezitasuna mugatzen du.
2.Berezitasun horrek marketin kudeaketan dituen inplikazioak ezagutu eta ulertu, ondo egokitutako marketin estrategiak eta ekintzak diseinatu ahal izateko.
3.Zerbitzu-enpresetan eta ondasun-ukiezinak eskaintzen dituzten erakundeetan (erakunde politikoak, sozialak,...) marketin estrategia eta ekintza eraginkorrak ulertu eta planteatzeko gai izatea.
4.Beste gaitasun orokorragoak: adierazpenerako gaitasunaren garapena, komunikaziorako gaitasuna (banakakoa zein taldeka, ahoz zein idatzizkoa), lan talderako gaitasuna, sormenerako gaitasuna.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. Unitatea: ZERBITZUEN MARKETING-ARI BURUZKO SARRERA: horien MERKATUAK, PRODUKTUAK ETA BEZEROAK
1.1.- Zerbitzuen marketinaren kontzeptua eta jatorria
1.2.- Zerbitzuak trukerako objektu gisa. Kontzeptua, ezaugarriak, tipologia eta merkatuak/bezeroak
1.3.- Zerbitzuen eta produktu fisikoen eta inplikazioen arteko aldeak Marketin Zuzendaritzarentzat
1.4.- Zerbitzu-enpresen Marketin Zuzendaritza: elementu nagusiak
1.5.- Zerbitzuen marketinarekin lotutako definizio garrantzitsuak: marketin Erlazionala, Barne Marketina, Kanpoko Marketina
1.6.- Zerbitzuaren logika nagusia eta ukiezinak batera sortzeko prozesua
2. Unitatea: BEZEROAREKIKO, ZERBITZUEN KALITATEAREKIKO ETA ZERBITZUEN KUDEAKETAREN GIZA FAKTOREAREKIKO HARREMANAREN KUDEAKETA
2.1.- Zerbitzuen marketinaren kontzeptua eta jatorria
2.2.- Zerbitzuak trukearen xede gisa. Kontzeptua, ezaugarriak, motak eta merkatuak/bezeroak
2.3.- Giza baliabideen garrantzia zerbitzuen kudeaketan
2.4.- 7 P-ak Zerbitzuen Marketinean
3. Unitatea: ZERBITZUEN BANAKETA ETA SALMENTA
3.1.- Sarrera: bitartekariak, funtzioak eta erabilgarritasunak
3.2.- Zerbitzuak banatzeko prozesua
3.3.- Txikizkako sektorea zerbitzuen ardatz gisa
3.4.- Zerbitzuen kalitatearen egokitzapena txikizkako merkataritzan
4. Unitatea: FINANTZA ZERBITZUEN MERKATARITZA
4.1.- Banku-jardueraren izaera eta marketinarekin dituen loturak
4.2.- Finantza-zerbitzuetako enpresetan prezioak finkatzeko prozesua
4.3.- Harremanak finantza-zerbitzuetako enpresetan merkaturatzea
5. Unitatea: ZERBITZUEN PUBLIKOEN MARKETING-a
5.1.- Jarduera publikoen izaera: ikuspegi orokorra
5.2.- Zerbitzu publikoen kalitatearen ebaluazioa
5.3.- Kalitatearen ebaluazioa, zerbitzu mediko publikoen kasuan
5.4.- Prozesuen kudeaketa, zerbitzu mediko publikoen kasuan
6. Unitatea: TURISMO ZERBITZUEN MERKATARITZEA
6.1.- Turismoaren garrantzi ekonomiko eta soziala
6.2.- Eskariaren aldea turismo-zerbitzuetan
6.3.- Eskaintzaren aldea turismo-zerbitzuetan
6.4.- Zerbitzuak elkartzeko prozesua
6.5.- Turismoko zerbitzuen aniztasuna
6.6.- Baterako sorkuntzaren definizioa egokitzea turismo-zerbitzuen kasuan
7. Unitatea: HERRIAREN, ESKUALDEEN ETA HERRIEN MARKETETA
7.1.- Sarrera
7.2.- Hiri Marketing-aren ezaugarri nagusiak
7.3.- Hiri batean interesa duten alderdiak
7.4.- Hiri baten marketinaren plangintza estrategikoa
8. Unitatea: Gizarte ZERBITZUEN ETA IRABAZI ASMORIK GABE
8.1.- Trukea irabazi-asmorik gabeko erakundeetan oinarrituta
8.2.- Oinarrizko giza beharren teoria, Max Neefen arabera
8.3.- Marketinaren ikuspegi soziala
8.4.- Marketin sozialaren kontzeptua eta oinarrizko ezaugarriak
8.5.- Marketin sozialeko plana diseinatzea
8.6.- Marketin soziala versus marketin sozial korporatiboa
MetodologiaToggle Navigation
Ondorengo irakaskuntza metodoetan oinarrituko gara:
Ikasgai magistrala.
Klasean jorratuko diren kasuak eta irakurgaiak eta ikasleek egingo dituzten aktibitateak eta aurkezpenak.
Mintegiak/tutoretzak banakakoak zein taldeka ikasleei beraien lan praktikoetarako behar duten informazioa, materiala eta jarraibideak emateko, bai gelan besteen aurrean egin behar dituzten aurkezpenak zein idatzizko lanak modu egokian bideratzeko asmoz.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Lehenengo azterketa egiteko, ikasleak hurrengo bi ebaluazio-aukeretako bat aukeratu beharko du:
EBALUAZIO JARRAITUA:
* jokaerak ikasgelan (banakakoak eta taldekoak): 20%
* Idatzi txostena & Prestakuntza klasera (taldeka): 20%
* idatzizko azken azterketa: 60%
EBALUAZIO EZ JARRAITUA:
* Idatzi txostena & Presentazioa klaseari (taldeka, irakaskuntzaren amaieran): 20%
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Klasean ikusitako materiala E-Gelan egongo da.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Oinarrizko bibliografia:
AGUIRRE GARCIA, M.S. (Koordinatzailea) (2004): Sektore espefizikoetako marketina, EHU-UPV.
CUBILLO PINILLA, J.M. eta CERVIÑO FERNÁNDEZ, J. (Koordinatzaileak), (2008): Marketing Sectorial, ESIC, Madril.
GRANDE, I. (2005): Marketing de Servicios, ESIC, Madril.
LOVELOCK, C. eta WIRTZ, J. (2009): Marketing de Servicios. Pearson Educación, México.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Bibliografia osagarria:
ALDAMIZ-ECHEVARRÍA, C.: Marketing en ONGs de Desarrollo. Fundación Emilio Soldevilla eta IEPALA. Bilbao, 2003
BARRANCO, J.: Marketing Político. Pirámide/ESIC, Madril, 2003.
BARROSO CASTRO, C.: Marketing Bancario. Un Enfoque Estratégico. Esic. 1995.
BARRUTIA, J.M.: Marketing Bancario en la era de la Información. Pirámide/ESIC, 2002.
BERRY, L. eta PARASURAMAN, A.: Marketing de Servicios. La Calidad como Meta. Parramón. 1993.
CHIAS, J.: Marketing Público. Por un Gobierno y una Administración al Servicio del Público. Mc Graw-Hill. 1995.
ELIZAGÁRATE, V.: Marketing de Ciudades. Pirámide/ESIC, Madril, 2003.
FANTOVA AZCOAGA, F. (2000): "Investigación y desarrollo de un modelo de gestión para organizaciones no lucrativas de servicios sociales" Tesis doctoral Dirigida por Ángel Toña Güenaga, Bilbao. Pdf disponible en: http://www.plataformavoluntariado.org/resources/179/download.
GRÖNROOS, C.: Marketing y Gestión de Servicios. La Gestión de los Momentos de la Verdad y la Competencia en los Servicios, Diaz de Santos, 1994.
KOTLER, P., BROWEN, J. eta MAKENS, J.: Marketing para Turismo. PEARSON Prentice-Hall, Madril, 2008.
KOTLER, P eta ROBERTO, E.L.: Marketing Social. Díaz de Santos. 1992.
LAMATA, F.; CONDE, J.eta HORNO, M.: Marketing Sanitario. Diaz de Santos. 1994.
LUQUE, T.: Marketing Político. Un análisis del intercambio político. Ariel, 1996.
McGOLDRICK, P. eta GREENLANDS, S.: Comercialización de Servicios Financieros. McGraw-Hill, 1996.
POZA LLEIRA, de la, J.M.: Marketing Turístico, Oikos-Tau. 1993.
VAZQUEZ, R. eta besteak: Marketing. Estrategias y Aplicaciones Sectoriales. Civitas. 1994.
Aldizkariak
Begiratu eGela zerbitzuan
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- BARRUTIA LEGARRETA, JOSE MARIA
- CHARTERINA ABANDO, JON
- NUÑEZ ZABALETA, AITZIBER
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 12:30-14:00 | ||||
1-15 | 10:00-11:00 | 11:00-12:30 | |||
8-8 | 12:30-14:00 | ||||
14-14 | 12:30-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 12:30-14:00 | ||||
7-7 | 12:30-14:00 | ||||
9-9 | 12:30-14:00 | ||||
11-11 | 12:30-14:00 | ||||
13-13 | 12:30-14:00 | ||||
15-15 | 12:30-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-3 | 12:30-14:00 | ||||
5-6 | 12:30-14:00 | ||||
10-10 | 12:30-14:00 | ||||
12-12 | 12:30-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- 0.4 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 12:30-14:00 | ||||
1-15 | 10:00-11:00 | 11:00-12:30 | |||
8-8 | 12:30-14:00 | ||||
14-14 | 12:30-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 12:30-14:00 | ||||
7-7 | 12:30-14:00 | ||||
9-9 | 12:30-14:00 | ||||
11-11 | 12:30-14:00 | ||||
13-13 | 12:30-14:00 | ||||
15-15 | 12:30-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-3 | 12:30-14:00 | ||||
5-6 | 12:30-14:00 | ||||
10-10 | 12:30-14:00 | ||||
12-12 | 12:30-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- B0.1 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 12:30-14:00 | ||||
1-15 | 10:00-11:00 | 11:00-12:30 | |||
8-8 | 12:30-14:00 | ||||
14-14 | 12:30-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- -1.9 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- -1.9 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- -1.9 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- -1.9 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- -1.9 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
61 Mintegia-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 12:30-14:00 | ||||
7-7 | 12:30-14:00 | ||||
9-9 | 12:30-14:00 | ||||
11-11 | 12:30-14:00 | ||||
13-13 | 12:30-14:00 | ||||
15-15 | 12:30-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- -1.9 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- -1.9 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- -1.9 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- -1.9 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- -1.9 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- -1.9 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
61 Gelako p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-3 | 12:30-14:00 | ||||
5-6 | 12:30-14:00 | ||||
10-10 | 12:30-14:00 | ||||
12-12 | 12:30-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- -1.9 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- -1.9 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- -1.9 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
- -1.9 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)