XSLaren edukia

Merkataritza Ikerketa

Ikastegia
Ekonomia eta Enpresa Fakultatea. Gipuzkoako Atala
Titulazioa
Enpresen Administrazio eta Zuzendaritzako Gradua
Ikasturtea
2021/22
Maila
X
Kreditu kopurua
5
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3552.5
Mintegia2.53.8
Gelako p.7.511.2
Ordenagailuko p.57.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

GAITASUNAK:

1. Enpresan hartu beharreko Merkataritza Zuzendaritza arloko erabakietarako informazio analisiaren tresnak moldatzea. Informazioak enpresarako baliabide bezala duen balioa ezagutzea.

2.- Enpresak merkatuan arrakasta izateko, beharrezkoa den informazio baliagarria lortzeko, datu-bilketa eta analisirako gaitasunak ikastea.

3. Merkataritza Ikerkuntzen Teknika Kualitatiboen eta Kuantitatiboen Identifikazioa, Azterketa eta Erabilpena.

4. Merkataritza Ikerkuntzen Galdesorta baten diseinua eta erabilpena.

5. Marketin Erabakien Menpekotasun eta Elkar menpekotasunen Analisi Teknika multibarianteen Identifikazioa, Azterketa eta Erabilpena.

6. Merkataritza Ikerketa Emaitzen Txostenen Aurkezpena (ahozko eta idatzizko gaitasuna).

7. Gaitasun orokor bezala, irakatsitako jakintzak egoera eta arazo errealetan aplikatzen jakitea.

EMAITZAK:

1. Ikasleak merkataritza ikerketa proiektu baten pausu ezberdinei buruzko ezagupena azaldu beharko du, non idatzizko probaren bidez egingo den.

2. Ikerketa lanaren bidez, edukiaz gain, merkataritza ikerketa proiektua gauzatzeko beharrezkoa den plangintza eta gauzatzeko gaitasuna azaldu beharko du.

3. Lanen aurkezpena eta defentsaren bidez merkataritza ikerketari buruzko idatzizko eta ahozko komunikazio gaitasunak azaldu beharko ditu.



Gaitasun espezifiko hauek M04 moduluaren ondorengo gaitasunekin loturik daude:

M04CM01 espezifikoa: Eskuratutako ezagupenak bere lanean aplikatzeko gaitasuna marketinarekin eta merkataritza ikerketarekin erlazionatutako edozein esparrutan.

M04CM02 zeharkakoa: Lortutako datuetan oinarrituz arrazoitutako iritziak emateko gaitasuna.

M04CM03 espezifikoa: Marketin eta merkataritza ikerketaren arlorako garrantzitsuak diren datuak bildu, sailkatu eta interpretatzeko gaitasuna, hauek modu etikoan erabiliz.

M04CM06 espezifikoa: Merkatuen ikerketak eta analisiak egiteko gaitasuna.

M04CM12 espezifikoa: Lanbidearekin eta lan merkaturekin erlazionatzeko gaitasuna.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. GAIA: MERKATARITZA IKERKETAREN KONTZEPTUA ETA DISEINUA.

1.1. Sarrera

1.2. Merkataritza Ikerketaren Kontzeptua eta Ezaugarriak.

1.3. Merkataritza Ikerketaren helburuak.

1.4. Merkataritza Ikerketaren Ereduak.

1.5. Merkataritza Ikerketaren prozedura



2.GAIA: MERKATARITZA IKERKETA EGITEKO INFORMAZIO ITURRIAK.

2.1. Informazio Iturrien Kontzeptua eta sailkapena.

2.2. Datuak Lortzeko Bigarren mailako Iturriak: Barrukoak eta Kanpokoak.

2.3. Datuak Lortzeko Lehen mailako Iturriak: Barrukoak eta Kanpokoak

2.4. Harreman Marketina eta bezeroekin harremanak

2.5. Informazioaren Bilketaren, Tratamenduaren eta Hedakuntzaren Etika



3.GAIA: INFORMAZIOA BILTZEKO TEKNIKA KUALITATIBOAK.

3.1. Informazio Kualitatiboen Kontzeptua, Ereduak eta Erabilgarritasuna

3.2. Talde-Dinamika

3.3. Sakoneko Elkarrizketa

3.4. Teknika Proiektiboak



4.GAIA: INFORMAZIOA BILTZEKO TEKNIKA KUANTITATIBOAK.

4.1. Informazioa Biltzeko Teknika Kuantitatiboen Sailkapena.

4.2. Berehalako Teknikak

4.3. Teknika Iraunkorrak



5.GAIA: GALDESORTAREN DISEINUA

5.1. Sarrera

5.2. Galdesortaren Diseinuaren Prozesua eta Eraikuntza

5.3. Marketinen aldagaien neurketa

5.4. Merkataritza Ikerketa eta Jarreren Neurketa



6. GAIA: LAGINKETA TEKNIKAK

6.1. Laginketaren Mugak eta Egokitasuna

6.2. Laginketaren Prozesua

6.3. Laginketa Aleatorio Sinplea

6.4. Laginketaren Tamainaren Erabakia



7. GAIA: LANDA-LANA ETA DATUEN PRESTAKUNTZA.

7.1. Landa-Lanaren Langileriaren Zuzendaritza

7.2. Landa-Lanaren Zenbait Arazo eta Ebazpenak

7.3. Informazioaren Kudeaketa eta tabulazioa.



8. GAIA: DATU ANALISIEN TEKNIKA MULTIBARIANTEAK

8.1. Analisi teknika multibarianteak. Aukeraketa irizpideak.

8.2. Menpekotasun teknika multibarianteak

8.3. Elkarmenpekotasun teknika multibarianteak.



9. GAIA: MERKATARITZA IKERKETAREN EMAITZEN TXOSTENEN AURKEZPENA.

9.1. Txostenen Garrantzia

9.2. Txostenen Ereduak

MetodologiaToggle Navigation

- Klase teorikoak: Irakaskuntza modu presentzialean egingo da osasun-baldintzek hala baimentzen duten bitartean. Taldearen tamainaren arabera ikasle guztiek ezin badute gelara bertaratu, irakaskuntza bimodala erabiliko da. Edozein kasutan, osasun-baldintzek hala eskatzen badute, irakaskuntza online moduan garatuko da.



- Klase praktikoak: Ikasgaian zehar ikasleari praktika ezberdinak aurrera eramatea proposatuko zaio, non azken baloraketan barneratuko diren.



o Ikasgaiaren hasieran merkataritza ikerketa bat aurrera eramateko gai interesgarri eta gaurkotu bat aukeratuko da. Programako gaiak merkataritza ikerketa baten prozesuko etapekin bat datozenez, gaiak klasean ikusten diren neurrian ikasleek taldeka aukeratutako gaia lantzen joango dira. Hau da, helburuak finkatu, bigarren mailako informazioa jaso, lehen mailako informazio kualitatiboa jaso, galdesorta sortu, e.a.



- Ikerketa lana: Ikasleek, praktikekin batera eta lau hilerokoan zehar merkataritza ikerketako proiektu bat diseinatuko dute. Ikasleek profesional baten papera (Ikerketa institutua) hartuko dute, non bere bezeroari bere ikerketaren proposamena aurkezten dioten, lau hilekoaren bukaeran klasean azalduz.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ikasgaiaren ebaluazio-sistema hurrengoa izango da:



- Garatu beharreko idatzizko azterketa: %70a, non gutxienez 2.4 lortu behar den 7rekiko gainontzeko zatietako notak batu ahal izateko. Hau da, gutxieneko hau (2.4) lortzen ez bada ikasgaia EZ da gaindituko. Edozein kasutan, osasun-baldintzek hala eskatzen badute, ebaluazioa online moduan garatuko da.

- Praktikak (ariketak, kasuak edo buruketak): %20a.

- Ikerkuntza lana: %10a (idatzizko txostena %5 eta ahozko aurkezpena %5).



Edozein kasutan, osasun-baldintzek hala eskatzen badute, ebaluazioa online moduan garatuko da.



Praktikak eta Ikerkuntza lana, nahiz eta klasera ez joan, egin daitezke, beti ere finkatutako datak errespetatuz. Horretarako, praktika hauek eGela bidez argitaratuko dira eta entregatzeko data ere azalduko da. Horrela, klasera etortzen ez direnak ere praktikak entregatu eta azken lana klasean defendatu ahal izango dute.



Ikasgaiaren azken nota hiru atalen baturaren emaitza izango da, atal bakoitzean gutxienekoetara iritsiz gero. Ikasgaia 5ekin gainditzen da, azterketan gehienez 7 atera daitekeelarik (etengabeko ebaluaketa).



ETENGABEKO EBALUAKETARI UKO EGITEKO: Ohiko deialdian azken froga 10ekiko egin nahi duten ikasleek eskaera IDATZIZ ikasgaiko lehen 9 asteetan zehar, hau da, martxoaren 29erako aurkeztu beharko dute.

Kasu honetan, ikasleak azken froga bat egin beharko du, non 10ekiko ebaluatua izango den.

Ohiko deialdiari uko egiteko nahikoa da azken frogara ez aurkeztea.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Erabili beharreko materiala Egela plataforman eta fotokopia-zerbitzuan eskuragarri egongo da ikasturtean zehar. Material hau beharrezkoa izango da klaseak jarraitzeko.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

• Oinarrizko bibliografia:



GRANDE, I. eta ABASCAL, E. (2014): Fundamentos y técnicas de investigación comercial, 12ª edición, ESIC, Madrid.

MALHOTRA, N.K. (2004): Investigación de mercados. Un enfoque práctico, 4ª edición, Prentice Hall, México.

MERINO, M.J. (coord.) (2010): Introducción a la investigación de Mercados. ESIC, Madrid

TRESPALACIOS, J.A., VÁZQUEZ, R eta BELLO, L. (2005): Investigación de mercados. Thomson, Madrid.

Gehiago sakontzeko bibliografia

• Gehiago sakontzeko bibliografia:

DÍAZ DE RADA, V. (2001): Diseño y elaboración de cuestionarios para la investigación comercial, ESIC, Madrid.
DÍEZ DE CASTRO, E. eta LANDA, J. (2002): Marketing. Investigación comercial, Pirámide, Madrid.
FERNÁNDEZ NOGALES, A. (2002): Investigación y técnicas de mercado, ESIC, Madrid.
GRANDE, I. eta ABASCAL, E. (2014): Fundamentos y técnicas de investigación comercial, 12ª edición, ESIC, Madrid.
GARCÍA FERRER, G. (2002): Investigación Comercial, ESIC, Madrid.
LANDA, J., MARTÍN, F., PACHECO, E.M., eta ROSA, I. M. (2002): Marketing. Aplicaciones en investigación comercial, Pirámide, Madrid.
LUQUE, T. (Coordinador) (2012): Técnicas de análisis de datos en investigación de mercados, Pirámide, Madrid.
LUQUE, T. (2017): Investigación de marketing 3.0 Pirámide, Madrid.
MARTINEZ, P. (2008): Cualitativa-mente: los secretos de la investigación cualitativa, ESIC, Madrid.
MANZANO, V.G., ROJAS, A.J. eta FERNÁNDEZ, J.S. (1996): Manual para encuestadores: fundamentos del trabajo de campo, Barcelona.
MERINO, M.J. eta YAGÜEZ, E.(2012): Nuevas tendencias en investigación y marketing. ESIC, Madrid.
MÚRIA, J. eta GIL, R. (1998): Preparación, tabulación y análisis de encuestas para directivos, ESIC, Madrid.
PEREZ, C. (2005): Métodos estadísticos avanzados con SPSS, Thomson, Madrid.
PEREZ, C. (2006): Muestreo estadístico: conceptos y problemas resueltos, Pearson, Madrid.
RABADÁN, R. eta ATO, M. (2003): Técnicas cualitativas para investigación de mercados. Pirámide, Madrid
ROSENDO, V.(2018): Investigación de Mercados. Aplicación al marketing estratégico empresarial. ESIC, Madrid.

Aldizkariak

Cuadernos de Gestión: http://www.ehu.eus/cuadernosdegestion/revista/es/
Esic Market: http://www.esic.edu/editorial/editorial_revista_esic.php
Investigación y Marketing: http://www.aedemo.es/aedemo/revista-investigacion-y-marketing
Revista Española de Investigación de Marketing: http://www.esic.edu/reimke/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • MENDIZABAL ZUBELDIA, ALAITZ
  • SAN MIGUEL OSABA, EDUARDO
  • VILLALBA MERLO, FRANCISCO JAVIER

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-20

10:00-12:00

10:00-12:00

21-25

10:00-11:30

10:00-11:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.2 - .
  • Aula 1.2 - .
  • Aula 1.2 - .
  • Aula 1.2 - .

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-26

11:00-11:30

30-30

11:00-11:30

10:00-11:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.2 - .
  • Aula 1.2 - .
  • Aula 1.2 - .

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
27-27

11:00-11:30

28-29

10:00-11:30

10:00-11:30

30-30

10:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.2 - .
  • Aula 1.2 - .
  • Aula 1.2 - .
  • Aula 1.2 - .

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-27

10:00-11:30

10:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.2 - .
  • Aula 1.2 - .

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-20

12:00-14:00

12:00-14:00

21-25

11:30-13:00

11:30-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.5 - .
  • Aula 1.5 - .
  • Aula 1.5 - .
  • Aula 1.5 - .

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-26

12:30-13:00

30-30

12:30-13:00

11:30-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.5 - .
  • Aula 1.5 - .
  • Aula 1.5 - .

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
27-27

12:30-13:00

28-29

11:30-13:00

11:30-13:00

30-30

11:30-12:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.5 - .
  • Aula 1.5 - .
  • Aula 1.5 - .
  • Aula 1.5 - .

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-27

11:30-13:00

11:30-12:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.5 - .
  • Aula 1.5 - .