XSLaren edukia

Estrategia Zuzendaritza Aplikatua

Ikastegia
Ekonomia eta Enpresa Fakultatea
Titulazioa
Enpresen Administrazio eta Zuzendaritzako Gradua
Ikasturtea
2021/22
Maila
X
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4263
Ordenagailuko p.1827

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Ikasleek konpetentzia hauek eskuratu beharko dituzte (K):

K1: Zuzendaritza Estrategikoaren prozesuaren logika eta garrantzia interpretatzea fase guztietan: analisia, diagnostikoa, helburuen eta estrategien formulazioa, ezarpena eta kontrol estrategikoa.

K2: proposatutako ereduetan oinarrituta, enpresa baten egoera estrategikoa aztertzea eta interpretatzea.

K3: helburu orokorrak formulatzea (eta birformulatzea, lehia-egoera berrien agerpenaren arabera) eta behar bezala definitzea, osagai nagusien arabera eta enpresa baten egoeraren diagnostikoan oinarrituta, eta haren xedearen, misioaren eta balioen definizioa kontuan hartuta.

K4: enpresa-helburuak lortzeko estrategia korporatiboak, lehiakorrak eta funtzionalak formulatzea (eta birformulatzea, lehia-egoera berrien agerpenaren arabera).

K5: plan Estrategiko oso bat egitea elkarlanean, proposatutako Zuzendaritza Estrategikoaren ereduaren arabera eta enpresa-simulazioko joko batek markatutako prozesu analitiko-erabakitzaile bati jarraituz.

K6: enpresa-simulazioko enpresarentzat egindako plan estrategikoa jendaurrean azaldu eta defendatzea, sinesgarritasunez eta zorroztasunez.

K7: Zuzendaritza Estrategikoaren elkarlaneko ikaskuntzaren aldeko jarrera kritikoa erakustea, norberaren eta besteen ikaskuntza-prozesuan lagunduz eta ekarpenak eginez.

Ikasleek IKASKUNTZA-EMAITZA (IE) batzuk lortzen badituzte, gaitasun horiek lortutzat joko dira. Hobeto ulertzeko, ikaskuntzaren emaitzak hiru kategoriatan taldekatu dira:

IE-Jakin (trebetasun kognitiboak: faktualak eta kontzeptualak). Ezagutza eta konprentsioa. Ikasleek zuzendaritza estrategikoaren eredua eta ondoren aplikatzeko ezagutu behar diren aldagaiak ulertzen dituzte. Horrek esan nahi du honako emaitza hauek lortu direla:

- IE-J1: Zuzendaritza Estrategikoan erabilitako kontzeptuak bereiztea.

- IE-J2: eredu estrategikoa (eskema) zuzen interpretatzea, enpresa-simulazioaren esparru kontzeptual gisa.

- IE-J3: lehiaketan izandako gertakari garrantzitsuak identifikatzea.

IE-Egiten Jakin (prozedura-trebetasunak). Analisia, sintesia eta aplikazioa. Zuzendaritza Estrategikoaren eredua behar bezala aplikatzen da enpresa-simulagailu baten testuinguruan, erabaki-eredu gisa. Jakintzaren ikaskuntzaren emaitza hau honela banatzen da:

-IE-EJ1: Enpresa-simulagailuak planteatzen dituen erabakiak hartzeko kontuan hartu behar diren kanpoko eta barneko faktore giltzarriak aztertzea.

- IE-EJ2: erabakitze-prozesuan jarraitu beharreko ardatz estrategiko nagusiak aukeratzea, eredu estrategikoaren fase analitikoaren emaitza gisa (AMIA diagnostikoa).

- IE-EJ3: hautatu (erabaki eta uko egin) eta jarraitu beharreko estrategiak defendatu, enpresa-simulatzailearen erabaki-proposamenari jarraituz.

IE-Izaten Jakin (jarrerazko trebetasunak). Ebaluazioa. Modu eraginkorrean integratzen da lan-taldeetan, eta lehiaketan hartutako erabakiak eztabaidatu eta argudiatzen ditu. Ikaskuntzaren emaitza hau honako hauetan zehazten da:

- IE-IJ1: aurretik hartutako erabakien ondoriozko egoera gatazkatsuak konpontzea.

- IE-IJ2: elkarlaneko esparru batean hartutako proposamenak sinesgarritasun-mailekin defendatzea.

- IE-IJ3: lantaldeko gainerako kideen parte-hartzea irizpide profesionalei jarraiki ebaluatzea.

Ikasgai honetarako deskribatutako ikaskuntza-eskumenak eta -emaitzak lotuta daude 04 moduluko ("Enpresa-administrazio eta -zuzendaritzako hautazko ibilbideak") lehen hamabi eskumen espezifikoekin, eta horri lotuta dago irakasgaia. Kanpoan geratzen da atzerriko hizkuntza batean komunikatzeko gaitasunari buruzko 13. zenbakia.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

Aurreko irakasgaietan garatutako edukiak, bereziki Zuzendaritza Estrategikoa: Enpresa-politika eta enpresaren kudeaketarekin lotutako irakasgaiei dagozkienak, ikasgai honetan praktikan jarriko dira, enpresa-simulagailu bat erabiliz. Hitzarmen honetan, zuzendaritza estrategikoa aurretik ikasi behar da: enpresa-politika (EAZGko 3. mailako lehen lauhilekoko derrigorrezko ikasgaia).

Irakasgaia 10 unitate didaktikoren aplikazioan egituratzen da:

1. UD: ZUZENDARITZA ESTRATEGIKOAREN ETA ZUZENDARITZA-PROZESUAREN TESTUALIZAZIOA

2. UD: ENPRESAREN MISIOA, IKUSPEGIA ETA FUNTSEZKO BALIOAK

3. UD: KANPOKO ANALISI ESTRATEGIKOA (ENPRESAREN INGURUNEA)

4. UD: ENPRESAREN BARNE-ANALISI ESTRATEGIKOA

5. UD: ENPRESAREN EGOERAREN DIAGNOSTIKO ESTRATEGIKOA

6. UD: ENPRESAREN HELBURUEN ERAKETA

7. UD: ENPRESAREN ESTRATEGIA KORPORATIBOEN ERAKETA

8. UD: ENPRESAREN LEHIAKORTASUN-ESTRATEGIAK ERATZEA

9. UD: ESTRATEGIA FUNTZIONALAK ETA ENPRESA KUDEATZEKO PLANA

10. UD: PRESTAKUNTZA ETA KONTROL ESTRATEGIKOA

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaiak hainbat tresna pedagogiko konbinatuko ditu, gaitasunetan oinarritutako eredu pedagogiko batean integratuta, eta hiru printzipio izango ditu oinarri:

- Aktiboa: ikasleen parte-hartzea eta erantzunkidetasuna bultzatuko da ikaskuntza-prozesuan.

- Lankidetzakoa: elkarlana erabiliko da ikaskuntza-sinergiak sortzeko iturri gisa.

- Esanguratsua: ikaskuntza oinarri kognitibo sendo batetik egingo da, erabilera praktiko eta profesionaleko eremuetan garatuko dena.

Irakasgaia nagusiki aplikatua da, izenak adierazten duen bezala; beraz, metodologia aktiboak erabiliko dira, eta, ikasgai horren ikaskuntzan duen eraginagatik, enpresa-simulazioa (business game) nabarmenduko da.

Hauek dira ikasturtean zehar erabiliko diren tresna pedagogiko nagusiak:

- Enpresa-simulazioko programa: irakasgaian erabiliko den programa berariaz diseinatuta eta garatuta dago diziplina horretarako, eta dagokion lizentzia du horretarako (2020/2021 ikasturtean, URL honetan egongo da: http://gesupv.simuladores-empresariales.com/index.php/login). Sarbide-gakoak irakasleek emango dituzte.

- Irakaskuntza kasuak: ikasturtean zehar, bi irakaskuntza-kasu landuko dira (bat simulazio-erronda bakoitzeko), enpresa-simulazioaren bidez gaitasunen araberako ikaskuntza garatzeko ad-hoc sortutakoak.

- Proiektuetan oinarritutako ikaskuntza: ikasleek proiektu integral bat garatuko dute, ikasgaian landutako gaiei aplikatuta.

- Zeharkako gaitasunen errubrikak.

Tresna pedagogiko horiek guztiak elkarlanaren alde egiten saiatuko dira, zereginen banaketa, azterketa kritikoa eta ikaskuntza-sinergiak ikaskuntza-prozesuaren osagai izan daitezen. Lantalde egonkorrak eratuko dira, eta horiek, modu autonomoan, Plan Estrategiko bat eta dagozkion kudeaketa-planak egingo dituzte enpresa jakin batentzat. Talde bakoitzeko kideek enpresa-funtzio nagusiekin bat datorren rol bat esleitu beharko diote elkarri. Ikasleek erabaki zehatzak hartu beharko dituzte, eta erabaki horietatik eratorritako emaitzak ikusi ahal izango dituzte enpresa-simulazioko programa baten bidez kudeatutako lehia-testuinguru erreal eta aldakorrean. Era berean, lehiaketa osatzen duten hurrengo erabakietan aurretik hartutako erabakiak zuzentzeko kontrol-mekanismoak ezarri beharko dira. Kalkulu-orriak egitean oinarritutako kudeaketa-tresnak modu osagarrian erabiltzea sustatzen da. Joko lehiakorra elkarren segidako hainbat erabakitan egituratzen da, denbora-horizonte simulatu zabal bat simulatzen dutenak. Bi fase lehiakor ezarriko dira, ikaskuntza- eta motibazio-arrazoiengatik.

Azkenik, talde bakoitzak hartutako erabakiak justifikatu beharko ditu, baita erabakiak hartzeko jarraitutako prozesua ere, eta kontrol-txosten bat egin beharko du. Txosten hori jendaurrean aurkeztuko da, akziodunen batzar orokor simulatu bat ordezkatuz.

Oharra: ikastetxeak esleitutako gela eta enpresa-simulazioko gela erabiliko ditugu, txandaka. Erabiliko den gela adierazten duen egutegia ikasleen eskura jarriko da egelaren bidez.

IRAKASKUNTZA PRESENTZIALA EDO BIMODALA IZANGO DA (TALDEAREN TAMAINAK EZINEZKOA EGITEN BADU IKASLE GUZTIAK IKASGELARA BERTARATZEA EDO IKASTETXEKO ZUZENDARITZAK PRESENTZIALTASUN EGOKITUAREN MODALITATE HORI ADOSTEA). OSASUN-ARRAZOIAK DIRELA-ETA IKASGELAN EZIN BADA PRESENTZIALTASUNIK IZAN, ONLINE IRAKASKUNTZARA PASATUKO DA.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Gaitasunen eredu pedagogikoa ikaskuntzaren emaitzen bidez ebaluatzen da (Jakin, Egiten Jakin eta Izaten Jakin). Prestakuntza-ebaluazioaren eredua, tresna anitzekoa, egiaztagarria eta parte-hartzailea da.

Lehia-fase bakoitzean (bi guztira), lehiaketa bat proposatuko da enpresa-simulazioaren bidez, eta aldi bakoitzeko erabakiak ebaluatu eta kalifikatu ahal izango dira. Bide horretatik gehienez 5 puntu lor daitezke (2,5 puntu faseko).

Horrez gain, lehia-fase bakoitzean (bi) jarduera ebaluagarri eta kalifikagarri bat sortzen da, simulazio-enpresaren plan estrategiko batekin eta kontrol-txosten batekin lotzen dena. Hauek publikoki aurkezten dira akziodunen batzar simulatu bat ordezkatuz. Bide horretatik gehienez 5 puntu lor daitezke (2,5 puntu faseko: txostenak 2 puntu eta aurkezpenak 0,5 puntu).

Enpresa-simulazioak eta, beraz, lehiaketa taldeetan egiten da, eta RA C- saber ser (jarrera-trebetasunak) ebaluazioa barne hartuko du. Horrela, azken kalifikazioa faktore zuzentzaile batekin doituko da autoebaluazio-sistema baten bidez. Batez ere taldea bera ebaluatzen da elkarrekin. Autoebaluazioa fase lehiakor bakoitzeko jarduera guztiak amaitzean egiten da, anonimotasuna bermatzen duen autoebaluazio-formulario espezifiko baten bidez.

Horrela, lehenengo deialdian, ebaluazio jarraituak 10 puntuko nota sortuko luke gehienez, honela banakatuta:

- "Business GAME" lehiaketa: 5 puntu.

- Entregatzekoak (Txostenak) (Plan Estrategikoa eta Kontrol Txostena – Aurkezpen publikoa): 5 puntu.

- AUTO-KO-EBALUAZIOA: faktore zuzentzailea.

1. deialdian ebaluazio jarraituaren bidez kalifikatzen da, salbu eta ikasleei berariaz uko egiten badiete, graduko titulazio ofizialetan ikasleen ebaluazioa arautzen duen araudian jasotako moduan eta epeetan, hau da, 2022eko apirilaren 8a baino lehen. Kasu horretan, ikasleak amaierako ebaluazioan kalifikatuko dira, eta bide beretik eta epe berberetan uko egin diezaieke. Amaierako ebaluazioaren kasuan, ikasleek proba aplikatua egin beharko dute (Erabaki isolatua), dagokion Plan Estrategikoa entregatu eta aurkeztu ondoren (proba aplikatuaren aurreko astean). Erabakiaren ondoren, ikasleek kontrol-txosten bat egingo dute emaitza ekonomikoekin, eta jendaurrean aurkeztuko dute akziodunen batzar baten ordezkari gisa (aplikatutako probaren hurrengo astean). Horrek guztiak 10 puntuko gehieneko balioa izango du.

Erabaki isolatua egiteko, lehen ebaluazio-osagaia gaindituta egon behar da (Plan Estrategikoa eta aurkezpena).

Lanaren KOPIA: aurkeztutako jarduera edo lanen bat zati batean edo osorik kopiatu dela egiaztatzen bada, irakasgaiaren kalifikazioa eten egingo da (0) deialdi horretan.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgai honetan formatu anitzeko derrigorrezko oinarrizko erreferentzia batzuk izango dira, eta ikasleek zabaldu egin beharko dituzte, prestakuntza-balio esanguratsua duten berezko proposamenekin (formatu anitzeko bibliografia, ikasleek zabaldua).
Era berean, enpresen simulagailuaren (business game) erabiltzailearen eskuliburua emango da.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ALBIZU GALLASTEGI, E. y LANDETA RODRÍGUEZ, J. (2011): Dirección estratégica de los Recursos Humanos: Teoría y Práctica, Pirámide, Madrid.



GRANT, R.M. (2006): Dirección Estratégica: Conceptos, Técnicas y Aplicaciones, Edit.Thomson Civitas, 5ª edición.

Gehiago sakontzeko bibliografia

BUENO CAMPOS, E. (1996): Dirección Estratégica de la Empresa. Metodología, Técnicas y Casos. Edit. Pirámide, Madrid.

BUENO, E., MORCILLO, P. y SALMADOR, M. P. (2005): Dirección estratégica. Nuevas perspectivas teóricas, Pirámide, Madrid.

BUENO, E., MORCILLO, P., SALMADOR, M. P. y MARTÍN J. I. (2006): Dirección estratégica. Desarrollo de la estrategia y análisis de casos, Pirámide, Madrid.

GUERRAS, L. A. y NAVAS, J.E. (2007): La Dirección Estratégica de la Empresa: Teoría y Aplicaciones. Edit. Thomson- Civitas (4ª edición), Madrid.

GUERRAS, L. A. y NAVAS, J.E. (2008): Casos de Dirección Estratégica de la Empresa. Edit. Thomson Civitas, 4ª edición, Madrid.

JARILLO, J.C. (1992): Dirección Estratégica. Edit.McGRAW-HIL, Madrid.

JARILLO, J.C. (2002): La lógica estratégica: evite los errores, Ediciones Deusto..

JOHNSON, G., SCHOLES, K. y WHITTINGTON, R. (2006): Dirección Estratégica, 7ª edición, Pearson Educación, Madrid.

MENGUZZATO, M. y RENAU, J. J.(1991): La Dirección Estratégica de la Empresa: Un enfoque innovador del Management.. Edit. Ariel Economía, Barcelona..

PORTER, M. (1982): Estrategia Competitiva. Técnicas para el Análisis de los Sectores Industriales y de la Competencia. Cessa, México.

PORTER, M.(1987): Ventaja Competitiva. Creación y Sostenimiento de un Desempeño Superior. Cecsa, México.

VENTURA, J. (2008): Análisis estratégico de la empresa. Paraninfo- Cengage Learning, Madrid.

Aldizkariak

Alta Dirección
Capital Humano
Cuadernos de Gestión: http://www.ehu.es/cuadernosdegestion/revista/
Ekonomiaz: http://www1.euskadi.net/ekonomiaz
Emprendedores: http://www.emprendedores.es/
Harvard Deusto Business Review: http://www2.e-deusto.com/cdrevistasw/hdbr.htm
Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa http://www.aedem-virtual.com/es/journal/redee
Universia Business Review: http://ubr.universia.net

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ARAUJO DE LA MATA, ANDRES
  • GARCIA MERINO, JOSE DOMINGO
  • LOPEZ DE GUEREÑO ZARRAGA, ARITZA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

12:30-14:00

16-30

10:00-11:00

11:00-12:30

23-23

12:30-14:00

29-29

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.7 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.7 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.7 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.7 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.7 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-22

12:30-14:00

24-28

12:30-14:00

30-30

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.7 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.7 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • 0.7 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

12:30-14:00

16-30

10:00-11:00

11:00-12:30

23-23

12:30-14:00

29-29

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • B0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-22

12:30-14:00

24-28

12:30-14:00

30-30

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • B0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)
  • B0.8 - EKONOMIA ETA ENP. FAK. (SARRIKOKO ERAIKINA)