XSLaren edukia

Merkataritza Banaketa

Ikastegia
Ekonomia eta Enpresa Fakultatea
Titulazioa
Enpresen Administrazio eta Zuzendaritzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
X
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4260
Mintegia918
Gelako p.912

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Merkataritza Zuzendaritza arloan bere jarduera profesionala garatzen duen graduatuen etorkizun laborala ezagupen hauek enpresa baten Marketinaren kudeaketan bateratzea denez, irakasgai honek merkataritza arloko erabaki guztien arteko elkarrekiko erlazioa, erakundean duten eragina eta erabakien integrazioa marketin plangintza eta kontrol faseetan ere azpimarratzen ditu.



M03 MARKETING MODULUAREN GAITASUNAK (letra lodiz, iraunkortasunerako enpresa-prestakuntzaren balioak nabarmenduta)



CM01 - Eskuratutako ezagutzak marketinarekin eta merkatu-ikerketarekin lotutako edozein arlotan lanean aplikatzeko gaitasuna. ESPEZIFIKOA

CM02 - Lortutako datuetan oinarrituta iritzi arrazoituak emateko gaitasuna. ZEHARKAKOA

CM03 - Merkatuen marketing- eta ikerketa-arlorako garrantzitsuak diren datuak biltzeko, sailkatzeko eta interpretatzeko gaitasuna, ESPEZIFIKOA

CM04 - Marketina eta merkatu-ikerketa osatzen duten arloetako bakoitzean informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak transmitituz modu egokian eta sinesgarrian komunikatzeko gaitasuna. ESPEZIFIKOA

CM05 - Ikasteko trebetasunak garatzea, autonomia-maila handia lortzeko, bai ondorengo ikasketei ekiteko, bai norberaren autoprestakuntzari begira. ZEHARKAKOA

CM06 - Marketin-estrategiei eta -ekintzei buruz erabakitzeko eta horiek praktikan jartzeko gaitasuna. ESPEZIFIKOA

CM07 – Bezeroari eta merkatuari orientazioa emateko gaitasuna ESPEZIFIKOA

CM08 - Idatzizko eta ahozko komunikaziorako gaitasuna, arintasunez. ZEHARKAKOA

CM09 - Taldean lan egiteko gaitasuna. ZEHARKAKOA

CM10 - Pentsamendu analitikorako eta hausnarketa kritikorako gaitasuna. ZEHARKAKOA

CM11 - Sormena, berrikuntza eta espiritu ekintzailea garatzeko gaitasuna, ZEHARKAKOA

CM12 - Ingelesez, frantsesez edo alemanez komunikatzeko gaitasuna. ZEHARKAKOA

CM13 - Ekonomia- eta enpresa-inguruneak aztertzeko gaitasuna. ESPEZIFIKOA

CM14 - Marketin-beharrak enpresako beste arlo batzuetako erabakiekin eta beste erakunde batzuekin koordinatzeko gaitasuna, baita marketin-kanpainak planifikatzeko eta garatzeko gaitasuna ere. ESPEZIFIKOA

CM15 – Lanbidearekin eta lan-merkatuarekin erlazionatzeko gaitasuna. ESPEZIFIKOA





Merkataritza-banaketa irakasgaiarekin lortu nahi diren gaitasun espezifikoekin lotutako emaitzak honako hauek dira:

• Merkataritza-banaketako motak eta egiturak ezagutzea, baita horiek aztertzeko ikuspegi eta tresna nagusiak ere.

• Banaketa-kanalak eta hornidura-katea osatzen duten eragileek betetzen dituzten funtzioak ezagutzea

• Merkataritza-banaketa ezagutza-ingurune globalizatu, erlazional eta omnikanal batean kokatzea.

• Logistikako erabakiak hartzeko trebetasunak eskuratzea, prozesuen digitalizazioa eta antolamendu-inplikazioak kontuan hartuta.

• Merkataritza-banaketaren alderdi komertzialak eta logistikoak erlazionatzea.

• Retail marketinari buruzko erabakiak hartzeko jarraibideak eta prozedurak izatea



IKASKUNTZAREN EMAITZA HORIEK GUZTIAK 13. GIHelburuari (KLIMAREN ALDEKO EKINTZA) SENTIKORRA DEN BANAKETA-POLITIKA BERMATZERA BIDERATUTAKO PRESTAKUNTZA BATETIK PLANTEATZEN DIRA.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1.go ZATIA: MERKATARITZA BANAKETA MARKETIN ALDAGAI BEZALA



1go gaia: Merkataritza banaketa sistema

1.1 Merkataritza banaketa. Definizioa eta funtzioak

1.2 Merkataritza kanalak balio-sortzaile gisa

1.3 Merkataritza-kanalen egitura eta antolaketa

1.4 Merkataritza-kanalaren diseinuaren erabakiak

1.5 Kanalaren portaera

1.6 Marketin logistika eta hornikuntza-katearen kudeaketa osoa

1.6.1 Hornikuntza-katearen zerbitzurako teknologia eta digitalizazioa

1.6.2 E-commerce-aren logistika

1.6.3 Alderantzizko logistika eta banaketa ingurumen-irizpideen arabera



2. gaia. Handizkako eta txikizkako banaketa

2.1 Handizkako enpresak banaketa kanalean

2.1.1 Handizkariak jatorrian

2.1.2 Jatorri-helmugan integratutako handizkariak

2.1.3 Handizkariak helmugan

2.2 Txikizkako enpresak banaketa kanalean

2.2.1 Txikizkako enpresa motak. Merkataritza formatuak

2.2.2 Merkataritza elektronikoa

2.3 Txikizkako enpresen kokapena marketineko estategien garapenerako aldagai baldintzatzaile gisa

2.3.1 Hiriko merkataritza. Hiri ingurunea merkataritza espazio moduan

2.3.2 Periferiako merkataritza

2.3.3 Saltoki fisikorik gabeko merkataritza



2. ZATIA: RETAIL MARKETINA. MARKETIN ERABAKIAK ENPRESA TXIKIZKARIAN



3. gaia. Marketina enpresa txikizkarian: Retail Marketina

3.1 Marketin estrategikoa eta operatiboa enpresa txikizkarian. Testuingurua

3.2 Marketin estrategikoa. Merkataritza saltokian segmentazio eta posizionamendu erabakiak

3.3 Marketin operatiboa. Retailing mix, edo marketin-mixa enpresa txikizkarian

3.4 Produktu/zerbitzutik erosketa-esperientziara: Shopping experience

3.5 Eztanda digitala eta honek merkataritzan duen eragina. Social Shopping

3.6 Erosketa esperientzia integratua



Proiektutik kanpo garatutako gaiak:



4.gaia. Marketin kudeaketa enpresa txikizkarian. Produktu-aukera, prezioak eta zerbitzuak

4.1 Aukeraren zehaztapena

4.1.1 Aukeraren dimentsioak: zabalera, sakontasuna, koherentzia

4.1.2 Aukera konfiguratzeko irizpide eta politikak

4.1.3 Banatzaile-markak surtiduan

4.2 Prezioen zehaztapena

4.2.1 Prezioak finkatzeko kontuan hartu beharreko faktoreak

4.2.2 Prezio-estrategiak txikizkarien sektorean

4.2.3 Salmenta-puntuaren errentagarritasuna

4.3 Zerbitzuak txikizkako merkataritzan

4.3.1 Zerbitzuak eratzerako orduan kontuan izan beharreko faktoreak: kostua eta bezeriarentzako balio erantsia

4.3.2 Salmenta pertsonala. Bai edo ez?

4.3.3 Zerbitzua fidelizazio faktore gisa



5 gaia. Marketinaren kudeaketa enpresa txikizkarian. Komunikazioa

5.1 Zergaitik da enpresentzako beharrezkoa komunikazioa?

5.2 Komunikazio Mix-a

5.3 Txikizkako saltokientzako oinarrizko publizitate euskarriak

5.4 Teknologiek txikizkako merkataritzaren komunikazioari egiten dizkioten ekarpenak









6. gaia. Marketinaren kudeaketa enpresa txikizkarian. Salmenta sustapena vs fidelizazioa

6.1 Ohiko salmenta sustapenak

6.2 Sustapen estrategia txikizkako merkataritzako fidelizazio tresna gisa

6.3 Fidelizazio programa saltokien lehiarako abantail iturri gisa





7. gaia. Marketinaren kudeaketa enpresa txikizkarian.Merchandisina.

7.1 Salmenta lekuari buruzko erabakiak

7.2 Saltokiaren kanpo-diseinua: errotuluak, sarrera, fatxada, erakusleihoa

7.3 Saltokiaren barne-diseinua: atal desberdinen kokapena, altzariak eta girotzea

7.3.1 Zentsumenen marketina eta Shopping Experience. Salmenta puntua esperientziak sortzeko eszenatoki bezala





MetodologiaToggle Navigation

Proiektuetan Oinarritutako Ikaskuntzak (POI) eta Arazoetan oinarritutako Ikaskuntzak (AOI) ikaslearen parte hartze aktiboa eta irakaslearen jarraipen aktiboa eskatzen du, Ikaskuntza Kooperatiboan oinarrituz nagusiki.

Ikaskuntza Kooperatiboak hainbat estrategia didaktiko biltzen ditu, non, klasea talde txikitan (3-5) antolatuz, ikasleek modu koordinatuan lan egiten dute zeregin akademikoak ebazteko eta beren ikaskuntza garatzeko. Egoera honetan ikasle parte hartzaileen helburuak loturik daude eta “bakoitzak bere helburuak lor ditzake bakarrik besteek beraien helburuak lortzen badituzte”

Proiektuetan Oinarritutako Ikaskuntzaren oinarria Ikaskuntza Kooperatiboa da eta ondokoak lortzen saiatzen da:

• Ikaskuntza prozesuan ikaslearen parte-hartze aktiboa bultzatu.

• Taldeek ikaskuntza maila handitzeko duten gaitasuna aprobetxatu ikaskideen elkarreraginaren bitartez.

• Ikaskuntza independente eta norberak zuzendutakoa bultzatu.

• Modu kritikoan arrazoitzeko gaitasunaren garapena bultzatu.

• Ikaskuntza esperientziari dagokionez ikasleen asetasuna handitu eta ikasgaiarekiko jarrera positiboak bultzatu.

• Ikasketak bertan behera uzten dutenen kopurua murriztu.

• Ikasleak prestatu egungo lan mundurako.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ohiko deialdian ezarritako ebaluazio sistema ebaluazio jarraitua da. Kalifikazioa bi ebaluazioen batura izango da (azken notaren %50a ikasleek garatutako proiektu baten ebuluazioaren bidez lortzen da eta gainerako %50a irakasleak klasean ezagutzak eta gaitasunak eskuratzeko planteatutako hainbat jarduera osagarrien ebaluazioaren bidez):

-PROIEKTUA: Derrigorrezkoa da Proiektuaren Azken Txostena egitea. Proiektua 2,5 puntutako (5 punturen gain) nota minimo batekin gainditu beharko da.

-JARDUERA OSAGARRIAK: Jarduera osagarriek ez dute Proiektuaren Azken Txostenaren bidez ebaluatutako irakasgaiaren edukirik jasoko. Jarduera osagarriak 2,5 puntuko (5 punturen gain) nota minimo batekin gainditu beharko dira.



Proiektua eta ebaluazio jarraituko beste zenbait proba burutu ondoren, deialdiari uko egiteko edo ebaluazio sistema aldatzeko eskaera idatziz aurkeztu beharko zaio irakasleari klaseko azken eguna baino hilabete bat lehenago behintzat.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

E-gela ikaskuntza birtualeko plataforman jasotako dokumentazioa
Oinarrizko bibliografian agertzen diren liburuak

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

APARICIO, G. y ZORRILLA, P. (Coords.) (2015): Distribución Comercial en la Era Omnicanal, Pirámide.







Gehiago sakontzeko bibliografia

Kotler, P. (2020): Retail 4.0: 10 Reglas para la era Digital, LIDeditorial.com.
García Villalobos, J. C. (2021): Distribución Comercial. Trade & Retail Marketing. Fundación Universitaria San Pablo CEU. Madrid.
Sieira Valpuesta, M. y Ponzoa Casado, J.M. (2018): MK Retail. Del comercio presencial al e-commerce. Marketing de la distribución, ed. Esic. Madrid

Aldizkariak

Harvard Deusto Marketing & ventas
Distribución y Consumo
Distribución Actualidad
Alimarket

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • APARICIO DE CASTRO, MARIA GLORIA
  • GILSANZ LOPEZ, AINHIZE
  • PANDO GARCIA, JULIAN

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

12:30-14:00

16-30

10:00-11:00

11:00-12:30

23-23

12:30-14:00

29-29

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A0.11 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.11 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.11 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.11 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.11 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

12:30-14:00

22-22

12:30-14:00

24-24

12:30-14:00

26-26

12:30-14:00

28-28

12:30-14:00

30-30

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A0.11 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.11 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.11 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.11 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.11 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.11 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA

01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

08:30-10:00

22-22

08:30-10:00

24-24

08:30-10:00

26-26

08:30-10:00

28-28

08:30-10:00

30-30

08:30-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A0.11 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.11 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.11 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.11 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.11 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.11 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-18

12:30-14:00

20-21

12:30-14:00

25-25

12:30-14:00

27-27

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A0.11 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.11 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.11 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.11 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA

01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-18

08:30-10:00

20-21

08:30-10:00

25-25

08:30-10:00

27-27

08:30-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A0.11 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.11 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.11 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.11 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

12:30-14:00

16-30

10:00-11:00

11:00-12:30

23-23

12:30-14:00

29-29

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A0.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

12:30-14:00

22-22

12:30-14:00

24-24

12:30-14:00

26-26

12:30-14:00

28-28

12:30-14:00

30-30

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A0.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-18

12:30-14:00

20-21

12:30-14:00

25-25

12:30-14:00

27-27

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A0.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA
  • A0.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA