XSLaren edukia

Kontabilitaterako Sarrera

Ikastegia
Lan Harreman eta Gizarte Langintza Fakultatea
Titulazioa
Gradu Bikoitza: Negozioen Kudeaketa + Lan Harremanak eta Giza Baliabideak
Ikasturtea
2020/21
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala37.556.2
Gelako p.1522.5
Ordenagailuko p.7.511.2

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

GAITASUNAK:



ZEHARKAKO GAITASUNAK (ZG):

Problemak eraginkortasunez ebaztea, eta eskuratutako gaitasunak eta abileziak alternatibak identifikatu eta balioesteko erabiltzea.



Menperatze-maila eta irakaskuntzaren emaitzen inguruko informazioa:

https://www.ehu.eus/documents/6902252/14777121/Anexo+IV+2014+CTG+Resol+problem.pdf/8c6c7ffc-fabc-787d-22ad-c075fc1b4923



Gizartearen aldaketa tekniko, sozial eta lan- eta kultura-arlokoei bizitza osoko prestakuntza-prozesu jarraitu baten bitartez aurre egiteko prestakuntza humanista eta profesional bat ematea.



Menperatze-maila eta irakaskuntzaren emaitzen inguruko informazioa:https://www.ehu.eus/documents/6902252/14777121/Anexo+IX+2014_05+CTG+1%2C3%2C4%2CTFG+adaptaci+entorno.pdf/225d821b-410b-bf74-96b8-bde3cf3238b6



TITULAZIOKO (GRADOKO) GAITASUN BEREZIA (GG):

Enpresen eta gainerako erakundeen fiskalitateari eta kontabilitateari lotutako gaietan kudeaketak egitea, aholkatzea eta, hala badagokio, taldean jardutea.



Menperatze-maila eta irakaskuntzaren emaitzen inguruko informazioa:

https://www.ehu.eus/documents/6902252/14777368/15.-14_10_29+GUIA+CEG+n%C2%BA+15_1%C2%BA%2C2%C2%BA%2C3%C2%BA%2C+4%C2%BA.pdf/7182beb2-52b6-9372-96c7-b7b68c74768e





IKASGAIKO GAITASUN (GA) BEREZIAK (Kontabilitaterako Sarrera-KS):



KS_GA1.Kontabilitate informazio sistemari, bere metodologiari eta bere oinarrizko arauei buruzko informazioa aktiboki ulertu, buruz ikasi eta erabili, kontabilitate agiri garrantzitsuenak behar bezala interpretatu ahal izateko.



KS_GA2.Taldeko lanaren bidez, benetako enpresa baten kontabilitate informazioa aztertu, bere ondare egoerari eta emaitzei buruzko txosten bat osatzeko, eta beharrezkoak diren azalpenak ahoz nahiz idatziz emateko.



KS_GA3.Enpresa txiki batean eman daitezkeen oinarrizko eragiketa ekonomikoak kontabilizatu, eta beharrezkoak diren azalpenak ahoz nahiz idatziz eman, enpresa horren ondarea eta emaitzak behar bezala islatzeko bai banakako lanaren eta bai taldeko lanaren bidez.



KS_GA4.Enpresa baten Egoera Balantzea eta GalduIrabazi Orria zehaztutako orden eta ereduen arabera osatu, bere ondare eta emaitza islatzeko, bai banakako eta bai taldeko lanaren bidez.



Ikasgaian garatu beharreko gaitasunekin lotuta, honako IKASKETA-EMAITZAK (IE) lortzea espero da:

KS_IE1.Kontabilitate sistemaren, eta baita enpresa baten kontuetako ondare eta emaitzaren oinarrizko kontzeptuak identifikatu (GA2).



KS_IE2.Kontabilitate sistemaren oinarrizko tresnak erabili: Egunkaria liburua eta Nagusia liburua (GA1; GA3).



KS_IE3. Hurrengo elementu hauei buruzko eragiketak,Egunkarian eta Nagusian kontabilizatu dagozkion erregistro eta balioespen arauen arabera: izakinak, kobrantza arriskua, BEZ, aurrerakinak, kobratzeko efektuak, pertsonal gastuak, itxierako eragiketak (GA1; GA3) (ZG).



KS_IE4.Kontabilitate informazioaren laburpen agiriak osatu: Egoera Balantzea eta Galdu-Irabazi Orria, indarrean dauden ereduen arabera (GA1; GA3; GA4) (ZG).



KS_IE5.Bai kontabilizatutako eragiketak eta baita osatutako laburpen agiriak ere, ahoz nahiz idatziz, interpretatu.(GA3, GA5) (ZG).



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. GAIA: ENPRESA ETA KONTABILITATEA

1.1 Ekonomia jarduera eta agente ekonomikoak GIHen (Garapen Iraunkorrerako Helburuen) esparruan

1.2 Kontabilitate informazioaren sistema GIHen (Garapen Iraunkorrerako Helburuen) esparruan



2. GAIA: BALANTZEA, ENPRESA INFORMAZIOAREN AGIRIA

2.1. Ondarearen kontzeptua

2.2. Eegoera ekonomiko-finantzarioaren agiria. Egoera balantzea

2.3. Ondare aldakuntzak



3. GAIA: EMAITZA, ENPRESA EFIZIENTZIAREN ERAKUSLE

3.1. Emaitzaren kontzeptua

3.2. Gastuaren ezagutza

3.3. Sarrera sortzen duten elkartrukeak

3.4. Emaitza aurkezteko era: Galdu-irabazi Orria



4. GAIA: KONTABILITATE METODOA

4.1. Kontua adierazpide bezala. Kontuaren teknizismoak.

4.2. Kontuen sailkapena

4.3. Kontuen funtzionamendu akordioa (Partida Bikoitza)

4.4. Egite kontableen erregistroa, Egunkaria eta Nagusia liburuetan.



5. GAIA: KONTABILITATE ZIKLOA

5.1. Kontabilitate irekiera eta ekitaldiko eragiketen adierazpena

5.2. Batuketa eta saldoen egiaztapen balantzea

5.3. Erregularizazio prozesua eta ekitaldiaren itxiera

5.4. Urteko kontuen osatze prozesua



6. GAIA: KONTABILITATEAREN NORMALIZAZIOA

6.1. Kontabilitatearen normalizazioaren zergatia

6.2. Nazioarteko arauen eragina Espainian

6.3. Espainiako kontabilitate erregulazioa

6.4. Kontabilitate Plan Orokorra



7. GAIA: IZAKINAK

7.1 Sarrera. Ustiapenaren zikloa

7.2. Izakin motak

7.3. Izakinen tratamendu kontablea

7.4. BEZaren tratamendua



8. GAIA: GIZA BALIABIDEAK

8.1 Nomina

8.2 Beste zenbait gastu eta bestelako informazioa



9. GAIA: TRAFIKO ERAGIKETENGATIK ZORDUNAK ETA HARTZEKODUNAK

9.1. Trafiko eragiketak eta finantza-eragiketak

9.2. Hornitzaileei aurrerakinak eta bezeroenak

9.3. Kobrantza arriskuaren tratamendua

9.4. Merkataritza efektuak

9.5. Kredituen beste kudeaketa mota bat: "faktoring"a



MetodologiaToggle Navigation

METODOLOGIA - ARGITZEAK

Ikasgaiak 6 kredituko lan zama du. Beraz, 150 ordu dira ikasle bakoitzarentzat. Horietako 60 bertaratzekoak dira, eta 90 ez bertaratzekoak (bai banaka, bai taldeka lan egiteko).



2, 3, 7 eta 8 gaiak proiektu baten bidez, landuko dira bereziki (printzipioz irakasleak inolako aurkezpenik gin gabe). Hala ere, proiektua nolakoa izango den hasieratik esaten da eta benetan, ikasgaiko gai guztiak daude harekin nolabait lotuta.



Proiektuari esleitu zaion aurreikusitako lan zama 2,4 kreditukoa da (ikasgaiaren %40), hau da, 60 lanordu ikaslearen aldetik. Printzipioz, 24 ordu ikasgelan bertan betetzekoak dira eta 36, ez bertaratzekoak.



Ikasketa helburuak betetzen direla ziurtatzeko, ikasleek kontzeptu mapak eta laburpenak egingo dituzte kontzeptu batzuei buruz, eragiketak kontabilitate liburuetan islatuko dituzte eta ondareari eta emaitzei buruz informazioa ematen duten laburpen agiriak osatuko dituzte, batzuetan ikasgelan bertan, eta beste batzuetan gelatik kanpo, nahiz banaka nahiz taldeka.



Elkarrekin aritzeko jarduerak antolatu dira hasieratik, ikasleak metodologia honetan ohitu daitezen eta bere ikasketa prozesuan murgildu daitezen. Edonola ere, ikasleak zenbait “emangarri” osatu beharko ditu: batzuk ikasgaiarekin lotutakoak orohar, eta besteak, zuzenean osatu beharreko proiektuarekin.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Proiektuan parte hartzen duten ikasgai bakoitzeko ebaluaketa sistema orokorra (ikastaldiko lehen egunean bestelako azalpenak ematen dira, Egelako Ikaslearen Gidan ere daudenak):



Proiektua = %50

Kontuan hartzeko:

-Proiektuko emangarri guztiak taldeka egingo dira eta kalifikazioa ere taldekakoa izango da, azken inkestan izan ezik.

-Ez bertaratzeko emangarriak eskuz ekarriko dira, ikasgelan edo bulegoan (ez emailez).

-Epez kanpo ekartzen direnak kalifikazioaren gutxitzea edukiko dute.

-Proiektuko emangarri guztiak irakasleak balioetsiko ditu, hauek izan ezik:

5 eta 6, beste talde batek balioetsiko du.

9.a irakasleak eta ikasle talde batek balioetsiko dute.

10ean norbere ebaluazioa eta kideei buruzko ko-ebaluazioa egongo da.



Ikasgaiko emangarriak (Ez proiektua) = %50

Eduki minimoei buruzko banakako froga idatziak = %40.

Ikasgai bakoitzean bi egingo dira. Bakoitzean, bai zati teorikoaren (=%25) bai praktikoaren (=%75) balioaren %60 lortu beharko da.

Lehenengoa ez bada gainditzen, bigarrenean berreskuratu ahal izango da.

Ikasgaiko beste emangarriak = %10.



Emangarrien kalitatea ebaluatzeko irizpideen zerrenda eskainiko da, bai alde formalei buruzkoak, bai kasuan kasuko ezagutza eta prozeduren aplikazio teknikoari buruzkoak izango direnak.



Ikasleak bere kideen lana ebaluatzen ere ikasten du, nahiz bere taldeko kideena, nahiz beste taldeetakoena.



JARRAIKAKO EBALUAZIOAN dago hurrengo baldintzak betetzen dituena:

Ikasgelan jarrera positiboa eta elkarlanean aritzekoa. Ikasgelan errespetuzko jarrera gordetzen ez duen edota talde-lana arduraz betetzen ez duena lan-taldetik kanpo gera daiteke, eta beraz, jarraikako ebaluazioz kanpo.

Proiektuarekin lotuta ez dauden ikasgaiko KS_IE1, 2 eta 3 emangarrietatik bat baino ezin da utzi egin gabe. Proiektuarekin lotuta dauden KS_PE1, 2, 5 eta 6 emangarrietatik bi baino ezin dira utzi egin gabe. Gainerako emangarriak nahitaez egin eta ekarri behar dira.

Eduki minimoei buruzko kontroletan, zati bakoitzean 3/10eko gutxieneko nota lortu.





Eduki minimoetako kontrolak gainditzeko, zati bakoitzean 6/10eko gutxieneko nota lortu behar da. Baldintza guztiak bete baina kontrolak gainditu ez dituzten ikasleak deialdi arruntera aurkez daitezke. Aurretik lortutako nota onenak ikasturte horretako deialdi arrunterako eta ezohikorako gordeko zaizkie.



Baldintza hauek betetzen ez dituena ohiko edota ezohiko deialdi ofizialetara joan beharko da teoria (%25) eta praktika (%75) guztia egiteko (ebaluazio jarraikako notak gorde gabe). Edonola ere, ikasgaia gainditzeko, zati teorikoa eta zati praktikoa banaka gainditu behar dira.



Deialdiari uko egitea: Ez da eskatzen inongo jakinarazpen berezirik deialdiari uko egiteko. Aipatutako derrigorrezko emangarriak aurkeztu ez dituen ikasleak ebaluaketa jarraituari uko egingo dio eta, hortaz, nahikoa izango da azken azterketara ez aurkeztea ohiko deiadiari uko egiteko.



Irakasgai honen ebaluazio irizpideen oinarri dira batetik, EHUren Graduondoko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia eta bestetik, EHUko ebaluazio probetan eta lan akademikoetan jokabide makur eta iruzurrezkoak eragozteari eta etika akademikoari buruzko protokoloa Irakasgaiko ebaluazio probetan ikasleek debekatuta izango dute liburuak, oharrak edo apunteak erabiltzea, bai eta tresna edo gailu telefoniko, elektroniko, informatiko edo bestelakoak erabiltzea ere, irakasleek berariazko baimena eman ezean gailu edo material konkreturen bat erabiltzeko. Jokabide makur edo iruzurrezkoren bat gertatzekotan, UPV/EHUko ebaluazio probetan eta lan akademikoetan jokabide makur eta iruzurrezkoak eragozteari eta etika akademikoari buruzko protokoloan zehazten dena aplikatuko da.



Osasun egoera dela eta ezinezkoa balitz aurrez-aurreko ebaluazio frogarik egin, froga hauek modu birtualean egigo dira eta hortaz, Egelanko ikaslearen gidan eskuragarri dagoen prozedura martxan jarriko da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

IRAKASLEAK:
Arbela,trasnparentziak

IKASLEAK:
Hasieran irakasleek emandako materialea:
Gaiak eta Ariketak
Norbere ohar propioak

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Irakasleek prestatutako material lagungarria (Gaiak eta ariketak).



RD 1514/2007 de 16 de Noviembre por el que se aprueba el PGC (edota euskarazko itzulpena, KONTABILITATE PLAN OROKORRA. UPV/EHU Argitalpen Zerbitzua, 2010.









Gehiago sakontzeko bibliografia

Arquero Montaño, Jose Luis; Jiménez Cardosa, Sergio Manuel y Ruiz Alber, Ignacio. Introducción a la Contabilidad Financiera. Ed. Pirámide, 2008.

Amador Fernández, Sotero y Carazo Gonzalez, Inocencio. Plan General de Contabilidad. Comentarios y casos prácticos. Editorial: CEF (Centro de Estudios Financieros), 2008

Azkue, Itziar eta beste batzuk. Kontabilitatea: teoria eta praktika. 2007ko Kontabilitate Planera egokituta. Elhuyar, 2009.

Socias Salvá, Antonio y otros. Contabilidad Financiera. El Plan General de Contabilidad de 2007. Ed. Pirámide, 2008

Sánchez Fernandez de Valderrama, José Luis. Teoría y práctica de la Contabilidad. Pirámide, 2008.
Wander-Berghe Lozano, José Luís (coordinación).

Contabilidad Financiera: Nuevo Plan General de Contabilidad y de PYMES. Ed. Pirámide, 2008

Aldizkariak

Revista Española de Financiación y Contabilidad”: http://www.aeca.es/pub/refc/refc.htm
Revista Contable: http://revistacontable.wke. es/

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

08:00-09:00

10:00-11:30

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:30-10:30

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:00-09:30

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:00-14:30

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:00-13:00

Irakasleak

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

13:30-14:30

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

13:00-13:30

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

14:30-15:00

Irakasleak