XSLaren edukia

Kontabilitate Analisia

Ikastegia
Ekonomia eta Enpresa Fakultatea. Gipuzkoako Atala
Titulazioa
Enpresen Administrazio eta Zuzendaritzako Gradua
Ikasturtea
2020/21
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4567.5
Gelako p.913.5
Ordenagailuko p.69

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

GAITASUN ESPEZIFIKOAK

Kontabilitate ereduaren funtzionamenduaren ikuspegi globala izatea eta enpresa munduan hartzen diren erabakiak hartzeko oinarri den informazio finantzarioaren ereduen egitura eta edukia ulertzea.

Egoera finantzarioetan agertzen den informazioaren analisirako tresna garrantzitsuenak erabiltzen jakitea.

Kontabilitate eragiketei buruzko ezagutzak sakondu, baita eragiketa hauek enpresaren diru-fluxuetan duten eragina ere.

Enpresaren egoera ekonomiko-finantzarioari buruzko diagnostikoak egitea eta enpresak lortutako errentagarritasuna aztertzea.

ZEHARKAKO GAITASUNAK

Lortutako datuetan oinarrituz iritzi arrazoituak emateko gaitasuna

Pentsamendu analitikoa eta hausnarketa kritikoa

Enpresen administrazio eta zuzendaritzarekin zerikusia duen edozein alorretan egin beharreko zereginetan bere ezagutzak aplikatzeko gaitasuna.

Ikasleak gai izatea idatziz erraztasunez komunikatzeko.

Autonomia maila handia lortu ahal izateko ikasteko gaitasunak garatzea.

Talde lana egiteko gaitasuna, erantzukizunez, errespetuz, iniziatibaz eta lidergoa garatuz.

EMAITZAK

Egoera finantzarioetan jasotako edukiak ulertzen ditu eta euren artean erlazionatzen ditu.

Enpresaren zikloetako finantzaketa-beharrak identifikatzen ditu, baita ustiapenekoak besteetatik bereizi ere. Aldi berean, hauek estaltzeko erabilitako finantza-iturriak identifikatzen ditu.

Enpresak erabilgarria sortzeko duen gaitasunaren diagnostikoa egitea lortzen du, horretarako, Diru-fluxuen Egoerak barneratzen dituen doikuntza desberdinen izaera identifikatuz.

Enpresak soberakinak sortzeko duen gaitasuna analizatzen du, bai ikuspegi ekonomikotik, baita finantzariotik ere.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Gaia: Kontabilitate Analisiaren Helburuak.

1.1. Kontabilitate prozesua eta kontabilitate analisia

1.2. Kontabilitate Analisiaren Helburuak

1.3. Kontabilitate Analisian garrantzi gehien duten arloak.

1.4. Kontabilitate informazioa analisiaren oinarri bezala

1.5. Kontabilitate ereduaren mugak



2. Gaia: Analisirako teknikak.

2.1. Kontabilitate Analisiaren Metodologia

2.2. Kontabilitate Analisiaren Tresnak



3. Gaia: Emaitzaren eta bere bilakaeraren Analisia

3.1. Emaitzaren osagaien analisia.

3.2. Gastuen kudeaketari buruzko enpresaren politiken analisia.



4. Gaia: Errentagarritasun ekonomikoaren analisia

4.1. Errentagarritasun ekonomikoaren definizioa. Analisirako tresnak.

4.2. Errentagarritasun ekonomikoaren ratioaren osagaiak.





5. Gaia: Balantzearen egitura eta Enpresa-zikloak: Errotazio Fondoaren kontzeptua.

5.1. Enpresa-egitura eta Enpresa-zikloak

5.2. Errotazio Fondoa: Kontzeptua eta kalkulua.

5.3. Errotazio Fondoaren analisia.

5.3.1. Errotazio Fondoaren osagaiak.

5.3.2. Errotazio Fondoaren osagaien analisia.

5.4. Errotazio Fondoaren aldaketen analisia.



6. Gaia: Kaudimenaren azterketa.

6.1. Epe laburrerako kaudimenaren analisia.

6.2. Epe luzerako kaudimenaren analisia.



7. Gaia: Diru-fluxuen Egoera osatzea.

7.1. Eskudiruaren kontzeptua.

7.2. Ustiapeneko eragiketen diru-fluxua.

7.3. Inbertsio eragiketen diru-fluxua.

7.4. Finantzaketa eragiketen diru-fluxua.



8. Gaia: Ustiapeneko, Inbertsioko eta Finantzaketako diru-fluxuen analisia.

8.1. Sarrera.

8.2. Ustiapeneko fluxuen analisia: errentagarritasuna-likidezia erlazioa.

8.3. Inbertsio eta Finantzaketa politiken analisia.

8.3.1. Arrisku finantzarioaren analisia.

8.3.2. Zorra itzultzeko gaitasuna neurtzeko ratioak.



9. Gaia: Errentagarritasun finantzarioaren analisia.

9.1. Errentagarritasun finantzarioaren definizioa. Analisirako tresnak.

9.2. Errentagarritasun finantzarioa eta apalankamendu finantzarioaren kontzeptua.

9.3. Errentagarritasun ekonomikoaren eta finantzarioaren arteko erlazioa.

MetodologiaToggle Navigation

IKD eremuan, partaidetza sustatzen duen azalpen magistraletan oinarritutako dinamika aplikatuko da. Ikasleekin feed-back a ere landuko da ariketen ebazpenean, bertan talde-lana sustatuz.

Irakaskuntza presentziala edo bimodala (taldearen tamaina dela-eta ikasle guztiak ikasgelara bertaratzea ezinezkoa bada) izango da. Osasun-arrazoiak direla-eta gelan inor ezin bada egon, on line irakaskuntzara pasatuko da.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazio sistema

Lau hilabetea bukatzean %80ko asistentzia (bai teoria eta bai praktika)betetzen duten ikasleak ebaluazio jarraituan barneratu daitezke. Baldintza hau betetzen ez duten ikasleak Azken ebaluazio sistemara bideratuko dira, hau da, ebaluazioaren %100 azterketa data ofizialean izango dute.

Ez da beharrezkoa ebaluazio jarraituari espresuki uko egitea.

Ebaluazio jarraitua

Lau hilabetean zehar autoebaluaziorako froga desberdinak egingo dira:

Praktika saioetan kontabilitate analisiko tresnen kalkulua nola egiten den adierazten duen banakako lana. Notaren %10a lortu ahal izango da bide honetatik.

Test erako froga: hauen bidez, ikasleak, bere ezagutzen bilakaera ezagutu ahal izango du eta era jarraitu batean ikasgaiaren oinarrizko ezagutzak jasoko ditu (era honetara, ikasgaiaren ulermena ebaluatuko da, gaien arteko erlazioa egiteko gai den aztertuz). Test bakoitzean edukiak metatuz joango dira, ordura arteko landutako edukiak sartzen joango direlarik. Froga hauek gaindituz gero, lau hilabete bukaeran notaren %30a lortu ahal izango da bide honetatik.

Ikasleak ebaluazio jarraituan egindako froga hauek gaindituko ez balitu, azken frogan (azterketaren data ofizialean) beste aukera bat izango luke ikasgaiko oinarrizko ezagutzak gainditzeko (froga mota berdina erabiliz).

Notaren gainerako %60a ebaluatzeko, azterketaren data ofizialean ikasleari enpresa erreal baten urteko kontuetako informazio batzuk emango zaizkio. Hauen gain ikasleak, ikasgaian garatutako tresnak aplikatu ondoren, planteatuko zaizkion zenbait galderei buruzko iruzkinak egin beharko ditu.

Edozein kasutan, ezinbestekoa izango da deialdi bakoitzean hiru zatietako bakoitza gainditzea ikasgaia bere osotasunean gainditzeko.



Azken ebaluazioa

Ebaluazio osoa (%100) azterketaren data ofizialean egingo da. Ebaluazio honek bi zati izango ditu: Lehen zatian test eran galdetutako oinarrizko ezagutzak ebaluatuko dira (era honetara, ikasgaiaren ulermena ebaluatuko da, gaien arteko erlazioa egiteko gai diren aztertuz), notaren %30arengain. Era berean, kontabilitate analisiko tresnen kalkulua nola egiten den adierazten duen hainbat ariketen bidez notaren %10a lortuko da.

Azkenik, ikasleari enpresa erreal baten urteko kontuetako informazio batzuk emango zaizkio. Hauen gain ikasleak, ikasgaian garatutako tresnak aplikatu ondoren, planteatuko zaizkion zenbait galderei buruzko iruzkinak egin beharko ditu. Bigarren zati honek ebaluazioaren %60 balio du.

Edozein kasutan, ezinbestekoa izango da deialdi bakoitzean hiru zatietako bakoitza gainditzea ikasgaia bere osotasunean gainditzeko.

Deialdiari uko egiteko nahikoa izango da bukaerako frogara ez aurkeztea.

Ez ohiko osasun egoera dela eta, azterketa era presentzialean egiterik ez badago, ebaluazioa online eran egingo da ondorengo zehaztasunak kontuan izanik:

Ikasgaiaren oinarrizko ezagutza ebaluatzeko test erako froga (era honetara, ikasgaiaren ulermena ebaluatuko da, gaien arteko erlazioa egiteko gai diren aztertuz) (notaren %30)

kontabilitate analisiko tresnen kalkulua nola egiten den adierazten duen hainbat ariketa (notaren %10).

Ikasleak enpresen Urteko Kontuetan adierazitako informazioari buruz iritziak eta iruzkinak egiteko duen gaitasuna ebaluatzeko, hainbat galdera egingo dira. (notaren %60)



OHARRA: "Ebaluazio sistema ez-presentzial hau, Fakultateko Batzordeak eta UPV/EHUko Graduko Batzordeak onartu behar dute"

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleak ikasleei eskuragarri jarriko dizkien materialen kopia.
Egela plataforman enpresa errealen urteko kontuak eskuragarri egongo dira ikasgaian zehar erabiliko direlarik. Baita, adibide gisa, eurek egiteko gai izan behar duten enpresa baten analisiaren adibide bat bere osotasunean ere.


Egela plataforman enpresa errealen urteko kontuak eskuragarri egongo dira ikasgaian zehar erabiliko direlarik. Baita, adibide gisa, eurek egiteko gai izan behar duten enpresa baten analisiaren adibide bat bere osotasunean ere.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BERNSTEIN, L. (1995): Análisis de Estados Financieros. Teoría, Aplicación e Interpretación. Ed. IRWIN

GONZALEZ PASCUAL, J. (2008): Análisis de la empresa a través de su información económico-financiera. Ed. Pirámide, Madrid.

MUÑOZ MERCHANTE, ÁNGEL (2009): Análisis de Estados Financieros: Teoría y Práctica. Ediciones Académicas. 2ª Edición.

MUÑOZ MERCHANTE, ÁNGEL (2009): Análisis de Estados Financieros: Ejercicios y Test. Ediciones Académicas. 2ª Edición.

Gehiago sakontzeko bibliografia

BERNAL GARCÍA, J.J.; GARCÍA, D.: (2009) “Análisis económico-financiero a partir del nuevo PGC. Ratios financieros”. Estrategia Financiera, nº 261, mayo 2009, págs.28-37.

CASTILLO, D; CASTILLO R. (2009): “Una propuesta metodológica para la elaboración del Estado de Flujos de Efectivo”. Técnica Contable, nº 719, mayo 2009, págs.26-39.

ZUBIAURRE, M.A.; ALDAZABAL, M.E.; ZUBELZU, E. (2009): “Reflexiones en torno a los flujos de efectivo de las actividades de explotación en el NPGC”. Técnica Contable, nº 716, febrero 2009, págs.62-75.

Aldizkariak

REVISTA CONTABLE: http://revistacontable.wke.es/ Liburutegian eskuragarri dagoen aldizkaria

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ALDAZABAL ETXEBERRIA, MIREN EDURNE
  • ALVAREZ ECHEVERRIA, IGOR
  • ZUBIAURRE ARTOLA, MIGUEL ANGEL

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:00-13:30

12:00-13:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.3 - .
  • Aula 1.3 - .

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-9

09:00-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.7 - .

01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-9

10:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.2 - .

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
10-15

09:00-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.7 - .

01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
10-15

10:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.2 - .

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

11:00-12:30

11:00-12:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.7 - .
  • Aula 1.7 - .

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-9

09:00-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.3 - .

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
10-15

09:00-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.3 - .

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:30-14:00

12:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 1.2 - .
  • Aula 1.2 - .

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-9

10:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 0.3 - .

32 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
10-15

10:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 0.3 - .