XSLaren edukia

Kudeaketa Kontabilitatea eta Barne Kontrola

Ikastegia
Ekonomia eta Enpresa Fakultatea. Gipuzkoako Atala
Titulazioa
Enpresen Administrazio eta Zuzendaritzako Gradua
Ikasturtea
2020/21
Maila
X
Kreditu kopurua
5
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3552.5
Mintegia2.53.8
Gelako p.7.511.2
Ordenagailuko p.57.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

ZEHARKAKOAK

-Ikaskuntza-trebetasunak garatzea, autonomia-maila handia eskuratzeko; bai gerora egin daitezkeen ikasketei heltzeko, eta baita norbanakoaren prestakuntzari begira ere, etengabe aldatzen eta berritzen ari den arloan.

-Lortutako datuetan sostengatuz arrazoitutako iritziak emateko ahalmena.

-Autonomia-gradu altua garatzea, bai ikasketa berriak hasteari begira nahiz berrikuntzei lotutako aldeketei begira.

-Idatzitako eta ahozko komunikazioaren ahalmena.

-Erantzukizunarekin eta errespetuarekin taldean, ekimenean eta lidergoan lan egiteko ahalmena.

-Pentsamendu analitikoa eta gogoeta kritikoarako ahalmena garatzea.

-Sormena garatzeko ahalmena, berrikuntza eta espiritu ekintzailea.



MODULUARI DAGOZKIONAK

-Hainbat iturritatik datorren informazioa bilatzen, identifikatzen, aztertzen eta laburbiltzen jakitea, enpresa baten egoera eta ustezko bilakaera aintzat hartzeko gaitasun kritikoarekin; eta era horretan, ekonomiarekin, enpresarekin, gizartearekin edo etikarekin lotutako gai garrantzitsuei buruzko iritzi arrazoituak emateko eta erabakiak hartzeko gai izatea.

-Txostenak modu argian eta zentzuzkoan egitea, bidaltzea eta aurkeztea, publiko espezializatuari nahiz ez-espezializatuari, erabakiak zuzen hartzea errazten duten enpresaren barneko alderdiei eta egoerei buruz eta beste enpresa eta merkatu batzuen egoera zehatzei buruz.

-Enpresa edo erakunde bat zuzentzea eta kudeatzea, haren lehia- eta erakunde-kokapena ulertuta eta haren indarguneak eta ahulguneak zehaztuta.

-Enpresa edo erakunde bateko edozein arlo funtzionaletan txertatzen jakitea eta bertan emandako kudeaketa-lan oro trebetasunez egitea, askotariko inguruneetan eta kultura anitzeko erakundeetan lan egiteko trebetasunak izanda.

-Eskuragarri dauden baliabideak eraginkortasunez izendatzea, informazioaren eta komunikazioaren teknologiak erabilita, bere ikasketa-arloan eta testuinguru profesionalean.







IRAKASGAIARI DAGOZKIONAK

- Kudeaketa-Kontabilitatea irakasgaian landutako kudeaketa tresna berritzaileenak Ezagutzea eta enpresa-eremuan erabiltzea empresa-kudeatzaileek beharrezko informazio guztia izan dezaten erabakiak-hartzerako.

-Enpresak aurrez dituen baliabide desberdinak ezagutzea, antzematea eta enpresa-arrisku posibleak kontrolatzea (akatsak, iruzurrak...) enpresan gutxieneko segurtasun maila ziurtatuz (pertsonen, eginkizunen, informazio-sistemen, etab.) lan-eremu desberdinetako funtzionamendu ona bermatuza.

- Barne kontrol sistema orokor bat diseinatzea eta arlo horren berezitasun guztiak jasotzeko gai izatea, trebezia onerako prozedura egokiak batzea eta kanpoko kontu-ikuskariei bere lanaren eginkizunetan laguntzea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1) KUDEAKETA KONTABILITATEAREN INFORMAZIO SISTEMAK.

a) Kostua-Bolumena-Mozkina Analisia.

b) Aktibitateetan oinarritutako Kostu Sistema.

c) Aberastasuna sortzea: ohiko adierazleak eta adierazle berriak.

d) Erabakien deszentralizazioa: zentroen kudeaketa eta transferentzia prezioak.

e) Kudeaketa tresna nagusienetariko bat: the Balanced Scorecard.

f) Kudeaketa Kontabilitatean ikuspuntu berriak.



2)ENPRESAREN ARRISKUEN KONTROL ETA SEGURTASUN SISTEMAK: BARNE KONTROLA.

a) Barne kontrola ikuskariaren ikuspuntutik.

b) Barne kontrola enpresaren ikuspuntutik.

1. Pertsonen kontrola.

2. Informazio sistemen kontrola.

3. Enpresa-arriskuen kontrol sistemak.

c) Barne kontrolaren balioztea.

d) Enpresaren barne kontrola eta Enpresaren Giza-Erantzunkizuna.

MetodologiaToggle Navigation

-Irakasgaiak, astero bi sesio izango ditu eta astero, plangintza berdina jarraituko dugu: egingo den garapen teorikoaren ondoren, sesio praktikoa bideratuko da nun garatutako gai teorikoari buruzko ariketak ebatziko ditugun.

-Ikasleek, hiru-lau lagunetako taldeetan bilduta, kasu baten azterketa egin beharko dute teorian garatutako kontzeptuak praktikan jarriz. Kasuaren aukeraketa gelan egingo da irakaslearekin batera.

-IKD Gazte proiektuan parte-hartzen duten ikasleen kasuan, irakasgaiaren zama 3 kreditutakoa da. Gainontzeko 2 kredituak IKD Gazte programaren baitan burutuko direlarik.

-Bestalde, ikasleek kontutan hartu behar dute lauhilekoaren bukaeran aukeratutako kasuari buruzko lana emango diotela irakasleari. Lana emateko azken eguna XX izango da. Behin lana irakasleari eman ondoren, taldekideek gelan aurkeztuko dute landutako kasua. Aurkezpen hauek azken astean egingo dira.

-Bukatzeko, kontutan hartu behar da era egingo den idatzizko froga edo azterketa. Azterketak bi ordu iraungo ditu.



Irakaskuntza presentziala edo bimodala (taldearen tamaina dela-eta ikasle guztiak ikasgelara bertaratzea ezinezkoa bada) izango da. Osasun-arrazoiak direla-eta gelan inor ezin bada egon, on line irakaskuntzara pasatuko da. Guzti honen berri, e-gela bidez emango litzaieke ikasleei.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Teorian ikusitako gai bati buruzko lanak egingo dute ikasleek, taldeetan bilduta. Eskola orduen barru, gelakideen aurrean azaldu egingo dute taldean aztertutako gaia edo kasua. Barne Kontrolaren ingurukoa izango da lehenengo talde lana eta notaren %35 balioko du eta derrigorrezkoa izango da ebaluazio jarraia aukeratu duten ikasleentzako. Bigarren talde lana, kudeaketa kontabilitatearen inguruko gai bati buruzkoa izango da eta notaren %15 balio du. Notaren gainontzeko %50a, bakarkako lanen bitartez bideratuko da. Honela, notaren %30 irakasgaian ikusitako edozein gaiaren inguruan egin daitezke eta ez dira defendatu behar izango. Notaren gainontzeko %20 idatzizko frogarekin lortuko da.

Azken probaren pisua irakasgaiko kalifikazioaren % 40a baino txikiagoa delako, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta kasu honetan notaren %100 idatzizko froga baten bitartez lortuko da. Idatzizko froga egiteko, boligrafoa, arkatza, borragoma eta kalkuladora erabili ahal izango dira eta klasean landutako materialarik nahiz formula matematikorik ezin da froga egunean eraman.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleak erreprografi zerbitzuan utziko du irakasgaia jarraitu ahal izateko beharrezko materiala -garapen teorikoa eta ariketa praktikoen bildumaz osatuko delarik- baita egelan ere.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Irakasleak errepografi zerbitzuan utzitako materiala erabiliko da oinarrizko bibliografi moduan.

Gehiago sakontzeko bibliografia

AECA (2007): Gobierno y Responsabilidad Social de la Empresa, Documento nº4 AECA, serie Responsabilidad Social Corporativa.

ALMELA DIEZ, BIENVENIDA (1994): Control y auditoría internos de la empresa. Consejo General de Colegios de Economistas. Primera reimpresión.

BARQUERO ROYO, M. (2013): “Manual práctico de control interno : teoría y aplicación práctica”, Profit Editorial

CANTORNA AGRA, SARA (1998): "La eficacia de los sistemas de control interno". Revista Técnica del Instituto de Auditores-Censores Jurados de Cuentas de España, tercera época, nº 12, págs. 34 a 49.

CASALS CREUS, RAMON; GASSO VILAFRANCA, JOSE MARIA; SORIA SENDRA, CARLOS (1992): Fundamentos de Auditoría. Instituto de Auditores-Censores Jurados de Cuentas de España.

CASHIN, JAMES A.; NEUWIRTH, PAUL D.; LEVY, JOHN F. (1987): Manual de Auditoría I. Ediciones Centrum Técnicas y Científicas; Grupo Editorial Océano; especialmente las páginas 277 a 303.

DORTA VELÁSQUEZ, J.A. (2002): Perspectivas Conceptales del Sistema de Control Interno: Una revisión de los modelos propuestos en el ámbito internacional. Comunicación presntada en el X Encuentro de la ASEPUC. Ed. ASEPUC y Centro de Estudios Financieros.

FINANCIAL REPORTING COUNCIL (2008): The Combined Code On Corporate Governance. Ed. FRC. United Kingdom.

GIRONELLA MASGRAU, E. (1976): El Control Interno y la Censura de Cuentas. Ediciones ICA. Biblioteca del Instituto de Censores Jurados de Cuentas de España

HOLMES, ARTHUR W.: Auditoría. Tomo I: Principios y procedimientos. Montainer y Simon, S. A., Barcelona, quinta edición, págs. 80 a 121.

INSTITUTO DE AUDITORES INTERNOS y PwC (2009): “Gestión de Riesgos Corporativos. Marco Integrado (COSO II)”, COSO.

POCH Y TORRES, RAMÓN (1998): Manual de Control Interno. Instituto de Auditores-Censores Jurados de Cuentas de España. Escuela de Auditoría.

Aldizkariak

Partida Doble (www.partidadoble.es)
Revista de Contabilidad
Revista de Contabilidad y Tributación
Revista Española de Financiación y Contabilidad (REFC)
Revista Iberoamericana de Contabilidad de Gestión
Técnica contable
Journal of Business Finance & Accounting
Journal of Accounting Research
Journal of Accounting & Economics
European Accounting Review
Revista de Auditoría Interna
Management accounting

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • GARAYAR ERRO, AINHOA
  • GARMENDIA ALDASORO, ANGEL MARIA
  • MALLES FERNANDEZ, EDUARDO

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-20

09:00-11:00

09:00-11:00

21-24

09:00-10:30

09:00-10:30

25-25

09:00-10:30

09:00-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.5 - .
  • Aula 2.5 - .
  • Aula 2.5 - .
  • Aula 2.5 - .
  • Aula 2.5 - .
  • Aula 2.5 - .

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-26

10:00-10:30

30-30

10:00-10:30

09:00-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.5 - .
  • Aula 2.5 - .
  • Aula 2.5 - .

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
27-27

10:00-10:30

28-29

09:00-10:30

09:00-10:30

30-30

09:00-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.5 - .
  • Aula 2.5 - .
  • Aula 2.5 - .
  • Aula 2.5 - .

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-27

09:00-10:30

09:00-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.5 - .
  • Aula 2.5 - .

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-20

13:00-15:00

13:00-15:00

21-25

12:00-13:30

12:00-13:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 0.3 - .
  • Aula 0.3 - .
  • Aula 0.3 - .
  • Aula 0.3 - .

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-26

13:00-13:30

30-30

13:00-13:30

12:00-13:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 0.3 - .
  • Aula 0.3 - .
  • Aula 0.3 - .

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
27-27

13:00-13:30

28-29

12:00-13:30

12:00-13:30

30-30

12:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 0.3 - .
  • Aula 0.3 - .
  • Aula 0.3 - .
  • Aula 0.3 - .

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-27

12:00-13:30

12:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 0.3 - .
  • Aula 0.3 - .