XSLaren edukia

Laneko Arriskuen Prebentzioa Lanaren Antolakuntzan

Ikastegia
Lan Harreman eta Gizarte Langintza Fakultatea
Titulazioa
Lan Harreman eta Giza Baliabideetako Gradua
Ikasturtea
2020/21
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala37.556.2
Gelako p.1522.5
Ordenagailuko p.7.511.2

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Titulazioko gaitasun espezifikoak

1- Lan-harremanen esparruko diziplinak lotuta erabiltzea.

Ikaskuntzaren emaitzak

• Textuinguru zabal batean Lan arriskuekin zerikusia duten gaiak zehazki identifikatzen ditu

• Lan arriskuekin erlazionatutako arazoak konpontzen ditu gainontzeko arloetan ematen dire earaginak kontuan hartuz, sinergiak eta erantzun globlak aplikatuz.

2- Enpresak, sindikatuak, erakundeak eta gainerako gizarte-erakundeak arlo soziolaboralean behar bezala kudeatu, aholkatu, ebaluatu eta ikuskatzea.

Ikaskuntzaren emaitzak

• Erakundeetako lan arriskuen prebentzioan eragina duten antolaketa arazoak identifikatzen ditu

• Lan arrisku prebentzio plan estrategikoak egiten ditu epe ertain zein enpresa zein sektore mailan.

• Lan arriskuen kudeaketaren parte hartzea eskatzen dituzten alternatibak proposatzen ditu, kalitatea, ingurumena eta lan arriskuen kudeaketa bateratuaren alde lan eginez.



3- Lan arriskuekin eta lanpostuekin zerikusia duten plan eta estrategiak diseinatu, garatu kontrolatu eta behar bezala ebaluatu.

Ikaskuntzaren emaitzak

• Erakundearen ahuleziak identifikatu eta jerarkizatzen ditu lan arriskuei dagokionez.

• Neurri prebentibo zein zuzentzaileak proposatzen ditu erakundearen testuingurua eta saiestu nahi den arriskua kontuan hartuz

• Ezarritako planen funtzionamendua neurtzeko indikadoreak ezartzen ditu

• Indikadoreen emaitzak interpretatu eta erabakitze prozesurako interesgarriak diren konklusioak lortzen ditu

Titulazioko zeharkako gaitasunak

1- Titulazioaren berezko hizkuntza teknikoan ahoz eta idatziz behar bezala komunikatzea, helaraztea eta harremanetan jartzea.

Ikaskuntzaren emaitzak

• Esandakoak modu koesionatuan josten ditu

• Testuaren efikazia komunikatiboa hobetzeko estrategiak erabiltzen ditu

• Arau gramatikalak, lexikoak eta ortografikoak betetzen ditu

• Errekurtso linguistiko ezberdinak erabiltzen ditu: lexikoak, sintaktikoak…

• Esaldi diskriminatzaileak saihesten ditu.

• Testua modo egoki eta ordenatuan aurkezten du.

• Adibideak eta aipamenak idazkiaren egituran behar bezala egokituta daude (Izenburuak, epigrafeak etab.)

• Epigrafe bakoitzak sarrera eta erresumen txiki bat dauka eta idazkiaren osotasunarekin koherentzia dauka.

• Irakurlearen interesak eta ezagutzak kontuan hartzen ditu

• Testu genero aproposa aukeratzen du helburuaren arabera.

• Erregistro egokia aukeratzen du

• Egoera ezberdinak eta beste testuak positiboki zen negatiboki kritikatzen ditu, proposamenak eta galderak eginez.

Ikasgaiaren gaitasun espezifikoak (Ez)

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Lan arriskuak. Sarrera.

2. Lan arriskuen ebaluazioa

3. Lan istripuen ikerketa.

4. Informeak eta indizeak

5. Kudeatzeko sistema normalizatuak

6. Lan Arriskuen Prebentziorako kudeaketa sistemak

7. Kalitate, ingurumen eta lan arriskuen kudeaketa sistemen integrazioa



MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaik 6 kreditu ditu ikasleari 150 lan ordu eskatzen dizkio. Ikasleak bete beharreko lanak hauek dira:



Ordu presentzialak: 60



Klase teoriko eta praktikoetara joatea. 60 ordu horietatik 36 teorikoak dira eta gainontzeko 24 orduak gelan bertan egiten diren ariketa praktikoak.

Klase teorikoetan irakasleak apunteetan oinarriturik zerrendako gai ezberdinak azalduko ditu ikasleen parte hartzea suspertuz.

Klase praktikoetan ikasleek teorian ikusitako kontzeptuak eta ezagutzak proposaturiko kasuetan aplikatu beharko dituzte.



Ordu ez presentzialak: 90



Gai bakoitzeko apunteak aldez aurretik irakurri.

Azalpenak aditu eta proposatzen diren adibide eta ariketak egiten saiatu.

Dudak eta ulermen arazoak identifikatu eta argitu apunteak edota bibliografia erabiliz. Tutoretza orduak ere erabili behar izatekotan.

Ezagutzak bereganatu eta memorizatu.

Urtean zehar lan bi aurkeztu beharko ditu, klaseko orduetatik kanpo egindakoak.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazio probetan ikasleek debekatuta izango dute liburuak, oharrak edo apunteak erabiltzea, bai eta tresna edo gailu telefoniko, elektroniko, informatiko edo bestelakoak erabiltzea ere. Kalkuluak egiteko Kalkuladora baino ezin izango da erabili.



Ebaluaketa jarraitua erabiliko da ondoko bi atal dituelarik:



1. Prozesuaren ebaluazioa: Nota finalaren %30.

Asistentzian eta klasean egindako lanak: guztira %10.

Taldeka egin beharreko lan bi. %10 bakoitzak





Ebaluaketa jarrairtuak derrigor eskatzen du: %75eko asistentzia minimoa eta lan guztien aurkezpena.



Ebaluazio probetan edo lan akademiko ebaluagarriak prestatzeko eta aurkezterakoan iruzurtzat hartuko dira honako jokabide hauek: Lanak plagiatzea, hau da, besteen lanak kopiatzea jatorria edo erabilitako iturria aipatu gabe eta aurkeztea ebaluazio akademikora aurkeztutako testuetan edo lanetan.





2. Azken Froga (Azterketa) Nota finalaren %70





FROGEN TIPOLOGIA PISUA



Test motako azterketa % 25

Garatu beharreko galdera teorikoak % 50

Kasu praktikoa % 25



Azken frogak %50 baino gehiago balio duenez, azterketara ez aurkezteak zuzenean Ez Aurkeztuta nota

izatea suposatzen du.



Edonola ere, ikasleek ebaluaketa sistema finala egiteko eskubidea izango dute, ebaluaketa sistema jarraian partu hartu izan ala ez. Horretarako ikasleek idatzi bat aurkeztu beharko diote ikasgaiaren irakasle arduradunari, ebaluaketa jarraiaren uko egitea adieraziz. Horretarako 9 asteko epea izango du lauhilekoaren hasieratik, zentruko egutegi akademikoa oinarri hartuta.



Gaitasunen ebaluazio irizpideak klasean azalduko dira eta e-gelan eskegiko dira.



Osasun egoerak hala eskatzen badu eta azken proba presentzialki egin ezin bada, horrelako egoeretarako eGelan dagoen ikasleen gidaliburuan zehaztutako prozedura aktibatuko da

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Klaseko unitate didaktikoa.
- Ley 31/1995, de 8 de noviembre, de Prevención de Riesgos Laborales
- Real Decreto 39/1997, de 17 de enero, por el que se aprueba el Reglamento de los Servicios de Prevención.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- BENAVIDES, RUIZ, GARCIA, (2007): Salud laboral : conceptos y técnicas para la prevención de riesgos laborales; Ed: Masson.

- CASSINI (2007); Cómo implantar e integrar la prevención de riesgos laborales en la empresa; Ed: Lex Nova

- Normas ISO 9001, ISO 140001, OHSAS 18001

- Directrices de la OIT sobre Sistemas de Gestión de la Seguridad y la Salud en el trabajo. OIT, 2001

Gehiago sakontzeko bibliografia

- CLAVER, E., MOLINA, J.F., y TARI J.J. (2004): Gestión de la calidad y gestión medioambiental, Ed. Pirámide.
- MELLADO, M (2006): La gestión integrada de la calidad, el medio ambiente y la prevención de riesgos laborales en las organizaciones.

Aldizkariak

- Formación de Seguridad Laboral, Editorial. Borrmat, S.A.
- Riesgo Laboral, revista profesional de Prevención de Riesgos Laborales. Editorial Evento

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ALDASORO ALUSTIZA, JUAN CARLOS
  • BASAÑEZ LLANTADA, AITOR
  • IRADI ARTEAGA, JON

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

18:00-20:00

15:00-15:30

Irakasleak

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

15:30-16:30

Irakasleak

16 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

16:30-17:00

Irakasleak