XSLaren edukia

Antzinaroaren Historia I: Hiri Greko Arkaikoetatik Erreinu Helenistikoetara

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Historiako Gradua
Ikasturtea
2019/20
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

1. KONPETENTZIAK:

HISTORIA OROKORRA – M02 MODULOAREN KONTEPENTZIAK.

BEREZKOAK ZAIZKION KONPETENTZIAK:

-M02CM01:Munduko, estatuko eta eskualdeko historiaren prozesu eta gertakari nagusiak nahikoa eta modu egokian ezagutzen direla frogatzea, ikuspuntu diakroniko batetik, hainbat alderdiri dagokionez (ekonomia, gizartea, politika, kultura etab.); halaber, prozesu eta gertakari horiek gaur egungo gizarteekin duten lotura ezagutzen dela frogatzea.

-M02CM02: Denboran izan diren ikuspegi eta perspektiba historiografikoak eta garai historiko bakoitzeko kulturarekin duten lotura identifikatzea.

-M02CM03:Ikerketa historikorako oinarrizko metodoak eta teknikak ezagutzea eta materialak eta informazio-iturriak lortzeko, antolatzeko eta aztertzeko gaitasuna erakustea.

ZEHARKAKO KONPETENTZIAK:

-M02CM04:Gai izatea ikerketa historikoko gai edo arazo bat, gutxienez, aurkezteko, ahoz edo/eta idatziz, zuzentasun formalez eta terminologia egokia erabiliz; hartara, iturri historikoak (lehen eta bigarren mailakoak) modu egokian erabiltzeko trebetasuna erakusteko.



2. IRAKASKUNTZA EMAITZAK:

IE1: Esparru geografikoa, oinarrizko toponimia eta Greziako Historiako kronologia zabala ezagutzen ditu.

IE2: Landutako zibilizazioei berezkoa zaien terminologia oparoa erabiltzen du, bereziko Greziar mundiari dagokionean.

IE3: Greziar zibilizazioko lehen mailako eta bigarren mailako iturriak bilatzen eta era kritiko batetan erabiltzen daki.

IE4: Egungo joera historiografikoek greziar mundua ikertzerako orduan planteatutako joerak ezberdintzen dakizki. Era berean, Atenasen Urrezko Mendean gauzatutako lehen gobernuera demokratikoaren agerpenerako eman zen erakundeen garapena ezagutzen du.

IE5: Antzinateko Greziaren garapen historikoan eman ziren eragile politiko eta ekonomikoak eta giza faktoreak ezberdintzen ditu, baita hauengandik eratortzen diren ondorioak ere.

IE6: Greziarren historia politiko eta antropologikoa, mundu greziarraren aurretik eta ondoren izan ziren herriekin erlazionatzeko gaitasuna du.

IE7: Antzinateko greziar zibilizazioaren eta mendebaldeko zibilizazioaren artean dauden lotura garrantzitsuenen inguruan gogoeta egiten du.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Mundu egeoa K.a. I milurtekoaren hasieran. Mende ilunak.

2. Estatuaren sortzea eta garapena Grezian: polis-a eta ethnos-a.

3. Polis arkaikoa I. Stasis-a: krisiaren eragileak. Greziar kolonizazioa. Legegileak eta tiranoak.

4. Polis arkaikoa II. Atenas eta Esparta.

5. Polis klasikoa. Atenas eta demokrazia. Mediar gerrak eta Atenasko inperialismoa. Peloponesoko gerrak.

6. Polisaren krisia K.a. IV mendean. Nagusitasuna erdiesteko gerrak. Mazedoniako gorakada eta Korintoko Liga.

7. Mundu helenistikoa. Alejandro Handiaren inperioa. Erreinu helenistikoak. Ligak eta hiriak.

MetodologiaToggle Navigation

1. Klase presentzialak: eskoletan, dozentzia magistralarekin batera testu historikoen, ikonografiaren, iskripzio eta mapen komentaketa gauzatuko da, beti ere irakasleak azaldutako gaiarekin bat etorrita. Komentaketa hauetan, irakasleak zuzenduta, ikaslegoak era aktiboan parte hartuko du.

Klase presentzialetan, bakarkako zein taldekako lanerako gaitasunak landuko dira. Era honetan, ikasleek IE3, IE5, IE6 eta IE7 Irakaskuntza Emaitzak gauzatu ahalko dituzte.

2. Lanak: Gaitegiaren atal jakin batzuen inguruan, ikaslegoak aurkezpen eta ariketa idatziak burutu ahalko ditu, lehen mailako zein bigarren mailako iturriak erabiltzea ezinbestekoa izango delarik. Hauek eskuratzeko, bereziki Koldo Mitxelena Liburutegiak eskaintzen duen materiala erabili beharko da, erakunde ofizialek sarean eskuragarri dituzten hainbat baliabide ere kontsultatu ahalko direlarik.

Ahozko zein idatzitako aurkezpenetan, edukiaz gain, beste hainbat aspektu hartuko dira kontutan, hala nola, ortografia, sintaxia, iturrien aipamen zuzena, espresio egokia etab.

Lan hauen bidez, ikaslegoak IE1, IE2 eta IE4 Irakaskuntza Emaitzak gauzatu ahalko ditu.

3. Tutoretzak: beharra dagoen heinean, taldeka zein bakarkako tutoretzak burutuko dira. Hauek, presentzialak izan gabe, UPV/EHUk eskaintzen duen e-gela plataformaren bidez burutu ahalko dira.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

1. Etengabeko ebaluazioa: 2 erizpideren arabera egiten da:

1.1. Garatu beharreko froga idatzia.

Ebaluaketarako tresna: Ikasturtean zehar emandako eduki teoriko eta praktikoei buruzko azterketa idatzia.

Ebaluaketaren irizpidea: Aurkezpen-argitasuna eta antolakuntza zuzena. Ezagupenen bereganatze maila. Kontzeptuen arteko harremanak eraikitzeko gaitasuna. Sintesi-gaitasuna. Aurkezpenean argitasuna, garbitasuna eta ortografia zuzena eskatuko da.

Froga idatzia gainditzea ezinbestekoa da ikasgaia gainditzeko.

Amaierako notaren portzentaia: %60.

1.2. Ariketa praktikoak, glosarioa eta galdetegia.

Ebaluaketaren irizpidea: Eskoletara etortzea eta ariketa desberdinetan partehartze aktiboa. Aurkezpenean argitasuna. Kontzeptu historikoen erabilpen zehatza. Ahozko gaitasuna.

Amaierako notaren portzentaia, denetara %40:

. Ariketa praktikoak %10.

. Galdetegia %15.

. Glosarioa %15.



2. Azken ebaluazioa:

Azken ebaluazioa aukeratzen duenak, edo ikasturtearen zehar etengabeko ebaluazioari uko egiten dionak, UPV/EHUko araudiak hartarako ezarritako oinarriak kontutan hartuz, ondoko erizpideen araberako ebaluazioa izango du:

2.1. Garatu beharreko froga idatzia.

Ebaluaketarako tresna: Ikasturtean zehar emandako eduki teoriko eta praktikoei buruzko azterketa idatzia.

Ebaluaketaren irizpidea: Aurkezpen-argitasuna eta antolakuntza zuzena. Ezagupenen bereganatze maila. Kontzeptuen arteko harremanak eraikitzeko gaitasuna. Sintesi-gaitasuna. Aurkezpenean argitasuna, garbitasuna eta ortografia zuzena eskatuko da.

Froga idatzia gainditzea ezinbestekoa da ikasgaia gainditzeko.

Amaierako notaren portzentaia: %60.

2.2. Ariketa praktikoak, glosarioa eta galdetegia.

Ebaluaketaren irizpidea: Eskoletara etortzea eta ariketa desberdinetan partehartze aktiboa. Aurkezpenean argitasuna. Kontzeptu historikoen erabilpen zehatza. Ahozko gaitasuna.

Amaierako notaren portzentaia, denetara %40:

. Ariketa praktikoak %10.

. Galdetegia %15.

. Glosarioa %15.

Praktikako notak kontuan hartzeko ezinbestekoa da azterketa gainditzea.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

1. Eskoletan erabilitako testu, mapa eta kronogramak e-gelaren bidez eskuragarri izango ditu ikaslegoak.
2. Ondoko web-guneen kontsulta ezinbestekotzat hartzen da:
. Ancient History Maps: https://www.ancient.eu/map
. Classical Art Research Centre: https://www.beazley.ox.ac.uk/index.htm
. Itinera electronica: http://agoraclass.fltr.ucl.ac.be/concordances/intro.htm
. Hodoi elektronikai: http://mercure.fltr.ucl.ac.be/Hodoi/concordances/intro.htm
. Perseus Digital Library: http://www.perseus.tufts.edu/hopper/
3. Ondoko eskuliburuaren erabilera beharrezkoa da:
BASLEZ, M.-F., 2017, Antzinateko greziar munduaren historia politikoa. Garai homerikoetatik erromatar munduan integratu arte, UPV/EHU [I. Iñurrietak itzulia: Histoire politique du monde grec antique, Paris, Nathan, 1994]

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

AUSTIN, M., eta VIDAL-NAQUET, P., 1972, Economía y sociedad en la antigua Grecia, Bartzelona (1986).

BARCELÓ, P., eta HERNÁNDEZ DE LA FUENTE, D., 2015, Breve historia política de la Grecia Clásica, Salamanca.

GÓMEZ ESPELOSÍN, F.J., 2011, Historia de Grecia en la Antigüedad, Madril.

PICAZO, M., 2008, Mujeres en la ciudad griega antigua, Bartzelona.

VERNANT, J.-P. (ed.), 1991, El hombre griego, Madril (1993).

Gehiago sakontzeko bibliografia

BRIANT, P. - LÉVÊQUE, P., 1995, Le monde grec aux temps classiques, t. 1, Paris, P. U. E.
CABANES, P., 1995, Le monde hellénistique de la mort d'Alexandre à la paix d'Apamée, Paris, Coll. Nouvelle histoire de l’Antiquité, vol. 4, Éd. du Seuil.
CARLIER, P., 1999, Le IVe siècle grec jusqu'à la mort d'Alexandre, Paris, Points-Seuil, Nouvelle histoire de l'Antiquité 3.
DOMÍNGUEZ MONEDERO, A., 1991, La polis y la expansión colonial griega. Siglos VIII-VI, Madrid, Síntesis.
FINLEY, M. I., 1986, El nacimiento de la política, Barcelona, Crítica.
FORNIS, C., 2003, Esparta. Historia, sociedad y cultura de un mito historiográfico, Barcelona, Crítica.
GSCHNITZER, F., 1987, Historia social de Grecia, Madrid, Akal.
HUMBERT, M., 1984, Institutions politiques et sociales de l'Antiquité, Paris, Précis Dalloz.
IRIARTE GOÑI, A., 2011, Historiografía y mundo griego, Bilbao, Servicio Editorial UPV/EHU.
LÉVY, Ed., 1995, La Grèce au Ve siècle de Clisthène à Socrate, Paris, Seuil, coll. «Points Histoire/ Nouvelle histoire de l'Antiquité».
LOZANO, A., 1992, El mundo helenístico, Madrid, Síntesis.
MITCHELE, G. - L.-RHODES, P. J. (ed.), 1997, The development of the polis in archaic Greece, Londres, Routledge.
MOSSÉ, C., 1981, Historia de una democracia: Atenas, Madrid, Akal.
PLÁCIDO, D., 1993, Las claves del mundo griego, Barcelona, Planeta.
WALBANK, F. W., 1985, El mundo helenístico, Madrid, Taurus

Aldizkariak

Gerión (Madrileko Unibertsitate Complutensea)
Memorias de Historia Antigua (Oviedoko Unibertsitatea)
Polis (Alcalá de Henareseko Unibertsitatea)
Gerión (Madrileko Unibertsitate Complutensea)
Revista de Arqueología
Studia Historica. Historia Antigua (Salamancako Unibertsitatea)
Veleia (UPV/EHUko Antzinaroko Zientzien Institutua)

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • CIPRES TORRES, MARIA PILAR
  • EMBORUJO SALGADO, AMALIA
  • GONZALEZ RODRIGUEZ, MARIA CRUZ

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-36

17:00-19:00

16:30-17:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.08 - LETREN FAKULTATEA
  • AULA 0.08 - LETREN FAKULTATEA

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-36

15:00-16:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.08 - LETREN FAKULTATEA

46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-26

15:00-17:00

21-36

17:00-19:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 101 - ELURRETA IKASGELATEGIA
  • AULA 101 - ELURRETA IKASGELATEGIA

46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-36

17:00-19:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 202 - ELURRETA IKASGELATEGIA

46 Gelako p.-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-36

15:00-17:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 202 - ELURRETA IKASGELATEGIA