XSLaren edukia

Antzinaroaren Historia II: Erroma, Errepublikatik Inperiora

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Historiako Gradua
Ikasturtea
2019/20
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Ingelesa

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

-Ezagutu eta ulertu erromatar gizartearen prozesu historikoak Errepublikatik Antzinate

Berantiarra arte.

-Gaur egun formatu desberdinetan eskuragarri dauden tresna egokiak erabiltzea iturri

historikoak aztertzeko.



Konpetentziak:

Modulua M02- Historia Orokorra:

MO2CMO1: Munduko, estatuko eta eskualdeko historiaren prozesu eta gertakari

nagusiak nahikoa eta modu egokian ezagutzen direla frogatzea, ikuspuntu diakroniko

batetik, hainbat alderdiri dagokionez (ekonomia, gizartea, politika, kultura etab.);

halaber, prozesu eta gertakari horiek gaur egungo gizarteekin duten lotura ezagutzen

dela frogatzea.

MO2CMO4: Gai izatea ikerketa historikoko gai edo arazo bat, gutxienez, aurkezteko,

ahoz edo/eta idatziz, zuzentasun formalez eta terminologia egokia erabiliz; hartara,

iturri historikoak (lehen eta bigarren mailakoak) modu egokian erabiltzeko trebetasuna

erakusteko.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Errepublikaren sorrera. Errepublika berantiarra.- Aurrekariak. Sila ondorengo garaia. Optimates eta

populares. Botere pertsonalaren finkatzea. Guda zibilak.

2. Errepublikatik inperiora trantsizioa.- Octavianoren garaipena. Princeps-en

boterearen oinarriak. Princeps eta res publica. Armada eta antolakuntza inperiala.

Inperioaren hedakuntza. Probintzietako administrazioa.

3. Inperioaren barruan probintzialen integrazioa.- Probintzialen integrazioa

Inperioaren barruan. Udal administrazioa: udal eta pertsonen estatutuak; praktika

administratiboa.

4. Gizartea, ekonomia eta goi-inperioko erlijioa.- Erromatar gizartearen

ezaugarriak: ordines-en erroldaren araberako antolakuntza berria. Landako plebea eta

hiriko plebea. Serui-ak eta libertoak. Gizarte harremanak. Inperioko jarduera

ekonomikoa: ekoizpen sektoreak, zergak. Erromatar erlijioaren oinarriak.

5. III. Mendeko krisialdia eta Antzinate berantiarra: esanahi historikoa.

Inperioaren arazoak. Gizartea eta erlijioa Antzinate Berantiarrean.

MetodologiaToggle Navigation

Irakasleak gai honetako eduki teorikoen azalpenarekin batera ariketa praktikoak egingo

ditu (iturri historikoen komentarioa) eta gaitegiko programaren oinarrizko kontzeptuak

azpimarratuko ditu, kontuan hartuta ikasgaiaren edukiak modu progresiboan bereganatu

behar direla.

Arreta handia jarriko da hiztegi historikoaren bereganatzean, ikastean eta erabilpenean.

UPV/EHUk eskaintzen dituen irakaskuntzarako plataforma digitalen erabipen jarraitua.

Irakaskuntzaren prozesua gidatzeko eta zaintzeko bakarkako tutoretza orduak.

Zati praktikoak irakasleak emandako material eta argibideen arabera ikaslearen

aurretiko lana eskatuko du.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

EBALUAZIO SISTEMAK



- Ebaluazio jarraituaren sistema

- Azken ebaluazioaren sistema



KALIFIKAZIOKO TRESNAK ETA EHUNEKOAK



- Garatu beharreko proba idatzia: % 70.

- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak): % 30.



- EBALUAZIO JARRAIA:



1.- Azkeneko azterketa idatzia (%70)

Ebaluaketaren irizpideak:

Klase magistraletan zein praktiketan landutako gaien ezagupen maila.

2.- Ariketa praktikoak (%30)

Ebaluaketaren irizpideak:

- Ariketa desberdinetan parte-hartze maila.

- Kurtsoan zehar azterturiko terminologiaren ezagupen eta erabileraren maila.

- Irakaslegoak gomendaturiko materialak lantzea.



- AZKEN EBALUAZIOA



IKASLEEN EBALUAZIORAKO ARAUTEGIA

EHAA 201 7-03-1 3

8. artikulua.– Ebaluazio sistemak

3.– Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 1 8 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da.



PROZEDURA:



Azkeneko azterketa idatzia (% 100):



1.- Klase magistraletan zein praktiketan landutako gaien ezagupen maila (% 70)

2.- Ariketa praktikoak (% 30)

- Kurtsoan zehar azterturiko terminologiaren ezagupen eta erabileraren maila.

- Irakaslegoak gomendaturiko materialak lantzea

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

HISTORIA OROKORRAK:
BEARD, M., 2016, SPQR: Una historia de la antigua Roma, Madrid. Ed. Crítica.
KAPLAN, M.; RICHER, N. (dirs.), 2003, El mundo romano, Universidad de Granada
LE ROUX, P., 2015, Erromatar Goi Inperioa Mendebaldean Augustorengandik Severotarrengana, Bilbo, UPV/EHU.
TESTUEN AUKERA:
GARCIA MORENO, L.; GASCO F.; ALVAR EZQUERRA, J., 1999, Historia del mundo clásico a través de sus textos. 2. Roma. Madrid.
MAPAK:
BELTRÁN, F.; MARCO SIMÓN, 1987, F., Atlas de Historia Antigua, Zaragoza,.
WATTEL, O., 2002, Atlas histórico de la Roma Clásica, Madrid.
ITURRIAK ETA METODOLOGIA:
CRAWFORD, M., Fuentes para el estudio de la Historia antigua, Madrid, 1986. (Historia del mundo antiguo, ed. Taurus).
GÓMEZ ESPELOSÍN, F.J., 2005, Diccionario de términos del mundo antiguo, Madrid, Alianza.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

FINLEY, M.I., 1986, Historia Antigua. Problemas metodológicos, Barcelona, Crítica.

GRANT, M., 2004, Atlas Akal del mundo clásico. Del 1700 a.C. al 565 d.C, Madrid, Akal.

LÓPEZ BARJA DE QUIROGA, P., F. LOMAS SALMONTE, 2004, Historia de Roma, Madrid, Akal.

ROLDÁN, J.M., 1995, Historia de Roma, Ediciones Universidad de Salamanca.

CHRISTOL, M.; NONY, D., 1988, De los orígenes de Roma a las invasiones bárbaras, Madrid.

GARNSEY, P.; SALLER, R., 1991, El Imperio romano. Economía, sociedad y cultura, Barcelona.

KAPLAN, M.; RICHER, N. (dirs.), 2003, El mundo romano, Universidad de Granada.

Gehiago sakontzeko bibliografia

ALFÖLDY, G., 1987, Historia social de Roma, Madrid.
CLAVEL, M. ; LEVEQUE, P., 1971, Villes et structures urbaines dans l¿Occident romain, París.
GIARDINA, A. (ed.), 1986, Societá romana e Impero tardoantico, 3 vol, Roma-Bari.
JACQUES, F. ; SCHEID, J., Rome et l¿intégration de l¿Empire (44 av. J.C. 260 ap. J.C.), 1992, tome I: Les structures de l¿Empire romain, PUF, col. Nouvelle Clio; 1998, Tome 2: Approches régionales du Haut ¿Empire romain, PUF. Col. Nouvelle Clio, París.
LE ROUX, P., 1998, Le Haut-Empire Romain en Occidente d¿Auguste aux Sèveres, 31 av. J.-C. 235 apr. J.-C., París.
PINA POLO, F., 1999, La crisis de la República (133-44 a.C.), Madrid.
PFLAUM, H.G., 1982, Les carrières procuratoriennes équestres sous le Haut-Empire romain, I-III y Supl.,París, 1960-1961.
SARTRE, M., Le Haut-Empire Romain. Les provinces de Méditerranée orientale d¿Auguste aux Sèveres, 31 av. J.-C. 235 apr. J.-C., París,.

SCHIAVONE, A. (dir.), 1998, 1991, 1993, 1989, Storia di Roma, Vol. II, 2; III, 1; IV, Turín.

Aldizkariak

Complutum, Universidad Complutense de Madrid.
Espacio, Tiempo y Forma. Historia Antigua. U.N.E.D.
Journal of Roman Studies. Society for the Promotion of Roman Studies.
Journal of Roman Archeology. U.S.A.
Gerión, Universidad Complutense de Madrid.
Polis. Revista de ideas y formas políticas de la Antigüedad clásica, Universidad de Alcalá
Studia Historica. Historia Antigua. Universidad de Salamanca
REA (Revue d¿etudes anciennes). Universidad de Burdeos III.
Veleia,Revista de Prehistoria, Hª Antigua, Arqueología y Filología Clásicas. UPV/EHU.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • CIPRES TORRES, MARIA PILAR
  • EMBORUJO SALGADO, AMALIA
  • GONZALEZ RODRIGUEZ, MARIA CRUZ

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:00-11:00

10:30-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 1.04 - LETREN FAKULTATEA
  • AULA 0.15 - LETREN FAKULTATEA

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:00-10:00

10:00-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.15 - LETREN FAKULTATEA

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-5

09:00-11:00

1-15

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 202 - ELURRETA IKASGELATEGIA
  • AULA 210 - ELURRETA IKASGELATEGIA

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
6-15

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 202 - ELURRETA IKASGELATEGIA

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
6-15

15:00-17:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 210 - ELURRETA IKASGELATEGIA

61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

13:00-15:00

14:30-15:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.52 - LETREN FAKULTATEA
  • AULA 0.01 - LETREN FAKULTATEA

61 Gelako p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

13:00-14:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.01 - LETREN FAKULTATEA