XSLaren edukia

Fisioterapiaren oinarriak

Ikastegia
Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea
Titulazioa
Fisioterapiako Gradua
Ikasturtea
2019/20
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2740.5
Mintegia57.5
Gelako p.1827
Laborategiko p.23
Ordenagailuko p.812

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

- Fisioterapiari buruzko oinarrizko kontzeptuak, historia eta garapena ikasi.

- Fisioterapiaren interbentzio metodoa egiten ikasi.

- Fisioterapian erabiltzen diren metodoak ezagutu.

- Fisioterapia zientifikoa ezagutu eta erabiltzen ikasi.

- Desgaitasuna eta medekotasunaren kontzeptuak eta sailkapenak ezagutu.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1.Fisioterapiari buruzko kontzeptuak.

2.Fisioterapiaren historia eta garapena.

3.Fisioterapia eta zientzia.

4.Talde lana.

5.Marko teoriko-funtzionalak.

6.Agente fisikoak.

7.Fisioterapiako interbentzioa.

8.Marko profesionala.











MetodologiaToggle Navigation

- Klase magistralak: Fisioterapiaren oinarri teorikoak eta interbentzio metodoaren prozedurak irakatsiko dira.

- Gelako praktikak: Klase magistraletan ikasitakoa sakondu eta praktikan jarriko da.

- Laborategi praktikak eta mintegiak: Fisioterapiako prozeduren praktikak egingo dira.

- Ordenagailu praktikak: Bilaketa zientifikoa egingo da.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazio sistema jarraia:



-Ebaluazio teorikoa %60:%30 test galderak eta %30 galdera laburrak.

-Lan taldea %40: %20 portfolioa eta %20 aurkezpena.



Irakasgaia gainditu ahal izateko ebaluazio atal bakoitza gainditu behar da eta atal bakoitza osatzen duten atalak gainditu behar dira.



Bukaerako ebaluazio sistema:



-Ebaluazio teorikoa %100:%50 test galderak eta %50 galdera laburrak.



Irakasgaia menperatzeko ebaluazio atal bakoitza gainditu behar da eta atal bakoitza osatzen duten atalak gainditu behar dira.



Ohiko deialdiari uko egin: Graduen titulazio ofizialen ikaslearen ebaluazioaren arautegiaren arabera, 12. artikulua (BOPV, 2017ko martxoaren 13an, http://www.ehu.eus/es/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia):

1. Deialdiari uko egiten bada kalifikazioa ez aukeztua izango da.

2. Ebaluazio sistema jarraia egin nahi ez bada, deialdi mota honi uko egin ahal izateko, ikasleak gutxienez irakasgaia bukatu baino hilabete bat lehenago irakasgaiaren kordinatzaileari idatziz aurkeztu beharko dio.



Ebaluazio sistema jarraiari uko egin: Graduen titulazio ofizialen ikaslearen ebaluazioaren arautegiaren arabera, 8. artikulua (BOPV,2017ko martxoaren 13an,

http://www.ehu.eus/es/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia), ikasleak bukaerako ebaluazio sistemaren bitartez ebaluatzeko eskubidea du, ebaluazio sistema jarraian parte hartu edo ez izan arren. Horretarako, ikasleak irakasgaiaren kordinatzaileari idatziz ebaluzio sistema jarraiari uko egiten diola aurkeztu beharko dio. Lauhileko irakasgai batean 9 aste izango ditu ebaluazio sistema jarraiari uko egin ahal izateko.







Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ordenagailua.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Izquierdo, T. G. (2007). Bases teóricas y fundamentos de la fisioterapia. Ed. Médica Panamericana.



Seco J. [Dir.] Métodos Específicos de Intervención en Fisioterapia. Serie Sistema Músculo-Esquelético. Volumen I. Ed. Panamericana. Madrid. 2015.



Seco J. [Dir.] Fisioterapia en Especialidades Clínicas. Serie Sistema Músculo-Esquelético. Volumen II. Ed. Panamericana. Madrid. 2016.



Seco J. [Dir.] Afecciones Médico Quirúrgicas. Serie Sistema Músculo-Esquelético. Volumen III. Ed. Panamericana. Madrid. 2016.





Gehiago sakontzeko bibliografia

Argimon Pallás, J. M., & Jiménez Villa, J. (2000). Métodos de investigación clínica y epidemiológica. Madrid.

Arredondo, S. C., & Rivilla, A. M. M. (2003). Metodología para la realización de proyectos de investigación y tesis doctorales. Universitas.

Barberá, J. M. C. (2001). Historia de la rehabilitación médica: de la física terapéutica a la reeducación de los inválidos.

Bunge, M. (2000). La investigación científica: su estrategia y su filosofía. Siglo XXI.

Chalmers, A. F., Sedeño, E. P., & Villate, J. A. P. (2000). ¿ Qué es esa cosa llamada ciencia?. Siglo XXI de España.

Granjel, M., Sánchez, J. A. R., Rodilla, B. M. G., & Pachón, A. C. (1994). Guía práctica para la elaboración de un trabajo científico.

Day, R. A. (2005). Cómo escribir y publicar trabajos científicos (Vol. 598). Pan American Health Org.

Gallego, C. F., Isern, M. T. I., & Segura, A. M. P. (2006). Elaboración y presentación de un proyecto de investigación y una tesina (Vol. 1). Edicions Universitat Barcelona.

Granjel, M., Sánchez, J. A. R., Rodilla, B. M. G., & Pachón, A. C. (1994). Guía práctica para la elaboración de un trabajo científico.

Palmero, J. B. R. (1985). Historia, medicina y sociedad. Ediciones Pirámide.

Weller, B. F. (Ed.). (1997). Diccionario enciclopédico de ciencias de la salud. McGraw-Hill Interamericana.

Aldizkariak

Beurskens, A. J., Henrica, C., Köke, A. J., van der Heijden, G. J., & Knipschild, P. G. (1995). Measuring the Functional Status of Patients With Low Back Pain: Assessment of the Quality of Four Disease-Specific Questionnaires. Spine, 20(9), 1017-1028.

Cid-Ruzafa, J., & Damián-Moreno, J. (1997). Valoración de la discapacidad física: el índice de Barthel. Revista española de salud pública, 71(2), 127-137.
Forster, A. L. (1975). Physiotherapy—A response to challenge. Australian Journal of Physiotherapy, 21(4), 125-134.

Gómez Conesa, A. (2001). Evaluación del dolor. Fisioterapia y calidad de vida, 4(3), 8-16.

Irvine, A. B., Russell, H., Manocchia, M., Mino, D. E., Glassen, T. C., Morgan, R., ... & Ary, D. V. (2015). Mobile-web app to self-manage low back pain: randomized controlled trial. Journal of medical Internet research, 17(1), e1.

Maraver, F., ÁLvarez-SaLa, J. L., Armijo, F., Grego, M., Cuenca, C., De Jorge, J., & Rodríguez-Sánchez, J. (2012). Cien años de la Cátedra de Hidrología Médica. Madrid: Servicio de publicaciones de la Universidad Complutense de Madrid–Balnea, 7, 316.

Palacios Rizzo, A., & Bariffi, F. J. (2014). La discapacidad como una cuestión de derechos humanos. Una aproximación a la Convención Internacional sobre los Derechos de las Personas con Discapacidad.

Vidal, I. R., Cervantes, R. F., Rodríguez, A. M., Gómez, J. S., Insua, M. C., & Seoane, M. B. (2001). La Fisioterapia en España durante los siglos XIX y XX hasta la integración en escuelas universitarias de Fisioterapia. Fisioterapia, 23(4), 206-217.

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

31 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala