XSLaren edukia
Jatearen eta Edatearen Inguruko Jokabidearen Fisiologia
- Ikastegia
- Farmazia Fakultatea
- Titulazioa
- Giza Nutrizioko eta Dietetikako Gradua
- Ikasturtea
- 2019/20
- Maila
- X
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 36 | 54 |
Gelako p. | 19 | 28.5 |
Laborategiko p. | 5 | 7.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
1. Jatearen eta edatearen ekintzan parte hartzen duten garuneko zentruak eta zirkuito neurokimikoak eta gosea, asetzea zein asetasuna baldintzatzen dituzten seinale periferikoak identifikatu eta elkarrekin erlazionatzea.
2. Barneratzen ditugun ura eta janariarekiko gure portaera erregulatu eta dieten atxikimendua baldintzatzen dituzten mekanismo neuroendokrinoak ulertzea.
3. Faktore psikosozialek elikatze-portaeran duten eragina ezagutzea.
4. Gosearen erregulazioak beste prozesu fisiologikoen erregulazioarekin duen lotura ulertzea.
5. Elikatze- eta edate-portaerekin erlazionatuta dagoen bibliografia zientifiko eguneratua erabiltzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
Sarrera: Elikatzea eboluzioan. Portaeraren kontrola garunean. Elikatze-portaera baldintzatzen duten sentsazioak.
Ingestaren kontrolean inplikatuta dauden faktoreak: Faktore konpentsatuak eta ez konpentsatuak.
Ingestaren garuneko kontrola: Plazerra jatearen eragile. Ingestaren kontrolean parte hartzen duten zirkuitu neurokimiko orokorrak.
Gosea, asetasuna eta asetzearen neuropeptido eragileak. Elikagai-lehentasunaren eta ingestarekiko inpultsibotasunaren erregulazioa. Gantz-ingestaren erregulazio zehatza. Janaria bilatzearen portaera.
Portaera dipsikoaren: Egarriaren agerpena eragiten duten mekanismoak. Urarekiko asetasunaren eta asetze-prozesuaren mekanismoak. Portaera dipsikoaren asaldurak. Solidoen eta likidoen puzlea.
Ingestaren kontrolarekin elkarrekiten duten prozesu fisiologikoak: Termoerregulazioa. Erritmo zirkadianoak. Estresa. Ariketa fisikoa. Zahartzea.
Ingesta baldintzatzen duten patologiak: Jatearen jokabidea gaixotasunetan. Asetasuna obesitatean. Elikadura-nahasmenduak.
MetodologiaToggle Navigation
Eduki teorikoak gelan, eskola magistral zein gela-praktiken bitartez, eta laborategian landuko dira. Ikasleen parte hartzea sustatuko da, tarteak utziz galdera, eztabaida edo ikasleen ulermen-maila aztertzea baimentzen duten jarduera laburrentzako. Ariketa eta jarduera batzuk taldeka landuko dira.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Alde batetik notaren %70 azken azterketan lortuko dute ikasleek. Bestaldetik, notaren gainontzeko %30 ebaluazio jarraituaren bidez lortuko dute. Izan ere ikasleek elikatze- edota edate-portaerarekin erlazionatutako gai baten memoria prestatuko dute binaka. Eginkisun honetan landuko dira “idatzizko komunikazio gaitasunak” eta “informazio bilaketa”.Gainera, ikasle bakoitzak memoria batzuk irakurriko eta aztertuko ditu. Bai azken azterketa bai memoria kanporatzaileak dira, gainditu beharrekoak irakasgaia gainditzeko.
EBALUAZIO JARRAIARI UKO EGIN NAHI DIOTEN ikasleek Azaroaren 9a baino LEHEN egin behar dute eskaera, araudiak ezartzen duen eran.
12.Artikuluan egindako aldaketaren arabera, etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa “aurkezteke” izan dadin.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
eGelan jarritako materiala eta eskoletan agertutako material guztia (kontrakoa zehazten ez bada). Azalpenetatik eratorritako galderak, komentatioak eta abar
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
TRESGUERRES J. et al. Fisiología Humana (2004). McGraw-Hill Interamericana.
GUYTON A.C., HALL J.E., Tratado de Fisiología Médica, 12ª edición (2011). Elsevier Saunders.
Gehiago sakontzeko bibliografia
José Mataix Verdú; Enrique Echevarría Orella; Emilio Martínez de Victoria Muñoz; Guillermo Rodríguez Navarrete. Regulación del balance de energía corporal. “Nutrición y Alimentación Humana. II. Situaciones Fisiológicas y Patológicas” liburuan. Ergon, 20
Aldizkariak
.
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- CASIS SAENZ, OSCAR
- ECHEVARRIA ORELLA, ENRIQUE
- GALLEGO MUÑOZ, MONICA
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 12:00-13:00 | ||||
1-2 | 12:00-13:00 | ||||
1-6 | 12:00-13:00 | ||||
2-6 | 12:00-13:00 | ||||
3-6 | 12:00-13:00 | ||||
7-8 | 12:00-13:00 | ||||
7-9 | 12:00-13:00 | ||||
7-13 | 12:00-13:00 | ||||
10-10 | 12:00-13:00 | ||||
11-12 | 12:00-13:00 | ||||
13-15 | 12:00-13:00 | ||||
14-15 | 12:00-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 2.5 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.5 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.5 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.5 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.5 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.5 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.5 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.5 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.5 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.5 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.5 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.5 - FARMAZIA FAKULTATEA
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
9-10 | 12:00-13:00 | ||||
11-11 | 15:00-19:00 | 12:00-13:00 15:00-19:00 | |||
12-12 | 15:00-19:00 | 15:00-19:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 2.5 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 1.4 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 1.4 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.5 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.9 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.9 - FARMAZIA FAKULTATEA
01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
9-9 | 15:00-17:30 | 15:00-17:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-8 | 12:00-13:00 | ||||
1-15 | 12:00-13:00 | 12:00-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 1.3. - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 1.3. - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 1.3. - FARMAZIA FAKULTATEA
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
8-8 | 15:00-19:00 | 15:00-19:00 | |||
9-11 | 12:00-13:00 | ||||
11-11 | 15:00-19:00 | 15:00-19:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 1.4 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 1.4 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 1.3. - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.10 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.10 - FARMAZIA FAKULTATEA
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
14-14 | 15:00-17:30 | 15:00-17:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- . - FARMAZIA FAKULTATEA
- . - FARMAZIA FAKULTATEA