XSLaren edukia

Pentsamenduaren Historia II

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Antropologiako Gradua
Ikasturtea
2020/21
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4872
Gelako p.1218

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Deskribapena:



Giza naturari buruzko kontzeptzio garrantzitsuenen sarrera historikoa, ikuspuntu desberdinetatik: filosofikoa, kulturala, erlijiosoa, zientifikoa.



Gaitasunak:



- giza naturaren kontzeptzio desberdinak ulertu eta interpretatzeko, horiek ikuspuntu historikotik eta mendebaldeko gure tradiziora murrizten ez diren testu eta testuinguruetan zehar;

- kulturen konparaketa filosofikoetan (batez ere, oso garatuak direnetan) zehatzak eta errealak diren esperientziak garatzeko;

- geure kulturaren hortz-muga zabaltzeko, munduaren izaera globalarekin bat eginez;

- gure tradiziokoak diren nozio eta ikuskeretatik distantzia kritikoa hartu ahal izateko;

- giza naturaren baitakoan diren oinarrizko arazoei buruzko gogoeta kritikoa eta ongi informatua egiteko.



Helburuak:



- giza naturaren funtsezko arazoei buruz, Txinako eta Indiako tradizioetan sortu ziren gogoeta garrantzitsuenetan murgildu, ahalik eta aurre-juzkutik libreen;

- geure tradizio propioarenak diren Platonen aurretiko oinarrizko kontzeptzioak (homerikoak, tragikoak…) ezagutu;

- biraketa platoniar/kristau berezia, eta mendebaldeko tradizioan “helize bikoitza”greko-judutarraren eragina ezagutu;

- oinarrizko nozioak ulertu ahal izateko, jatorrizko hizkuntza ezagutzearen garrantziaz ohartu;

- giza naturaren inguruan egun planteatzen diren arazoak ulertzeko baliabide berriak eskuratu;

- geure pentsamenduak berezkoak dituen kultur aurre-juzkuen kontzientzia kritikoa garatu eta ezjakintasun gutxiagoz juzgatu.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Giza naturari buruzko eztabaida Antzinako Txinan: Kongfuzitik legelarietara.



2. Giza ideologiak ezbaian Indiako tradizioan: eskola ortodoxoak eta buddhismoa.



3. Giza naturaren ikuskera homerikoa eta tragikoa.



4. Giza naturari buruzko kontzeptzio desberdinak Antzinako hebrearren artean, monoteismoaren asmakizunaren aurretik eta ondoren.



5. Biraketa platoniarra eta beraren ondorioak.



6. Ni kristauaren iraultza eta beraren gorabeherak.



7. Jainkozko guztiahaltasuna eta gizabanako modernoaren nozioaren sorrera.



8. Giza naturari buruzko bestelako kontzeptzioak : filosofikoak, zientifikoak eta antropologikoak, gizabanako autofundatzaileaz haratago.



MetodologiaToggle Navigation



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Notaren %100 kurtso amaierako azterketa izango da.



"Ebaluaziorako metodoa azken ebaluazioa denean, deialdiari uko egiteko nahikoa izango da azken probara ez aurkeztea.



Edozein dela ere ebaluazio metodoa, azken proba egitea zehaztu eta proba horrek irakasgaiaren kalifikazio osoaren %50 baino gehiago balio badu, ikaslea ez bada probara aurkezten deialdiaren uko egin diola ulertuko da eta “Aurkezteke" jarriko zaio."



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Bloc de textos seleccionados (en fotocopistería)

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

CHENG, Anne: Historia del pensamiento chino,(cap. 2 de parte I,y caps. 4,6,7,8 y 9 de parte II) Ed. Bellaterra, Barc., 2002.

AGUD, Ana, y RUBIO, Fco: La ciencia del brahman,(Introducción), Trotta, Barc.,2000.

VÉLEZ DE CEA, Abraham: Buddha, Ediciones del Orto, Madrid 1998.

RODRÍGUEZ DELGADO, Juan Carlos:El desarme de la cultura. Una lectura de la Ilíada,(caps.2 y 3) Katz, Madrid, 2010

DUMONT, Louis: "Génesis I: Del individualismo-fuera-del-mundo al individualismo- en-el-mundo", en Ensayos sobre el individualismo, Alianza Editorial, Madrid, 1987.

BLUMENBERG, Hans: "Absolutismo teológico y autoafirmación humana",segunda parte de La legitimación de la Edad Moderna, Pre-Textos, Valencia, 2008.

SCHAEFFER, J. M.: El fin de la excepción humana,(especialmente caps 1 y 2), Marbot Ediciones, Barcelona, 2009

Gehiago sakontzeko bibliografia

SCARPARY, Maurizio: "The Debate on Human Nature in Early Confucian Literature", en Philosophy East and West, vol. 53, nº.3, 2003, pp. 323-339.
SCHWITZGEBEL, Eric: "Human Nature and Moral Education in Mencius, Xunzi, Hobbes and Rousseau", en History of Philosophy Quarterly, vol. 24, nº. 2, 2007, pp. 147-168.
GILL, Christopher: Personality in Greek Epic, Tragedy and Philosophy, Oxford, 1996.
BIBLIA de Jerusalén, Desclée de Brouwer, Bilbao (especialmente: Duteronomio, Génesis, Eclesiastés, Pablo: Epístola a los romanos, Epístola a los corintios).
FREDRIKSEN, Paula, SHEPARDSON, Tina: "Embodiment and Redemption. The Human Condition in Ancient Christianity", en R.C. Neville, J. Berthrong and P. Berger (eds.), The Human Condition: A Study of the Comparison of Religious Ideas, SUNY Press, 2000, pp. 133-155.
DARAKI, Maria: "L'emergence du sujet singulier dans les Confessions de Augustine", en Esprit, 1981, nº. 2, pp. 95-115.
RENAUT, Alain: La era del individuo, Destino, Barc., 1993.
DESCOLA, Philippe: Par-delà nature et culture, Gallimard, París, 2005.
CARRITHERS,M.,COLLINS,S.,y LUKES,S.(eds.): The Category of Person. Anthropology, Philosophy, History, Cambridge University Press, 1985.
DIETERLEN, G.(ed.): La notion de personne en Afrique noir (Actes du Colloque International du Centre National de la Recherche Scientifique, à Paris, 11-17 octobre 1971), Editions L'Harmattan, París, 1973.
Freud, S., Egonezina kulturan, Gaiak 55, Donostia, 2009.

Aldizkariak

CARNAP, Rudolf et. al., “La concepción científica del mundo: el Círculo de Viena”. En: Redes. Revista de Estudios sobre la Ciencia y la Tecnología 18, 2002: 03-149
HARVEY, D., “The Geography of Capitalist Accumulation. A Reconstruction of the Marxian Theory”, Antipode, Vol. 7, nº 2, 1975: 9-21
DE MARTINO, E., “Intorno a una storia del mondo popolare e subalterno”, Società, año V, nº 3, 1949: 411-435.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ALTUNA LIZASO, MARIA BELEN
  • ANCHUSTEGUI IGARTUA, ESTEBAN
  • LASA OCHOTECO, CRISTINA MARIA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-24

14:00-16:00

16:00-18:00

25-30

14:00-16:00

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
25-30

16:00-18:00

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-24

14:00-18:00

25-30

14:00-16:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.7 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
  • 1.7 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
25-30

16:00-18:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.7 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA