XSLaren edukia

Baztertze eta Gizarteratze Mekanismo eta Prozesuak

Ikastegia
Lan Harreman eta Gizarte Langintza Fakultatea. Arabako Atala
Titulazioa
Gizarte Langintzako Gradua
Ikasturtea
2020/21
Maila
3
Kreditu kopurua
4.5
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala33.850.5
Gelako p.11.217

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

- Garapen komunitariorako dinamikak bultzatuko dituzten gaitasunak, ikuspegi kritikoa nahiz baliabideen ezagutza bereganatzea, animazio soziokomunitarioa gizarte langintzaren ezinbesteko baliabide bezala baloratuz (MC05CM06) (Titulazioko gaitasunak G004 /G008)





- Bazterketa eta marginazio sozialeko egoera ezberdinen analisi eta interpretazio kritikoa egitea, zeinetan inplikatutako pertsona nahiz kolektiboen definizioak, balorazioak eta arrazonamenduak pisu berezia hartuko duten (MC05MC07) (Titulazioko gaitasuna G001 /G002)



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1.go gaia. SARRERA. GIZARTE BAZTERKETA ETA ANTROPOLOGIA.

Ikasgairako sarrera non oinarrizko kontzeptu teorikoak eta premisak lantzen diren.



2. gaia. POBREZIA ETA GIZARTE BAZTERKETA

Pobrezia kontzeptuan sakonduko da arreta berezia jarriz haren sorrera testuinguruari eta izaera kulturalari.



3. gaia. DELITUA ETA DESBIDERAKETA

Desbideraketa eta delitua kontzeptuak landuko dira eta bereziki, bazterketa sozialarekin duten harremanetaz hausnartu.



4. gaia. ARRAZA, ETNIZITATEA ETA MIGRAZIOAK

Arraza eta arraza soziala kontzeptuetaz hausnartuko da. Etnizitatea eta migrazioa bazterketa sozialerako aitzakiak.



5. gaia. BAZTERKETA BIKOITZA. HAUSNARKETA GENERO SISTEMA BARNERATUZ.

Bazterketa anitza eta intersekzionalitatea landu. Emakumeak eta genero bazterketa.



6. gaia BAZTERKETA SOZIALA GIZARTE GLOBALIZATUAN.

Bazterketa mekanismoak eta prozedurak egungo testuinguru globalizatuan uztartu.



MetodologiaToggle Navigation

Ikasgaia eskola magistralak, gelako praktikak eta ikaslegoaren lan autonomoaren bitartez gauzatuko da.

Ikasgaiari eskeiniko zaizkion 112,5 orduak honela banatuko dira. Horietariko %30-a klase magistralak izango dira. Eskola hauetan oinarrizko kontzeptu, teoria eta analisi ereduak landuko dira eta horien bitartez, ikaslegoaren artean ezagutza intelektuala garatuko da.

Eskola magistral hauek osatuko dituzten oinarrizko ekintza formatiboak irakaslearen azalpen teorikoak eta testuen irakurketa eta analisiak izango dira.

Bestalde, ordu kopuruaren %10-a ezagutza teoriko-praktikoen aplikaziorako izango dira. Oinarrizko ekintza formatiboak talde aurkezpenak eta eztabaidak izango dira.

Gainontzeko %60-a ikaslegoaren lan autonomoa izango da zeina funtsezkoa izango den honek analisi, sintesi eta arrazonamendurako gaitasuna bereganatzeko.

Kasu honetan, oinarrizko ekintza formatiboak testuen irakurketa eta analisia, ikerketa tekniketan trebatzea nahiz saiakera bat idaztea izango dira.

Laburbilduz, ikasgaian zehar landuko diren ekintza formatiboak hauek izango dira:



- Azalpen teorikoak (eskola magistraletan)

- Amankomunean jartzea (eskola magistraletan)

- Dokumentuen irakurketa eta analisia (eskola magistrala eta lan autonomoa)

- Zuzendutako eztabaidak (klase praktikoak)

- Lanen aurkezpena (klase praktikoa)

- Informazioa bilatzea (lan autonomoa)

- Lanen prestakuntza (lan autonomoa)



Ikasgaia honetan matrikulatuta dagoen ikasle orok, azken saiakera bat idatzi beharko du.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazioa jarraituan sartzeko derrigorrezkoa da klasera etortzea.

Bestalde, klaseko nota kontutan hartzeko, azken proba idatzia gainditu egin behar da.



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etegabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgiaren ardura duen irakasleari eta , horretarako, 9 asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urtekoa irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo kasturtea hasten denetik kontatzen hasita. Irakaskuntza gidak epe zabalagoa jaso dezake. (BOPV. 2017ko martxoaren 13an, 8.3. art.)



Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egiteko ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete bat lehenago egin beharko dute eskaria. Eskeri hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari (Idem: 12.2 art.)



Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea (BOPV, 2017ko martxoaren 13koa, 12.3. art.)



Ikasgaian matrikulatuta dagoen ikasle orok saiakera bat idatzi beharko du eta azterketa egin ahal izateko, saiakera hau entregatu beharko du lehenago.

uten ikasleek, saiakera gainditua izan beharko dute klaseko nota kontutan hartu ahal izateko.



Ebaluazio proba batean kopiatu egin dela egiaztatuz gero, tartean sartuta dauden ikasle guztiei «suspentso» kalifikazioa jarriko zaie, bakoitzaren erantzukizuna gorabehera. Pertsona bat kopiatzen ari dela proban bertan egiaztatuz gero, momentuan bertan proba egiteari uzteko agindu ahal izango zaio (11.3. art.).



COVID19ak bultzatutako egoeragatik, ebaluazio sistema eraldatua izan daiteke eta era ez presentzialean bihurtu. Hala gertatu ezkero, ebaluazio jarraiari lehentasuna emango zaio eta Egela plataformak ahalbidetzen dituen baliabideak erabiliz ebaluazioa egokitu. Azken ebaluazioa egitea eskatzen duten ikasleekin ere egin beharreko egokitzapenak egingo dira.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Derrigorrezko irakurgaiak (e-gela)
- Eskola magistraletan erabilitako porwer pointak (e-gela)
- Lanak eta ariketak egiteko gidak eta irizpide dokumentuak (e-gela

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ALONSO, Luis Enrique. (1998). La producción social de la necesidad y la modernización de la pobreza: una reflexión desde lo político. En: Riechmann, J. (Coord.). Necesitar, desear, vivir: sobre necesidades, desarrollo humano, crecimiento económico y sustentabilidad. La catarata. pp. 129-161



BAUMAN, Zigmunt (1999). Perspectivas para los nuevos pobres. En: Trabajo, comunismo y nuevos pobres. Barcelona: Gedisa. pp. 129-152



BAUMAN, Zigmunt. (2005). Culturas del residuo En: Vidas desperdiciadas. Paidós; Barcelona, pp. 123- 171



BECKER, Howard Saul. (1971). Cómo se llega a ser fumador de marihuana En: Los extraños: sociología de la desviación. Bueno Aires: Tiempo contemporáneo, pp. 47-77



CASTELLS, Manuel. (1998). Paraísos comunales: identidad y sentido en la sociedad red En: Castells, M. La era de la información. El poder de la identidad. Alianza: Madrid, pp. 27-90



CORSIN, Alberto. (2007). Cooperación y procomún: relaciones antropológicas. En: Archipiélago 77-78. Barcelona: Archipiélago, pp. 27-31



DAVIS, Mike. (2003). La fortaleza LA En: Ciudad de cuarzo. Madrid: Lengua de trapo.



FLECHA, Ramón. (2001). Racismo moderno y postmoderno en Europa: enfoque dialógico y pedagogías antirracistas. Revista Española de Investigaciones Sociológicas, REIS, 94, pp. 79- 103



GALLEGO, Carmen (1994). Diversidad y multiculturalismo. Acciones en Investigaciones Sociales 2: pp. 195-205.



GARCIA CANCLINI, Nestor. (1989). Culturas híbridas, poderes oblícuos En: Culturas híbridas. Estrategias para entrar y salir de la modernidad. Grijalbo: México, pp. 259- 318



GIMÉNEZ, Carlos. (2000). El planteamiento intercultural y su relación con la ciudadanía y las políticas públicas En: Guía sobre interculturalidad. Segunda parte: el enfoque intercultural en las políticas públicas para el desarrollo humano sostenible. PNUD, pp. 534- 560.



HARRIS, Marvin. (1984). ¿Por qué hay pánico en las calles?. En: La cultura norteamericana contemporánea. Madrid: Alianza, pp. 132-160.



- ¿Por qué se soltaron el pelo los homosexuales? En: La cultura norteamericana contemporánea. Madrid: Alianza, pp. 111-131



LAFUENTE, Antonio. (2007). Los cuatro entornos del procomun En: Archipiélago 77-78. Barcelona: Archipiélago, pp. 15-22



LATOUCHE, Serge. (2007). Estrategias de autogestión en Grand-Yoff. En: La otra África. Autogestión y apaño frente al mercado global. Barcelona: oocebap. pp. 189- 232



MAQUIEIRA, Virginia. (1999). Antropología, género y derechos humanos. Anales del Museo Nacional de Antropología, 6, pp. 13- 48



NIETO, J.A. Transgénero/Transexualidad: de la crisis a la reafirmación del deseo en Transexualidad, transgenerismo y cultura, Talasa, Madrid, 1998.



ZUBERO, Imanol. (2002). Repensar el empleo, repensar la vida En: El derecho a vivir con dignidad: del pleno empleo al empleo pleno. Ed. Hoac: Madrid: 249-297.





Gehiago sakontzeko bibliografia

BOURDIEU, Pierre. (1999). La miseria del mundo. Akal: Madrid.

GIDDENS, Anthony. (1991). Sociología. Alianza: Madrid.

HUNTINGTON, Samuel. (1997). El choque de las civilizaciones. Paidós: Barcelona

HARRIS, Marvin. (1991). Nuestra especie. Alianza: Madrid.

KYMLICKA, Will. (1996). Ciudadanía multicultural. Paidós: Barcelona

SANTOS. B. de S. (2005). El milenio huérfano. Trotta: Madrid.

Aldizkariak

- Archipíelago. Cuadernos de crítica de la cultura (ISSN: 0214-2686)

- Cuadernos de Antropología Social. (ISSN 1850-275X)

- Cuadernos de Trabajo Social. (ISSN: 0214-0314)

- Gazeta de Antropología (ISSN-e: 0214-7564)

- REIS. Revista Española de Investigaciones Sociológicas (ISSN: 0210-5233)





TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

09:00-11:15

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

11:15-12:00