XSLaren edukia

Metodo eta Teknika Kualitatiboak I

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Antropologiako Gradua
Ikasturtea
2021/22
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4263
Gelako p.1827

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

GAITASUNAK:



1. Oinarrizko testu etnografikoak ahoz zein idatziz modu argian, ordenatuan eta zehatzean aztertzea eta aipatzea, eta terminologia antropologiko eta etnografiko egokia erabiltzea.



2. Etnografiari buruz aztertzea eta gogoeta egitea, azterketa-ereduetan eta praktika antropologikoan etnozentrismoa ekiditeko.



3. Hainbat teknika etnografikoren bidez lortutako informazioa ekoiztea eta erregistratzea, landa-lanean aplikatzeko: parte-hartzailea behatzea, landako egunkaria, banakako elkarrizketak (irekia, erdi-zuzenduak, egituratuak), foku-taldeak, elkarrizketa informalak, bizitzako istorioak, genealogiak, sare pertsonalak eta sare sozialak.



4. Hainbat dokumentazio-iturritatik lortutako informazioa ekoiztea eta erregistratzea: artxiboak eta liburutegiak, testu idatziak, filmak, argazki-bildumak.



5. Gizarte Antropologiaren eztabaida epistemologikoak eta metodologikoak ezagutzea eta ebaluatzea.



6. Testu etnografikoak sailkatzea, horiek Gizarte Antropologiako arloan historikoki edo tematikoki sartzea, eta testu etnografikoetan agertzen diren metodologiak eta teknikak justifikatzea eta kritikatzea.



7. Metodologia kualitatiboak eta kuantitatiboak sakonean ezagutzea, eta horietako bakoitzaren mugak eta ahalmenak ebaluatzeko gai izatea.



8. Ikerketari, esku-hartzeari edo/eta kudeaketari zuzendutako proiektuak garatzea; baita monografiak eta artikulu zientifikoak ere, lortutako informazioa hasierako oinarri teorikoekin eta metodologikoen lotuz.



AZALPENA:



Ikasgaiaren zehar ikasleak ikerketa antropologikoari dagozkion oinarrizko kontzeptu teoriko zein aplikatuak jabetzen joango dira. Horretarako lekuan lekuko lana bideratu duten irizpide ezberdinen errepasoa egingo da, antropologian erabili izan diren metodo ezberdinen inguruko eztabaidak aztertuko direlarik. Azkenik, ikerketa proiektuaren inguruan lan egingo da, bere helburuak eta ezaugarriak ezagutuz. Ildo horretan ikasleek lehenengo urratsak emango dituzte eta gai bat eta ikerketa objetu bat definitu beharko dute etorkizunean garatu beharreko proiektu bati begira.



HELBURUAK:



1. Ezagupen zientifikoaren ezaugarriak identifikatu.

2. Begirada antropologikoaren ezaugarriak eta berezitasunak identifikatu.

3. Etnografiaren kontzeptua denitu (eta honen barruan lekuan lekuko lanarena).

4. Metodologia kualitatiboaren ezaugarriak eta berezitasunak identifikatu eta azaldu.

5. Teknika kualitatiboen ezaugarriak eta berezitasunak identifikatu eta azaldu.

6. Ikerketa proiektu baten atal nagusiak identifikatu, diseinatu eta idatzi.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Ezagupena, ikerkuntza, objetibitatea eta subjetibitatea.

2. Ikerketa proiektu baten diseinua.

3. Metodo cualitatiboa eta kuantitatiboak. Partehartzeko metodologia.

4. Ikerkuntza antropologikorako teknikak: aurkezpena

5. Etnografia: lekuan lekuko lana eta behaketa partehartzailea.

6. Deskribapen, azalpen eta interpretazioa produktu etnografikoan.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

1. Aukera:

Azterketa gainditu. Honetarako gai bakoitzaren inguruan artikulu eta liburuen kapitulu ezberdinen bilduma jarriko da eskuragarri. Azterketan galdera motzak eta zehatzak izango dira, aipatutako fotokopien bilduman oinarrituta.



2. Aukera:

Aukera honetan parte hartu ahal izateko klasera joan behar da derrigorrez. Kasu honetan ebaluazioak bi zati izango ditu:

2.a. Azterketa (%50). Honetarako gai bakoitzaren inguruan artikulu eta liburuen kapitulu ezberdinen bilduma jarriko da eskuragarri. Azterketan galdera motzak eta zehatzak izango dira, aipatutako fotokopien bilduman oinarrituta.

2.b. Praktika (%50). Praktikaren izaera eta honen ebaluazioa kurtsoaren hasieran zehaztuko da .



Bukaerako nota bi zatien gehiketa izango da. Ikasgaia 5 batekin gaindituko da baldin eta BI ZATIAK (ALEGIA AZTERKA ETA PRAKTIKA) GUTXIENEZ 2,5 BATEKIN GAINDITU BADIRA.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

BERGER, P. & LUCKMANN, T. (1972) La construcción social de la realidad, Buenos Aires, Amorrortu, orr. 66-85, 104-121.
BOURDIEU, Pierre (1996): La Miseria del Mundo. Madrid: Akal.
CEA D'ANCONA, M. A. (1996) Metodología cuantitativa: estrategias y técnicas de investigación social, Madrid, Síntesis, orr. 81-105.
GARCÍA JORBA, J. M. (2000) Diarios de campo, Madrid, Centro de Investigaciones Sociológicas, orr. 11-40.
GEERTZ, C. (1989) El antropólogo como autor, Barcelona, Paidós, orr. 83-100.
GREENWOOD, D. (2000) ¿De la observación participante a la investigación-acción participativa¿, Revista de Antropología Social, n. 9, orr. 27-49.
GUASCH, O. (1997) Observación participante, Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas, orr. 35-46.
JOCILES, Mª Isabel: ¿Las técnicas de investigación en antropología. Mirada antropologica y proceso etnográfico¿. On line: http://www.ugr.es/~pwlac/G15_01MariaIsabel_Jociles_Rubio.html
JUARISTI, Patxi (2003): Gizarte Ikerketarako Teknikak. Bilbao: UPV-EHU.
MALINOWSKI, B. (1986) Los argonautas del Pacífico occidental, Barcelona, Península, orr. 37-61.
MALINOWSKI, B. (1988) ¿Confesiones de ignorancia y fracaso¿, La antropología como ciencia, Barcelona, Anagrama, orr. 129-139.
MALINOWSKI, B. (1989) Diario de campo en Melanesia, Madrid, Júcar, orr. 7-26.
QUESADA, D. (1998) Saber, opinión y ciencia, Barcelona, Ariel, orr. 251-265.
SANMARTÍN ARCE, R. (2003) Observar, escuchar, comparar, escribir: la práctica de la investigación cualitativa, Barcelona, Ariel, orr. 51-69.
RABINOW, P. (1992) Reflexiones sobre un trabajo de campo en Marruecos, Madrid, Júcar, orr. 23-27, 141-150.
TÉLLEZ INFANTES, A. (2007) La investigación antropológica, San Vicente (Alicante), Club Universitario, orr. 73-102.
VALLES, M. S. (1997) Técnicas cualitativas de investigación social, Madrid, Síntesis, orr. 141-175.
VELASCO MAILLO, H. & DÍAZ DE RADA, A. (1997) La lógica de la investigación etnográfica, M

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ALVAREZ-GAYOU JURGENSON, J.L. (2003): Cómo se hace investigación cualitativa. Barcelona: Paidós.

DIEZ de RADA, A. & VELASCO, H. (1997): La lógica de la investigación etnográfica. Madrid: Trotta.

GUBER, R. (2004): El salvaje metropolitano. Buenos Aires: Legasa.

HAMMERSLEY, M.; ATKINSON, P. (1994): Etnografía. Métodos de investigación. Barcelona: Paidós.

SANMARTIN, R. (2003): Observar, escuchar, comparar, escribir. Barcelona: Ed. Ariel.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BULLEN , MARGARET LOUISE
  • GONZALEZ ABRISQUETA, OLATZ
  • PEREZ ALDASORO, PIO

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-6

09:00-11:00

11:00-13:00

7-15

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • 0.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • 0.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
7-15

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-6

11:00-13:00

11:00-13:00

7-15

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.9 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
  • 3.9 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
  • 3.9 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
7-15

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.9 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA