Arkitektura Irudigintza IV26357
- Ikastegia
- Arkitektura Goi Eskola Teknikoa
- Titulazioa
- Arkitekturaren Oinarrietako Gradua
- Ikasturtea
- 2022/23
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 26357
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
2. mailako Arkitektura Irudigintza ikasgaiek, lehen mailakotan (Arkitektura Irudigintza I eta II) ikasitakoaren finkatzea dakarte alde batetik, eta gaitasun horien aplikazio praktiko zuzena bestetik. Arkitektura Irudigintza IV ikasgaiari dagokio prozedura grafikoen erabilpena gertuko Inguru Hiritarren adierazpenean eta hauetan plantea litezken alegiazko antolaketetan garatzea.
Arkitektura Irudigintza ikasgaietako edukiek, orokorrean, karrerako ikasgai grafiko guztiekin dituzte loturak: Geometria Deskribatzailea, Proiektuak Eraikuntza eta Hirigintza. Azken honekin lotzen da bereziki Arkitektura Irudigintza IV.
Adiera grafiko arkitektonikoa ahalik eta gehien, lanbidearen jarduerak eskatzen duen antzeko mailarekin parekatzeko, ondorengo gaitasunak argi garatu beharko dira:
_Espazioa konikoan eskuz, apunte bidez adieraztea.
_Eredu arkitektonikoen oin, ebaketa eta altxaeren krokis akotatuak jasotzea.
_Eskala egokien erabilera planoen marraketan.
_Eskalan jartzea. Marrazki zientifikoa.
_Agiri grafikoen antolaketa eta aurkezpena.
_Adierazpen grafikorako programa informatikoen ezaguera eta erabilpena.
_Ukieren analisia.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
G1. Prozedura grafikoak espazio eta objektuen adieran aplikatzeko gaitasuna;Objektuen ikusmen bidezko bereiztasunak ulertu eta adieraztea, proportzio eta marrazki teknikak menderatuaz, informatikoak barne.
G2. Arkitektura eta hirigintzara era egokian ezagutu eta aplikatuko dira: Espazio adierazpen sistemak; Formaren analisi eta teoria eta ikusmen-pertzepzio legeak; Geometria metriko eta proiektiboa; Altxaketa-grafiko tekniken fase guztiak, apunteen marrazkitik itzultze zientifikoraino; Topografia, hipsometria eta kartografiaren oinarriak.
G3. Espazio hiritarren analisirako oinarrizko gaitasuna.
G4. Eskala txikiko espazio hiritarrak krokis akotatu bidez jasotzeko gaitasuna.
G5. Espazio hiritarrak eskala ezberdinetan adierazteko gaitasuna.
G6. Agiri grafikoen antolaketa eta ediziorako gaitasuna.
G7. Marrazteko programa informatikoak erabiltzeko gaitasuna.
G8. Ukieren adierazpenerako programa informatikoak erabiltzeko gaitasuna.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
ESPAZIO HIRITARREN ANALISI ETA PERTZEPZIOA
Bakarkako lana:
Apunte bidez espazio hiritarren hautematea.
Funtzio, konposaketa eta geometrien analisia.
Eskala egokiak erabiltzea.
Analisi eta alegiazko antolaketei buruz, memoriak idaztea.
Xehetasun eta ukieren analisia.
Espazio hiritarrak antolatzea.
Talde lana:
Espazio hiritarren krokisa.
Informazio grafikoa partekatzea.
Lanak bitarteko informatikoekin aurkeztea.
MetodologiaToggle Navigation
Ordu presentzialetan, ikaslearen parte-hartzea aktiboa izango da dozentzia teoriko-praktikoan:
_Ikasleak bere ekarpenak, taldeari baliagarri gerta lekizkioken galdera edo iruzkin bidez egingo ditu teoriketan.
_Klase praktikoetan, norberaren eta taldekideen lanei buruz egingo diren azalpenak jaso ahal izango ditu ikasleak.
Ordu ez presentzialetan, emate partzial ala finalerako agindu diren banakako ala taldekako ariketetan jardungo da.
Ordu presentzial nahiz ez presentzialetan egin beharreko ariketekin ikasleak eduki hauetan trebatuko dira:
Arkitektura proiektuen analisia; espazio eta konposaketa ulermena apunte eta ikuspegi bidez, funtzio eta zirkulazio eskemak, altzariak eta inguruarekiko harremana; krokis akotatuak, orokorretik xehetasunera; oin, altxaera eta ebaketen adiera eskala ezberdinetan; bolumenen adierazpena; material eta ukieren analisi eta adiera; planoaren konposaketa; egindako lanen jendaurreko aurkezpena.
Ereduaren eta ikastaroaren arabera zehaztuko du irakasle bakoitzak ariketa mota eta kopurua.
Arkitektura Irudigintza ikasgai guztietan egiten diren ariketen izaerak, asteroko dozentzia presentzialaren ordutegia bateratzea eskatzen du, ariketa teoriko-praktikoen bilakaera egokia behar duten iraupenean bermatuaz. Era berean, ariketa kopuru handi bat kalean gauzatzen denez, ordutegia egun argitan jardun ahal izateko tartean finkatuko da.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Banakako lanak (%): 70
- AZKEN PROBA (%): 30
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ohiko deialdiko ebaluazio sistema, EBALUAZIO JARRAITUA izango da.
Ikasleak, EBALUAZIO JARRAITUAREN prozesuan, ikasgaiari dagozkion hainbat lan burutuko ditu garai lektiboan zehar: astero enuntziatu eta hurrengo astean derrigorrez jasoko direnak. Justifikatutako salbuespenetan ezik, ez da lanik jasoko epez kanpo.
Formazio aldian zehar egindako lanak, dagokion azterketa deialdiko data ofizialean egingo den azken proba edo azterketa batekin osatuko dira.
Astero enuntziaturiko lanen %100 eman izanak (lan presentzial eta ez presentzial guztiak) ahalbidetzen du ikaslea lan hauen eta azken probaren arteko batazbesteko baliospena lortzera.
Formazio aldian zehar egindako lanen eta ohiko deialdiko data ofizialean egindako azken proba edo azterketa arteko batazbesteko orokorra honela eratorriko da:
FORMAZIO ALDIAN EGINDAKO LANAK: %70
AZKEN PROBA EDO AZTERKETA: %30
IKASGAIAREN AZKEN BALIOSPENA: formazio aldian egindako lanen ehuneko balioari azken proba edo azterketaren balioa gehituaz eratorriko da, betiere, azken honena gutxienez 5/10 bada. Formazio garaian enuntziaturiko lanen ematea burutzen ez denean eta azken proba egiten ez denean, azken baliospena EZ AURKEZTUA izango da.
DEIALDIARI UKO EGITEA
Deialdiari uko egiten bazaio, ez aurkeztua izango da baliospena. Ikasleak deialdiari uko egin ahal izango dio, gutxienez, ikasgaiaren garai lektiboa amaitu baino hilabete lehenago. Uko egite hau, ikasgaiaren irakasle arduradunei idatziz aurkeztuko zaie epe barruan.
EBALUAZIO JARRAITUARI UKO EGITEA
Graduko titulazio ofizialetako Ikaslegoaren Ebaluazio Araudiaren II KAPITULUko 8. artikulua beteaz, ikaslegoak azken ebaluazio sistema bidez ebaluatua izateko eskubidea izango du, ebaluazio jarraituan parte hartu ala ez badu ere. Horretarako, ikasleak ebaluazio jarraituari uko egitea idatziz aurkeztuko die ikasgaiaren ardura duten irakasleei, ikastegiaren egutegi akademikoaren arabera, lauhileko edo ikasturtea hasi eta 9 asteko epean.
Azken ebaluazio proba ikastaroan zehar enuntziatutako lan guztiekin osatuko da eta hauen ematea, formazio garaia amaitzerakoan (azken eskola eguna) izango da.
Irakasleak, ariketa hauen egiletza egiaztatze aldera, beharrezko diren adina ariketa presentzial agindu ahal izango du.
Formazio garaiko lan guztien ematea ezinbestekoa da ikasgaiaren baliospen orokorra burutu ahal izateko (ikastaroan zehar enuntziatutako lanak + azken ebaluazio proba edo azterketa), ikasgaiaren azken baliospen bat lortzeko.
Ez-ohiko deialdian baliospenaren batazbestekoa honela egingo da:
IKASTAROAN ZEHAR ENUNTZIATUTAKO LANAK: %70
AZKEN PROBA EDO AZTERKETA: %30
Ikasgaiaren azken baliospena formazio aldian egindako lanen ehuneko balioari azken proba edo azterketaren balioa gehituaz eratorriko da, betiere, azken honena gutxienez 5/10 bada. Formazio garaian enuntziaturiko lanen ematea burutzen ez denean eta azken proba egiten ez denean, azken baliospena EZ AURKEZTUA izango da.
UPV/EHUko ebaluazio probetan eta lan akademikoetan jokabide makur eta iruzurrezkoak eragozteari eta etika akademikoari buruzko protokoloa jarraituz, azterketa edo ebaluazio probetan eta lan akademikoetan plagioa, kopia edo iruzurra eragozteko neurriak hartuko dira.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ez-ohiko deialdiko ebaluazio sistema AZKEN EBALUAZIOA izango da.
Ohiko deialdian ikasgaia gainditu ez duten ikasleek, azterketara eta ez-ohiko deialdiko azken ebaluazio proba osatzen duten ebaluazio saioetara aurkezteko eskubidea izango dute.
Azken ebaluazio proba ikastaroan zehar enuntziatutako lan guztiekin osatuko da eta hauen ematea, zehaztuko den epean, derrigorrezkoa izango da. Justifikatutako salbuespenetan ezik, ez da epez kanpo lanik onartuko.
Lan osagarri hauen emateak, ohiko deialdiari uko egin dioten ikasleei dagokionez, baldintza hauek beteko ditu:
1.- Formazio garaia amaitzerakoan (azken eskola eguna) formazio garaian enuntziatu diren lan guztiekin karpeta baten ematea burutuko du ikasleak.
2.-Irakasleak, ariketa hauen egiletza egiaztatze aldera, beharrezko diren adina ariketa presentzial agindu ahal izango du.
3.-Ematea burutu ondoren, irakasleak ariketak aztertuko ditu. Ikasleak, ariketa hauei dagozkien azalpenak, ohiko deialdiko azterketaren berrikusketa egunean jaso ahal izango ditu.
4.- Formazio garaiko lan guztien ematea ezinbestekoa da ikasgaiaren baliospen orokorra burutu ahal izateko (ikastaroan zehar enuntziatutako lanak + azken ebaluazio proba edo azterketa), ikasgaiaren azken baliospen bat lortzeko.
Ez-ohiko deialdian baliospenaren batazbestekoa honela egingo da:
IKASTAROAN ZEHAR ENUNTZIATUTAKO LANAK: %70
AZKEN PROBA EDO AZTERKETA: %30
IKASGAIAREN AZKEN BALIOSPENA: formazio aldian egindako lanen ehuneko balioari azken proba edo azterketaren balioa gehituaz eratorriko da, betiere, azken honena gutxienez 5/10 bada. Formazio garaian enuntziaturiko lanen ematea burutzen ez denean eta azken proba egiten ez denean, azken baliospena EZ AURKEZTUA izango da.
UPV/EHUko ebaluazio probetan eta lan akademikoetan jokabide makur eta iruzurrezkoak eragozteari eta etika akademikoari buruzko protokoloa jarraituz, azterketa edo ebaluazio probetan eta lan akademikoetan plagioa, kopia edo iruzurra eragozteko neurriak hartuko dira.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Oinarrizko materialak:
_Taula arina ala apunte eta krokiserako koadernoa.
_Portamina ala HB, B eta 2B minetako arkatz bigunak.
_Marraketarako tresnak.
_Zinta metrikoa, laser neurgailua.
_Ordenagailu eramangarria. CAD 2D eta 3D programak.
_Bestelakoak: garaiz zehaztu eta iragarriko dira lantegiko praktikaren arabera.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Neufert. “Arte de Proyectar en Arquitectura”.
Le Corbusier, “Mensaje a los estudiantes de arquitectura”. Ed. Infinito, 2002. ISBN: 987-96370-3-8
Francis D. K. Ching, “Dibujo y proyecto”. Ed.: Gustavo Gili, SA de CV México 1999. ISBN: 968-887-365-9
Gehiago sakontzeko bibliografia
Cfr. F. Checa, “El dibujo, fundamento de las artes” , A Distancia, Teorías e historias de los dibujos de arquitectura, octubre 1991, 8-10
Brooks Pfeiffer, Bruce. “Frank Lloyd Wright Drawings” Ed Abradale Press/Harry N. Abrams, Inc. New York 1996
Geoffrey H. Baker, “Le Corbusier, Análisis de la forma”. Ed.; Gustavo Gili, 2000. ISBN 84-252-1808-X
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- CASADO REZOLA, AMAIA
- MUGICA URTEAGA, MARTE
- PEREZ MARTINEZ, JOSE JAVIER
TaldeakToggle Navigation
16A Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-22 | 15:00-16:00 (1) | ||||
24-25 | 15:00-16:00 (2) | ||||
28-29 | 15:00-16:00 (3) | ||||
31-33 | 15:00-16:00 (4) | ||||
35-36 | 15:00-16:00 (5) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- A 3.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (1)
- A 3.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (2)
- A 3.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (3)
- A 3.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (4)
- A 3.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (5)
16A Tailerra-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-22 | 16:00-19:00 (1) | ||||
23-23 | 15:00-19:00 (2) | ||||
24-25 | 16:00-19:00 (3) | ||||
26-26 | 15:00-19:00 (4) | ||||
27-27 | 15:00-19:00 (5) | ||||
28-29 | 16:00-19:00 (6) | ||||
30-30 | 15:00-19:00 (7) | ||||
31-33 | 16:00-19:00 (8) | ||||
34-34 | 15:00-19:00 (9) | ||||
35-36 | 16:00-19:00 (10) |
Irakasleak
16A Tailerra-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-22 | 16:00-19:00 (1) | ||||
23-23 | 15:00-19:00 (2) | ||||
24-25 | 16:00-19:00 (3) | ||||
26-26 | 15:00-19:00 (4) | ||||
27-27 | 15:00-19:00 (5) | ||||
28-29 | 16:00-19:00 (6) | ||||
30-30 | 15:00-19:00 (7) | ||||
31-33 | 16:00-19:00 (8) | ||||
34-34 | 15:00-19:00 (9) | ||||
35-36 | 16:00-19:00 (10) |
Irakasleak
16B Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-22 | 15:00-16:00 (1) | ||||
24-25 | 15:00-16:00 (2) | ||||
28-29 | 15:00-16:00 (3) | ||||
31-33 | 15:00-16:00 (4) | ||||
35-36 | 15:00-16:00 (5) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- A 3.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (1)
- A 3.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (2)
- A 3.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (3)
- A 3.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (4)
- A 3.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (5)
16B Tailerra-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-22 | 16:00-19:00 (1) | ||||
23-23 | 15:00-19:00 (2) | ||||
24-25 | 16:00-19:00 (3) | ||||
26-26 | 15:00-19:00 (4) | ||||
27-27 | 15:00-19:00 (5) | ||||
28-29 | 16:00-19:00 (6) | ||||
30-30 | 15:00-19:00 (7) | ||||
31-33 | 16:00-19:00 (8) | ||||
34-34 | 15:00-19:00 (9) | ||||
35-36 | 16:00-19:00 (10) |
Irakasleak
46A Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-22 | 15:00-16:00 (1) | ||||
24-25 | 15:00-16:00 (2) | ||||
28-29 | 15:00-16:00 (3) | ||||
31-33 | 15:00-16:00 (4) | ||||
35-36 | 15:00-16:00 (5) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- A 1.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (1)
- A 1.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (2)
- A 1.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (3)
- A 1.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (4)
- A 1.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (5)
46A Tailerra-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-22 | 16:00-19:00 (1) | ||||
23-23 | 15:00-20:00 (2) | ||||
24-25 | 16:00-19:00 (3) | ||||
27-27 | 15:00-20:00 (4) | ||||
28-29 | 16:00-19:00 (5) | ||||
30-30 | 15:00-20:00 (6) | ||||
31-33 | 16:00-19:00 (7) | ||||
34-34 | 15:00-20:00 (8) | ||||
35-36 | 16:00-19:00 (9) |
Irakasleak
46A Tailerra-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-22 | 16:00-19:00 (1) | ||||
23-23 | 15:00-20:00 (2) | ||||
24-25 | 16:00-19:00 (3) | ||||
27-27 | 15:00-20:00 (4) | ||||
28-29 | 16:00-19:00 (5) | ||||
30-30 | 15:00-20:00 (6) | ||||
31-33 | 16:00-19:00 (7) | ||||
34-34 | 15:00-20:00 (8) | ||||
35-36 | 16:00-19:00 (9) |
Irakasleak
46B Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-22 | 15:00-16:00 (1) | ||||
24-25 | 15:00-16:00 (2) | ||||
28-29 | 15:00-16:00 (3) | ||||
31-33 | 15:00-16:00 (4) | ||||
35-36 | 15:00-16:00 (5) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (1)
- A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (2)
- A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (3)
- A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (4)
- A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (5)
46B Tailerra-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
21-22 | 16:00-19:00 (1) | ||||
23-23 | 15:00-20:00 (2) | ||||
24-25 | 16:00-19:00 (3) | ||||
27-27 | 15:00-20:00 (4) | ||||
28-29 | 16:00-19:00 (5) | ||||
30-30 | 15:00-20:00 (6) | ||||
31-33 | 16:00-19:00 (7) | ||||
34-34 | 15:00-20:00 (8) | ||||
35-36 | 16:00-19:00 (9) |