XSLaren edukia

Proiektuak III: Etxea II26375

Ikastegia
Arkitektura Goi Eskola Teknikoa
Titulazioa
Arkitekturaren Oinarrietako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
2
Kreditu kopurua
9
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Ingelesa
Kodea
26375

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Tailerra90135

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Proiektuak III ikasgaiak jarraitasuna gordetzen du lehen mailako proiektuekin eta bere helburu nagusia ikasleak bere proiektatze metodoa propioa osatu eta aurreproiektuak egiten ikastea da. Proiektatze jarduna ideiak marrazketaren bitartez garatzean oinarritzen dela, kritika arkitektonikoa erabiliz eta norberaren lanari buruz etengabe gogoeta eginez.

Edukiari dagokionean, hurrengo urteetarako oinarrizkotzak jotzen diren gaiak aukeratzen dira, espazio jarraien bitartez banaketak egitea, neurri eta garrantzi ezberdinak biltzen dituen programa baten antolaketa, eta egitura, zentzu zabalean, ordena eta forma sortzen dituen tresna bezala ulertzea

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

G.1. Krokis eta aurreproiektuak sortu, praktikan jarri eta garatzeko oinarrizko gaitasuna.

G.2. Eraikinen programa funtzionalak lantzeko oinarrizko gaitasuna.

G.3. Kritika arkitektonikoa erabiltzeko oinarrizko gaitasuna.

G.4. Arkitektura Proiektu baten aurrekari eta oinarriak ahoz aurkeztu eta argudioekin defendatzeko oinarrizko gaitasuna.

G.5. Arkitektura Proiektua grafikoki adierazi eta komunikatzeko oinarrizko gaitasuna.

G.6. Forma, konposaketa eta arkitektura ereduei buruzko teoria orokorren oinarrizko ezagutza.

G.7. Etxebizitzaren bizigarritasuna eta oinarrizko programak aztertzeko metodoen oinarrizko ezagutza.

G.8. Erosotasuna eta klima babesa lortzeko teknologia ezberdinen oinarrizko ezagutza.

E.1. Espazioak jarraitasunean banatzea, eremu itxietan zatitu ordez, aberastasun eta konplexutasun handiagoko barnealdeak lortzearren.

E.2. Unitate espaziala eta eraikuntza-unitatea bereiztea egitura eta itxitura libreki erabil ahal daitezen.

E.3. Programa antolatzeko orduan, eduki zerrenda bat baino, antolaketa egitasmo bat bezala ulertzea, erabilera nagusien eta funtzio zerbitzarien arteko bereizketa ezar dadin.

E.4. Tipologia edo eredu baliokideak erlazioan jarri eta erreferentzia gisa erabiltzeko gaitasuna.

E.5. Estalkien diseinuaren oinarrizko ezagutza.





Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

P.01. Etxebizitza ereduen errepresentazioa.

P.02. Bizitza baten handitzea.

T.01. Azalera txikiko sendibakarreko bizitzak.

T.02. Ereduak: leihoak, orientazio eta maila guztiak.

T.03. Sendibakarreko bizitza handiak.

T.04. Erlazio espazialen konparaketa Loos eta Miesen lanetan.

T.05. Etxebizitzaren azpi-programak.

P.03. Erakusketa espazio baten antoleketa.

P.04. Pabiloi baten egitura.

T.06. Egitura ereduak.

T.07. Egitura arkitektura forma sortzen duen orden gisa.

T.08. Lorategi pabiloi txikiak.

T.09. Erakusketa pabiloiak.

T.10. Argiztapen naturala.

T.11. Eraikinen handitze-eskuhartzeak.

MetodologiaToggle Navigation

Ariketa bakoitzaren garapenean, ikasgela ordutegian, bost motatako jarduerak bereiz daitezke:



1- Ikasgai teorikoak. Erregulartasunez ematen dira ikasturte osoan zehar eta haien helburu nagusia ariketetan landuko diren gaiak aurkeztu eta esplikatzea da. Ikasleak lehen fasean egin behar duen dokumentatze lanerako erreferentzia gisa ere baliagarriak dira.



2- Tailerra. Ikasgaiaren zati nagusia dira. Ikasleek bakarkako lanak aurkezten dituzte. Zuzenketa irekiak egiten dira, gehienetan mahai gainean, eta fase aurreratuenetan arbelean edo kainoi digitalean ordenagailuko irudiak aurkeztuz.



3- Taldekako lanak. Tailer bateratuari emandako saioak taldeka lan egiteko erabiliko dira. Bigarren ariketari loturiko lan osagarriak izango dira.



4- Talde praktikoak bilduta egiten diren zuzenketa saio publikoak. Zuzenketa hauek aurrekoen osagarri dira, eta ariketan jorratu nahi diren gaiak eta bilatzen diren helburuak finkatzeko balio dute. Akatsik zabalduenak zuzentzeko ere balio dute. Aurkezten duenaren aldetik ere argudio landuagoak eta gogoeta teoriko zehatzagoa eskatzen ditu. Ariketaren mugarri diren momentutan egiten dira.



5- Lan amaituen aurkezpena. Lanak amaitu eta kalifikatu ondoren, lan hautatu batzuk irakasleak publikoki komenta ditzake, hurrengo ariketaren zuzenketen tarteetan. Balorazio irizpideak eta soluzio ezberdinak erakusteko balio du.



Zuzenekoak ez diren orduetan, ikasleak dokumentazio lanak egin beharko ditu proiektu bakoitzaren haseran, eta marrazki bitartez etengabe garatzen joan beharko du bere lana, krokisetatik hasi eta azken planoetaraino. Marrazki hauek izango dira zuzeneko ordutegietan aurkeztuko dituenak, eta komentatu eta zuzenduko zaizkionak. Garapen maila, aurreazterketa eta aurreproiektuaren bitartekoa da.



Bizitzaren inguruko lehen lanek 6 aste hartuko dituzte, eta pabiloiaren ingurukoek 9.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Banakako lanak (%): 90
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazioa ikasturtean egin diren lanen gainean egiten da, eta ezinbestekoa da lan guztiak burututa izatea azken kalifikazioa jasotzeko. Lanen bat eman gabe geldituz gero, azken kalifikazioa “ez aurkeztua” izango da. Horretarako, klase egutegiaren amaiera da lanak emateko epea.

Ikasturtea amaitu baino astebete lehenago arte dauka epea ikasle batek azken kalifikazioari uko egin eta “ez aurkeztua” edukitzeko.

Bakarka egiten diren lanek kalifikazioaren %90ko pisua dute, eta lantegi bateratuan taldeka egiten direnek %10ekoa. Lanen aurkezpen publikoa proiektuaren osagai bat da, eta balorazioarako kontutan hartzen da ere bai.

Kalifikazioan kontutan hartzen klase teorikoen jarraipena eta, ikasgaiaren izaera praktikoa izanik, klaseko zuzenketak batez ere. Klasera joatea eta proiektuak zuzentzea guztiz beharrezkoak dire ikasketa aurrera eramateko.

Ebaluazio jarraituak ikaslearen eboluzioa aintzat hartzen du, eta azken ariketak du garrantzirik handiena.

Ohiko deialdian azken lan horren aurkezpen publikoa egiten da, eta ezinbestekoa da ikasgaia gainditzeko.

Gutxieneko nota: ikasleak 5ekoa lortu behar du ikasgaia gainditzeko.

Salbuespenak: justifikaziorik balego, irakaslearen esku legoke lanak emateko epea luzatzea. Beti ere kalifikazioak berrikusteko epearen barruan.



Azken ebaluazio sistema.

Ikasleak ebaluazio jarraia ordezkatzen duen azken ebaluazio sistema aukeratu dezake, beti ere ondo justifikatua balego:

1. Ebaluazio jarraiari uko egiten diola idatziz jakin arazi beharko du lauhilabetekoaren 9garren astea baino lehen, hau barne,.

2. Kurtsoan zehar proposaturiko hariketa guztiak aurkeztuko ditu azterketa eguna baino lehen. Ariketak DINA2 formatotan aurkeztuko dira. Lanak emateaz gain, haien ahozko aurkezpena egingo du ariketak garatzeko sistema azalduz.

3. Eskolak egokituko duen ikasgelan azterketa froga egingo du. Froga hau presentziala da, eta eskolan bertan egin beharko da beraz.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Azken ebaluazio sistema.

Ikasleak ebaluazio jarraia ordezkatzen duen azken ebaluazio sistema aukeratu dezake ondo justifikatua balego:

1. Lauhilabetekoaren 9garren astea baino lehen idatziz komunikatuko da ebaluazio jarraiari uko egiten zaiola.

2. Kurtsoan proposaturiko ariketak aurkeztuko ditu azterketa eguna baino lehen. Ariketak DINA1 edota DINA0 formatotan aurkeztuko dira. Ahozko aurkezpena egingo du ariketak garatzeko sistema azalduz.

3. Eskolak egokituko dion ikasgelan azterketa froga egingo du. Froga presentziala da.





BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ARGAN, G.C. El concepto de espacio arquitectónico. Nueva Visión. Buenos Aires 1979.

FOCILLON, H. La vida de las formas. Xarait. Madrid 1983.

LE CORBUSIER. El espíritu nuevo en arquitectura. Colegio Oficial de Aparejadores y Arquitectos Técnicos. Murcia 1993.

LOOS, A. Ornamento y delito y otros escritos. Gili. Barcelona 1980.

MIES van der ROHE, L. Escritos, diálogos y discursos. Colegio Oficial de Aparejadores y Arquitectos Técnicos. Murcia 1993.

ZEVI, B. Saber ver la arquitectura. Poseidón. Buenos Aires 1960.

IRAKURTZEKO BESTE BIBLIOGRAFIA



BALDELLOU, M.A. y CAPITEL, A. Arquitectura española del siglo XX. Summa Artis. XL. Madrid 1995.

BENEVOLO, L. Historia de la arquitectura moderna. Gili. Barcelona 1979.

BLUNDELL JONES, P. Modern Architecture Through Case Studies. Architectural Press. Woburn MA, 2002.

BLUNCEL JONES, P y CANNIFFE, E. Modern Architecture Throgh Case Studies 1945 - 1990. Architectural Press. Burlington MA, 2007.

CHERMAYEFF, S. y ALEXANDER, C. Comunidad y privacidad. Nueva Visión. Buenos Aires 1963.

CHOISY, A. Historia de la arquitectura. Víctor Leru. Buenos Aires 1970.

GARCÍA ROIG, J.M. Del Carácter en Arquitectura. Universidad Politécnica de Madrid, 1991.

GRASSI, G. Arquitectura como oficio y otros escritos. Gili. Barcelona 1980.

KRUFT, H.W. Historia de la teoría de la arquitectura. Alianza Editorial. Madrid 1990.

LE CORBUSIER, El viaje de Oriente. Colegio Oficial de Aparejadores y Arquitectos Técnicos. Murcia 1993.

PALLASMAA, J. La mano que piensa. Gustavo Gili. Barcelona, 2012.

PALLASMAA, J. Los ojos de la piel. Gustavo Gili. Barcelona, 2006.

QUATREMÈRE de QUINCY, De l´imitation. Archives d´Architecture Moderne. Bruselas 1980.

RYKWERT, J. La casa de Adán en el Paraíso. Gili. Barcelona 1974.

ROSSI, A. La arquitectura de la ciudad. Gili. Barcelona 1971.

ROWE, C. Manierismo y arquitectura moderna y otros escritos. Gili. Barcelona 1980.

ST. JOHN WILSON, C. The other tradition of modern architecture. Black Dog Publishing. London, 2007.

SUMMERSON, J. El lenguaje clásico de la arquitectura. Gili Barcelona 1978.

VENTURI, R. Complejidad y contradicción en Arquitectura. Gili. Barcelona 1974.

VENTURI, R. Aprendiendo de Las Vegas. Gili. Barcelona 1978.

VIOLLET LE DUC, E. Entretiens sur l´Architecture. Mardaga. Bruselas 1980.



Gehiago sakontzeko bibliografia

PROIEKTUETAN KONTSULTARAKO BIBLIOGRAFIA

AA.VV. Le Corbusier une encyclopédie. Centro Georges Pompidou. París 1987.
ABALOS, I. y HERREROS, J. Técnica y estructura. Nerea. Madrid 1992.
ALDAY, LLINÁS, MARTÍNEZ LAPEÑA, MONEO, Aprendiendo de todas sus casas. E.T.S. Arquitectura del Vallés. Sant Cugat 1996.
AA.VV. Olanda 1870-1940 Città, Casa, Architettura. Electra Editrice. Milan 1980.
BLASER, W. Patios. 5000 años de evolución desde la antigüedad hasta nuestros días. Gili. Barcelona 1997.
BOESIGER, W. y GIRSBERGER, H. Le Corbusier 1910-65. Gili. Barcelona 1994.
COLLEGI D´ARQUITECTES DE CATALUNYA, Registre d´arquitectura moderna a Catalunya 1925-1965. Actar. Barcelona 1996.
CORNOLDI, A. La arquitectura de la vivienda unifamiliar. Manual del espacio doméstico. Gili. Barcelona 1999.
CORTÉS, J.A. El racionalismo madrileño. Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid. Madrid 1992.
FLEIG, K. Alvar Aalto. Editions d´Architecture Artemis Zurich. Zurich 1990.
GAUSA, M. Housing. Nuevas alternativas, nuevos sistemas. Actar. Barcelona 1998.
GRAVAGNUOLO, B. Adolf Loos. Nerea. Madrid 1988.
JOEDICKE, J. Die Weissenhofsiedlung. Krämer. Stuttgart 1997.
KHAN - MAGOMEDOV, S. Pioneers of Soviet Architecture. Thames and Hudson. Londres 1987.
KLEIN, A. Vivienda mínima. Gili. Barcelona 1980.
MARTÍ, C. Las formas de la residencia en la ciudad moderna. E.T.S.A.B. Barcelona 1991.
MONTEYS, X. y FUERTES, P. Casa collage. Un ensayo sobre la arquitectura de la casa. Gili. Barcelona 2001.
MOORE, ALLEN, LYNDON. La casa, forma y diseño. Gili. Barcelona 1976.
MOSTAEDI, A. Apartment Buildings. Monsa Ediciones. Barcelona 1999.
PIÑÓN, H. y CATALÁ - ROCA, F. Arquitectura moderna en Barcelona (1951-1976). Edicions UPC. Barcelona 1996.
RONNER, H. y JHAVERI, S. Louis I. Kahn complete work 1935-1974. Birkhäuser. Basilea 1994.
SCHNEIDER, F. Atlas de plantas de viviendas. Gili. Barcelona 1997.
SCHULZE, F. Mies van der Rohe. Una biografía crítica. Blume. Madrid 1986.

Aldizkariak

AV Monografías nº 6 y nº 92 (1986 y 2001) MIES VAN DER ROHE. nº 9 y nº 10 (1987) LE CORBUSIER. nº 36 (1992) MONEO. nº 42 (1993) STIRLING. nº 44 (1993) KAHN. nº 53 (1995) EISENMAN. nº 54 (1995) WRIGHT. nº 59 (1996) MEIER. nº 66 (1997) AALTO. nº 68 (1997) DE LA SOTA. nº 101 (2003) FISAC. nº 114 (2005) HERZOG & DE MEURON. nº 119 (2006) PIANO. nº 121 (2006) SANAA. nº 125 (2007) NIEMEYER. nº 143 (2010) FULLER. nº149 (2011) PROUVÉ. nº 157-158 (2012) HERZOG & DE MEURON. nº 161 (2013) MENDES DA ROCHA. nº 163-164 (2013) FOSTER, nº 171-172 (2015) SANAA, nº 180 (2015) LINA BO BARDI.
AV. Sobre vivienda: nº 14 El espacio privado, nº 19 Holanda doméstica, nº 56 Vivienda europea, nº 67 Vivienda mejor, nº 72 Casas de autor, nº 86 Vivienda en detalle, nº 90 Casas a la carta, nº 97 Vivienda urbana, nº 102 Casas con sentido, nº 108 La casa global, nº 116 Vivienda formal, nº 126 Vivienda en común, nº 145 Casas en detalle, nº 156 Vivir juntos.
ARQUITECTURA VIVA. Sobre vivienda: nº 36 Vivienda varia, nº 44 Casas modelo, nº 49.1996. PARICIO, I. Construyendo hábitos. Alternativas a la vivienda: del estuche a la caja, nº 64 Continente residencial, nº 86 Casas materiales, nº 97 Piezas residenciales, nº 102 Casas extremas, nº 112 La casa o la ciudad, nº 114 Vivienda normal, nº 136 Escenarios urbanos, nº 154 Houses as Shelters, nº 159 Density Matters, nº 167 Casas ibéricas, nº 176 Injertos domésticos, nº 184 Open Air.
A + T. 10 Historias sobre vivienda colectiva. Densidad I, Densidad II, Densidad III, Densidad IV. Density is home. Density Projects.
TECTONICA. 4 El Hueco 1997. PARICIO, I. El hueco en la fachada. 30 Espacios exteriores. 39 Interiores: revestimientos.

Web helbideak

es.wikipedia.org/wiki/Arquitectura_moderna

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • COLLANTES GABELLA, EZEQUIEL
  • DIEZ ORONOZ, ARITZ
  • SESE MADRAZO, LUIS RAMON

TaldeakToggle Navigation

16 Tailerra-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

14:30-17:30 (1)

11:30-14:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A 3.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (1)
  • A 3.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (2)

16 Tailerra-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

14:30-17:30 (1)

11:30-14:30 (2)

Irakasleak

46 Tailerra-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

14:30-17:30 (1)

11:30-14:30 (2)

3-3

14:30-17:00 (3)

11:30-14:00 (4)

4-5

14:30-17:30 (5)

11:30-14:30 (6)

6-6

14:30-17:00 (7)

11:30-14:00 (8)

7-7

16:00-18:00 (9)

16:00-18:00 (10)

16:00-18:00 (11)

17:30-19:30 (12)

16:00-18:00 (13)

8-9

14:30-17:30 (14)

11:30-14:30 (15)

10-10

14:30-17:00 (16)

11:30-14:00 (17)

11-12

14:30-17:30 (18)

11:30-14:30 (19)

13-13

14:30-17:00 (20)

11:30-14:00 (21)

14-15

14:30-17:30 (22)

11:30-14:30 (23)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (1)
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (2)
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (3)
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (4)
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (5)
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (6)
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (7)
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (8)
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (9)
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (10)
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (11)
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (12)
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (13)
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (14)
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (15)
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (16)
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (17)
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (18)
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (19)
  • A 3.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (20)

46 Tailerra-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

14:30-17:30 (1)

17:30-20:30 (2)

3-3

14:30-17:00 (3)

17:00-19:30 (4)

4-5

14:30-17:30 (5)

17:30-20:30 (6)

6-6

14:30-17:00 (7)

17:00-19:30 (8)

7-7

15:00-17:00 (9)

15:00-17:00 (10)

15:00-17:00 (11)

16:30-18:30 (12)

15:00-17:00 (13)

8-9

14:30-17:30 (14)

17:30-20:30 (15)

10-10

14:30-17:00 (16)

17:00-19:30 (17)

11-12

14:30-17:30 (18)

17:30-20:30 (19)

13-13

14:30-17:00 (20)

17:00-19:30 (21)

14-15

14:30-17:30 (22)

17:30-20:30 (23)

Irakasleak

66 Tailerra-1 (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

14:30-17:30 (1)

11:30-14:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A 3.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (1)
  • S.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (2)