XSLaren edukia

Proiektuak VII: Eremu Publikoak I26379

Ikastegia
Arkitektura Goi Eskola Teknikoa
Titulazioa
Arkitekturaren Oinarrietako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
9
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Ingelesa
Kodea
26379
Murrizketak
Proiektuak VII irakasgaiaren matrikula egiteko, beharrezkoa da gaindituta izatea Proiektuak I, II, III eta IV

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Tailerra90135

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Proiektuak VII 4º mailako lehen lauhilabetekoan ematen da. Eremu Publikoa izenburupean, Graduko proiektatze modu aurreratu baten hasera da 4º eta 5º mailetan segida izango duelarik.

Proiektuak VII-VIII katedrak, aurreko kurtsotan bezala, testuinguru urbanoetan lan egitea proposatzen du. Aukeratutako testuinguruek gaur egungo arazoak aurkezten dituzte, betiere historiak utzitako aurre-existentziak bilakatzen diren ispirazio iturri, ikasleek garatuko dituzten ariketa eta programen orientazio eta oinarri biurtuko direlarik.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

C.1. Proiekto urbano edota Eraikin baten krokis, aurreproiekto eta oinarrizko proiektoaren garapenaren gaitasun aurreratua.

C.2. Eremu urbano eta Eraikinen programa funtzionalak osatzeko gaitasun aurreratua.

C.3. Kritika arkitektonikoa gauzatzeko gaitasun aurreratua.

C.4. Hiri eta Arkitektura proiekto baten ahozko azalpen eta defentsarako gaitasun aurreratua.

C.5. Hiri eta Arkitektura proiektoaren komunikazio grafikoa garatzeko gaitasun aurreratua.

C.6. Forma, konposizioa eta arkitektura ereduen inguruko teoria orokorren ezagutza aurreratua.

C.7. Bizigarritasun eta Etxebizitza programa aztertzeko metodoen jakintza aurreratua.

C.8. Tokiko arkitektura eta hiri-historia oinarrien ezagutza aurreratua.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

P.01. Espazio Publikoaren azterketa eta errepresentazioa hiri historikoaren testuinguruan.

P.02. Eskuhartzea espazio publikoan pabiloi motako edo bestelako eraikuntza baten bitartez.

T.01. Ikasturte aurkezpen klasea I.

T.02. Ikasturte aurkezpen klasea II.

T.03. Hiri azterketa. Hiri historia eta garapena.

T.04. Azterketa eremua bere testuinguru urbanoan..

T.05. Arkitektura tipologia bat, Pabiloia: Garapena eta eboluzioa.

T.06. Espazio Publikoak: Garapena eta eboluzioa.



P.03. Hiri testuinguru historiko baten azterketa eta errepresentazioa.

P.04. Hiri testuinguru batetan, eraikin bat edo gehiagoren bitartez eginiko eskuhartzea.



T.07. Azterketa eremua bere hiri-testuinguruan.

T.08. Proposaturiko tipologia arkitektonikoak I: Garapen eta eboluzioa.

T.09. Proposaturiko tipologia arkitektonikoak II: Garapen eta eboluzioa.

T.10. Proposaturiko tipologia arkitektonikoak III: Garapen eta eboluzioa.

MetodologiaToggle Navigation

Ariketa bakoitzaren garapenean, ordu presentzialetan aktibitate ezberdinak gauzatuko dira:



1. Sarrerak: Proiektuen ideiak finkatzen dituzten klaseak dira, hortarako nagusiki eredu arkitektonikoak azalduz.



2. Tailerra: Ikasgaiaren aktibitate nagusia da eta bai bakarka edota taldeka gauzatzen da. Zuzenketak mahaietan bakarka eta arbelean taldeka egiten da.



3. Talde-lana: Proiektuak garatuko diren testuinguruen azterketa eta errepresentazio lana talde txiketan gauzatuko da. Bestalde Lantegi Bateratua jorratzen den saioetan ere talde lana egiteko aukera izango da.



4. Zuzenketa Publikoak: Arbelean ezarritako panelak edota proiekzio bitartez egiten den zuzenketa publikoak ikasle guztiekin kontzeptu orokorrak eta ereduak eztabaidatzeko helburua dute.



5. Azken aurkezpenak: Proiektu guztiak publikoki aurkeztuko dira landutako gaiaren inguruko proposamen ezberdinak ikus daitezen eta hauen inguruko elkarrizketa sustatu dadin.



6. Irakaskuntza ez presentziala: Irakaskuntza presentziala eteten bada, ikasgaiko ikasgela birtualeko Blackboard Collaborate plataforman jarraituko du ikasturteak. Aldez aurretik, irakaslegoak ikasleei oharra bidaliko die.



Presentzialak ez diren orduetan, ikalseakproiektuaren haserako dokumentazio eta errepresentazio lanean arituko da. Ondoren, proiektoa bakarka garatuko du lehen krokisak oinarri hartuta azken emateraino egin beharreko plano eta maketak garatuz. Material hauek zuzenduko dira ordu presentzialetan.



P.01 eta P.02 eduki praktikoek bost asteko luzapena izango dute eta P.03 eta P.04 edukiek gainontzeko hamar asteak hartuko dituzte.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Banakako lanak (%): 85
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 15

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazioa, ikasturtean eginiko ariketen menpekoa da. Ezinbestekoa da ariketa guztiak bukatu eta ematea. Ariketen bat eman ez bada Ez-Aurkeztua kalifikatuko da. Epean aurkeztu ez diren lanak emateko azken data ikastruteko azken emate data izango da. Ikasleak kalifikazioari uko egin ahal izango dio azterketa data hasera baina 10 egun lehenago eskatuz gero.



Azken ebaluaketan kontuan hartuko da ikasleak izan duen presentzia maila ikasgai praktiko batetaz ari bait gara. Asistentzia eta zuzenketak beharrezkoak ikusten dira materiaren ikasketa egokia izateko.

Ebaluazio Jarraian ikaslearen garapen maila hartuko da kontuan eta azken kalifikazioan ikasleak eginiko ariketa nagusiak izango du portzentai altuena.



Nota minimoa: Ikasleak 10tik 5 gutxienez lortu beharko du ikasgaia gainditzeko.

Salbuespen justifikatuak: Ikasleak, justifikatutako ematerik egin izan ez balu, behin ikasturte bukatuta emateko aukera izango du. Emate data hau kalifikazioen errebisio egun berdina izango da.





EBALUAZIO SISTEMA

•ebaluazio jarraia.

Ebaluazioa banakako eta taldekako lanen arabera egingo da. Bietan honako gai hauek baloratuko dira: lehenik, proiektuak enuntziatuarekiko duen moldaketa, bigarrenik proiektuaren garapena eta definizio maila eta hirugarrena aurkezpenaren kalitate grafikoa. Planteatutako gaiei zuzenketen bitartez erantzunak bilatzeko ikasleak erakusten duen gaitasuna baita ere baloratuko da.

Kurtsoaren bigarren atalaren balorazioa garrantzitsuagoa da lehenengoa baino, proiektuaren konplexutasuna eta iraupen gehitzen doan heinean . lehen ataleko lanak, P.01 eta P.02 praktikak, notaren %30 suposatzen dute; bestalde bigarren ataleko P.03 eta P.04 praktikak notaren %70.

Ebaluazioaren portzentaiak: Bakarkako lanak: %85; Taldekako lanak %15



Azken ebaluazio sistema.

Ikasleak ebaluazio jarraia ordezkatzen duen azken ebaluazio sistema aukeratu dezake ondo justifikatua balego:

1. Lauhilabetekoaren 9garren astea baino lehen idatziz komunikatuko da ebaluazio jarraiari uko egiten zaiola.

2. Kurtsoan proposaturiko ariketak aurkeztuko ditu azterketa eguna baino lehen. Ariketak DINA1 edota DINA0 formatotan aurkeztuko dira. Ahozko aurkezpena egingo du ariketak garatzeko sistema azalduz.

3. Eskolak egokituko dion ikasgelan azterketa froga egingo du. Froga presentziala da.



Ebaluazio sistema ez presentziala.

Irakaskuntza presentziala eteten bada, adibidez osasun larrialdi baten kasuan, lanen ebaluazio kriterioak irakaskuntza presentzialean aplikatzen diren berberak izango dira.







Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Deialdi hau ikasturtean zehar gainditu gabeko edota ez aurkeztutako lanak emateko izango da. Gai ez diren edota aurkeztu ez diren proiektuen errekuperazio bezala antolatzen da. Irakasleek aldaketak txertatzeko aukera izango dute ikasturtean zehar ebaluaturiko helburuak orientatze aldera.

Ebaluazioa ohiko deialdiko kriterio berdinak erabiliz egingo da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ikasturteko eta ariketa bakoitzeko enuntziatuekin batera, ikasleari material ezberdinak emango zaizkio ariketako testuineguren azterketa eta hausnarketa egokiak garatzeko: Kartografia historikoa, Kartografia garaikidea, Testuinguruko eraikinen planimetria, Marrazki historikoak, argazkiak, Programa ereduak…
Material hauek ikasleak azterketa osatu dezan izango dira oinarri, proiektoa gartzen hasteko beharrezko den urratsa alegia.

Gainera, ikasgaian ETSA-AGETeko laborategiak erabiltzea eskatzen duten lan praktikoak egiten dira. Ikasgaian egiten diren eta eskuzko tresnak edo tresna digitalak erabiltzea eskatzen duten lanak ebazten edo ulertzen laguntzeko eredu, maketa edo elementu horiek, bai eta lanerako espazio komunak erabiltzea ere. Lanak egiteko laborategiko teknikarien laguntza behar da.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

La Poética del espacio

Gastón Bachelard.Económica. México 1975



La Philosophie des formes symboliques

Ernst Cassirer. Ed.Minuit. Paris 1976



La lección de las Ruinas

Alberto Ustarroz

Caja de Arquitectos. Archithesis nº1.Barcelona 1997



History of architectural types

Nicholas Pevsner. Londres 1979



Louis I Kahn. The complete work

Princeton Press 1998



Oeuvre complete

Le Corbusier. Les éditions d’Árchitecture. Zurich 1970



Soane and alter. Dulwich Art Gallery

Londres 1987



Mies van der Rohe

Ludwig Hilberseimer. Clup.Milano 1984



Las variaciones de la identidad. Ensayo sobre el tipo en arquitectura

Carlos Marti . CLUP. Ed. del Serbal. Barcelona 1993



Genius Loci

Christian Norbert-Schulz. Electa 1987



Historia de la arquitectura (2 tomos)

August Choisy. Ed. Víctor Leru. Buenos Aires 1963



Historia de la arquitectura

Sir Banister Fletcher



Formes,Composition et Lois d´harmonie (5 tomos)

André Lurçart. Ed. Vincent, Fréal & cie, Paris.1953



Saber ver la arquitectura

Bruno Zevi. Ed. Poseidon. Buenos Aires 1963.



Architektonische Lerhbuch (ed. De G. Peschken)

Karl Friedrich Schinkel. Deutcher Kunstverlag. Berlín-Munich 1979

Gehiago sakontzeko bibliografia

Considerations sur l´état des Beaux Arts
Jean Clair. Gallimard. Paris 1983

El sueño de Polifilo
Francesco Colonna. Murcia 1981

La obra de arte en la época de su reproductibilidad técnica
Iluminaciones I
Walter Benjamín. Taurus. Madrid 1988

Du bon usage des fragments grecs
Pierre Pachel. Le Nouveau Commerce. París 1976

Fascino di Roma antica
Rodolfo Lanciani. Quasar.Roma 1986

L’archeologie comme Project
Pierre Pinon. AAM-Bruxelles 1983

Ruinen Fascination
Jeanot Simmen. Die Bibliophilen Taschenbücher. Dormund 1980

La memoria perdida de las cosas
Eugenio Trías. Mondadori. Madrid 1988

La idea fija
Regards sur le monde actuel
Paul Valéry. París

El tiempo, gran escultor
Marguerite Yourcenar. Alfaguara 1989

Sketches
Alvar Aalto. The MIT Press. Cambridge Mass.1985

Voyage d’Oriente. Carnets
Le Corbusier. Munich. Electa 1987

La plaza en la ciudad y otros espacios significativos : Galicia, Asturias,Cataluña, País Vasco, Navarra
José Luis García Fernández et altri.Ed. Blume. Barcelona 1986

Plazas con Frontón en Euskal Herria
A.Ustarroz& M. Iñiguez (dirección) con I.Viar, J.J.Arrizabalaga
Departamento de Arquitectura. Donostia. 1995



Aldizkariak

AAM. Archives d’Architecture Moderne.

Arquitectura: Revista del Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid.

Arquitectura Viva

AV: Monografías

Casabella: Rivista internazionale di architettura.

El Croquis: Publicación de Arquitectura, Construcción y Diseño.

En Blanco: Revista de Arquitectura

Lotus internacional: Rivista internazionale di architettura.

Quaderns d'Arquitectura i Urbanisme.

TC: Cuadernos. Serie Dédalo.

2c.: Construcción de la Ciudad.

Web helbideak

proiektuakzazpizortzi.blogspot.com.es

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ACURIOLA BARRIO, ASIER
  • SALAVERRIA SAN VICENTE, IBON
  • SEGU ALONSO, JUAN JOSE

TaldeakToggle Navigation

16 Tailerra-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

15:00-18:00 (1)

11:30-14:30 (2)

Irakasleak

16 Tailerra-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

15:00-16:30 (1)

16:30-18:00 (2)

11:30-13:00 (3)

13:00-14:30 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A 2.2 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (1)
  • A 2.0 MASTER - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (2)

46 Tailerra-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

14:30-17:30 (1)

11:30-14:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A 2.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (1)
  • Aula 3.08 - . (2)

46 Tailerra-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

14:30-17:30 (1)

11:30-14:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • TALLER (T 2.4- T2.5- T2.6) - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (1)
  • Aula 3.08 - . (2)

66 Tailerra-1 (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

15:00-18:00 (1)

11:30-14:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A 2.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (1)
  • A 2.3 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (2)