XSLaren edukia

Paisaiaren Arkitektura26393

Ikastegia
Arkitektura Goi Eskola Teknikoa
Titulazioa
Arkitekturaren Oinarrietako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
5
Kreditu kopurua
5
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26393

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3020
Tailerra3045

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Titulazioaren azken lauhilekoan egonda, Paisaiaren Arkitekturak ” irakasgaiak “ espezifikoki arkitektura proiektu eta izaeratik paisaia finkatzea du helburu nagusia. Horretan trebatu, bai eta lurraldearen antolaketan eta ekoizpenean erabiltzen diren gailu arkitektonikotan ere. Beti ere, naturaren hainbat elementu proiektuaren gai nagusia erabiliaz.



Arkitektura Proiektuak jakintza arloaren barrenean egonik, irakasgai honek “ Aipamenari; Hirigintza, Paisaia eta Lurraldeari ” (bere baitakoa den horri), paisairen kontzeptua gehitzen dio, nonbait, arkitektura objetuaren diseinuaren eta lurralde antolaketaren erdi bidean.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Ikaslea, arkitektura proiektuaren baitatik paisaia zehazten trebatzea, eta bestalde, paisaiaren eskalan burututako zenbait eragiketaren ezagutzatan sakontzea.



Paisaiaren osaketan eta antolaketan parte hartzen duten jakintza arlo askotarikoen arteko harremanak ezagutzea eta sakontzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Paisaiaren interpretazioak: ikus paisaitik, paisai zentifikora.

2. Arkitektura eta ingurua: tokiaren eraikitzea.

3. Modernitatearen espazio abstraktotik, organizismoaren toki existenzialistara.

4. Paisaiaren Antolaketa: jakintza arlo askotarikoen batuketa.

5. Paisaiaren garapen historikoa.

6. Paisaiaren Arkitekturaren gaiak: jardina, plaza, parkea.



Ariketa praktikoetan hainbat eskalatako espazio zabal eta irekietan proposatutakoari (behar/programari) erantzuna emango zaio. Enuntziatutik hasita, edota garapenetik bertatik ere, lehendik ikusitako ikerketa-kasuen eta modelo teorikoen eraginkortasuna egiaztatzen.

MetodologiaToggle Navigation

Ikasleen arteko saio kritikoetan, zein norbanakakoetan, irakasgaiaren irakaskuntza oinarriturik dago. Horiek eztabaida eta erakuste saioak izango dituzte lagungarri, arkitektura jakintzaren idei orokorretan eta antzekotasun handiko arkitektura adibidetan (programa, neurri, forma, edo inguruko baldintza aldetik) oinarriturikoak.



Lana praktikoaren azken helburua, Paisaiaren Arkitekturaren proiektu askotarikoen garapenean datza. Norbanakoak egindakoak, eta, bitartekoak aurreztearren eta lan taldeko dinamikan sustatzearren ere, taldeetan egindakokak ere. Halaber, erakuste eta eztabaidako saiotan azterketa kolektiboak egingo dira: kokapenarena, programarena, proiektuen baldintzarena…



Proiektuaren garapenean, irakasleak hainbat aspektutan aholkatuko du ikasleak: proposatutako kontzeptuaren barne koherentzian, inguruarekiko egokitasunean, espazioen funtzionamendu onean, materialen erabiltze onean, eta proiektuak dituen alde teknikoen garapen egokian… besteak beste, beti ere, beste irakasgaietan irakatsitakoa bere proiektuan eragiten saiatzen.



Amaierako ematearen ondoren, ikasleak, era digital batean eta jende aurrean defendatuko du bere proiektua. Era honetan ikasleak hasiko dira kritika konstruktiboa egiten ikasten ikaskideen aurrean, eta tarte kritikoa bat sortu arazten bere lana propioparekiko ere.



:: Eskola teorikoa:

Ariketa bakoitzaren hasieran, garatzeko jakin beharreko funtsa teorikoak adieraziko dira.



:: Erakuste eta eztabaidako sesioak:

Non egin beharrekoa aurkeztuko den, eta antzekotasun handiko eragiketak eta proiektuak aztertuko diren ere bai, gehien bat, teoria eta praktika nola uztartzen diren ikusteko.

Ikasleek egindako ariketen jendeaurreko defentsa egingo dute.



:: Saio akademiko praktikoa:

Proiektatutako irudien bitartez erakutsiko du ikasleak bere lana, eta lan horien zuzenketa norbanakakoa, zein taldeka burutuko da.



Lanaren garapena ikusteko, pauso guztiak erakustekoak lirateke: hasierako bozetoetatik hasita, lanaren bukaerako ematerainokoa, beraz, klasearen presentzia nagusia da oso.



:: Txangoak eta bisitak:

Tokiaren behar bezalako ulermenerako beharko balitz, irakasleekin bisitan joango da ariketaren gunea ikustera eta aztertzera.



:: Tutoretzak:

Lauhilekoan zeharkako lana nagusia mahai gainekoa izanik, tutoretzak, eginiko eta emaniko ariketak berrikusteko izanen dira. Lortutako emaitzaren arrazoiak jakiteko, eta gerora ere, zein bide segitu beharko litzateken jakiteko.

Tutoretzak, Lantegian bertan, klasearen baitan eta orduetan, eginen diren eta egin behar diren zuzenketetarako ez dira erabiliko.



:: Irakaskuntza ez-presentziala:



Irakaskuntza presentziala ezin bada izan, irakaskuntzarekin lotutako jarduera guztiak telematikoki egingo dira BlackBoard Collaborate plataformaren bidez, ikasgaiaren gela birtualean.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Banakako lanak (%): 50
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 35
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 15

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ikaslearen ebaluazio iraunkorra izanen da, non kontutan hartuko diren: alde batetik, ariketen emaitza (aurreko saiotik eginiko aurrerapenak baloratuko dira saio bakoitzean, eta orokorrean, lauhikeko osoan barna izaniko garapena), eta bestalde, garapen horretan barna, ikaslearen beraren ibilbidea, menperatuz joan diren ahalmenak kontutan izanik (ariketen defentsan egiaztaturik, bai eta lan taldeetan izaniko partizipazioan, edota ezdabaidetan ere).

Honako ebaluazio sistema honek, non garrantzi bera duten ariketaren azken emaitza eta garapena bera, ikaslearen presentzia eta partizipazio maximoa eskatzen du.



Ariketa beraren balorazioa ikasturte osoko %85koa izango da, non %50a norbanako garapenari dagokiola, eta %35a, berriz talde lanari. Gainerako %15a defentsa, erakuste eta eztabaidarako saioei dagokie.



Lauhilekoaren emaitza hau, ariketa guztien batazbesteko emaitza izango da, eta horrenbestez, ariketa guzti-guztiak ematea erabat derrigorrezkoa da kurtsoa gainditzeko. Baldintza hori beteko ez duenak “ez aurkeztua” emaitza jasoko du.



Irakaskuntza ezin bada presentziala izan, dokumentazioa modu telematikoan bakarrik entregatuko da, eta proiektuaren dokumentazio grafikoa labur aurkeztuko da ikasgaiaren gela birtualean. Aurretik eGelara igotako pdf fitxategiak erabiliko dira. Aurkezpenaren formatuari eta luzapenari buruzko termino zehatzak eta entregatzeko baldintzak eGela bidez argitaratuko dira, behar besteko aurrerapenarekin.



Lanen bat egin arren "ez aurkeztu" gisa agertu nahi duen ikasleak idatziz jakinaraziko dio irakasleari, gutxienez azterketaren data ofiziala baino astebete lehenago.



Justikatutako arrazoi batengatik ebaluaketa jarraitua izaterik ez duen ikasleak azken ebaluaketa batetarako eskubidea izango du, non kurtsoan zehar eskatu diren lanak aurkezteaz gain, azken froga idatzi bat egingo duen. Horrelako egoerak kurtsoko lehenengo 9 asteetan zehar jakinarazi beharko zaizkie irakasleei idatziz.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

“Lauhilekoz” gainditzen ez bada, ezohiko deialdi batean gainditzeko aukera izango du ikasleak. Beste ariketa berri egitea, edota gaizki eginikoak hobetzea litzateke aukera.



Irakaskuntza ezin bada presentziala izan, dokumentazioa modu telematikoan bakarrik entregatuko da, eta proiektuaren dokumentazio grafikoa labur aurkeztuko da ikasgaiaren gela birtualean. Aurretik eGelara igotako pdf fitxategiak erabiliko dira. Aurkezpenaren formatuari eta luzapenari buruzko termino zehatzak eta entregatzeko baldintzak eGela bidez argitaratuko dira, behar besteko aurrerapenarekin.



Kurtsoz (lauhilekoz) gainditu ezean, ikasleak gainditzeko aukera izanen du ezohizko deialdi batean. Egin beharrekoa, edo eginiko zenbait ariketen hobetzea edo beste ariketa berri bat burutzea litzateke.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

-

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

JELLICOE, Geoffrey & Susan; The Landscape of Man; Saping the enviroment from prehistory to the present day; Thames & Hudson; London 1975; 0_500-27431-2



ZIMMERMANN, Astrid; Constructng Landscape; Birkhauser 2011; ISBN 3034607202



SOSA DIAZ-SAAVEDRA, José A.; Contextualismo y Abstración: interrelaciones entre suelo paisaje y arquitectura; Instituto Canario de Administración Pública; Universidad de las Palmas de Gran Canaria; 1995; ISBN 84-606-2613-X



TIBERGHIEN, Gilles A.; Land Art; Éditions Carré, Paris 1993; ISBN 2-908393-18-2



WORRINGER, Wilhelm; Abstracción y Naturaleza; Breviarios del Fondo de Cultura Económica, nº 80; Madrid, 1997, ISBN 84-375-0431-7



Campos de batalla: laboratorio de técnicas y paisajes contemporaneos, ETSAM 2002/2003; Iñaki ABALOS, Juan Herreros, directores; Col·legi d´Arquitectes de Catalunya, Barcelona, 2005; ISBN 84-96185-35-4



BOURDON, David; Designing the Earth; the Human Impulse To Shape Nature; Harry N. Abrams, Inc., Publishers; New York 1995; ISBN 0-8109-3224-5



El paisaje; MOPU, Unidades Temáticas Ambientales de la Dirección general del Medio Ambiente, ISBN 84-7433-498-5



FARIELLO, Francesco; La arquitectura de los jardines; de la antigüedad al siglo XX; Manuales Universitarios de Arquitectura Libreria Mairea y Celeste Ediciones, Madrid 2000; ISBN 84-8211-238-4



MARTIENSSEN, R. D.; La idea del espacio en la arquitectura Griega; Ediciones Nueva Visión, Argentina 1979



SCULLY, Vincent; The earth, the Temple and the Gods, Greek Sacred Architecture, Yale University Press, 1971 (1st edition 1962); Library of Congress number 62-8262



LORZING, Han; The Nature of Landscape: a personal quest; 010 Publishers, Rotterdam 2001: ISBN 90-6450-408-3



CARERI, Francesco; Walkscapes: el andar como práctica estética; Gustavo Gili, Barcelona, 2002; ISBN 84-252-1841-1



Switzerland: an urban portait; ETH Studio Basel, Contemporary City Institute; Birkhauser, Basel 2006; ISBN-10: 3-7643-7284-2



Colección Paisaje y Teoría; dirigida por Federico López Silvestre, Javier Maderueloy Joan Nogué; Biblioteca Nueva, Madrid



NUNN, Astrid; Mauern als grenzen; verlag Phillipp von Zabern, Mainz am Rhein, 2009; ISBN 978-3-8053-3934-6



MALPAS, William; Land Art; a complete guide to landscape, enviromental, erathworks, nature, sculpture and installation art; Crescent Moon Publishing, Kent, UK, 2004; ISBN1-86171-062-3



Denatured Visions; Landscape and Culture in the Twentieth Century; edited by Stuart Wrede and Wlliam Howard Adams; MOMA, New York 1988; ISBN 0-87070-422-2



PROMINSKI, Martin; River.Space.Design; Birkhauser, Basel 2012; ISBN 978-3-0346-1173-2



SHAW, Philip; The sublime; Oxon, UK, 2006; ISBN 0-415-26847-8









Gehiago sakontzeko bibliografia

WORRINGER, Wilhelm; Abstracción y Naturaleza; Breviarios del Fondo de Cultura Económica, nº 80; Madrid, 1997, ISBN 84-375-0431-7

Campos de batalla: laboratorio de técnicas y paisajes contemporaneos, ETSAM 2002/2003; Iñaki ABALOS, Juan Herreros, directores; Col·legi d´Arquitectes de Catalunya, Barcelona, 2005; ISBN 84-96185-35-4

FARIELLO, Francesco; La arquitectura de los jardines; de la antigüedad al siglo XX; Manuales Universitarios de Arquitectura Libreria Mairea y Celeste Ediciones, Madrid 2000; ISBN 84-8211-238-4

MARTIENSSEN, R. D.; La idea del espacio en la arquitectura Griega; Ediciones Nueva Visión, Argentina 1979

SCULLY, Vincent; The earth, the Temple and the Gods, Greek Sacred Architecture, Yale University Press, 1971 (1st edition 1962); Library of Congress number 62-8262

LORZING, Han; The Nature of Landscape: a personal quest; 010 Publishers, Rotterdam 2001: ISBN 90-6450-408-3

CARERI, Francesco; Walkscapes: el andar como práctica estética; Gustavo Gili, Barcelona, 2002; ISBN 84-252-1841-1

Switzerland: an urban portait; ETH Studio Basel, Contemporary City Institute; Birkhauser, Basel 2006; ISBN-10: 3-7643-7284-2

PROMINSKI, Martin; River.Space.Design; Birkhauser, Basel 2012; ISBN 978-3-0346-1173-2

SHAW, Philip; The sublime; Oxon, UK, 2006; ISBN 0-415-26847-8

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ACURIOLA BARRIO, ASIER
  • PULDAIN HUARTE, JAVIER
  • SANGALLI UGGERI, MARIO

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-22

08:30-10:30 (1)

23-23

08:30-10:30 (2)

24-25

08:30-10:30 (3)

26-26

08:30-10:30 (4)

27-27

08:30-10:30 (5)

28-29

08:30-10:30 (6)

30-30

08:30-10:30 (7)

31-33

08:30-10:30 (8)

34-34

08:30-10:30 (9)

35-36

08:30-10:30 (10)

Irakasleak

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-22

10:30-12:30 (1)

23-23

10:30-12:30 (2)

24-25

10:30-12:30 (3)

26-26

10:30-12:30 (4)

27-27

10:30-12:30 (5)

28-29

10:30-12:30 (6)

30-30

10:30-12:30 (7)

31-33

10:30-12:30 (8)

34-34

10:30-12:30 (9)

35-36

10:30-12:30 (10)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-36

08:30-10:30 (1)

Irakasleak

31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-36

10:30-12:30 (1)

Irakasleak