XSLaren edukia

Lurraldea eta Hiria XXI. Mendean26395

Ikastegia
Arkitektura Goi Eskola Teknikoa
Titulazioa
Arkitekturaren Oinarrietako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
5
Kreditu kopurua
5
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
26395

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3020
Tailerra3045

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikasgai hau Arkitekturaren Oinarrietako Graduaren 5. mailan kokatzen da eta Hirigintza, Paisaia eta Lurraldea izeneko Aipamena osatzen duten sei irakasgaietako bat da. Horrela, ikasgaia hiri-izatearen testuinguruan kokatzen da, XXI. mende hasieran aurki daitezkeen egoera eta "urbanitate" desberdinak kontuan izanda. Honen inguruko eztabaida egungo arazo eta erronka errealetan eta hurbilketa eta kontzeptualizazio akademiko eta profesionaletan oinarrituko da.



Ikasgai honek ondorengo helburu hauek izango ditu ardatz:



- Ikasleari XXI. mendeko hiriaren inguruko plangintzaren teoria eta praktika eta hiri-ikasketen ezagutza sakona ezagutaraztea.



- Gaur egungo hiriaren azterketa, hiri tradizionalaren irudiarekin kontrajarriz.



- Urbanitatearen inguruko teoria berrien azterketa, XX. mendeko hirigintza funtzional eta estrukturalarekin alderatuz.



- Lurralde-sare eta fluxuak eta hauek urbanitate berrian duten garrantziaren azterketa.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Ikasgai honen bitartez ikasleek hiri-hazkunde mota berriak bereizten eta sare fisiko eta telematikoek hiri-egitura globalizatuetan duten eragina lantzen ikasiko dute, eta besteak beste:



- Hiriaren (urbanitatearen) inguruko teoria berrien ikuspegi orokorra.



- Mundu mailako globalizazio eta hiri-eraldaketa fenomenoen ezagutza sakona.



- Lurralde-sare berrietako komunikazio eta fluxu metodoen ezagutza sakona.



- Metropoli-egitura berrien inguruko ezagutza.



- Plangintza metropoli-errealitate berrietan integratu.



- Ikerketa akademikora lehen hurbilketa.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Irakasgaiarekin lortu nahi diren 6 helburu zehatzak hainbat gai-multzotan landuko dira, ikasgelan azalduko diren irakurketen eta ikus-entzunezko materialaren bidez.

Gai-multzo hauek proposatzen dira:

Lurraldeak eta Hiriak aurre egin behar dieten 3 trantsizio handiak: digitala, ekologikoa eta sozioekonomikoa.

Hurrengo blokeetan hiru trantsizioek lurraldearentzat eta hiriarentzat ezartzen duten testuingurua landuko da.

Testuinguru horri helduko zaio landa-hiria binomioari dagokionez; bai binomio horren esanahiari dagokionez, bai landa eta hiria binomioaren zati bakoitzak izan dezakeen rolari dagokionez. Era berean, mugikortasunaren etorkizunari, bizitzeko eta lan egiteko modu berriei eta hanek lurraldean eta hirian duten eraginari buruzko hausnarketa egingo da.

Ikuspegi teorikotik, gaurkotasun-kontzeptuak jorratuko dira, hala nola energia kudeaketa, elikadura-estrategia, birnaturalizazioa edo azpiegitura berdea; car sharing, oinezkoentzako hiria edo mikromugikortasuna; ondarea; turismoa; disuasio-hirigintza; eta espazio publikoaren pribatizazioa; ahaztu gabe gai horiei klima-aldaketa, osasuna, ondarea eta generoa bezalako gaien zeharkako ikuspegia ahaztu gabe helduko zaiela.

MetodologiaToggle Navigation

Gai hauetara hainbat material motatatik hurbilduko gara; hirigintzaren historian erreferentzia diren testuek aukera emango digute gai batzuen backgroung -a ezagutzeko; gaurkotasuneko gai batzuk garatzen dituzten artikulu zientifikoak; jorratzen diren gaiei buruzko jarrera ezberdinak dituzten iritzi artikuluak; eta ikus-entzunezko materiala.

Material horien inguruan, hainbat eskola-dinamika proposatuko dira, ezagutza eskuratzea sustatzeko, baina baita diskurtso kritikoa garatzea eta ikasgelan eztabaida konstruktiboa egitea ere.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 20
    • Banakako lanak (%): 20
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 20
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 20
    • Participación en clase (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgaiaren ebaluazioa etengabea izango da.

Ohiko deialdian, derrigorrezkotzat jotzen da klasera joatea eta ezartzen diren lan-entrega guztiak egitea, ebaluatu ahal izateko.

Ebaluazioa honako hauen arabera egingo da: eskolara joatea, gelan planteatzen diren banakako edo taldeko lanak eta parte-hartze aktiboa.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Aparteko deialdian parte hartu ahal izateko, hala eskatzen duen ikasleak eskolaren lehen 9 astetan jakinarazi beharko die irakasleei, ikasturtearen hasieratik ikasle hori nola ebaluatuko den zehazteko.

Kurtsoz ez gainditzekotan, ikasleak ezohizko deialdira aurkezteko eskubidea izango du, bertan kurtsoan zehar egindako lanen osaketa edota lan berri baten garapena egin beharko duelarik.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ascher F. (2001). Los nuevos principios del urbanismo. Alianza Editorial. [ISBN: 978-84-206-4198-0]
Chinchilla I. (2020). La ciudad de los cuidados. Catarata, Madrid. [978-84-1352-087-2]
Gehl, J. (2010): Ciudades para la gente. Buenos Aires: Ediciones Infinito. [ISBN: 978-987-9393-80-2]
Luque, J., Aseguinolaza, I. y Mardones Ñ. (2018): El abecé de la teoría urbana. Biblioteca nueva, Madrid. [ISBN 9788417408305]
Sennet R. (2018). Construir y habitar. Ética para la ciudad. Anagrama, Madrid. [ISBN 978-84-339-6433-5]
Sendra P. y Sennet R. 2(021). Diseñar el desorden. Madrid. Alianza Editorial. [ISBN: 978-84-1362-315-3]

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

García Vázquez, C. (2004): Ciudad hojaldre. Visiones urbanas del siglo XXI. Barcelona: Gustavo Gili. [ISBN: 978-84-252-1970-2]

Gehl, J. (2010): Ciudades para la gente. Buenos Aires: Ediciones Infinito. [ISBN: 978-987-9393-80-2]

Guallart, V. (2012): La ciudad autosuficiente. Habitar en la sociedad de la información. Barcelona: RBA. [ISBN: 978-84-9006-246-3]

Koolhaas, R. (2014): Acerca de la ciudad. Barcelona: Gustavo Gili. [ISBN: 978-84-252-2753-0]

LeGates, R. T; Stout, F; eds. (2016): The City Reader. Nueva York: Routledge. [ISBN: 978-1-138-81290-1]

Martín Ramos, A; ed. (2004): Lo urbano en 20 autores contemporáneos. Barcelona: Edicions UPC. [ISBN: 84-8301-752-0]

Gehiago sakontzeko bibliografia

Arbaiza, J. K; Lozano, P. (2010): Lurralde-antolamendua Euskal Herrian: gaur egungo egoera, gatazkak eta erronkak. Bilbao: Udako Euskal Unibertsitatea. [ISBN: 978-84-8438-330-7]
Fernández de Betoño Sáenz de Lacuesta, U. (2014): Hiri gara. Donostia-San Sebastián: Astero. [ISBN: 978-84-941992-3-3]
Fernández de Betoño Sáenz de Lacuesta, U. (2018): Lur gara. Donostia-San Sebastián: Astero. [ISBN: 978-84-943373-7-6]
García Vázquez, C. (2011): Antípolis: El desvanecimiento de lo urbano en el Cinturón del Sol. Barcelona: Gustavo Gili. [ISBN: 978-84-252-2409-6]
Lees, L; Slater, T; Wyly, E. (2008): Gentrification. Nueva York: Routledge. [ISBN: 978-0-415-95037-4]
López de Lucio, R. (2007): Construir ciudad en la periferia. Criterios de diseño para áreas residenciales sostenibles. Madrid: Mairea Libros. [ISBN: 978-84-935571-4-0]
Martín Ramos, A; ed. (2008): Gipuzkoa urbana: nueve pautas. Donostia-San Sebastián: Diputación Foral de Gipuzkoa. [ISBN: 978-84-7907-605-4]
Tachieva, G. (2010): Sprawl Repair Manual. Washington: Island Press. [ISBN:978-1-59726-731-1]
Montaner, J. M; Muxí, Z. (2011): Arquitectura y política. Ensayos para mundos alternativos. Barcelona: Gustavo Gili. [ISBN: 978-84-252-2437-9]
Vegara Gómez, A; De las Rivas Sanz, J. L. (2004): Territorios inteligentes. Madrid: Fundación Metrópoli. [ISBN: 978-84-609-2698-6]

Aldizkariak

ALDIRI. ARKITEKTURA ETA ABAR, Udako Euskal Unibertsitatea, Bilbao. [ISSN 1889-7185]
CIUDAD Y TERRITORIO. ESTUDIOS TERRITORIALES, Ministerio de Fomento del Gobierno de España, Madrid. [ISSN 1133-4762]
EL ECOLOGISTA, Ecologistas en Acción, Madrid. [ISSN 1575-2712]
LURRALDE. INVESTIGACIÓN Y ESPACIO, Ingeba, Donostia-San Sebastián. [ISSN 0211-5891]
URBAN, Universidad Politécnica de Madrid, Madrid. [ISSN 1138-0810]
MONU. Magazine on urbanism. http://www.monu-magazine.com/
CITY: analysis of urban trends, culture,theory, policy, action. Routledge

Web helbideak

http://www.unibertsitatea.net/blogak/aldiri/
http://www.unibertsitatea.net/blogak/hiripublika/
http://www.ingeba.org/lurralde/
http://www2.aq.upm.es/Departamentos/Urbanismo/institucional/publicaciones
http://www.ub.edu/geocrit/menu.htm
http://habitat.aq.upm.es/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ASEGUINOLAZA BRAGA, IZASKUN
  • GRIJALBA ASEGUINOLAZA, OLATZ
  • OTAMENDI IRIZAR, IRATI

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

10:00-12:00 (1)

3-3

10:00-12:00 (2)

4-5

10:00-12:00 (3)

6-6

10:00-12:00 (4)

7-7

10:00-12:00 (5)

8-9

10:00-12:00 (6)

10-10

10:00-12:00 (7)

11-12

10:00-12:00 (8)

13-13

10:00-12:00 (9)

14-15

10:00-12:00 (10)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A 0.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (1)
  • A 0.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (2)
  • A 0.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (3)
  • A 0.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (4)
  • A 0.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (5)
  • A 0.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (6)
  • A 0.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (7)
  • A 0.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (8)
  • A 0.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (9)
  • A 0.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (10)

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

12:00-14:00 (1)

2-2

12:00-14:00 (2)

3-3

12:00-14:00 (3)

4-4

12:00-14:00 (4)

5-5

12:00-14:00 (5)

6-6

12:00-14:00 (6)

7-7

12:00-14:00 (7)

8-8

12:00-14:00 (8)

9-9

12:00-14:00 (9)

10-10

12:00-14:00 (10)

11-11

12:00-14:00 (11)

12-12

12:00-14:00 (12)

13-13

12:00-14:00 (13)

14-14

12:00-14:00 (14)

15-15

12:00-14:00 (15)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A 0.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (1)
  • A 0.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (2)
  • A 0.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (3)
  • A 0.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (4)
  • A 0.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (5)
  • A 0.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (6)
  • A 0.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (7)
  • A 0.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (8)
  • A 0.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (9)
  • A 0.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (10)
  • A 0.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (11)
  • A 0.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (12)
  • A 0.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (13)
  • A 0.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (14)
  • A 0.1 - ARKITEKTURARAKO G.E.T. (15)