XSLaren edukia

Eraikuntza Mikroklimatikoa26400

Ikastegia
Arkitektura Goi Eskola Teknikoa
Titulazioa
Arkitekturaren Oinarrietako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
5
Kreditu kopurua
5
Hizkuntzak
Ingelesa
Kodea
26400

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala6040
Tailerra1015

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

5. mailako ikasgaia izanda, Eraikuntza Mikroklimatikoaren irakaskuntzaren helburua, eraikinen disenuaren garrantzian oinarrituta egongo da. Eraginkortasun energetikoa lortzeko, sistema pasiboen bitartez (ahal den heinean).

Arkitektura Bioklimatikoaren adibide edo eredu desberdinak ikusi, aztertu eta, ulertu eta gero, ikasiko ditugu. Eraikinen azterketetan, disenuaren garrantzia azpimarratuz gain, eraikinen ingurua, kokapena eta orientazioa kontutan hartuko dogu, nola egokitu eta ondo moldatzeko.

Ikasgai honek, Proiektosekin erlazionatuta dago, dituen konpetentzien osagarri bezala. Baita Eraikuntzarekin ere, honek dituen konpetzentziak garatuz, materialen bizitza zikloaren analizia aztertuz. Baita ere honako oinarrizko kontzeptuak kontutan hartuko ditugu : Murrizketarena, Berrerabiltzearena, Birziklatzearena eta Berritzearena.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Zeharkakoak:

- Sistema konplexuak aztertzea eta laburtzea.

- Taldeko lanak antolatzea eta planifikatzea.

- Gaitasun adierazkorra eskuratzea.

Tituluaren gaitasun/helburu orokorrak:

- Eraikinen proiektuekin lotutako egitura-, eraikuntza- eta ingeniaritza- arazoen ulermena.

- Arazo fisikoen eta askotariko teknologien ezagutza egokia, eta eraikinak barnealdetik erosotasunez hornitzeko eraikinen funtzioaren ezagutza.

- Eraikineko erabiltzaileen betekizunak asebetetzeko gaitasuna. Betiere, aurrekontu-faktoreek eta eraikuntzako araudiak ezarritako mugak errespetatuta.

Irakasgaiaren berariazko gaitasun/helburuak:

- Arkitektura-proiektuetan ingurumena balioesteko kontzeptu eta tresnak maneiatzea.

- Eraginkortasun energetikoaren ikuspuntutik arkitektura-proiektu bat aztertzea.

- Energetikoki eraginkorrak ez diren arkitektura-proiektu eta -soluzioetarako konponbideak proposatzea.

- Ingurumen-irizpide egokiak dituen arkitektura-proiektu bat diseinatzea eta aurkeztea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. IKASGAIA: SARRERA

1.1 Arkitekturaren hastapena Bioklimatika

2. IKASGAIA: KLIMA ETA HERRI-ARKITEKTURA MUNDUAN

2.1 Klima

2.1.1 Faktore klimatikoak

2.1.2 Elementu klimatikoak

2.1.3 Sailkapen klimatikoak

2.1.4 Klima Euskal Herrian

2.1.5 Tresneria meteorologikoa

2.2 Herri-arkitektura munduan

2.2.1 Klima bero eta lehorra

2.2.2 Klima bero eta hezea

2.2.3 Klima epela

2.2.4 Klima hotza

2.2.5 Euskal baserria

3. IKASGAIA: EGUZKIMENDUA

3.1 Eguzkia eta eguzki-erradiazioa

3.2 Eguzkiaren mugimenduak

3.3 Lurreko atmosfera

3.4 Eguzki-erradiazioa

3.5 Eguzki-babesak

4. IKASGAIA: FUNTSEZKO OINARRI TERMIKOAK

4.1 Energiaren kontserbazioa

4.2 Bero-transferentziak

4.3 Beroaren transmisio-koefizienteak

4.4 Isolamendu termikoa

4.5 Karga termikoak

4.6 Energiaren metaketa

4.7 Eraikinaren masa termikoa

4.8 Inertzia termikoa eta bere eragina estrategia bioklimatikoetan

4.9 Oreka termikoa

4.10 Barreiadura eta jario termikoak

4.11 Erradiazio bidezko uhin termikoa

4.12 Materialen berotze-abiadura

5. IKASGAIA: EROSOTASUNA

5.1 Ongizate-sentsazio integrala

5.2 Argien disenua

5.3 Diseinu akustikoa

5.4 Diseinu higrotermikoa

5.5 Airearen kalitatearekin lotutako diseinua

6. IKASGAIA: ERAIKINAREN KOKAPENA ETA FORMA

6.1 Lekuaren azterketa

6.2 Etxea ingurunean integratzea

6.3 Inguruarekiko babesa

6.4 Eraikinaren forma

7. IKASGAIA: NEGUKO ESTRATEGIAK

7.1 Energia aprobetxatzeko sistema pasiboak

7.2 Biltze-sistemak

7.3 Banaketa eta metaketa

7.4 Berotegi-efektua

7.5 Udako portaera eta hutsuneen banaketa

7.6 Argiarekiko portaera

7.7 Energia osagarria

8. IKASGAIA: UDAKO ESTRATEGIAK

8.1 Hozte-sistema eta aireztapen pasiboak

8.2 Gainberotzearen gaineko ekintzak

8.3 Aurrea hartzeko neurriak:

8.4 Gainberotzea kentzeko neurriak

8.5 Hozterik gabeko bero-sentsazioaren gaineko ekintzak

8.6 Aireztapena estrategia gisa

8.7 Zuzeneko hozte-ekintzak

9. IKASGAIA: INGURATZAILEAREN MATERIALAK ETA ELEMENTUAK

9.1 Materialak

9.1.1 Materialen energia-karga: fabrikazioa, garraioa eta hondakinak

9.1.2 4 erreak: murriztu,berrerabili, birziklatu eta (berreskuratu, birplanteatu¿)

9.1.3 Egurra

9.1.4 Landare-zuntzak

9.1.5 Lurra

9.1.6 Harria

9.1.7 Zementua eta hormigoia

9.1.8 Material zeramikoak

9.1.9 Beirak

9.1.10 Metalak

9.1.11 Beste material batzuk

9.2 Inguratzailearen elementuak

9.2.1 Elementu opakuak/trinkoak

9.2.2 Elementu ikusaraziak

9.2.3 Elementu gardenak

9.2.4 Energia ekoizteko elementuak

9.2.5 Galeriak

9.2.6 Atariak

10. IKASGAIA: SISTEMA AKTIBOAK: INSTALAZIOAK

10.1 Eguzki-energia termikoa

10.2 Eguzki-energia fotovoltaikoa

10.3 Biomasa

10.4 Geotermia

10.5 Ura aurrezteko eta aprobetxatzeko sistema eraginkorrak

10.6 Argiztapen artifizialerako sistemak

11.-12. IKASGAIAK: ADIBIDEEN ANALISIA

11. 1. adibidea

12. 2. adibidea

MetodologiaToggle Navigation

LAN TEORIKOA IKASGELAN (P):

- Ikasgai-zerrendako 1. eta 2. ikasgaiak: eskola magistralak

- Ikasgai-zerrendako 3.-12. ikasgaiak: lana talde txikietan. Talde bakoitzak ikasgai bat prestatu, garatu eta aurkeztuko du.

LAN PRAKTIKOA KANPOKO IKASGELAN / TAILERRA (SP):

- Izaera esperimentaleko lan praktiko bat garatzea.

- Lana talde txikietan.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Banakako lanak (%): 50
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 25
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 25

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Participación en la calificación global:

Azterketa (idatziz eta marrazkien bitartez): %50

Kurtsoko bakarkako praktika: %25

Taldeko lanak: %25

Ebaluazioa jarraia izango da eta klasean eta kurtsoan zehar egindako ariketak, lan eta praktiketan egongo da oinarrituta.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Kurtsoko lanekin ez bada ikasgaia gainditzen, ikasleek aparteko deialdian izango du beste aukera bat. Azterketa baten bitartez, beti ere kustsoko lan eta praktika guztiak entregatu eta gero.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleak emandako dokumentazioa.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

o ARQUITECTURA BIOCLIMATICA EN UN ENTORNO SOSTENIBLE. F. Javier Neila González. Ed. Munilla-Lería

o UN VITRUBIO ECOLOGICO: PRINCIPIOS Y PRACTICA DEL PROYECTO ARQUITECTONICO SOSTENIBLE. Ed. GG

o ARQUITECTURA Y CLIMA. MANUAL DE DISEÑO BIOCLIMATICO PARA ARQUITECTOS Y URBANISTAS. Víctor Olgyay. Ed. GG

o GUIA BASICA DE LA SOSTENIBILIDAD. Brian Edwards. Ed. GG

o MANUAL DE ARQUITECTURA BIOCLIMATICA. Guillermo Enrique Gonzalo. Ed. Nobuko

o PROYECTAR CON LA NATURALEZA. Ian McHarg. Ed. GG

o PROYECTAR CON LA NATURALEZA. BASES ECOLOGICAS PARA EL PROYECTO ARQUITECTONICO. Ken Yeang. Ed. GG

o URBANISMO BIOCLIMATICO. Ester Higueras. Ed. GG

o 25 CASAS ECOLOGICAS. Dominique Gauzin-Müller. Ed. GG

o ECOURBANISMO. ENTORNOS URBANOS SOSTENIBLES: 60 PROYECTOS. Miguel Ruano. Ed. GG

o VIVIENDA Y SOSTENIBILIDAD EN ESPAÑA. Vol 1: UNIFAMILIAR. T. Solanas, A. Cuchí, R. Folch, E.M. Mitre

o COBIJO. Ed. Hermann Blume

o ARQUITECTURA PRIMITIVA. Enrico Guidoni. Ed. Aguilar

o ARQUITECTURA ANONIMA. John S. Taylor. Ed. Stylos

o ARQUITECTURA ECOLOGICA. Dominique Gauzin-Müller. Ed. GG

o EL LIBRO DE LA ENERGIA SOLAR PASIVA. Edward Mazria. Ed. GG

o TECNICAS ARQUITECTONICAS Y CONSTRUCTIVAS DE ACONDICIONAMIENTO AMBIENTAL. F. Javier Neila, Cesar Bedoya. Ed. Munilla-Lería

o LA ENERGIA SOLAR. J.I.B. Wilson. Ed. Alhambra

o BIOCLIMATICA, CONFORT Y AHORRO ENERGETICO: REFLEXIONES DE PROYECTO. J.M. De Prada, R. Aranburu. ETSAM

o ARQUITECTURA Y CLIMAS. R. Serra. Ed. GG

o HUELLA ECOLOGICA Y DESARROLLO SOSTENIBLE. J. L. Domenech. Aenor

o PRINCIPIOS Y ESTRATEGIAS DEL DISEÑO BIOCLIMATICO EN LA ARQUITECTURA Y EL URBANISMO. EFICIENCIA ENERGETICA. CSCAE

o LA CASA SOSTENIBLE. Cathy Srtrongman. Ed. Océano

o GUIA FACIL DE LA ENERGIA SOLAR PASIVA. CALOR Y FRIO NATURAL. A. Anderson, M. Wells. Ed. GG

o LA CASA AUTOSUFICIENTE. Brenda y R. Vale. Ed. Blume ç

o ENERGIA RENOVABLE PRACTICA. Iñaki y Sebastián Urkia Lus. Ed. Pamiela

Gehiago sakontzeko bibliografia

• EL LIBRO DE LA ENERGIA SOLAR PASIVA. Edward Mazria. Ed. GG
• GUIA FACIL DE LA ENERGIA SOLAR PASIVA. CALOR Y FRIO NATURAL. A. Anderson, M. Wells. Ed. GG
• LA ENERGIA SOLAR. J.I.B. Wilson. Ed. Alhambra
• ENERGIA RENOVABLE PRACTICA. Iñaki y Sebastián Urkia Lus. Ed. Pamiela
• BIOCLIMATICA, CONFORT Y AHORRO ENERGETICO: REFLEXIONES DE PROYECTO. J.M. De Prada, R. Aranburu. ETSAM
• ECOURBANISMO. ENTORNOS URBANOS SOSTENIBLES: 60 PROYECTOS. Miguel Ruano. Ed. GG
• URBANISMO BIOCLIMATICO. Ester Higueras. Ed. GG

Aldizkariak

• TECTÓNICA ATC Ediciones S.L.
• DETAIL RED BUSINESS Information S.A.U.
• PASAJES EDITORIAL América Ibérica

Web helbideak

http://www.codigotecnico.org/web CTE Código Técnico De La Edificación.
http://www.ihobe.net Política Ambiental Gobierno Vasco.
http://www.industria.ejgv.euskadi.net Certificaciones Energéticas Gobierno Vasco.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • IRULEGI GARMENDIA, MARIA OLATZ
  • RICO MARTINEZ, JOSE MIGUEL
  • URRUTIA DEL CAMPO, NAGORE

TaldeakToggle Navigation

61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-36

09:00-13:00 (1)

Irakasleak

61 Tailerra-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-22

13:00-14:00 (1)

24-25

13:00-14:00 (2)

28-29

13:00-14:00 (3)

31-33

13:00-14:00 (4)

35-36

13:00-14:00 (5)

Irakasleak