Espainiako Zinemaren eta Ikus-entzunezko beste Arte batzuen Historia25757
- Ikastegia
- Letren Fakultatea
- Titulazioa
- Artearen Historiako Gradua
- Ikasturtea
- 2022/23
- Maila
- X
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Kodea
- 25757
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Espainiako Zinemaren eta beste ikus-entzunezko beste arte batzuen historia irakasgaia, Artearen Historiaren graduko 3. eta 4. kurtsoetako hautazko irakasgaia da. Bere asmoa da graduan dauden ikus-entzunezko arteetan sakontzea, XX. mendean garatutako masa kulturaren inguruko modu artistiko hauek kontuan izanik. Estatuko zinemaren historiari buruzko irakasgaia da bere asmoa izanda osatzea ikasleak hartu duen formazioa mundu maileko enborrezko irakasgaian.
Irakasgai honetan espainiar zinemaren ekoizpen prozesu kronologikoa ikasten da, beti testuinguru industrial baten barnean, baina berezko ikus-entzunezko hizkuntza kontuan izanik. Bestaldetik, arte honekin lotuta dauden zinegileei buruz eta haien ezaugarri estilistikoei buruz hitz egiten da. Ez ditugu ahaztu behar arte zinematografikoaren beste aspektu. Banaketaren mekanismoak sortaratu dituzte estilo desberdinekin lotutako ikono eta baldintzak. Era honetan ikasleak modu orokor batean zinemaren munduaren funtzionamenduaren mekanismoak ezagutuko dituzte, ekoizpena, filmaketa, banaketa, interpretazioa eta beste aspektu batzuk kontuan hartuta.
Modu horretan irakasgaia amaitzean ikasleak gai izango dira modu orokor batean Espainiar zinemaren ezaugarri nagusiak ulertzeko denborarekin lotutako garapena kontuan izanik
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Tituluko gaitasunak:
G005 Gai izatea obra eta gai historiko-artistikoei buruzko testu, dokumentu eta beste material batzuen analisi kritikoak egiteko.
G006 Gai izatea ahozko eta idatzizko adierazpena garatzeko, unibertsitate-gradura eta artearen historiaren diziplinari egokitua.
G007 Gai izatea graduaren jakintza espezifikoa hurbil dauden beste arlo eta diziplina batzuekin erlazionatzeko, eta arlo horietan aplikatzeko.
G001 Gai izatea mendez mende izan diren prozesu artistikoak analizatzeko eta interpretatzeko, eta estilo-segida, artisten zeregina eta arteen teoria baloratzea.
G002 Gai izatea sailkatzeko eta era integralean aztertzeko (estiloa eta ikonografia) arkitektura, eskultura, pintura, zinema, musika eta beste arte-adierazpide batzuetako lanak, beren garai historiko eta artistikoan, arte--diziplina bakoitzaren hizkuntza espezifikoen bitartez.
G004 Gai izatea prozesu historikoak artelanaren bidez aztertzeko, artelana gizarte- eta kultura-historiaren dokumentu garrantzitsutzat hartuz, beste lekukotasun dokumental eta material batzuekin batera.
Moduluko gaitasunak:
CM01. Gai izatea Zinemaren Historiako lerro nagusiak ulertu eta aztertzeko, sortu zenetik gaurdaino.
CM02. Gai izatea ikus-entzunezko lanak aztertzeko, mugimendu, korronte eta joera zinematografikoak ulertzeko, eta lan horiek aurreko, beren garaiko eta ondorengo beste obra batzuekin alderatzea.
CM03. Gai izatea zinemaren eta historiaren arteko erlazioa aztertu eta ulertzeko, filmen bitartez, kontuan izanik pelikulen gizarte-, politika- eta historia-testuingurua eta haien garaiak.
CM04 Gai izatea ikus-entzunezko obrak artelan gisa baloratzeko, konparazioak eginez beste diziplina artistiko eta metodologia batzuekin.
Ikasgaiaren gaitasunak
CM01. Gai izatea Zinemaren Historiako lerro nagusiak ulertu eta aztertzeko, sortu zenetik gaurdaino. (G001, G002, G004, G005)
CM02. Gai izatea ikus-entzunezko lanak aztertzeko, mugimendu, korronte eta joera zinematografikoak ulertzeko, eta lan horiek aurreko, beren garaiko eta ondorengo beste obra batzuekin alderatzea. (G001, G002, G004, G005).
CM03. Gai izatea zinemaren eta historiaren arteko erlazioa aztertu eta ulertzeko, filmen bitartez, kontuan izanik pelikulen gizarte-, politika- eta historia-testuingurua eta haien garaiak. (G004, G007)
CM04 Gai izatea ikus-entzunezko obrak artelan gisa baloratzeko, konparazioak eginez beste diziplina artistiko eta metodologia batzuekin. (G001, G002, G003, G005)
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
0. Sarrera: Irakasgaiaren aurkezpena.
1. Espainiar zinema mutuaren garaian.
2. Soinuaren iristera. II Errepublika eta Gerra Zibila.
3. Frankismoaren hastapenak.
4. Jarraitzaile eta berritzaileak. Aldaketen hasiera 50. Hamarkadan.
5. N.C.E. (Espainiar zinema berria) "Desarrollismoaren" Espainian.
6. Frankismoaren erorialdia eta demokraziarako trantsizioa.
7. 80. Hamarkadako espainiar zinema.
8. Espainiako zinema 90. hamarkadatik aurrera
MetodologiaToggle Navigation
1. Saio teorikoak: irakasleak azalduko ditu irakasgaiaren oinarrizko eduki teorikoak klase presentzialetan edota eskola birtualetan BBC Collaborate aplikazioa erabiliz, osasun egoerak modu horretan eskatzen baitu. Irakasgaiaren egitaraua eta saio teorikoak osatzeko, irakasleak e-Gelan zintzilikatuko ditu BBC Collaborate plataformaren bidez grabatutako gai batzuk.
2. Derrigorrezko saio praktikoak:
Ikasgelan edo birtualki tratatutako kontuei buruzko eztabaida. Film-zatietako ikuskatuak. Ikasturteko funtsezko filmen fitxa banaketa. Film eta sekuentzietako analisi filmikoa.
3. Film bateko sekuentzia bati buruzko lana taldeka. Ikasleek irakasgaiarekin lotutako film baten sekuentzia hartuko dute eta honi buruzko aurkezpen bat egin beharko dute ikasgelan edo BBC Collaborate aplikazioaren bitartez osasun-egoera kontuan harturik.
4. Tutoretzak:
Irakaslearen arreta bakoiztua ikaslearentzat, prestakuntza-prozesuak norabidetu eta erreztatzeko helburuarekin. Bi helburu nagusi ezartzen ditugu:
Ikasketa-prozesua bultzatzea ekintza bakoiztuen bitartez
Ikaslearen hazkunde osoa laguntzea
Irakaste-ekintza honen erabilpena gomendatzen da.
5. Presentzia gabeko ekitaldiak
Ikasleen lana taldeka, irakaslearengana joz hala behar denean (tutoretzak).
Proposatutako lanen prestaketa, ikaslearen aldetik.
Ikaslearen prestaketa ebaluazioaren probetarako
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 35
- Ahozko defentsa (%): 15
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 15
- Mota desberdinetako probak (%): 35
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan.
Ohiko deialdiko azken ebaluazioko probak hurrengoak izango dira:
1. Garatu beharreko proba idatzia (%): 35
2. Analisi filmikoaren proba idatzia (%): 35
3. Lana taldeka (%): 30
Osasun-larrialdi-egoera berriak ebaluazio presentzialeko probak deskribatutako parametroetan garatzea galarazten badu, zaude egingo dute lineakoa aipaturiko zirkunstantzietara moldatuz.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ezohiko deialdietan irakasgaiak ebaluatzeko sistema bakarra azken ebaluazioa izango da, eta ikasleek kalifikazioaren % 100 eskuratu ahal izango dute. Ezohiko deialdian ohiko deialdian agertzen diren elementu berberak hartuko dira kontutan. Ezohiko deialdiko azken ebaluazioko probak hurrengoak izango dira:
1. Garatu beharreko proba idatzia (%): 35
2. Analisi filmikoaren proba idatzia (%): 35
Ohiko deialditik datozenentzat praktikaren nota gordeko da (%): 30 izanda. Aurreko kurtsoetatik etorriko direnentzat lehenengo bi zatiak bakarrik kontuan hartuko dira (%50a zati bakoitzeko nota izanik).
Osasun-larrialdi-egoera berriak ebaluazio presentzialeko probak deskribatutako parametroetan garatzea galarazten badu, zaude egingo dute lineakoa aipaturiko zirkunstantzietara moldatuz.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Funtsezko hurrengo filmen ikuskatua:
01. El hotel eléctrico (1908), de Segundo de Chomón
02. La aldea maldita (1930), de Florián Rey
03. La verbena de la Paloma (1935), de Benito Perojo
04. Las Hurdes. Tierra sin pan (1933), de Luis Buñuel
05. Aurora de esperanza (1937), de Antonio Sau
06. El clavo (1944), de Rafael Gil
07. La torre de los siete jorobados (1944), de Edgar Neville
08. Locura de amor (1948), de Juan de Orduña
09. Surcos (1951), de José Antonio Nieves Conde
10. Bienvenido Mister Marshall (1952), de Luis García Berlanga
11. Calle Mayor (1956), de Juan Antonio Bardem
12. El cochecito (1960), de Marco Ferreri
13. Viridiana (1961), de Luis Buñuel
14. El verdugo (1963), de Luis García Berlanga
15. El extraño viaje (1964), de Fernando Fernán Gómez
16. La caza (1965), de Carlos Saura
17. El espíritu de la colmena (1973), de Víctor Erice
18. Furtivos (1975), de José Luis Borau
19. Arrebato (1979), de Iván Zulueta
20. Que he hecho yo para merecer esto (1984), de Pedro Almodóvar
21. Los santos inocentes (1984), de Mario Camus
22. Amanece que no es poco (1989), de José Luis Cuerda
23. Belle époque (1992), de Fernando Trueba
24. Tesis (1995), de Alejandro Amenábar
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
- BORAU, J.L. Diccionario del cine español. Alianza. Madril 1998.
- CEBOLLADA, P. , RUBIO GIL, J.M. Enciclopedia del cine español. Cronología. Ediciones del Serbal. Madril 1996.
- DELGADO CASADO, J. La bibliografía cinematográfica española. Aproximación histórica. Arco Libros. Madril 1993.
- GASCA, L. Un siglo de cine español. Planeta. Bartzelona 1998.
- GOROSTIZA, J. Directores artísticos del cine español. Cátedra. Madril 1996.
- GUBERN, R. Eta beste batzuk Historia del cine español. Cátedra. Madril 1995.
- LLINÁS, F. Directores de fotografía del cine español. Filmoteca Española. Madril 1989.
- MARTÍNEZ TORRES, A. Diccionario del cine español. Espasa. Madril 1994.
- MERINO, A. Diccionario de directores de cine español. JC. Madril 1994.
- PÉREZ PERUCHA, J. (ed.) Antología crítica del cine español 1906-1995. Catedra/Filmoteca Española. Madril 1997.
- RIAMBAU, E. y TORREIRO, C. Guionistas en el cine español. Quimeras, picarescas y pluriempleo. Catedra/Filmoteca Española. Madril 1998.
- RIAMBAU, E. y TORREIRO, C. Productores en el cine español. Estado, dependencias y mercado. Catedra/Filmoteca Española. Madril 2008.
- SÁNCHEZ NORIEGA, J.L. Historia del cine. Alianza. Madril 2006.
Gehiago sakontzeko bibliografia
DEL AMO GARCÍA, A. Catálogo general del cine de la Guerra Civil. Cátedra/Filmoteca Española. Madril 1996.
GONZÁLEZ, P., CANOVAS BELCHÍ, J. Catálogo del cine español. Películas de ficción 1921-1930. Filmoteca Española. Madril 1993.
HEREDERO, C.F. Las huellas del tiempo. Cine español 1951-1961. Valentzia 1993.
HOPEWELL, J. El cine español después de Franco. Madril 1989.
- HUESO, A.L. Catálogo del cine español. Películas de ficción 1941-1950. Cátedra/Filmoteca Española. Madril 1998.
- RÍOS CARRATALÁ, J.A. La ciudad provinciana. Literatura y cine en torno a Calle Mayor. Universidad de Alicante 1999.
- SÁNCHEZ NORIEGA, J.L. Trayectorias, ciclos y miradas del cine español (1982-1998). Laertes. Madril 2017
- SÁNCHEZ VIDAL, A. Luis Buñuel. Cátedra. Madril 2004.
- SOJO GIL, K. Americanos os recibimos con alegría. Una aproximación a Bienvenido Mister Marshall. Notorious. Madril 2009.
- SOJO GIL, K. El verdugo. Guía para ver y analizar. Naullibres. Valentzia 2016
- SÁNCHEZ VIDAL, A. Luis Buñuel. Cátedra. Madril 2004.
- VIDAL, N. El cine de Pedro Almodóvar. Destino. Bartzelona 1990.
Aldizkariak
Dirigido
Cuadernos cinematográficos
Cahiers de cinema
Secuencias
Vértigo
Nosferatu
Fotogramas
Imágenes de actualidad
Bandaparte
Plano corto
Acción
Cinerama
Web helbideak
Datu baseak:
fii.chadwyck.co.uk/home (Film Index International-sare korporatibotik bakarrik)
www.imdb.com (Internet Movie Database)
Baliabideak (recursos)
http://www.xtec.cat/~xripoll/ecine0.htm (historia básica del cine)
http://recursos.cnice.mec.es/media/cine/bloque1/index.html (historia básica del cine)
http://www.uhu.es/cine.educacion/cineyeducacion/historiadelcine.htm (historia del cine)
https://books.google.es/books/about/Historia_del_cine_mundial.html?id=mphsR8d-ZagC&hl=es (historia del cine mundial, de G. Sadoul)
http://motion.kodak.com/motion/uploadedFiles/plugins_acrobat_es_motion_newsletters_filmEss_22_GLOSSARY.pdf (glosario básico de términos cinematográficos)
http://www.akal.com/libros/Diccionario-tEcnico-Akal-de-cine/9788446019022# (diccionario técnico Akal de cine, de I. Konigsberg)
Aldizkari elektronikoak
www.caimanediciones.es
www.cineuropa.org
www.cinerama.es
www.miradas.net/archivo.html (“Miradas de cine”, 2013ko abendura arte)
www.miradasdecine.es (“Miradas de cine”)
www.filmaffinity.com
www.muchocine.net
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-35 | 11:00-13:00 (1) | 11:00-11:30 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 0.14 - LETREN FAKULTATEA (1)
- AULA 0.13 - LETREN FAKULTATEA (2)
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-35 | 11:30-13:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 0.13 - LETREN FAKULTATEA (1)