Irudi Laborategia26868
- Ikastegia
- Arte Ederren Fakultatea
- Titulazioa
- Arteko Gradua
- Ikasturtea
- 2022/23
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 9
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 26868
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
1. Deskribapena
Irakasgai honen lan egiteko testuingurua, eraikuntza kultural gisa eta subjektuaren esperientzia-inpresioen artikulazio bezala ulertzen diren irudiak dira. Hauek jasango dituzten transformazioek bere zentzua eraldatu eta obra legez euren eraikuntza ahalbideko dituzte. Operazio hauek irudien izaera materiala eta estrukturala agerian utziko dute, honen abiapuntua irudiaren berezko pertzepzio eta zentzuzko estruktura ulertzea delarik. Halaber, Irudia, Pintura, Argazkigintza, Diseinua, Eskultura, Ikus-entzunezkoa, Sarea, … eremuetako esperientziak jasoko ditu.
2. Testuingurua (Irakasgaiaren garrantzia irakaskuntza planan):
Lehenengo mailako derrigorrezko irakasgaia, lehenengo mailako Material Laborategiarekin lotuta dagoena. Jarraipena 2. eta 3. mailako laborategietan eta 4. mailako amaierako proiektuan. Irakasgaia sarrera gisa balio du ikaslearentzat eta norbere praktika artistikoa garatzen hasteko tresnak eskaintzen dizkio.
Arte Ederretan dagoen ikasleak era ezberdinetako proiektu artistikoak garatzeko metodologia, estrategia, lengoaia eta tekniken ezagutza behar ditu. Irakasgai honek, Material Laborategikoarekin batera, banakako eta taldeko praktiketan barneratzen du ikaslea.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
1. Deskribapena
Irakasgai honen lan egiteko testuingurua, eraikuntza kultural gisa eta subjektuaren esperientzia-inpresioen artikulazio bezala ulertzen diren irudiak dira. Hauek jasango dituzten transformazioek bere zentzua eraldatu eta obra legez euren eraikuntza ahalbideko dituzte. Operazio hauek irudien izaera materiala eta estrukturala agerian utziko dute, honen abiapuntua irudiaren berezko pertzepzio eta zentzuzko estruktura ulertzea delarik. Halaber, Irudia, Pintura, Argazkigintza, Diseinua, Eskultura, Ikus-entzunezkoa, Sarea, … eremuetako esperientziak jasoko ditu.
2. Testuingurua (Irakasgaiaren garrantzia irakaskuntza planan):
Lehenengo mailako derrigorrezko irakasgaia, lehenengo mailako Material Laborategiarekin lotuta dagoena. Jarraipena 2. eta 3. mailako laborategietan eta 4. mailako amaierako proiektuan. Irakasgaia sarrera gisa balio du ikaslearentzat eta norbere praktika artistikoa garatzen hasteko tresnak eskaintzen dizkio.
Arte Ederretan dagoen ikasleak era ezberdinetako proiektu artistikoak garatzeko metodologia, estrategia, lengoaia eta tekniken ezagutza behar ditu. Irakasgai honek, Material Laborategikoarekin batera, banakako eta taldeko praktiketan barneratzen du ikaslea.
3.1 Konpetentzia espezifikoak:
E1 Banakakoa eta soziala artikulatzen dituen behin-behineko inbentarioa eta estruktura gisa ulertzen den irudira zuzentzea.
E2 Irudien irakurketa eta ondorengo eskuztatzea ahalbidetzen duen gaitasuna edukitzea.
E3 Narraziozko estrategiak sortzeko beharrezkoak diren baliabideekin ohituta egotea.
E4 Irudia eta ikuslearen arteko dispositiboa sortzen duten elementuen arteko harremanen ezagutza izatea.
3.2 Zeharkako konpetentziak:
G1 Artearen bitarteko ezagutza, ezagutza tekniko gisa ulertzen hastea eta eremu ezberdinetan bere aplikazioa ikusten hastea.
G2 Gizartean artistari eskatzen zaionaren arabera, sorkuntza egintzarekin erantzunkizuna hartzen hastea. Konpromezu gaitasuna.
G4 Proiektu artistikoak planteatu eta garatzeko ezagutza eta trebetasuna integratzea.
G5 Eztabaida eta ikerketa kritikoko baliabideak eta sormenezko metodologia zein metodologia zientifikoen erabileran ohitzen hastea, erabakiak hartzeko ekimena erakutsiz, bai banaka, bai taldeka.
3.3 Lantzen diren kurtsoko konpetentziak:
C1º. C1. Errealitatearen somatzean, ikusizko sorkuntza eta sorkuntza plastikoen bitartez hura ber-pentsatzeko aukera aurkitzea. (G5 eta G6 konpetentzia orokorrei erreferentzia egiten die)
C1º. C2. Errealitatearen somatzean, estrukturala eta anekdotikoaren artean bereiztea eta konfigurazio artistikoetan parte hartzen duten somaketa-ezaugarri ezberdinen arabera parteen arteko harremanetaz ohartzea. (G1 konpetentzia orokorrari erreferentzia egiten dio)
C1º. C3. Materia, irudia eta artearen zentzuaren inguruan aurreikusitako ideiak somatu eta berrikustea. (G1, G5 eta G8 konpetentziei erreferentzia egiten die)
C1º. C5. Materiala eta irudiaren eremuan esperimentatzen gai izatea sentipenezko artikulazio elkareragile berriak sortuz, gaur egungo disziplinen arteko praktika artistikoaren arabera. (G5 konpetentzia orokorrari erreferentzia egiten dio)
C1º. C8. Eragiketa artistikoen kondizioa eta balore antropologikoa eta soziala aintzat hartzea (G8 konpetentzia orokorrari erreferentzia egiten dio)
3.4 Ikaskuntzaren emaitzak (ikaslea gai izango da):
-Ikaslea, ikusizko sorkuntza eta sorkuntza plastikoekin harremandutako lanetan modu autonomoan lan egiteko gai izango da.
- Ikaslea, materia, irudia eta artearen zentzuaren inguruan aurreikusitako ideiak somatzeko eta berrikusteko gai izango da.
-Ikaslea, materiala eta irudiaren eremuan esperimentatzen gai izango da sentipenezko artikulazio elkareragile berriak sortuz, beti ere gaur egungo disziplinen arteko praktika artistikoaren arabera.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1. Irudia: somaketa eta proiekzioa
1.1. Mundua eta subjektua. Somaketa
1.2. Ezagutzea eta identifikatzea: Ikusizkoa
1.3. Pertzepzioa eta afektua. Errealitatearen modelizazioa eta feed back-a
2. Irudia: Funtzioak eta erabilerak
2.1. Irudia norbanakoa eta ezberdintasuna: irudi esanguratsuak
2.2. Mimesia eta errepresentazioa. Aurrez aurrekoa eta errepresentatua
2.3. Errealitatea eta fikzioa (egia eta egiantzekotasuna)
2.4. Errepresentazioa eta sentikorra (intransitiboa, funtzio poetikoa)
3. Irudia eta narratibotauna
3.1. Subjektua, espazioa, denbora
3.2. Eszenaratzearen fikziozko dispositiboa; irudia espazioa ETA ikuslearekin erlazioan
3.3. Subjektuaren eraikuntza: irudia eta subjektibizazioa
MetodologiaToggle Navigation
Laborategi izenpean, irakasgai honek ikaslearen egitea aldarrikatzen du. Kurtsoaren lehenengo partean, arte tailerreko praktiketan oinarritutako metodologia eta kasuen analisi eta ikasketa garatuko da, klase teorikoak eta seminarioak gutxiago izango direlarik.
Halaber, arte eta diseinuko espazio ezberdinetara irteerak egongo dira. Horrez gain (bai talde ariketa bezala, bai ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduetan), derrigorrezko eta gomendatutako irakurketak egin beharko ditu ikasleak.
Kurtsoan zehar egin beharreko ariketei buruzko argibideak emateko eta zalantzak argitzeko astero irakaslea tutoretzan egongo da.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 100
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Irakasgaiaren ezagutzak ikasgelan egindako lanen jarraipena, ariketen zuzenketa eta, noizbehinka, idatzizko probak eginez ebaluatu egingo da.
Jabetutako gaitasunak kontuan hartuta kurtso osoko azkeneko emaitza osatuko da, klasera etortzea eta jarrera arduraduna izatea derrigorrezkoak direnez, %80ko asistentzia ezinbestekoa izango da irakasgaia gainditzeko.
Ebaluazio sistema jarraia izango da. Sistema honek ariketek ezarriko diguten erregulartasuna, lanen jarraipena eta parte hartzea eskatzen du. Ebaluazio horretan edukitako nota irakasgaiaren emaitza osatuko da.
Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita.
Kasu honetan, ikasleak kurtsoan zehar egindako ariketa guztiak zein portafolioa entregatu beharko ditu. Proba honetan, ikasleak irakasgaiaren edukiak menperatzen dituela adierazi beharko du.
Ikaskeak ez badu asistentzia eskakizuna betetzen edota kurtsoan zehar egindako prozesua ez bada nahikoa gainditzeko, ebaluaketa jarraian edukitako nota izango du emaitza.
Behar izanez gero, deialdiari uko egiteko, ikasleak idatzia aurkeztu beharko dio irakasgaiko ardura daukan irakasleari azterketa egiteko data ofiziala baino hilabete lehenago..
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ezohizko deialdian ebaluaketak irakasgaian zehar eginiko ariketa guztien
gauzatzea eta aurkeztea eskatuko da eta baita, behar izanez gero, azterketa bat ere. Guzti horretarako baldintza izango da deialdi arrunteko nota publikazio eta deialdi ezohizkoko azterketa bitartean dauden asteetako tutoretza guztietara joatea.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Ariketa bakoitzeko eta klaseko praktiketan eskatzen direnak eta oinarrizko erreferentzia bibliografikoak. Kurtsoan zehar zehaztuko dira.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
AUMONT, Jacques, Irudia. UPV/EHU argitalpen zerbitzua, Zarautz.
BERGER, John, Modos de ver, Gustavo Gili, Barcelona, 2000. ISBN: 84-252-1807-1
BRASSAÏ, Conversaciones con Picasso, Ed. Turner, Fondo de Cultura Económica. Madrid, 2002. ISBN: 84-7506-504-X
GOMBRICH, Ernst H., Meditaciones sobre un caballo de juguete, Ed. Seix Barral, Barcelona, 1968. ISBN: 84-8306-124-4
DA VINCI, Leonardo, Cuaderno de notas, Edimat libros, 2003. ISBN: 9788484034483
GARCÍA LORCA, Federico, "Imaginación, inspiración, evasión" en Conferencias II, Alianza Editorial, Madrid, 1984. ISBN: 84-206-6112-0
VIRILIO, Paul, La maquina de visión, Ed. Cátedra, Madrid, 1989. ISBN: 84-376-0884-8
VVAA, Arte desde 1900, Ed. Akal, 2006. ISBN: 9788446024002BERGER, John, Modos de ver. Gustavo Gili. Barcelona, 2001.
Gehiago sakontzeko bibliografia
ARNHEIM, Rudolf, Arte y percepción visual, Ed. Alianza Editorial, S.A. Madrid, 2005. ISBN: 9788420678740
ARNHEIM, Rudolf, El Guernica de Picasso, génesis de una pintura, Ed. G. Gili, Barcelona, 1981.
ARNHEIM, Rudolf, El cine como arte, Ed. Paidós Ibérica, 1986. SBN: 9788475093666
BARTHES, Roland, La cámara lúcida (Nota sobre la Fotografía), Paidós Ibérica 2009. ISBN: 9788449322938
CRARY, Jonathan, Las técnicas del observador. Visión y modernidad en el siglo XIX, CENDEAC, 2008. ISBN: 978-84-96898-19-6
DAUCHER, Hans, Visión artística y visión racionalizada, Ed. G. Gili, Barcelona, 1978. ISBN 9788425208935
DARLEY, Andrew, Cultura visual digital. Espectáculo y nuevos géneros en los medios de comunicación. Ed. Paidos comunicación, 2003. ISBN 9788449313240
FONTCUBERTA, Joan, El beso de Judas, Fotografía y verdad, Edi. G. Gili, Barcelona, 1997. ISBN: 84-252-1480-7
Aldizkariak
Irakasgaiarekin zeharo lotuta daudenak eta liburutegian aurki daitezkeenak..
Lápiz.
Zehar.
Arte y Parte.
Tema celeste.
Parkett.
Web helbideak
http://www.interzona. org/
http://arteleku.gisa-elkartea.org/zehar/
http://www.exitmedia.net/
http://salonkritik.net/index_artes.php
http://aleph-arts.org/
http://www.arteyparte.com
http://www.youtube.com
http://www.marklewisstudio.com
http://www.artcyclopedia.com
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ARRAZOLA-OÑATE TOJAL, MARIA ROSARIO
- GARCIA MEDIERO, JOSE MIGUEL
- MICHELENA ECHEVERRIA, PEDRO MARIA
TaldeakToggle Navigation
01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 14:30-15:00 (1) | ||||
16-30 | 14:30-15:00 (2) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-16 12:00
- Ekain : 2023-06-13 12:00
Ikasgela(k)
- MULTIMEDIA LABORATEGIA - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
- MULTIMEDIA LABORATEGIA - ARTE EDERREN FAKULTATEA (2)
01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 12:00-14:30 (1) | ||||
16-30 | 12:00-14:30 (2) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-16 12:00
- Ekain : 2023-06-13 12:00
Ikasgela(k)
- MULTIMEDIA LABORATEGIA - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
- MULTIMEDIA LABORATEGIA - ARTE EDERREN FAKULTATEA (2)
02 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-30 | 14:30-15:00 (1) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-15 12:00
- Ekain : 2023-06-12 12:00
Ikasgela(k)
- MULTIMEDIA LABORATEGIA - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
02 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-30 | 12:00-14:30 (1) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-15 12:00
- Ekain : 2023-06-12 12:00
Ikasgela(k)
- MULTIMEDIA LABORATEGIA - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
03 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-30 | 11:00-11:30 (1) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-17 08:30
- Ekain : 2023-06-14 08:30
Ikasgela(k)
- MULTIMEDIA LABORATEGIA - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
03 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-30 | 08:30-11:00 (1) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-17 08:30
- Ekain : 2023-06-14 08:30
Ikasgela(k)
- MULTIMEDIA LABORATEGIA - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
04 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-30 | 14:30-15:00 (1) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-18 12:00
- Ekain : 2023-06-15 12:00
Ikasgela(k)
- MULTIMEDIA LABORATEGIA - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
04 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-30 | 12:00-14:30 (1) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-18 12:00
- Ekain : 2023-06-15 12:00
Ikasgela(k)
- MULTIMEDIA LABORATEGIA - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
05 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-30 | 11:00-11:30 (1) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-16 08:30
- Ekain : 2023-06-13 08:30
Ikasgela(k)
- MULTIMEDIA LABORATEGIA - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
05 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-30 | 08:30-11:00 (1) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-16 08:30
- Ekain : 2023-06-13 08:30
Ikasgela(k)
- MULTIMEDIA LABORATEGIA - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-30 | 11:30-12:00 (1) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-19 09:00
- Ekain : 2023-06-16 09:00
Ikasgela(k)
- MULTIMEDIA LABORATEGIA - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-30 | 09:00-11:30 (1) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-19 09:00
- Ekain : 2023-06-16 09:00
Ikasgela(k)
- MULTIMEDIA LABORATEGIA - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
32 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-30 | 11:00-11:30 (1) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-18 08:30
- Ekain : 2023-06-15 08:30
Ikasgela(k)
- MULTIMEDIA LABORATEGIA - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
32 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-30 | 08:30-11:00 (1) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-18 08:30
- Ekain : 2023-06-15 08:30
Ikasgela(k)
- MULTIMEDIA LABORATEGIA - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
33 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-30 | 18:15-18:45 (1) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-15 15:45
- Ekain : 2023-06-12 15:45
Ikasgela(k)
- MULTIMEDIA LABORATEGIA - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
33 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-30 | 15:45-18:15 (1) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-15 15:45
- Ekain : 2023-06-12 15:45
Ikasgela(k)
- MULTIMEDIA LABORATEGIA - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
34 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-30 | 14:30-15:00 (1) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-17 12:00
- Ekain : 2023-06-14 12:00
Ikasgela(k)
- MULTIMEDIA LABORATEGIA - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
34 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-30 | 12:00-14:30 (1) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-17 12:00
- Ekain : 2023-06-14 12:00
Ikasgela(k)
- MULTIMEDIA LABORATEGIA - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)