XSLaren edukia

Ingurugiroa, Ekintza eta Partaidetza26903

Ikastegia
Arte Ederren Fakultatea
Titulazioa
Arteko Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
26903

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Mintegia1522.5
Tailerra4567.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

AZALPENA/DESKRIBAPENA

Artearen esparruko giroa, ekintza eta partaidetza sortzeko prozesuari buruzko irakasgai teoriko-praktiko esperimentala da.

- 1960tik aurrera sortu eta XX. mendearen amaierako arte-jardueran eragin garrantzitsua izan duten denborari eta espazioari lotutako dinamikako praktikak proposatzen ditu irakasgaiak.

- Espazioari, instalazioari, giroari, land-artari, ekintzari eta performanceari helduko dio nagusiki.

- Garapen teorikoa, banakako lana eta taldeko lana bilduko dituzten jarduera esperimentalen bidez garatuko da.

- Hautazko irakasgai horrek Arte Graduko irakasgai-ardatzen (Marrazketa, Eskultura, Pintura eta Artea eta Teknologia) edukiak osatuko ditu zeharka.



TESTUINGURUAN JARTZEA

- Giroa, ekintza eta partaidetza irakasgaiaren parte dira, beroriek osatzen baitute MINOR ESKULTURAko ibilbidea. Testuinguruak eta tokiak, irakasgai hauekin batera: Eskultura, Arkitektura eta hiri-paisaia, Objektu artistikoa eta Eskultura-espazioaren Kontzeptuak.

- Laugarren mailan ematen da, lehen lauhilekoan, bizipenari lotutako arte-jarduera eta gradu-amaierako lana egoki garatzeko ezinbesteko tresna osagarria delakoan.



BRIEFLY IN ENGLISH

Beginning with the knowledge of several different animation techniques, most of them graphic ones, we will analyze the parameters of movement perception, and going through a creative thinking of its use in art, and turning them into digital works.

Our basic frame is the EXPERIMENTAL ANIMATION, using the frame as a unit and going from the extreme abstract animation to the most descriptive and narrative one.

On this subject we take animation from theoretical and practical points of view. We will go through the history of animation, its techniques, main animation artists, and specific aesthetics of animation, in order to place the student in a more comprehensive position of animation as an art form. We will also learn the basics of animation through several drawing exercises and will work with other techniques as well that will end with both a personal work and several group ones.









Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

KONPETENTZIAK

C4.C1. Banakako nahiz taldekako arte-jarduera garatzeko autonomia tekniko nahikoa.

C4.C2. Artea ezagutza berezitzat ulertzea. Artisten pentsaera eta metodologia ezagutzea, euren lan eta testuen bidez.

C4.C3. Arte-esperientzia transmititzeko gaitasuna. Ezagutzak transmititu eta arte-jarduna burutzeko gai izatea.

C4.C4. Artearen sistema, funtzionamendu-mekanismoak eta eskakizunak ezagutzea, profesionalki bertan kokatu ahal izateko. Egile-eskubideari eta jabetza intelektualari buruzko funtzionamendua eta arazoak ezagutzea.

C4.C5. Arte-jardueran, gizarte-alorrari lotutako banakoaren eta kolektiboaren arteko harremanaren hainbat alderdi ezagutzea. Sortzeko ekintzaren eta egindakoaren erantzukizuna barneratzea, gizarteak artista garaikideari eska diezaiokeenaren harira. Konpromiso-gaitasuna.

C4.C6. Arte-esperimentazio ororekin batera datorren oinarrizko sinbolizatze-jarduera, arte-lana halakotzat izateko ezinbestekoa dena, ezagutzeko eta burutzeko gai izatea.



HELBURUAK

- sortzeko gaitasuna.

- esperimentatzeko eta berritzeko gaitasuna.

- konpromiso- eta introspekzio-gaitasuna.

- diziplinari eta teknologia berriei lotutako gaitasun teknikoak.

- ekimena izateko eta erabakiak hartzeko gaitasuna.

- lan autonomoa garatzeko gaitasuna.

- antolatzeko gaitasuna.

- gaitasun kritikoa.

- hautatzeko gaitasuna.

- sinbolizatzeko gaitasuna.

- nortasuna eraikitzeko gaitasuna.



IN ENGLISH

COMPETENCES:

G1.Recognizing knowledge of art as a technical knowledge

G5. Use resources of inquiry and critical questioning and creative and / or scientific methodologies, showing to have initiative and capacity in decision making, both individually and collectively.

G7 Know the history, theories and significant notions of Art, as well as the thinking of artists through their works and texts.

G12. Be able to use computer tools for the creation, production and dissemination of artistic work.

G3. Be able to use materials, procedures, technologies and in general resources associated with different ways of doing in areas of artistic work to resolve issues of identity and place related to Art

G4. Integrate knowledge and skills to plan and develop artistic projects.

G6. Handle different issues from artistic disciplines that affect configuration and representation procedures.







Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. INGURUNEA

1.1. Topaketak errealitatearekin. Testuinguruaren osagaiak. Anitzaren estetika.

1.2. Espazioari eta denborari lotutako arte-alderdiak.

1.3. Taxutzeko eta hezurmamitzeko metodologiak.



2. ESKU HARTZEA

2.1. Espazioaren egitura-, eraikuntza- eta zentzumen-elementuak.

2.2. Mailak. Ikuslea eta publikoa. Zirkulazioa.

2.3. Instalazioa. Espazio publikoa. Artea eta natura.



3. EKINTZA.

3.1. Gorputza. Posturaren eskema eta gorputzaren irudia. Gorputza tresnatzat eta sinbolotzat, mitotzat eta erritotzat.

3.2. Gorputz-objektua, gorputzaren eta irudiaren luzapentzat.

3.3. Diziplinartekotasuna eta inprobisazioa metodo gisa: Ekintza, Performancea. Happeninga.



ENGLISH:

THEORETICAL PART PRACTICAL PARTS (WORKSHOPS)

(H) History

(T) Theory and aesthetics



1 - Presentation. Materials, evaluation

The movement (T)

The perception of movement

Approach to the first exercise

Analytical, the folio

2. - Rhythm in movement

Cadence, harmony (T)

Pioneers of animation (H) Digitization of the page. Analysis.

Approach to the second analytical exercise, the ball

3.- Simultaneous movement

Use of keys

Timing for animation (T) Digitization of the ball. Analysis.

Approach to the third analytical exercise, the cards.

4.- American Cartoon, The UPA and Zagreb (H)

Practical class of frame-by-frame editing. Using Photoshop for animation

Work in exercise workshop and teacher supervision

5.- Practical class of frame-by-frame editing. Using Première for animation. Digitization and edition of the card exercise. Analysis.

Approach to the fourth analytical exercise, water.

6.- Work in exercise workshop and teacher supervision

European Animation (H) Work in exercise workshop and supervision of the teacher

European Animation (H)

7.- Rhythm of representation and rhythm of filming (T)

Aesthetics of the various techniques Digitization and editing of the water exercise. Analysis.

Approach to the fifth exercise. Rotoscopy

8.- Journey through animation techniques: sand, 2D modeling clay, cutouts, oil on glass.

Use of Dragon Frame (T) Presentation of the rotoscopy work carried out. Approach to the next and sixth exercise: cheer on camera.

9.- Journey through animation techniques: cameraless animation, painted sound, visual music Exhibition of the work done under camera. Cameraless animation workshop: Celluloid painted, scanned and edited

10.- Journey through animation techniques: special drawing techniques, pikapika ... Exhibition of the celluloid work carried out. Pika Pika workshop

11.- Inventing new techniques: creative use of the scanner and other peripherals

Exhibition of the work of Pika pika carried out. Animation workshop with the scanner and various organic materials

12.- Journey through animation techniques: Objects, dolls, modeling clay and 3D

Final work approach.

Approach to a personal methodology. Selection of techniques and materials. List of needs

13.- Great masters of animation (H) Work and advice on the final project

14.- Great masters of animation (H) Work and advice on the final project

15.- Presentation of final works Presentation of final works





MetodologiaToggle Navigation

Giroa, Ekintza eta Partaidetza hautazko irakasgai esperimentalean, ikasleak diziplina arteko jarduerak bizi izatea bultzatzen da. Horretarako, beste arte-esparru batzuetako profesionalak gonbidatuko dira, bideragarria eta posiblea den guztietan.



Irakasgai honetako irakaskuntza/ikaskuntza prozesua saio praktikoen bidez egituratzen da. Saio horietan jardun praktikoa nagusitzen da, eta horien bidez esperimentatzen dira nozio teorikoak. Teoria, praktika eta ikaslearen lanaren (lan pertsonalaren nahiz talde-lanaren) banakako jarraipena biltzen dituen irakaskuntza-metodologiaren bidez barneratzen dira irakasgaiaren helburu eta konpetentziak.



Giroa, Ekintza eta Partaidetza irakasgaian, bi landa-jarduera burutzen dira antzokian, lauhilekoaren 13. eta 15. astean. Helburua zera da: esperientzia hori bideratuz, gizarte-ingurunea espazio profesional batean eszenaratzeak eta bertako espazioak eta azpiegitura teknologikoak (argia, soinua eta irudia) dakartena bizi izatea.

- NORBANAKOAREN EKINTZAK

- TALDE EKINTZAK



OHARRA: Irakasgai hau gaztelaniaz da.



OHARRAK:

(1) COVID 19ri dagokionez indarrean dagoen araudia kontuan hartuta, irakaskuntza honako hau izan daiteke: presentziala/ON LINE/ez-presentziala

(2) Irakasgai hau ondorengo irakasleek emango dute: María Jesús Cueto Puente eta Iratxe Hernández Simal



ENGLISH:

TEACHING METHOD

During the 15 weeks we will deal with animation topics from both the theoretical and practical points of view, since we must deal with information on the theory and aesthetics of animation in addition to learning about its history. Animation is a very autonomous area within cinema as it is within art, and in general students have little information on it, so we will approach them through thematic viewings, such as the history of animation by country or by technical families, from the most ancient to the contemporary.



In the practical part of the class, which is taught parallel to the theoretical one, we begin by learning the rudiments of the representation of movement, the basic concepts and tools, through 4 analytical exercises that successively add complexity and also difficulty. At a later stage, we propose four other somewhat more personal exercises, to be carried out with one of the many direct techniques that we have seen in the classes, and whose purpose would be bringing the student closer to a more personal creation space, which takes shape in the last personal work, to be done with the technique and methodology that the student chooses from all those that have been practiced previously. Usually these latest works participate in some of the public calls and competitions for students.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 5
    • Ahozko defentsa (%): 5
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 60
    • Banakako lanak (%): 10
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 5
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 10
    • Portfolio (%): 5

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

ETENGABEKO EBALUAZIOA: Lan guzti-guztiak egitea. Egindako lana taldekideei erakustea, esandako egun eta orduan; Bertaratze-maila, puntualtasuna eta ikaskuntzan izandako inplikazioa hartuko dira aintzat.

Irakasgai honetan irakasteko/ikasteko metodologiak etengabeko ebaluazio-bideak dakartzate eta bultzatzen dituzte, atazetan eta proposamenetan oinarrituta eta ikasgelan egindako lanaren jarraipenaren bidez. Zera hartuko da aintzat: norberaren lana eta proposatutako jardueretan adierazitako motibazioa, interesa eta partaidetza; taldean/ikasgelan izandako partaidetza; lan-taldeetan egindako ekarpena; ezarritako aldian egindako jarduerak; eta proposamenak burutu izana, hori guztia irakasgaiko eta ikasturteko konpetentziak zer neurritan barneratu diren kontuan hartuta.



Honako hau ebaluatuko da:



- Oinarrizko eduki teorikoak lantegi eta mintegietan emango dira eta bizi izandako jarduera esperimentalaren bidez garatu eta barneratuko dira. Ebaluatzeko, ikasleek egindako ariketak, lanak eta proiektuak, eta, baleude, idatzizko probak ere erabiliko dira.



- Jarduerek osatuko dute etengabeko ebaluazioa, ikasgelan eta lantegian egindakoaren jarraipenaren bidez. Konpetentzia praktikoak irakaslearen zuzendaritzapean ikasgelan/lantegian proposatutako proiektuak eta ariketak ebatziz barneratzen dira, bai eta ikasleak ikasgelan/lantegian era autonomoan egindako lanen bidez ere.



- Ikasleek konpetentziak barneratzeko prozesuan egindako garapena ebaluatzeko, ikasturtean zehar egindako eta aurkeztutako lan eta jarduerak erabiliko dira.



- Etengabeko ebaluaziorako, bertaratu beharreko orduen % 80ra joan beharko da halabeharrez.



- Etengabeko ebaluaziorako, ikasturteko eduki guztiak gainditu beharko dira.



- Etengabeko ebaluazio-sistema izanik, eta irauteko irizpideei buruz EHUn dagoen araudi orokorrari jarraiki, irakasgaian EZ AURKEZTUA kalifikazioa eskatzeko eskubidea du ikasleak. Halere, horretarako azterketei uko egiten diela adierazten duen idazki bat helarazi beharko dio irakasleari, azterketa-aldia hasi baino hamar egun lehenago, gutxienez. Horrela egiten ez duten ikasleek, suspentsoa izango dute irakasgaian.



“Deialdiari uko egitea



Deialdiari uko egiteko, ikasleak idatzia aurkeztu beharko dio irakasgaiko ardura daukan irakasleari azterketa egiteko data ofiziala baino hilabete lehenago.”



“Ebaluazio sistemari uko egitea



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita.“

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgaiaren gaitasunak lauhilabetean eskuratzeko programatutako ariketa guztien aurkezpena.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

-NOTEBOOK BITACORA
-TÉCNICA/ZORROAN
- PENDRIVE

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BATTCOCK, Gregory. La idea como arte. Barcelona, GG, 1977.

BAUDRILLARD, Jean. Cultura y simulacro. Barcelona, Kairos, 1993.

CUETO PUENTE, María Jesús. “Aztarnak denboran zehar/Signos en el tiempo” Catálogo Itinerante por Bizkaia, Diputación de Bizkaia, 2019.

CUETO PUENTE, María Jesús. "La trasversalità dello spazio nella scultura". En Dall'oggetto al territorio. Scultura e Arte pubblica a cura di Alberto Giorgio Cassani. ABAV 2013. Padova, Il Polligrafo casa editrice srl, 2014. Pág. 105-121GOLDBERG, Roselee: Performance Art. Barcelona, Ed. Destino, 1993.

LARRAÑAGA, José. Instalaciones. Hondarribia, Guipúzcoa, Nerea, 2001.

MADERUELO, Javier. El espacio raptado. Interferencias entre arquitectura y escultura. Madrid, Mondadori, 1990.

MARCHAN FIZ, Simón. Del arte objetual al arte de concepto. Madrid, Akal, 1988.

POPPER, Frank. Arte, acción y participación. El artista y la creatividad de hoy. Madrid, Akal, 1989.

RAQUEJO, Tonia. Land Art. Hondarribia, Guipúzcoa, Nerea, 1998.

Gehiago sakontzeko bibliografia

AA.VV. Minimal Art, Koldo Mitxelena Kulturgunea, Gipuzkoako Foru Aldundia, Donostia, 1996.
AA.VV. ¿Qué es la escultura, hoy? 1º Congreso internacional nuevos procedimientos escultóricos, Valencia, Grupo de investigación nuevos procedimientos escultóricos, 2002.
AA.VV., Modos de hacer. Arte público, esfera pública y acción directa, Salamanca, Universidad de Salamanca, 2001.
CUETO PUENTE, María Jesús, “Forma y espacio gravitatorio en la obra de José Zugasti”. Revista Estudio, Artistas sobre outras obras vol.10, nº 27 (julho-setembro 2019, trimestral). Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
(CIEBA), Faculdade de Belas-Artes, Universidade de Lisboa p., 30-40.
CUETO PUENTE, María Jesús, “Interfaces tecnológicos corporales en la práctica artística de María Castellanos”. Revista Estudio, Artistas sobre outras obras, vol.9, nº 21 (janeiro-marco 2018). Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
(CIEBA), Faculdade de Belas-Artes, Universidade de Lisboa, imagen de portada: p.1 y p., 30-39.
CUETO PUENTE, María Jesús, “Concepto e ideario de Propuestas” en VVAA: Bilbao. Utopias sobre el medio ambiente industrial. Leioa (Bizkaia): Servicio Editorial de la UPV/EHU, 1992.
CUETO PUENTE, María Jesús, “La escultura como experiencia: De la teoría a la práctica” En VVAA: Genesis creativa y proceso de la imagen electrónica. Leioa (Bizkaia): Servicio Editorial de la UPV/EHU, 1989
DUQUE, Félix Arte público y espacio político, Madrid, Akal, 2001.
SOBRINO MANZANARES, Mª Luisa, Escultura contemporánea en el espacio público, Madrid, Electa, 1999.
VAN DE VEN, Cornelis, El espacio en arquitectura, Madrid, Cátedra, 1981.

Aldizkariak

Art Forum
Art Press
Art Rewiew
Arte y parte
Exit
Lápiz

Web helbideak

www.arte10.com
www.bne.es
www.culturageneral.net/arquitectura
www.gipuzkoa.net/kultura/km/castella/01kmkc.htm
www.guggenheim-bilbao.es
www.hispanart.com
www.ifema.es/ferias/arco/default.html
www.louvre.fr
www.macba.cat/controller.php
www.mcu.es/homemcu.html
www.moma.org
www.museoprado.mcu.es/prado/html/home.html
www.museoreinasofia.mcu.es/default.htm
www.tate.org.uk

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • HERNANDEZ SIMAL, IRATXE
  • LARROY LARROY, MARIA NIEVES
  • VEGAS MORENO, NATALIA

TaldeakToggle Navigation

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

17:30-18:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-09 14:30
  • Ekain : 2023-06-12 14:30

Ikasgela(k)

  • 0B11.1.3 PLATO 2 FOTOGRAFIA - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

18:30-19:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-09 14:30
  • Ekain : 2023-06-12 14:30

Ikasgela(k)

  • 0B11.1.3 PLATO 2 FOTOGRAFIA - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

14:30-17:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-09 14:30
  • Ekain : 2023-06-12 14:30

Ikasgela(k)

  • 0B11.1.3 PLATO 2 FOTOGRAFIA - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)