XSLaren edukia

Arlo Grafikoa Eremu Hedatuan26906

Ikastegia
Arte Ederren Fakultatea
Titulazioa
Arteko Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26906

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Mintegia1522.5
Tailerra4567.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Grabatua esaterako beste izen artean: grabatua, lan anitz, jatorrizko grabatuak, serie-lanak, arte anitz etc. sistema bat non kontzeptu, kategoria nozioa aldaketa bat lan mota hau, hau da, bere ezaugarri funtsezko batura ekoiztu baino gehiago egozten gisa sortzen da.

Gai honen testuinguruan grabatu praktika mailan teoriko eta praktikoak garatzea, oinarrizko ezagutzatik teknika grafikoa tradizionalak (TT.GG.) eta inpresio prozesuak erabiltzea. Tekniketan sakontzea eta ezagutzea, eta horiek garatuz grabatua haratago eramateko ikaslearen premien arabera. Arte bisualak berez egoerari buruzko hausnarketa.

Praktika bera eta bere mugak zalantzan jarri. Arlo grafikoa eremu hedatuan. Baliabide ezberdinak proposatzen lanaren izaera bakar eta anitz arteko aurkakotasun bezala garatzea.

Irudia pentsatsea eta aztertzea gure interesen arabera. Jatorrizko irudiak erabiliz (marrazkiak, pinturak, grabatuak, argazkiak, eta abar) beste eremu batera eramatea. Gure ideiak eta kokapena zehaztea, non kontzeptua garrantzitsuena da, eta ez teknika.

Testuinguru informazio hori balore materialak, prozesuak, tinta kolore, forma eta testura sentikorra presentziaren bidez transmititzen da. Lan osagarriak zalantzan jartzen dira. Arlo grafikoa eremu hedatuaren helburua, teknika grafikoetan esperimentatzea da. Prozesu honetan, ikasleen parte-hartze aktiboa oso garrantzitsua da.

Ingurunea ezagutzea eta galdera egokiak egiteak, tailer praktikarekin batera estudio bikoitza egitea baimentzen dute: analitikoa eta esperimentala.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

-Prozesu eta teknika grafikoak oinarrizko ezagutza praktika espezifiko batean aplikatzeko gaitasuna, eta gero, irekia: beste diziplina artistikoetan, teknika grafikoetatik autonomia teknikoa aplikatzea.

-Sormen prozesu barruan ideiak ekoiztu eta erlazionatzeko gaitasuna.

-Artelan eta testuak arte hizkuntzetan sintesia egiteko gaitasuna. Artista interesgarrien pentsamendu eta metodologia ezagutzea praktika artistiko pertsonalarekin lotzeko.

-Informazio biltzeko eta kudeatzeko gaitasuna praktika artistiko pertsonalera eramateko.

-Artelan pertsonalean hausnarketa analitiko eta kritikoa egiteko gaitasuna.

-Lanak egiteko ezarritako kronogramaren arabera denbora planifikatzeko eta kudeatzeko gaitasuna.

-Grafika arloan esperimentazio metodo eta tresnak ezagutzea.

-Grafika arloan garatzeko diziplina anitzeko prozesuak ezagutzea. Arlo grafikoa eremu hedatuan.

-Grabatuaren hiztegi, kodigo eta kontzeptu propioak ezagutzea.

-Sorkuntza artistikoaren tresna teknologiko eta kontzeptualak ezagutzea arlo grafikoan eta beste diziplina artistikoetan erabiltzeko gaitasuna.

-Ikasteko testuinguruan proiektu artistiko pertsonala bultzatzeko gaitasuna. Margolaritza minorean osatzen da ikastaro hau.

-Teknika grafikoen ezagutza eta trebetasunak eskuratzea du helburua ikastaro honek, modu ireki batean aplikatzeko diskurtso eta artelan pertsonalean.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Gaia. Sorkuntza grafikoa eta bere premisak. Metodo prozesualak, teknologiak eta bere teknikak, prozesu analogiko eta digitalak, foto inpresio prozesuak, inprimatzeko sistemak, irudi anitz paperetan.

2. Gaia. Teknika grafikoen hizkuntza espezifikoa. Estanpa, grabatua, marrazketa, ilustrazioa, poster, pintura, eskultura.

3. Gaia. Tekniken polibalentzia eta prozesu berriak. Urratzaile prozesuaren bidezko grabatua, irudi analogikoa eta digitala, edizioa eta kopia.

4. Gaia. Grafika eta bere testuingurua. Euskarri anitzen gaineko inprimatutako irudia. Egungo joera eta Copy-Art.

5. Proiektu grafikoa artean: aplikazioak. Artista tailerrean eta esperimentazio lana.

MetodologiaToggle Navigation

Mintegia: planteamendu aktiboa eta parte-hartzailea dira kolaborazio ingurune batean konbinatu banaka edo taldeka aurkeztuko dira, ebaluatu eta beste aldean gaiari arloan proiektuak dituzten proiektu pertsonalak konpontzeko liderra ikasleen arabera.

Komunitatearen lan-giroa ahalbidetzen parte hartzaileek busti eta proiektu bat non konponbide teoriko eta sortzen diren kasu bakoitzerako alternatibak sortzen praktikoak garatzea.



Tailer bilatzen duen hausnarketa eta proiektuaren eztabaida, nor izango irakasle hauen araberakoa izango da bi bereizmen tekniko background kontzeptuala bezain ikasleen proiektu pertsonal bat konpontzeko oinarritzen praxiaren bidez ahalbidetzen espazio bat sortzeko.



Tutoretza: tutoretza helburua da banakako arreta ematen die ikasleei espazio bat lortzeko eta, horrela, beren autoenplegua gaitasuna indartuz, arazo pertsonalak konpontzeko, zehatz-mehatz azaldu interesak eta helburuak Proiektuaren ahalbidetuz.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Banakako lanak (%): 90
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 5
    • Portfolio (%): 5

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakaskuntza ebaluatzeko eta gai honen ikasteko ezarritako irizpide orokorrak honako hau da: ohiko bertaratzea %80, klasean zereginak konpromisoaren eraginkorra.

Etengabeko ebaluazioa helburua da prestakuntza eta bertan, ikasleek zuzen erantzungo hainbat fase eta proiektuaren baldintzak epe ertainera baimentzeko.

Kurtsoan zehar egindako lan praktikoak aurkeztea. Datak eta prozedura.

Idatzitako dosier bat aurkeztea klasean egindako lanari buruzko ikusmen bat emateko, grabatuaren lan praktikoa eta prozesu erakusleak.

Ikastaroaren edukiak eskuratzeko prozesua segimendu pertsonalaren bidez ebaluatzen da proposatutako lanak egiten diren bitartean.

Azken kalifikazioa trebetasunak ondorioz eskuratutako da.

-Ebazpena praktikan% 90 ariketak

-Proiektuaren aurkezpena % 5

-Portafolioa %5

Laguntza eta zereginen konponbiderako denbora barruan onartzen, eta ikasleen aurrerapena da ekintzen jarraipena da mintegi / tailer batean ebaluatu baloratzen.



Deialdiari uko egitea



Deialdiari uko egiteko, ikasleak idatzia aurkeztu beharko dio irakasgaiko ardura daukan irakasleari azterketa egiteko data ofiziala baino hilabete lehenago.”



Ebaluazio sistemari uko egitea



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita.







Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Kurtsoan garatutako gai bati buruzko azterketa teorikoa eta lan praktiko bat egingo da. Froga hau egiteko kurtsoan egindako lan guztiak karpeta batean aurkeztea derrigorrezkoa izango da

Azken kalifikazioak eskuratutako konpetentziak islatuko ditu, azterketa teorikoa, lan praktikoa, estanpak, frogak, eta egindako beste lan batzuen arabera.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Euskarriak: egurra, metala, plastikoa eta serigrafia pantaila.
Irudietako euskarriak: grabatuzko papera, oihalak, kartoiak.
Tresnak: gubiak, cutter
Tresna txikiak: pintzelak, espatulak, arkatzak
Osasuna eta segurtasun tresnak eta arropa: Lan tunika, trapuak, egunkariak, latex eskularruak, segurtasun betaurrekoak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BENJAMIN, Walter (1972). ¿La obra de arte en la época de su reproductibilidad técnica¿. Discursos interrumpidos I. Madrid: Taurus.

IVINS Jr., William M. (1975). Imagen impresa y conocimiento. Análisis de la imagen prefotográfica. Barcelona, Gustavo Gili, ¿Col. Comunicación visual¿.

MELOT, Michel (2010). Breve historia de la imagen. Madrid, Siruela.

DAWSON, J., Guía completa de grabado e impresión. Técnicas y

materiales. Madrid, 1982

CASTLEMAN, R., La gravure contemporaine depuis 1942. Fribourg,

1973

NEWMAN, T.R. , Innovative Prinmaking. The Making ofTwo and Three

Dimensional Prints and Múltiples. N.Y, 1977

ROSS, J., y ROMANO, C-, The Complete Printmaker. N.Y., 1972.

SAFF, D. y SACILOTTO, D., Printmaking: History and Process.

NewYork, 1978.

CHAMBERLAIN, W., Manual de Grabado en Madera y Técnicas afines.

Madrid. 1988.

Gehiago sakontzeko bibliografia

CASTLEMAN, R., La gravure contemporaine depuis 1942. Fribourg,
1973
NEWMAN, T.R., Innovative Prinmaking. The Making ofTwo and Three
Dimensional Prints and Múltiples. N.Y, 1977
ROSS, J., y ROMANO, C, The Complete Printmaker. N.Y., 1972.
SAFF, D. y SACILOTTO, D., Printmaking: History and Process.
NewYork, 1978.

Aldizkariak

Exit-Express.
Humboldt.
Art News.
Lápiz.
Zehar.
Arte y Parte.
Tema celeste.
Parkett.
Arte y parte.
Lápiz.

Web helbideak

www.revistaclavesdearte.com/
www.nyartsmagazine.com/
www.rtve.es/television/metropolis
www.rtve.es/programas/aventuradelsaber
www.artcyclopedia.com/
www.revistasculturales.com
www.revistaclavesdearte.com/
www.nyartsmagazine.com/
www.artnet.com/
www.interzona. org/
www.exitmedia.net/
www.arteyparte.com
www.marklewisstudio.com
www.artcyclopedia.com

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ARTEAGOITIA GARCIA, DAVID
  • GUESALAGA EIZAGUIRRE, MIRIAM
  • JODRA LLORENTE, SUSANA

TaldeakToggle Navigation

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

11:30-12:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-13 08:30
  • Ekain : 2023-06-16 08:30

Ikasgela(k)

  • AULA GRABADO 1H6 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:30-13:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-13 08:30
  • Ekain : 2023-06-16 08:30

Ikasgela(k)

  • AULA GRABADO 1H6 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

08:30-11:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-13 08:30
  • Ekain : 2023-06-16 08:30

Ikasgela(k)

  • AULA GRABADO 1H6 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

17:30-18:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-12 14:30
  • Ekain : 2023-06-15 14:30

Ikasgela(k)

  • AULA GRABADO 1H6 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

18:30-19:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-12 14:30
  • Ekain : 2023-06-15 14:30

Ikasgela(k)

  • AULA GRABADO 1H6 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)

31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

14:30-17:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-12 14:30
  • Ekain : 2023-06-15 14:30

Ikasgela(k)

  • AULA GRABADO 1H6 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)