XSLaren edukia

Garapenaren Ekonomia27007

Ikastegia
Ekonomia eta Enpresa Fakultatea
Titulazioa
Ekonomiako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
27007

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4263
Ordenagailuko p.1827

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai honetan gaur egungo nazioarteko prozesu ekonomikoen egoera aztertzen da ikuspegi historiko kritiko batetik. Helburu horrekin, garapen eta azpigarapen prozesuen azterketetan zentratzen da, bai alde teorikotik bai alde enpirikotik begiratuta.



Hortaz, garapenaren kontzeptuaren eta estrategien eztabaidak bultzatu dituzten pentsamendu ekonomikoen korronte ezberdinen hausnarketak biltzen dira; gaur egungo giza garapen sostengarriaren proposamenak zein oztopoak azpimarratuz.



Ondoren, prozesu honetan pobrezia, aberastasuna eta ezberdintasunen inguruko eztabaidak kontuan hartuko ditugu eta datu nagusiak aztertu. Horrekin batera, garapena lortzeko nazioarteko lankidetza sistema eta haren inguruko erakundeen papera zein estatuen eta gizarte eragileen proposamenak ere kontuan hartuko ditugu.



Irakasgai honek lotura estua du bai Nazioarteko Ekonomia irakasgaiarekin bai hurrengo kurtsoan hautazkoa den Nazioarteko Ekonomi Antolakuntzarekin. Azken irakasgai horretan sakontzen baita kurtso honetan zehar landuko ditugun zenbait nazioarteko erakunderen zereginak eta bilakaera.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Kurtso honen bidez landu nahi ditugun gaitasun nagusiak hurrengoak dira:



1.Garapen prozesuak zehazki ezagutzeko eskura ditugun nazioarteko iturri ekonomiko nagusiak topatzeko eta hautatzeko tresnak erabiltzen ikastea, datuen iturri fidagarrienak aukeratzen ikasiz.



2.Nazioartean zein herrialdeetan ematen diren ekonomia ezberdintasunak aztertzea. Horretarako ikaskideok, bakarrik zein taldetan, estatistika-datuak zein txosten eta artikuluak aztertu, hausnartu eta aurkezteari ekingo diogu.



3. Garapenaren ekonomiari buruzko txostenak zein ikerlanak idatzi eta aurkeztea.



4. Ikasleek taldean lan egiteari eta talde aurrean ideiak argi azaltzeari garrantzia emango zaio kurtsoan zehar.



Kurtsoan metodologia parte-hartzailea jarraituko dugunez, ikasleek bere gaitasun analitikoa zein diskurtsiboa landuko dituzte. Praktiken bidez, bai norbanakoen gaitasunak bai gaitasun kolektiboak ere landuko dituzte.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.Gaia. GARAPENA IKUSPUNTU HISTORIKOTIK



1.1.- Garapena eta garapenaren ekonomia

1.2.- Nazioarteko ordenu ekonomikoa eta garapenaren esperientzia



2.Gaia. GARAPENARI BURUZKO IKUSPEGI TEORIKOEN BILAKAERA

2.1.- Garapenaren ekonomiaren sorrera eta elementu komunak

2.2.- Garapenaren Ekonomiaren hasierako ikuspegiak

2.3.- Garapenaren gaur egungo ikuspegiak



3. Gaia. POBREZIA ABERASTASUNA ETA EZBERDINTASUN EKONOMIKOAK



3.1.- Pobreziaren (eta bere neurketaren) gaineko ikuspegien bilakaera historikoa

3.2.- Ekonomia ezberdintasunen (eta bere neurketaren) gaineko ikuspegien bilakaera historikoa

3.3.- Pobrezia eta ezberdintasun ekonomikoen egungo munduko egoera



4.Gaia.GARAPENAREN FINANTZIAZIOA ETA NAZIOARTEKO LANKIDETZA



4.1.- Kapital publiko zein pribatuen nazioarteko fluxuen bilakaera

4.2.- Garapenerako Lankidetza: kontzeptua, bilakaera eta eragile nagusiak

4.3.- Gaur egungo munduko erronka nagusiak garapenaren esparruan

MetodologiaToggle Navigation

Kurtsoan zehar, metodologia parte-hartzaile baten bidez, ikasleei laguntza eskaintzen zaie bere irakaspen prozesuan, bai eduki teorikoen kasuan bai praktikoetan. Hortaz, norbanakoen lanak egingo dituzte eta bitakora batean jasoko dituzte guztiak, eta baita taldekako lanak ere.



Lan horien bidez beste pertsonekin erlazionatzeko eta elkarrekin lan egiteko gaitasunak landuko dituzte eta baita publiko aurrean hitz egiteko ere gaitasuna landuko dute.



Ikasleari kurtsoan zehar inplikazio jarraitua eskatzen zaio eta hausnarketa kritikoak lantzeko ere baliabideak eskainiko zaizkie.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 50
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30
    • Lan kuadernoa edo Bitakora (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

OHIKO EBALUAKETA



Ikasgai honetan ebaluaketa jarraitua burutuko da klaseko saioetan oinarriturik, eta ondorioz haietara bertaratzea derrigorrezkoa da. Ebaluaketa jarraitua egingo dituzten ikasleen kasuan, praktikak eta mintegietan aurkezturiko lanak azken notaren %50a osatuko dute. Ebaluaketa jarraiaren nota honela desglosatzen da:



%30a taldeka egin beharreko lan idatzia izango da. Gainontzeko %20a klasean egiten diren praktikak izango dira, bitakoran bildutakoak. Gainontzeko %50 froga idatziaren bidez lortuko da.Ikasleen partaidetza aktiboa kontutan izango da.



Osasun egoera dela eta, idatzizko froga era presentzialean egitea ezinezkoa balitz, haren ordez baliokidea den norbanako lana edota online bidezko froga idatzia edo ahozkoa egingo litzateke.



EBALUAKETA JARRAITUARI UKO EGITEA



Nahiz eta ebaluaketa mota jarraitua izan, beti ere ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen mezu idatzia bidaliko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du.



Ebaluaketa jarraitua egiten ez duten ikasleen kasuan, ikasleak amaierako proba bat egin behar izango du eta proba horrek 10a ateratzeko aukera eskainiko dio. Bertan ikasgaian emandako eduki eta landutako gaitasun guztiak jorratuko dira. Izan ere, proba horretan sartuko da bai kurtsoan zehar klasean emandako materia guztia bai praktiketan irakurritako liburuak, txostenak eta landutako gainerako informazioa.



Osasun egoera dela eta, idatzizko froga era presentzialean egitea ezinezkoa balitz, haren ordez baliokidea den norbanako lana edota online bidezko froga idatzia edo ahozkoa egingo litzateke.

Dokumentazio guztiaren erreferentzia argiak gela birtualean egongo dira ikusgai kurtsoan zehar.



EBALUAKETARI UKO EGITEA



Ikasleek ebaluaketari uko egiteko, amaierako azterketara ez aurkeztearekin nahiko izango da, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ikasle batek lehenengo deialdian ez badu ikasgaia gainditu, edo ez bada aurkeztu, ez-ohiko deialdian aurkezteko aukera izango du. Proba honek 10a ateratzeko aukera eskainiko dio. Bertan ikasgaian emandako eduki eta landutako gaitasun guztiak jorratuko dira. Izan ere, proba horretan sartuko da bai kurtsoan zehar klasean emandako materia guztia bai praktiketan irakurritako liburuak, txostenak eta landutako gainerako informazioa.



Ebaluazio jarraitukoen kasuan gorde ahal izango dira aurrez gainditutako atalak.



Osasun egoera dela eta, idatzizko froga era presentzialean egitea ezinezkoa balitz, haren ordez baliokidea den norbanako lana edota online bidezko froga idatzia edo ahozkoa egingo litzateke.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Bertoni, Reto, Cecilia Castelnovo, Alexa Cuello, Sebastián Fleitas, Silvana Pera, Javier Rodríguez, Dominique Rumeau (2011) "Construcción y análisis de problemas del desarrollo : ¿qué es el Desarrollo? ¿cómo se produce? ¿qué se puede hacer para promoverlo?"- Montevideo. Manual de Desarrollo on-lime

Kothari, Ashish, Salleh Ariel,Escobar Arturo, Demaria Federico y Acosta Alberto (Coords)(2019): Pluriverso. Un diccionario del postdesarrollo. Icaria-Antrazyt. Barcelona.

MARTINEZ, Fernando eta Mikel Aizpuru (2006): Gaur egungo mundiaren historia 1945-2009. UEU

ZURBANO, Mikel (Kood) (2010): Ekonomia Globala. Gizarte globalerako oinarri berriak. UEU

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Adda, Jacques (1998): Ekonomiaren globalizazioa: sorrera eta arazoak. EHUko argitalpen zerbitzua.



BARRENETXEA, Imanol eta Ekain Mtz Lizarduikoa (2009): Afrikari zor dioguna. Gaiak arg.



BOSERUP, Ester (1993): La mujer y el desarrollo económico. Minerva arg.



BOWLES, Samuel eta Richard Edwards (1995): Ekonomiarako sarrera: Konpetentzia, autoritarismoa eta aldaketa ekonomia kapitalistetan. EHUko argitalpen zerbitzua.



BRETON, Victor (arg.)(2010):Saturno devora a sus hijos. Miradas críticas sobre el desarrollo y sus promesas". Icaria.



BURNS, Alison Teresa (2007): Politizando la pobreza: hacia una economía solidaria del cuidado. Progressio, IMU



BUSTELO, Pablo (1998): Teorías contemporáneas del desarrollo económico. Editorial Síntesis, Madril.



GARCIA DE LA CRUZ, Jose Manuel et. Al (2011): La economía mundial en transformación. Paraninfo.

HARCOURT, Wendy (2011): Desarrollo y políticas corporales. Debates críticos en género y desarrollo. Eds. Bellaterra.



HERNANDEZ, Juan (2014): Enpresa transnazionalen hiztegi kritikoa. Icaria Antrazyt. 401.



HUARTE, Luis Miguel (2012): Las multinacionales en el siglo XXI. Impactos múltiples. 2015 y más.



MENDIZABAL, Antxon, et. Al (2005): Globalizazioa eta autoeraketa. Joerak, mugak eta aukerak. Lanki Ikertegia. Mondragon Unibertsitatea



MILANOVIC, Branko (2012): Los que tienen y los que no tienen. Una breve y singular historia de la desigualdad global. Alianza Editorial.

Gehiago sakontzeko bibliografia

ACOSTA, Alberto eta al. (2011): Colonialismos del Siglo XXI. Negocios extractivos y defensa del territorio en América Latina. Icaria Antrazyt.

BATÀ, Carlo (2011): El Africa de Thomas Sankara. Txalaparta.

BENERIA, Lourdes (2003): Género, desarrollo y globalización. Hacer Ed.

CAMPOS, Rubén (2008): Mahatma Gandhi. Política de la noviolencia. Catarata.

CEPAL(urte batzuk): Panorama social de América Latina , CEPAL, Txileko Santiago.

GALEANO, Eduardo ([1971] 2004): Las venas abiertas de América Latina. Siglo XXI

LIST, Friedrich (1997): Sistema Nacional de Economía Política. Fondo de Cultura Económica: México.

PIKETTY, Thomas (2014): El capital en el siglo XXI. Fondo de Cultura Económica: México,

POLANYI, Karl (2003): "La gran transformación", Fondo de Cultura Económica: Mexico

ROSTOW, W.W. (1993): "Las etapas del crecimiento económico. Un manifiesto no comunista". Enplegu eta Gizarte Segurantza Ministerioa.

SCHUMACHER, E.F. ([1973] 2011): Lo pequeño es hermoso. Akal

SEN, Amartya (2000): Desarrollo y Libertad. Planeta: Barcelona

SOUSA SANTOS, Boaventura de, (2005): El milenio huérfano. Ensayos para una nueva cultura política. Trotta, SL.

Aldizkariak

AMERICA LATINA PORTAL EUROPEO: REDIAL y CEISAL http://www.red-redial.net/revista-gobernanza,revista,internacional,para,el,desarrollo,humano-106.html

CROP: www.crop.org

IIGV: Revista Internacional para el desarrollo humano

http://www.ecosfron.org/wp-content/uploads/DOSSIERES-EsF-10-SEGURIDAD-ALIMENTARIA.pdf

Pueblos: Revista de información y debate.

Web helbideak

MUNDUKO BANKUA: www.worldbank.org
CEPAL= ECLAC: www.eclac.cl
FAO: www.fao.org
HEGOA. www.hego.ehu.es
PNUD: www.undp.org
UNCTAD: www.unctad.org
UNICEF: www.unicef.org
OIT: www.ilo.org
VIA CAMPESINA: www.viacampesina.org
GRAIN: www.grain.org
EUSKAL GGKEen KOORDINAKUNDEA: www.ongdeuskadi.org

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ARESKURRINAGA MIRANDONA, EFREN
  • BARREDO ZURIARRAIN, JUAN Mª
  • JUBETO RUIZ, YOLANDA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

08:30-10:00 (1)

16-30

10:00-11:00 (2)

11:00-12:30 (3)

23-23

08:30-10:00 (4)

29-29

08:30-10:00 (5)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A2.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA (1)
  • A2.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA (2)
  • A2.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA (3)
  • A2.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA (4)
  • A2.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA (5)

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-22

08:30-10:00 (1)

24-24

08:30-10:00 (2)

25-25

08:30-10:00 (3)

26-28

08:30-10:00 (4)

30-30

08:30-10:00 (5)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A2.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA (1)
  • A2.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA (2)
  • A2.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA (3)
  • A2.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA (4)
  • A2.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA (5)

01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-22

12:30-14:00 (1)

24-24

12:30-14:00 (2)

25-25

12:30-14:00 (3)

26-28

12:30-14:00 (4)

30-30

12:30-14:00 (5)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A2.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA (1)
  • A2.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA (2)
  • A2.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA (3)
  • A2.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA (4)
  • A2.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA (5)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

08:30-10:00 (1)

16-30

10:00-11:00 (2)

11:00-12:30 (3)

23-23

08:30-10:00 (4)

29-29

08:30-10:00 (5)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A1.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA (1)
  • A1.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA (2)
  • A1.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA (3)
  • A1.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA (4)
  • A1.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA (5)

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-22

08:30-10:00 (1)

24-24

08:30-10:00 (2)

25-25

08:30-10:00 (3)

26-28

08:30-10:00 (4)

30-30

08:30-10:00 (5)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • A1.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA (1)
  • A1.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA (2)
  • A1.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA (3)
  • A1.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA (4)
  • A1.1 - BLANCO GARRIDO ERAIKINA (5)