XSLaren edukia

Merkataritza Komunikazioa25811

Ikastegia
Ekonomia eta Enpresa Fakultatea. Arabako Atala
Titulazioa
Enpresen Administrazio eta Zuzendaritzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
X
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
25811

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4569
Mintegia39
Gelako p.1212

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

IKASGAIAREN DESKRIBAPENA ETA TESTUINGURUA



"Komunikazio Komerziala" marketin minorren ikasgai aukerakoa da. Ikasgaia graduaren bigarren hiruhilekoan ikasten da. Ikasgaiko helburu nagusia marketin-mix bariable prinzipalak ezagutzea da. Horretarako, ikasleek enpresaren komunikazio politika nola funtzionatzen duen ikusiko dute. Honez gain, publikoarekin lan egiteko teknika eta herraminta garrantzitsuenak ikasiko dira. Zehatzago, hauek izango dira ikasgaiaren helburu nagusiak:



IKASGAIAREN HELBURUAK



a) Komunikazioaren funzioa enpresa kudeaketaren arloan ulertu

b) Komunikazioa marketinaren tresna bezala baloratu

c) Komunikatzeko era desberdinak erakutsi eta ikusi nola nahastu behar diren finkatutako helburuak lortzeko

d) Komunikazioaren esparruan erabakuntzak hartzeko gaitasuna lortu

e) Ikasleak bultzatu komunikazio komerzialari buruzko ezaguera handiagoaren bila joateko

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

IKASGAIAREN KONPETENTZIAK



a) Komunikazio komerzialaren arazoak egituratu eta aztertu.

b) Komunikazio kanpaina garatzeko prozesua ezagutu.

c) Komunikazioaren mix herramintak aukeratu eta nahastu helburuak lortzeko, aurrekontuaren mugak kontuan izanez.

d) Komunikazioaren kudeaketa egiteko prozedurak ezagutu: departamentu propioa edo agentziak eta bere erlazioa haiekin.

e) Ezagutu, ulertu eta lortu trebetasunak publizitatearen kanpaina, salmentak, erlazio publikoak edo mezenazgoa planifikatzeko.

f) Ezagutu, ulertu eta lortu trebetasunak komunikazioaren formula berrietan.

g) Ahozko komunikazio ona. Hau ebaluatzeko, ahozko aurkezpena egingo da ikasgaiaren lan guztietan.





Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

EDUKI TEORIKO ETA PRAKTIKOAK



LEHENENGO ZATIA: KOMUNIKAZIO KOMERZIALAREN PROZESUA ETA KUDEAKETA



1. GAIA. MARKETIN ETA KOMUNIKAZIOA



1.1. Marketing komunikazioaren funzioa



1.1.1. Komunikazioaren konzeptua

1.1.2. Komunikazioaren prozesua



1.2. Komunikazio planifikazioaren prozesua



1.2.1. Helburuak finkatzen

1.2.2. Populazio helburua

1.2.3. Mezuaren hautaketa eta diseinua

1.2.4. Komunikazio kanalen hautaketa

1.2.5. Komunikazioaren mix-a

1.2.6. Komunikazioaren aurrekontua

1.2.7. Komunikazio estrategiaren finkapena eta kontrola



1.3. Marketin komunikazioaren zuzendaritza eta koordinazioa



2. GAIA. KONTSUMITZAILEEN PORTAERAREN ANALISIA



2.1. Erosketaren erabakipena



2.1.1. Erosketaren errolak

2.1.2 Erosketa erabakipen prozesuaren faseak



2.2. Merkatu erantzunaren mailak



2.2.1. Erantzun kognoszitiba

2.2.2. Erantzun afektiboa

2.2.3. Erantzun konportamentala



BIGARREN ZATIA: KOMUNIKAZIOAREN MIX-A



3. GAIA. PUBLIZITATEA



3.1. Publizitatea komunikazio prozesuaren moduan



3.2. Publizitatearen mota orokorra



3.2.1. Produktuaren araberako publizitatea

3.2.2. Asmoaren araberako publizitatea

3.2.3. Argumentazioaren araberako publizitatea

3.2.4. Presio publizitariaren araberako publizitatea



3.3. Komunikazio mix-aren barruko publizitatea



3.4. Planifikazio publizitariaren prozesua



3.4.1. Helburu publizitarioak

3.4.2. Populazio helburua

3.4.3. Bitarteko eta laguntza publizitarioak

3.4.4. Bitartekoen planifikazioa

3.4.5. Mezu publizitarioa eta bere sormena



3.5. Eraginkortasun publizitarioaren konzeptu eta moduak



3.5.1. Pretest publizitarioa

3.5.2. Postest publizitarioa



4. GAIA. SALMENTAREN PROMOZIOA



4.1. Ideia orokorrak



4.2. Kanalarentzako promozioak



4.2.1. Helburuak

4.2.2. Ekintza motak



4.3. Kontsumitzailearentzako promozioak



4.3.1. Helburuak

4.3.2. Ekintza motak



5. GAIA. ERLAZIO PUBLIKOAK



5.1. Introdukzioa



5.2. Erlazio publikoen konzeptua



5.2.1. Definizioa

5.2.2. Ezaugarriak

5.2.3. Erlazio publikoak bultzatzen dituzten faktoreak



5.3. Erlazio publikoetako tresnak



5.3.1. Komunikabideekiko erlazioak

5.3.2. Publicity

5.3.3. Langileekiko erlazioak

5.3.4. Besteak



6. GAIA. PATROZINIOA ETA MEZENAZGOA



6.1. Introdukzioa



6.2. Patrozinioaren konzeptua



6.2.1. Definizioa

6.2.2. Elementuak



6.3. Helburuak



6.4 Patrozinioaren motak



6.4.1. Kirol patrozinioa

6.4.2. Patrozinioa telebistan

6.4.3. Patrozinioa Interneten eta web orrietan



7. GAIA. FERIAK ETA ERAKUSKETAK



7.1. Introdukzioa



7.2. Ferien konzeptua eta motak



7.3. Ferien ezaugarriak eta funzioak



7.4. Ferietan parte hartzeko aktibitateen planifikazioa



7.4.1. Helburuak

7.4.2. Ferien hautaketa

7.4.3. Aurrekontua

7.4.4. Erakusketaren ekintza promozionalak

7.4.5. Stand-eko pertsonala

7.4.6. Stand-eko prestakuntza eta kudeaketa

7.4.7. Emaitzetako jarraipena eta balorazioa



7.5. Sektore feriala



8. GAIA. ONLINE KOMUNIKAZIOA



8.1 Publizitatea Interneten



8.1.1. Introdukzioa

8.1.2. Publizitateko formatuak

8.1.2.1. Formatu integratuak

8.1.2.2. Formatu flotanteak

8.1.3. Marketin e-mail-a

8.1.4. Web korporatiboa

8.1.4.1. Posizionamendua

8.1.4.2. Bilaketa motoreen optimizazioa (SEO)

8.1.4.3. Bilaketa motoreen marketin



8.2. Komunikazioa blogetan eta sare sozialetan



8.2.1. Introdukzioa

8.2.2. Blogak eta blogosfera

8.2.3. Blog motak

8.2.4. Mikroblogak eta nanoblogak

8.2.5 Sare sozialak

8.2.5.1. Sare sozialak eta komunukazio komerziala

8.2.5.2. Sare sozial korporatibak



8.3. Komunukazioa dispositibo mugikorretan



8.3.1. Introdukzioa

8.3.2. Formatu publizitarioak web orrian

8.3.3. Tablet komunikazioan

8.3.4. Mensajeria komunukazioa egiteko tresnaren moduan

8.3.5. Mezu publizitarioak bluetooth-aren bidez



HIRUGARREN ZATIA: AKTIBITATE KOMUNIKAZIONALAREN ANTOLAKUNTZA



9. GAIA. AKTIBITATE KOMUNIKAZIONALAREN ANTOLAKUNTZA



9.1. Aktibitate komunikazionalaren antolakuntza



9.2. Briefing



9.3. Komunikazio agentziak



9.4. Komunikazio agentziaren hautaketa



9.5. Erlazioa iragarlea-agentzia

MetodologiaToggle Navigation

IKASGAIAREN METODOLOGIA



Ikasgaiaren eduki teorikoa azaltzeko klase magistralak erabiliko dira. Gainera, deskribatutako ikaspen emaitzak lortzeko, ikasleek komunikazioaren plan bat egiteko gai izan beharko dute klaseen edukia kontuan izanez. Horretarako, klase praktikoetan ikasleei komunikazio planaren diseinua, garapena eta ejekuzioa planteatuko zaio. Ikasleek taldeka lan egin beharko dute.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 50
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 50

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

DEIAREN ARRUNTA



Ebaluazioa lehenengo deiarenean:



Ebaluatzeko sistema bi zati dauzka:

- Emaitzaren %30 ebaluzazio etengabekoaren bidez lortzen da. Horrela, komunikazioaren plana taldeka egin beharko da.

- Emaitzaren %70 azterketan lortuko da, garatzeko galderen bidez.



Ikasgaia gainditzeko 5 puntu lortu beharko dira gutxienez. Puntu horietatik, gutxienez 1,5 planean eta 3 puntu azterketan lortu beharko dira. Ikaslea azterketa egiten ez badu, EZ AURKEZTUTA ipiniko zaio emaitzetan. Lan bat kopiatuta dagoela detektatzen bada, emaitza 0 izango da.



Salbuespenaren moduan, ebaluazio etengabekoa ez egiteko eskubidea duten ikasleentzat, garatzeko galderekiko azterketa eta proba gehigarria egingo da. Horrela, ikasgaiaren %100 ebaluatuko da.



Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

DEIAREN APARTEKOA



- Ebaluazio etengabekoan lortu den emaitza mantenduko da (gutxienez 1,5 puntu), eta azterketa garatzeko galderekin 7 puntu balio izango du. Ikasleak lanaren emaitza kontuan hartu nahi ez badu, irakasleari esan behar izango dio gutxienez azterketa egin baino aste batean.



- Ikasleak ebaluazio etengabekoan gutxienez 1,5 puntu lortu ezean, lana hobetzeko aukera izango du eta ondorioz azterketa egin ahal izango du emaitzaren %100 lortzeko.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ikasgaiaren apunteak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

•Bigné, E. (2003): Promoción Comercial. Esic. Madrid.

•Díez de Castro, E.C.; Martín Armario, E. y Sánchez Franco, M.J. (2002): Comunicaciones de Marketing, Ed. Pirámide Madrid.

•Esic Editorial y Consultores de Publicidad, S.A. (2008): Publicidad que funciona. Eficacia02. El libro de los casos. Esic. Madrid.

•González Lobo, M. A. y Carrero López, E. (2003): Manual de Planificación de Medios, Esic, 3ª edición, Madrid.

•Navarro Gutiérrez, C. (2007): Creatividad publicitaria eficaz, Esic, Madrid.

•Ortega Martínez, E. (2004): La Comunicación Publicitaria, Pirámide, 2ª edición, Madrid

•Rodríguez del Bosque, I.A.; Ballina Ballina, J. y Santos Vijande, L. (1997): Comunicación Comercial: conceptos y aplicaciones. Cívitas. Madrid.

•Tellis, G.J. y Redondo, I. (2002): Estrategias de Publicidad y Promoción. Addison Wesley. Madrid.

Gehiago sakontzeko bibliografia

AÑAÑOS, E.; ESTAÚN, S.; TENA, D.; MAS, M.T.; VALLI, A. (2008): Psicología y Comunicación Publicitaria, Ed. UAB, Barcelona.
ARENS, W.F. (2001): Publicidad, McGraw Hill, 7ª edición.
BASSAT, L. (2000): El libro rojo de la Publicidad, Ed. Folio, Barcelona.
BRAIDOT, N. (2009): Neuromarketing, Ed. Gestión 2000, Barcelona.
DE GABRIEL I EROLES, J.L. (2010): Internet Marketing 2.0, Ed. Reverté, Barcelona.
GARCÍA-UCEDA, M. (2008): Las claves de la publicidad, Ed. ESIC, Madrid.
LINDSTROM, M. (2009): Buyology, Ed. Gestión 2000, Barcelona.
OGILVY, D. (1994): Ogilvy & la Publicidad, 5ª edición, Ed. Folio, S.A., Barcelona.
RODRÍGUEZ DEL BOSQUE, I.; SUAREZ VAZQUEZ, A.; GARCÍA, M. (2008): Dirección Publicitaria, Ed. UOC, Barcelona.
RUSSELL, J.T. y LANE, W.R. (2001): Kleppner Publicidad, Prentice Hall Hispanoamericana, S.A.

Aldizkariak

REVISTAS

-Advertising Age
-Anuncios: semanario de publicidad y marketing
-Control de publicidad y ventas
-El publicista: de la publicidad, la comunicación y el marketing
-Estrategias de comunicación y marketing
-Harvard Deusto Marketing & ventas
-IPMARK
-Journal of Advertising Research
-Marketing & ventas
-Marketing news
-Puromarketing

Web helbideak

DIRECCIONES DE INTERNET DE INTERÉS

-Advertising Educational foundation: http://www.aef.com/index.html
-AEAP (Asociación Española de Agencias de Publicidad): http://www.aeap.es/home/home.asp
-AIMC (Asociación para la investigación de medios de comunicación): http://www.aimc.es
-AMPE (Asociación de Medios Publicitarios de España): http://www.ampemedios.es/
-Asociación de agencias de medios: http://www.agenciasdemedios.com/
-Asociación de agencias de publicidad de Bizkaia: http://www.publicidadeuskadi.com/agencias/cas/asociacion/proyectos.aspx
-Asociación de anunciantes españoles (AEA): http://www.anunciantes.com
-Asociación de directivos de comunicación: http://www.dircom.org/
-Asociación española de agencias de Marketing promocional: http://www.aemp.es/
-Asociación Española de Estudios de Mercado, Marketing y Opinión: http://www.aedemo.es
-Asociación General de empresas de publicidad: http://www.marketingdirecto.com/empresas/marketing-directo-servicios/agep-asociacion-general-de-empresas-de-publicidad/
-Autocontrol: http://www.autocontrol.es/
-Colegio vasco de conomistas: http://www.ekonomista.org/portal/noticias/noticiasficha.asp?idioma=C&id=192&pzona=5&idopcion=11
-Federación Nacional de empresas de publicidad: http://www.fnep.es/
-InfoAdex: http://www.infoadex.es
-International advertising association: http://www.iaaspain.org/
-Introl: http://www.ojd.es
-ODEC: http://www.odec.es/
-Premios eficacia: http://www.premioseficacia.com/
-TNSofres: http://www.sofresam.com/
-Asociación para la investigación de los medios de comunicación: www.aimc.es

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • FERNANDEZ FERRIN, MARIA PILAR
  • LAFUENTE RUIZ DE SABANDO, AMAYA
  • VALMASEDA ANDIA, OIHANA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

08:30-10:30 (1)

08:30-10:30 (2)

17-17

08:30-10:30 (3)

08:30-10:30 (4)

18-18

08:30-10:30 (5)

19-19

08:30-10:30 (6)

10:00-10:30 (7)

20-20

08:30-10:30 (8)

21-21

08:30-10:30 (9)

08:30-10:30 (10)

22-22

08:30-10:30 (11)

23-23

08:30-10:30 (12)

08:30-10:30 (13)

24-24

08:30-10:30 (14)

25-25

08:30-10:30 (15)

10:00-10:30 (16)

26-26

08:30-10:30 (17)

27-27

08:30-10:30 (18)

08:30-10:30 (19)

28-28

08:30-10:30 (20)

29-29

08:30-10:30 (21)

08:30-10:30 (22)

30-30

08:30-10:30 (23)

08:30-10:30 (24)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (1)
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (2)
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (3)
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (4)
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (5)
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (6)
  • AULA DE INFORMATICA AI1 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (7)
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (8)
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (9)
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (10)
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (11)
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (12)
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (13)
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (14)
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (15)
  • AULA DE INFORMATICA AI1 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (16)
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (17)
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (18)
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (19)
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (20)
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (21)
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (22)
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (23)
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (24)

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

08:30-10:00 (1)

25-25

08:30-10:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA DE INFORMATICA AI1 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (1)
  • AULA DE INFORMATICA AI1 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (2)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-18

08:30-10:30 (1)

20-20

08:30-10:30 (2)

22-22

08:30-10:30 (3)

24-24

08:30-10:30 (4)

26-26

08:30-10:30 (5)

28-28

08:30-10:30 (6)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA INFORMATICA AI2 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (1)
  • eAULA A4 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (2)
  • AULA DE INFORMATICA AI1 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (3)
  • AULA DE INFORMATICA AI1 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (4)
  • AULA DE INFORMATICA AI1 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (5)
  • AULA DE INFORMATICA AI1 - ENPRESA IKASKETEN U.E. (6)