Erizaintzaren Oinarri Metodologikoak26446
- Ikastegia
- Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea
- Titulazioa
- Erizaintzako Gradua
- Ikasturtea
- 2022/23
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 26446
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Eguneroko praktikan eta egoera ezberdinetan pertsonen, familien edo komunitatearen osasun arazoei erantzuteko zainketa humanistikoak, pertsonalizatuak, eraginkorrak eta seguruak eskeintzen duten erizaintza profesional trebeak eta konprometituak beharrezkoak dira.
Erizaintza modeloak eta praktikan erizainon herraminta metodologikoaren erabilera (Erizaintza Prozesua) zainketa sistematizatuak egiteko baliogarriak izango dira eta, hauen bidez, bai pentsamendu kritikoa bai arrazonamendu klinikoa sustatuko dira erizainon lengoai amankomuna eta estandarizatuaren erabilpenaren bidez (NNN taxonomien erabilpena eta interelazioari esker).
Zainketa Planetan diseinatutako helburuak lortzeko aurrera eraman beharko diren aktibitate eraginkorrenak determinatzeko Ebidentzian Oinarritutako Erizaintzaren (EOE) inguruan sakonduko da.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
IRAKASGAIAREN GAITASUN ESPEZIFIKOAK.
Balorazio sistematikoak egitea hainbat kasu klinikotan, datu gakoak identifikatuz eta zainketa arloak detektatzeko faktoreak hautatuz.
Iritzi klinikoak ematea, arrazoinamendu diagnostiko eta terapeutikoa aplikatuta kasu praktikoen ebazpenean.
MODULUKOA GAITASUNAK.
Erizaintza prozesua aplikatzea, artatutako pertsonei ongizatea, kalitatea eta segurtasuna emateko eta bermatzeko.
Erizaintzako zainketa integralak gizabanakoari, familiari eta komunitateari ematea, eta horiek gidatzea eta ebaluatzea.
ZEHARKAKO GAITASUNA: KRITIKAN ETA GOGOETAN OINARRITUTA IKASTEA.
Egoerak zalantzan jartzeko eta erantzunak emateko gaitasuna, informazioari zentzu bat emanez prozesu sortzaile, intuitibo, logiko, analitiko eta abarren bidez, prozesua jarraitua izanik. (Snyder, 1993, Alfarok aipatuta, 2017)
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
EDUKI TEORIKO-PRAKTIKOAK (EUSKARAZ)
1. gaia – Erizaintza Prozesua. Sarrera.
2. gaia – Erizaintza balorazioa.
3. gaia - Erizaintza diagnostikoa eta beste arazoak. NANDA- I taxonomia.
4. gaia - Planifikazioa: NOC eta NIC taxonomiak. EOE.
5. gaia – Burutzea.
6. gaia – Ebaluazioa. Kalitatea.
MetodologiaToggle Navigation
Metodologia aktiboak eta partehartzaileak:
- Klase magistralak: Irakasgaiaren gaien azalpen teorikoa ikasleen partehartze aktiboarekin.
- Mintegiak, tailerrak eta ordenadore praktikak (talde txikiak): Ebidentzian Oinarritutako Erizaintza, NNN-Consult plataforma eta NANDA-I, NOC, NIC taxonomia erabiliz asmatutako kasu klinikoen zainketa planak diseinatzea Erizaintza Metodologia erabiliz.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Idatzizko azterketa eta hainbat entregagai, galdetegi, eta abar ikasturtean zehar ezarritako epeen barruan, banaka zein taldeka. (%): 100
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Idatzizko azterketa eta hainbat entregagai, galdetegi, eta abar ikasturtean zehar ezarritako epeen barruan, banaka zein taldeka. Proba horien ezaugarriak eta kalifikazio portzentaiak ikasturtearen hasieran zehaztuko dira, eta EGELAn argitaratuko dira.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Amaierako ebaluazioa eskatzen duen ikasleak idatzizko proba bat eta/edo entregatzekoak egingo ditu urtarril-ekaineko deialdian. Proba horien ezaugarriak ikasturtearen hasieran zehaztuko dira, eta EGELAn argitaratuko dira.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Kurtso hasieran adieraziko dira.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
1. Alfaro-Lefevre R. Aplicación Del Proceso Enfermero. Fundamento Del Razonamiento Clínico. 8th ed. Wolters Kluwer; 2014.
2. Alfaro-Lefevre R. Pensamiento Crítico, Razonamiento Clínico y Juicio Clínico En Enfermería. 7th ed. Elsevier; 2021.
3. Doenges M. Proceso y Diagnósticos de Enfermeria: Aplicaciones. Manual Moderno; 2014.
4. Gallego Lastra R del, Diz Gómez J, López Romero MA. Metodología Enfermera. Lenguajes Estandarizados; 2015. http://eprints.ucm.es/35200/1/Libro Metodología Ed1.pdf
5. Potter P, Perry A, Stockert P. Fundamentos de Enfermería. 9th ed. Elsevier; 2019.
6. Nanda I. Diagnósticos Enfermeros. Definiciones y Clasificación. 2021-2023. 12th ed. (Herdman H, Kamitsuru S, eds.). Elsevier; 2021.
7. Lunney M. Accuracy of Nursing Diagnoses: Concept Development. Int J Nurs Terminol Classif. 1990;1(1):12-17. doi:https://doi.org/10.1111/j.1744-618X.1990.tb00227.x
8. Carpenito LJTA-TT-. Diagnóstico de Enfermería. Aplicación a La Práctica Clínica. 9th ed. (McGraw-Hill-Interamericana, ed.); 2003.
9.Bulechek GM. Clasificación de intervenciones de enfermería (NIC) LK - https://ehu.on.worldcat.org/oclc/1083514218. 7a ed. Elsevier; 2018.
10. Carpenito LJ, Carpenito LJ. Manual de diagnósticos enfermeros LK - https://ehu.on.worldcat.org/oclc/934375445. 14a ed. Wolters Kluwer; 2013.
11. Carpenito LJTA-TT-. Nursing care plans & documentation : nursing diagnoses and collaborative problems LK - https://ehu.on.worldcat.org/oclc/319437001. Published online 2009. http://site.ebrary.com/id/10822838
12. Moorhead S. Clasificación de resultados de enfermería (NOC) : medición de resultados en salud LK - https://ehu.on.worldcat.org/oclc/1083513943. 6a ed. Elsevier; 2018.
13. Johnson M, Johnson M. Vínculos de NOC y NIC a NANDA-I y diagnósticos médicos : soporte para el razonamiento crítico y la calidad de los cuidados LK - https://ehu.on.worldcat.org/oclc/794162289. 3a. ed. Elsevier; 2012.
Gehiago sakontzeko bibliografia
1. Martínez Nieto JM, Delgado Romero A, Fuentes Cebada L, et al. Colección de documentos para la valoración, planificación y registro clínico en enfermería. Published online 2014.
2. Lunney M. Razonamiento Crítico Para Alcanzar Resultados de Salud Positivos. Estudio de Casos y Análisis de Enfermería. Elsevier; 2011.
3.Balzer-Riley J. Comunicación en enfermería LK - https://ehu.on.worldcat.org/oclc/1240787598. 9a ed. Elsevier; 2021.
Web helbideak
Zainketa planetarako baliabideak
http://www.ehu.es/es/web/biblioteka>NNN
http://www.prescripcionenfermera.com/
http://www.evidenciaencuidados.es/evidenciaencuidados/evidencia/evidencia_recursos_RNAO.php
http://rnao.ca/bpg/resources/toolkit-implementation-best-practice-guidelines-second-edition
http://www.saludcastillayleon.es/profesionales/es/programas-guias-clinicas/guias-practica-clinica/guias-clinicas
http://es.jointcommissioninternational.org/
http://www.acreditacionfada.org/index.php?page=acreditacion-jci
www.acendio.net
Berrikuspen sistematikoak
http://www.cochrane.org/cochrane-reviews
http://www.update-software.com/clibplus/clibplus.asp
http://www.ehu.es/es/web/biblioteka/datu-baseak>Pubmed> Revisiones sistemáticas
http://es.connect.jbiconnectplus.org/
http://www.crd.york.ac.uk/CRDWeb/
www.ncbi.nlm.nhi.gov/pubmed/
Ebidentzian oinarritutako praktika klinikoa
National Guideline Clearinghouse (CLG): http://www.guidelines.gov
National Institute for Health and Clinical Excellence (NICE): http://nice.org.uk
Guiasalud: http://www.guiasalud.es/
http://www.evidenciaencuidados.es/
http://www.investigacionencuidados.es/bibliotecametodologica/
http://babelmesh.nlm.nih.gov/pico.php?in1=SPA
JBI COnNECT http://es.connect.jbiconnectplus.org/Default.aspx
Datu-base elektronikoak: artikulu originalak
CINAHL: http://www.ebscohost.com/nursing/products/cinahl-databases/cinahl-complete
MEDLINE: http://www.ehu.es/es/web/biblioteka/datu-baseak>Pubmed http://www.ehu.es/es/web/biblioteka/datu-baseak>Scopus
PROQUEST: http://www.proquest.com/
Biblioteca Cochrane Plus: http://www.update-software.com/clibplus/clibplus.asp
DARE: http://www.crd.york.ac.uk/crdweb/
www.ncbi.nlm.nhi.gov/pubmed/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed
TRIPDatabase (Metabuscador): http://www.tripdatabase.com/index.htm
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 13:00-15:00 (1) | 11:00-13:00 (2) | 11:00-13:00 (3) | ||
2-2 | 13:00-15:00 (4) | 11:00-13:00 (5) | 11:00-13:00 (6) | ||
3-3 | 13:00-15:00 (7) | 11:00-13:00 (8) | 11:00-13:00 (9) | ||
4-4 | 13:00-15:00 (10) | 11:00-13:00 (11) | 11:00-13:00 (12) | ||
5-5 | 13:00-15:00 (13) | 11:00-13:00 (14) | 11:00-13:00 (15) | ||
6-6 | 13:00-15:00 (16) | 11:00-13:00 (17) | 11:00-13:00 (18) | ||
7-7 | 09:00-11:00 (19) | 13:00-15:00 (20) | |||
8-8 | 09:00-11:00 (21) | ||||
9-9 | 09:00-11:00 (22) | 13:00-15:00 (23) | |||
10-10 | 09:00-11:00 (24) | 13:00-15:00 (25) | |||
11-11 | 09:00-11:00 (26) | 13:00-15:00 (27) |
01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 09:00-11:00 (1) | ||||
2-2 | 09:00-11:00 (2) | ||||
3-3 | 09:00-11:00 (3) | ||||
4-4 | 09:00-11:00 (4) | ||||
6-6 | 09:00-11:00 (5) | ||||
7-7 | 09:00-11:00 (6) |
01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 09:00-11:00 (1) | ||||
2-2 | 09:00-11:00 (2) | ||||
3-3 | 09:00-11:00 (3) | ||||
4-4 | 09:00-11:00 (4) | ||||
6-6 | 09:00-11:00 (5) | ||||
7-7 | 09:00-11:00 (6) |
01 Mintegia-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 (1) | ||||
2-2 | 11:00-13:00 (2) | ||||
3-3 | 11:00-13:00 (3) | ||||
4-4 | 11:00-13:00 (4) | ||||
6-6 | 11:00-13:00 (5) | ||||
7-7 | 11:00-13:00 (6) |
01 Mintegia-4 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 (1) | ||||
2-2 | 11:00-13:00 (2) | ||||
3-3 | 11:00-13:00 (3) | ||||
4-4 | 11:00-13:00 (4) | ||||
6-6 | 11:00-13:00 (5) | ||||
7-7 | 11:00-13:00 (6) |
01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
8-8 | 09:00-11:00 (1) | ||||
9-9 | 09:00-11:00 (2) | ||||
10-10 | 09:00-11:00 (3) |
01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
8-8 | 09:00-11:00 (1) | ||||
9-9 | 09:00-11:00 (2) | ||||
10-10 | 09:00-11:00 (3) |
01 Ordenagailuko p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
8-8 | 11:00-13:00 (1) | ||||
9-9 | 11:00-13:00 (2) | ||||
10-10 | 11:00-13:00 (3) |
01 Ordenagailuko p.-4 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
8-8 | 11:00-13:00 (1) | ||||
9-9 | 11:00-13:00 (2) | ||||
10-10 | 11:00-13:00 (3) |
01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
9-9 | 13:00-15:00 (1) | ||||
11-11 | 13:00-15:00 (2) |
01 Tailerra-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
8-8 | 13:00-15:00 (1) | ||||
10-10 | 13:00-15:00 (2) |
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 09:00-11:00 (1) | 13:00-15:00 (2) | 13:00-15:00 (3) | ||
2-2 | 09:00-11:00 (4) | 13:00-15:00 (5) | 13:00-15:00 (6) | ||
3-3 | 09:00-11:00 (7) | 13:00-15:00 (8) | 13:00-15:00 (9) | ||
4-4 | 09:00-11:00 (10) | 13:00-15:00 (11) | 13:00-15:00 (12) | ||
5-5 | 09:00-11:00 (13) | 13:00-15:00 (14) | 13:00-15:00 (15) | ||
6-6 | 09:00-11:00 (16) | 13:00-15:00 (17) | 13:00-15:00 (18) | ||
7-7 | 13:00-15:00 (19) | 09:00-11:00 (20) | |||
8-8 | 13:00-15:00 (21) | ||||
9-9 | 13:00-15:00 (22) | 09:00-11:00 (23) | |||
10-10 | 13:00-15:00 (24) | 09:00-11:00 (25) | |||
11-11 | 13:00-15:00 (26) | 09:00-11:00 (27) |
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 (1) | ||||
2-2 | 11:00-13:00 (2) | ||||
3-3 | 11:00-13:00 (3) | ||||
4-4 | 11:00-13:00 (4) | ||||
6-6 | 11:00-13:00 (5) | ||||
7-7 | 11:00-13:00 (6) |
31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 09:00-11:00 (1) | ||||
2-2 | 09:00-11:00 (2) | ||||
3-3 | 09:00-11:00 (3) | ||||
4-4 | 09:00-11:00 (4) | ||||
6-6 | 09:00-11:00 (5) | ||||
7-7 | 09:00-11:00 (6) |
31 Mintegia-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 (1) | ||||
2-2 | 11:00-13:00 (2) | ||||
3-3 | 11:00-13:00 (3) | ||||
4-4 | 11:00-13:00 (4) | ||||
6-6 | 11:00-13:00 (5) | ||||
7-7 | 11:00-13:00 (6) |
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
8-8 | 11:00-13:00 (1) | ||||
9-9 | 11:00-13:00 (2) | ||||
10-10 | 11:00-13:00 (3) |
31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
8-8 | 09:00-11:00 (1) | ||||
9-9 | 09:00-11:00 (2) | ||||
10-10 | 09:00-11:00 (3) |
31 Ordenagailuko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
8-8 | 11:00-13:00 (1) | ||||
9-9 | 11:00-13:00 (2) | ||||
10-10 | 11:00-13:00 (3) |
31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
8-8 | 13:00-15:00 (1) | ||||
10-10 | 13:00-15:00 (2) |
31 Tailerra-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
9-9 | 13:00-15:00 (1) | ||||
11-11 | 13:00-15:00 (2) |