XSLaren edukia

Erizaintzaren Oinarri Metodologikoak26446

Ikastegia
Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea
Titulazioa
Erizaintzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26446

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala5050
Mintegia12.512.5
Ordenagailuko p.6.256.25
Tailerra6.256.25

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Eguneroko praktikan eta egoera ezberdinetan pertsonen, familien edo komunitatearen osasun arazoei erantzuteko zainketa humanistikoak, pertsonalizatuak, eraginkorrak eta seguruak eskeintzen duten erizaintza profesional trebeak eta konprometituak beharrezkoak dira.



Erizaintza modeloak eta praktikan erizainon herraminta metodologikoaren erabilera (Erizaintza Prozesua) zainketa sistematizatuak egiteko baliogarriak izango dira eta, hauen bidez, bai pentsamendu kritikoa bai arrazonamendu klinikoa sustatuko dira erizainon lengoai amankomuna eta estandarizatuaren erabilpenaren bidez (NNN taxonomien erabilpena eta interelazioari esker).



Zainketa Planetan diseinatutako helburuak lortzeko aurrera eraman beharko diren aktibitate eraginkorrenak determinatzeko Ebidentzian Oinarritutako Erizaintzaren (EOE) inguruan sakonduko da.



Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

IRAKASGAIAREN GAITASUN ESPEZIFIKOAK.

Balorazio sistematikoak egitea hainbat kasu klinikotan, datu gakoak identifikatuz eta zainketa arloak detektatzeko faktoreak hautatuz.



Iritzi klinikoak ematea, arrazoinamendu diagnostiko eta terapeutikoa aplikatuta kasu praktikoen ebazpenean.



MODULUKOA GAITASUNAK.



Erizaintza prozesua aplikatzea, artatutako pertsonei ongizatea, kalitatea eta segurtasuna emateko eta bermatzeko.



Erizaintzako zainketa integralak gizabanakoari, familiari eta komunitateari ematea, eta horiek gidatzea eta ebaluatzea.



ZEHARKAKO GAITASUNA: KRITIKAN ETA GOGOETAN OINARRITUTA IKASTEA.

Egoerak zalantzan jartzeko eta erantzunak emateko gaitasuna, informazioari zentzu bat emanez prozesu sortzaile, intuitibo, logiko, analitiko eta abarren bidez, prozesua jarraitua izanik. (Snyder, 1993, Alfarok aipatuta, 2017)

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

EDUKI TEORIKO-PRAKTIKOAK (EUSKARAZ)

1. gaia – Erizaintza Prozesua. Sarrera.

2. gaia – Erizaintza balorazioa.

3. gaia - Erizaintza diagnostikoa eta beste arazoak. NANDA- I taxonomia.

4. gaia - Planifikazioa: NOC eta NIC taxonomiak. EOE.

5. gaia – Burutzea.

6. gaia – Ebaluazioa. Kalitatea.





MetodologiaToggle Navigation

Metodologia aktiboak eta partehartzaileak:

- Klase magistralak: Irakasgaiaren gaien azalpen teorikoa ikasleen partehartze aktiboarekin.

- Mintegiak, tailerrak eta ordenadore praktikak (talde txikiak): Ebidentzian Oinarritutako Erizaintza, NNN-Consult plataforma eta NANDA-I, NOC, NIC taxonomia erabiliz asmatutako kasu klinikoen zainketa planak diseinatzea Erizaintza Metodologia erabiliz.





Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Idatzizko azterketa eta hainbat entregagai, galdetegi, eta abar ikasturtean zehar ezarritako epeen barruan, banaka zein taldeka. (%): 100

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Idatzizko azterketa eta hainbat entregagai, galdetegi, eta abar ikasturtean zehar ezarritako epeen barruan, banaka zein taldeka. Proba horien ezaugarriak eta kalifikazio portzentaiak ikasturtearen hasieran zehaztuko dira, eta EGELAn argitaratuko dira.



Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Amaierako ebaluazioa eskatzen duen ikasleak idatzizko proba bat eta/edo entregatzekoak egingo ditu urtarril-ekaineko deialdian. Proba horien ezaugarriak ikasturtearen hasieran zehaztuko dira, eta EGELAn argitaratuko dira.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Kurtso hasieran adieraziko dira.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

1. Alfaro-Lefevre R. Aplicación Del Proceso Enfermero. Fundamento Del Razonamiento Clínico. 8th ed. Wolters Kluwer; 2014.

2. Alfaro-Lefevre R. Pensamiento Crítico, Razonamiento Clínico y Juicio Clínico En Enfermería. 7th ed. Elsevier; 2021.

3. Doenges M. Proceso y Diagnósticos de Enfermeria: Aplicaciones. Manual Moderno; 2014.

4. Gallego Lastra R del, Diz Gómez J, López Romero MA. Metodología Enfermera. Lenguajes Estandarizados; 2015. http://eprints.ucm.es/35200/1/Libro Metodología Ed1.pdf

5. Potter P, Perry A, Stockert P. Fundamentos de Enfermería. 9th ed. Elsevier; 2019.

6. Nanda I. Diagnósticos Enfermeros. Definiciones y Clasificación. 2021-2023. 12th ed. (Herdman H, Kamitsuru S, eds.). Elsevier; 2021.

7. Lunney M. Accuracy of Nursing Diagnoses: Concept Development. Int J Nurs Terminol Classif. 1990;1(1):12-17. doi:https://doi.org/10.1111/j.1744-618X.1990.tb00227.x

8. Carpenito LJTA-TT-. Diagnóstico de Enfermería. Aplicación a La Práctica Clínica. 9th ed. (McGraw-Hill-Interamericana, ed.); 2003.

9.Bulechek GM. Clasificación de intervenciones de enfermería (NIC) LK - https://ehu.on.worldcat.org/oclc/1083514218. 7a ed. Elsevier; 2018.

10. Carpenito LJ, Carpenito LJ. Manual de diagnósticos enfermeros LK - https://ehu.on.worldcat.org/oclc/934375445. 14a ed. Wolters Kluwer; 2013.

11. Carpenito LJTA-TT-. Nursing care plans & documentation : nursing diagnoses and collaborative problems LK - https://ehu.on.worldcat.org/oclc/319437001. Published online 2009. http://site.ebrary.com/id/10822838

12. Moorhead S. Clasificación de resultados de enfermería (NOC) : medición de resultados en salud LK - https://ehu.on.worldcat.org/oclc/1083513943. 6a ed. Elsevier; 2018.

13. Johnson M, Johnson M. Vínculos de NOC y NIC a NANDA-I y diagnósticos médicos : soporte para el razonamiento crítico y la calidad de los cuidados LK - https://ehu.on.worldcat.org/oclc/794162289. 3a. ed. Elsevier; 2012.

Gehiago sakontzeko bibliografia

1. Martínez Nieto JM, Delgado Romero A, Fuentes Cebada L, et al. Colección de documentos para la valoración, planificación y registro clínico en enfermería. Published online 2014.
2. Lunney M. Razonamiento Crítico Para Alcanzar Resultados de Salud Positivos. Estudio de Casos y Análisis de Enfermería. Elsevier; 2011.
3.Balzer-Riley J. Comunicación en enfermería LK - https://ehu.on.worldcat.org/oclc/1240787598. 9a ed. Elsevier; 2021.

Web helbideak

Zainketa planetarako baliabideak
http://www.ehu.es/es/web/biblioteka>NNN
http://www.prescripcionenfermera.com/
http://www.evidenciaencuidados.es/evidenciaencuidados/evidencia/evidencia_recursos_RNAO.php
http://rnao.ca/bpg/resources/toolkit-implementation-best-practice-guidelines-second-edition
http://www.saludcastillayleon.es/profesionales/es/programas-guias-clinicas/guias-practica-clinica/guias-clinicas
http://es.jointcommissioninternational.org/
http://www.acreditacionfada.org/index.php?page=acreditacion-jci
www.acendio.net

Berrikuspen sistematikoak
http://www.cochrane.org/cochrane-reviews
http://www.update-software.com/clibplus/clibplus.asp
http://www.ehu.es/es/web/biblioteka/datu-baseak>Pubmed> Revisiones sistemáticas
http://es.connect.jbiconnectplus.org/
http://www.crd.york.ac.uk/CRDWeb/
www.ncbi.nlm.nhi.gov/pubmed/

Ebidentzian oinarritutako praktika klinikoa
National Guideline Clearinghouse (CLG): http://www.guidelines.gov
National Institute for Health and Clinical Excellence (NICE): http://nice.org.uk
Guiasalud: http://www.guiasalud.es/
http://www.evidenciaencuidados.es/
http://www.investigacionencuidados.es/bibliotecametodologica/
http://babelmesh.nlm.nih.gov/pico.php?in1=SPA
JBI COnNECT http://es.connect.jbiconnectplus.org/Default.aspx


Datu-base elektronikoak: artikulu originalak
CINAHL: http://www.ebscohost.com/nursing/products/cinahl-databases/cinahl-complete
MEDLINE: http://www.ehu.es/es/web/biblioteka/datu-baseak>Pubmed http://www.ehu.es/es/web/biblioteka/datu-baseak>Scopus
PROQUEST: http://www.proquest.com/
Biblioteca Cochrane Plus: http://www.update-software.com/clibplus/clibplus.asp
DARE: http://www.crd.york.ac.uk/crdweb/
www.ncbi.nlm.nhi.gov/pubmed/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed
TRIPDatabase (Metabuscador): http://www.tripdatabase.com/index.htm


TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

13:00-15:00 (1)

11:00-13:00 (2)

11:00-13:00 (3)

2-2

13:00-15:00 (4)

11:00-13:00 (5)

11:00-13:00 (6)

3-3

13:00-15:00 (7)

11:00-13:00 (8)

11:00-13:00 (9)

4-4

13:00-15:00 (10)

11:00-13:00 (11)

11:00-13:00 (12)

5-5

13:00-15:00 (13)

11:00-13:00 (14)

11:00-13:00 (15)

6-6

13:00-15:00 (16)

11:00-13:00 (17)

11:00-13:00 (18)

7-7

09:00-11:00 (19)

13:00-15:00 (20)

8-8

09:00-11:00 (21)

9-9

09:00-11:00 (22)

13:00-15:00 (23)

10-10

09:00-11:00 (24)

13:00-15:00 (25)

11-11

09:00-11:00 (26)

13:00-15:00 (27)

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00 (1)

2-2

09:00-11:00 (2)

3-3

09:00-11:00 (3)

4-4

09:00-11:00 (4)

6-6

09:00-11:00 (5)

7-7

09:00-11:00 (6)

01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00 (1)

2-2

09:00-11:00 (2)

3-3

09:00-11:00 (3)

4-4

09:00-11:00 (4)

6-6

09:00-11:00 (5)

7-7

09:00-11:00 (6)

01 Mintegia-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00 (1)

2-2

11:00-13:00 (2)

3-3

11:00-13:00 (3)

4-4

11:00-13:00 (4)

6-6

11:00-13:00 (5)

7-7

11:00-13:00 (6)

01 Mintegia-4 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00 (1)

2-2

11:00-13:00 (2)

3-3

11:00-13:00 (3)

4-4

11:00-13:00 (4)

6-6

11:00-13:00 (5)

7-7

11:00-13:00 (6)

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
8-8

09:00-11:00 (1)

9-9

09:00-11:00 (2)

10-10

09:00-11:00 (3)

01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
8-8

09:00-11:00 (1)

9-9

09:00-11:00 (2)

10-10

09:00-11:00 (3)

01 Ordenagailuko p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
8-8

11:00-13:00 (1)

9-9

11:00-13:00 (2)

10-10

11:00-13:00 (3)

01 Ordenagailuko p.-4 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
8-8

11:00-13:00 (1)

9-9

11:00-13:00 (2)

10-10

11:00-13:00 (3)

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
9-9

13:00-15:00 (1)

11-11

13:00-15:00 (2)

01 Tailerra-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
8-8

13:00-15:00 (1)

10-10

13:00-15:00 (2)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00 (1)

13:00-15:00 (2)

13:00-15:00 (3)

2-2

09:00-11:00 (4)

13:00-15:00 (5)

13:00-15:00 (6)

3-3

09:00-11:00 (7)

13:00-15:00 (8)

13:00-15:00 (9)

4-4

09:00-11:00 (10)

13:00-15:00 (11)

13:00-15:00 (12)

5-5

09:00-11:00 (13)

13:00-15:00 (14)

13:00-15:00 (15)

6-6

09:00-11:00 (16)

13:00-15:00 (17)

13:00-15:00 (18)

7-7

13:00-15:00 (19)

09:00-11:00 (20)

8-8

13:00-15:00 (21)

9-9

13:00-15:00 (22)

09:00-11:00 (23)

10-10

13:00-15:00 (24)

09:00-11:00 (25)

11-11

13:00-15:00 (26)

09:00-11:00 (27)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00 (1)

2-2

11:00-13:00 (2)

3-3

11:00-13:00 (3)

4-4

11:00-13:00 (4)

6-6

11:00-13:00 (5)

7-7

11:00-13:00 (6)

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00 (1)

2-2

09:00-11:00 (2)

3-3

09:00-11:00 (3)

4-4

09:00-11:00 (4)

6-6

09:00-11:00 (5)

7-7

09:00-11:00 (6)

31 Mintegia-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00 (1)

2-2

11:00-13:00 (2)

3-3

11:00-13:00 (3)

4-4

11:00-13:00 (4)

6-6

11:00-13:00 (5)

7-7

11:00-13:00 (6)

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
8-8

11:00-13:00 (1)

9-9

11:00-13:00 (2)

10-10

11:00-13:00 (3)

31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
8-8

09:00-11:00 (1)

9-9

09:00-11:00 (2)

10-10

09:00-11:00 (3)

31 Ordenagailuko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
8-8

11:00-13:00 (1)

9-9

11:00-13:00 (2)

10-10

11:00-13:00 (3)

31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
8-8

13:00-15:00 (1)

10-10

13:00-15:00 (2)

31 Tailerra-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
9-9

13:00-15:00 (1)

11-11

13:00-15:00 (2)