XSLaren edukia

Psikogeriatria27560

Ikastegia
Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea
Titulazioa
Erizaintzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
4.5
Kodea
27560

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3045
Mintegia1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Psikogeriatriako irakasgaia graduko hirugarren mailako autazkoa da. Erizaintza Kliniko III eta Bizi Ziklo II irakasgaietan hartutako ezagutzak haunditzeko balio du. Hortarako garrantzitsua da ikasleak pertsona nagusien ezaugarri fisiko, psikosozialak eta psikopatologia ezagutzea. Honela etorkizuneko profesionalek nagusiak eta beraien familia/zaintzaileak era integralean artatuko dituzte behar den inguruan.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Gaur egun, besteak best, bizi itxaropena luzatzearen ondorioz, zahartzarora heltzen den biztanle gehiago dago. Adintsutasunak gaixotasun arin eta kroniko gehiago dakar, eta ondorioz, buru asaldura gehiago. Errealitate honek, gaixotasun talde zabal honetan, lehen mailako laguntza, ikerketa eta ezagutza beharrak inposatzen ditu.

Ikasgai hau, gaixo psikogeriatrikoen maneiatze klinikorako trebetasunak hobetzera bideratuta dago. Era berean, buru asaldurak dituzten adinekoen esparru kliniko eta asistentzial konplexuari aurre egingo dioten profesional gaien ikerketa gogoa piztu nahi da.

Gaitasunak: CE77, CE78, CE91, CE92, CE95.

Ikaskuntzaren emaitzak:

Erizaintza psikogeriatrikoaren oinarriak ezagutu eta ulertu.

Balorazio psikogeriatrikoaren ezaugarri zehatzak deskribatu.

Adineko gaixoaren buru asaldura nagusiak identifikatu.

Gaixo psikogeriatrikoaren zainketak garatu.

Erizaintza psikogeriatrikoko etorkizuneko joerak identifikatu.



Jarraikako ebaluaketa:

Talde lana (bukaerako notaren %50).

Lanen agerpena (bukaerako notaren %30).

Taldean parte hartzea (bukaerako notaren %20).









Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. I Multzoa: Sarrera. Psikogeriatriaren oinarriak:

1.1. Psikogeriatriaren historia.

1.2. Balorazio psikogeriatrikoaren ezaugarri zehatzak.



Multzo honek gaiari buruzko ideia orokorra ematen dio ikasleari. Horretarako, gaiaren garapen historikoaz jarduten da, eta ikasleari gaixo psikogeriatrikoaren balorazio osoa egiten laguntzen zaio.





2. II Multzoa: Patologia psikiko orokorra geriatrian:

2.1. Zahartzaroan ematen diren patologia psikikoen epidemiologia.

2.2. Narriadura kognitibo eta dementziak. Alzheimer gaixotasuna.

2.3. Estutasun asaldurak.

2.4. Asaldura afektiboak eta buru-hilketa.

2.5. Psikosia adinekoengan.

2.6. Nortasun asaldurak.

2.7. Mendekotasunak eta zahartzaroa.

2.8. Gaixotasun medikoekin erlazionatutako buru asaldurak.

2.9. Nagusien abusu eta bertan behera uzteak.

2.10. Zaintzailea zaindu.



Bigarren multzoan, adinekoengan ematen diren buru asaldura nagusiak eta adin hauetako kuadro kliniko zehatzak ikusten dira. Patologia bakoitzean hurrengo gaiak azaltzen dira: definizioa, epidemiologia, sintomak, diagnostikoa, tratamendua eta erizaintzako zainketak.





3. III Multzoa: Alde etiko eta legalak psikogeriatrian:

3.1. Bizi testamendua.

3.2. Autonomia, gaitasun juridikoa, egozgarritasuna, barneratzeak. Mendekotasuna.



Hirugarren multzoan, buru arazoak dituen adinekoarekin erlazionatzen diren alde etiko eta legalak kontutan hartzen dira. Hemen lortu nahi den ada, ikasleak jakin dezala nola buruko gaitxak jota dagoen adinekoaren interesak babestu eta ekin, legeria eta etikaren barnean.



4. IV Multzoa: Etorkizuneko joerak psikogeriatrian:

4.1. Psikogeriatria: XXI. menderako erronka.Osasun plana.

4.2. Zahartzaroa eta bizitzaren zentzuaren bilaketa.



Azken multzoan etorkizuna analizatu nahi da, egungo eta etorkizuneko adinekoen beharrak ikertuz. Horretarako beharrezkoa da gero eta handiagoa den talde honen errealitate eta gaitasunak ezagutzea. Helburua, talde honi zuzendutako aukera berrietan pentsatzeko informazio eta beste ikuspuntu bat ematea da.

MetodologiaToggle Navigation

Irakaskuntza era: magistrala.

Metodologia: teoriaren azalpena, gaiarekin eralzionatutako pelikulen ikustarazpena. Planteatutako galderen azalpena esota ezatabida lehenik talde txikian eta ondoren talde haundian.

Lan orduak: presentziazko 30 ordu.

Irakaskuntza era: mintegiak.

Metodologia: 4-6 ikasleren artean prestatutako lan baten azalpena, eta ondorengo eztabaida talde haundian.

Lan orduak: presentziazko 15 ordu.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Taldean garatu daitezkeen kanak:

Zainketa mintegia.

Autozainketa gida.

Errebisio bibliografikoa.



Klasean planteatutako kasu eta galderen ebazpena. Ikusitako film eta dokumentaleei buruzko eztabaida.



Kontutan izango da:

bai idatzizko, bai ahozko aurkezpenen argitasuna, zehaztasuna;

klasean parte hartzea.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Únicamente podrán renunciar a la evaluación mixta aquellas/os alumnas/os que justifiquen alguna de las razones que se indican en el artículo 43 del Reglamento. De no ser así, la/el alumna/no deberá permanecer en la evaluación mixta. Para ello deberán realizar la solicitud en la página web de la Escuela (“Calendario trámites”) en los plazos de solicitud indicados en la misma y aportando los justificantes oportunos.



En la evaluación final la/el alumna/o deberá evidenciar que ha adquirido los conocimientos y las competencias de la asignatura. La evaluación final, por lo tanto, constará de varias pruebas: una oral y otra escrita.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgaiaren aurkezpenean azalduko dira.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Ortiz de Zárate, A., Alonso, I., Ubis, A., Ruiz de Azúa, MA.Psicogeriatria. Guías de cuidados de enfermería en salud mental. Elsevier Masson.(2010)

García, M. V., Rodríguez, C., Toronjo. A. M. . Enfermería del anciano. Madrid: Difusión Avances de Enfermería.(2003)

García, M., Torres, M. P. y Ballesteros, E. Enfermería Geriátrica. Barcelona: Masson. (2006).

González, M. . El extraño caso del Dr. Parkinson. Grupo Editorial Universitario.(1997)

Selmes, J. y Selmes, M. Vivir con la enfermedad de Alzheimer. Madrid: Meditor.(1962).

Sherwin, B.N. Cómo morimos. Madrid: Alianza Editorial.(1995).

Guillén, L.F. Síndromes y Cuidados del paciente geriátrico. (2007).

Ribera, J.M. y Cruz, A. Geriatría en atención primaria. Madrid: Aula Médica (2008).

Serna de Pedro, I. . Psicofármacos en geriatría. Barcelona: Ars Medica (2006)

Granjel, L.S. Historias de la vejez: gerontología, gerocultura, geriatría. Salamanca: Universidad de Salamanca.(1991).

Gehiago sakontzeko bibliografia

Irakasgaiaren aurkezpenean azalduko dira.

Aldizkariak

Revista Española de Geriatría y Gerontología. Cuadernos de Geriatría. Geriatrika : revista iberoamericana de geriatria y gerontologia. Gerokomos : revista de la Sociedad Española de Enfermería Geriátrica y Gerontológica. Archives of psychiatric nursing. Nursing ethics. Geriatric nursing. Nursing

Web helbideak

www.psicogeriatria.net
www.sepg.es
www.psiquiatria.com/areas/psicogeriatria
www.ipa-online.org
www.eagp.com
www.aagpgpa.org
www.zahartzaroa.org