XSLaren edukia

Simulazio Klinikoa Erizaintzan28356

Ikastegia
Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea
Titulazioa
Erizaintzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
4.5
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
28356

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1522.5
Mintegia46
Laborategiko p.2639

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Simulazioa irakaskuntza-tresna gisa erabiltzeak etorkizuneko erizainei arazoak konpontzeko eta krisiak kudeatzeko aukera ematen die, batez ere, egoera berrietan edo ez-ohikoetan, eta arrisku edo konplikazio potentzialak dituzten prozeduretan.



"Simulazio klinikoa erizaintzan" irakasgaia Leioako Erizaintzako Graduko hirugarren mailako hautazko irakasgaia da. Bigarren lauhilekoan zehar garatzen da eta 4,5 ECTS ditu. Graduko derrigorrezko ikasgaiak ikasi ondoren, ikasgai honen bidez simulazioa inplementatu nahi da erizaintzako ikasleen ikaskuntza prozesuan erabakiak hartzen ikasteko estrategia gisa, graduan zehar eskuratutako gaitasunak praktikan jarriz eta konektatuz.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Irakasgaiaren programak diziplina anitzeko lanbide-ingurunean oso baloratuta dauden zeharkako gaitasunen garapenari garrantzi berezia ematen dio, eta, aldi berean, komunikazio-trebetasunak eta erabakiak hartzeko eta estresa maneiatzeko gaitasunak ingurune simulatuetan garatzen ditu, praktika klinikoari segurtasun handiagoz aurre egiteko balioko dutenak.



Gaitasun orokorrak:

a. Pentsamendu kritikoa.

b. Talde-lana.

c. Pazientearen segurtasuna.

d. Erizaintzako zainketetan teknikak inplementatzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Introducción a la Simulación en Enfermería

2. Implementación del Proceso Enfermero en escenarios simulados

3. Seguridad clínica en los Cuidados de Enfermería

4. Atención al paciente crónico

5. Atención al paciente pluripatológico

6. Atención al paciente crítico

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaia garatzeko, Arazoetan Oinarritutako Ikaskuntza (AOI) eta Simulazio Klinikoa erabiliko dira. Alde batetik, AOIk ezagutzak integratzeko aukera ematen du, eta gogoeta egiteko eta gaitasunak eskuratzeko funtsezko tresna da. Bestalde, simulazio klinikoak eta, zehazki, egoera kliniko konplexuak erabiltzeak trebetasun klinikoak nahiz ez-klinikoak ahalbidetzen ditu, hala nola komunikazioa, lidergoa, koordinazioa, lehenespena...



Irakaskuntza praktikoa izango da nagusiki (maketak, simulagailuak, role-playing, etab. erabiliko dira) eta ikasleek talde txikietan lan egingo dute.



Lan-metodologia kasu klinikoetan oinarrituko da eta sekuentzia hau jarraituko da:



1. Prebriefing: egoeraren aurkezpena, analisia eta simulazioaren prestaketa.

2. Egoera/kasua martxan jartzea, paziente-simulagailuak erabiliz.

3. Debriefing: ikasleekin eszenaratzeari buruzko eta feedback-a.

4. Erregistro-fasea: lana koadernoan islatzea.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • A. Zereginak entregatzea ( % 50) B. Ikasturtean zehar landutako kasu klinikoetako baten banakako ebazpena, azterketa kliniko objektibo egituratua ( % 50) (%): 100

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgaiaren ebaluazioa hezigarria izatea lortu nahi da, ikasleek pixkanaka konpetentziak eskura ditzaten saioetan zehar, etengabeko hobekuntza sustatuz. Ikasleek ohiko deialdiari uko egiteko, idazki bat bidali beharko diote irakasgaiaren koordinatzaileari, indarrean dagoen graduko araudia jarraituz.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

- Amaierako proba bat, non kasu kliniko simulatuaren ebazpen teorikoa zein praktikoa egingo da ( % 60)

- Ikasturtean zehar landutako arazoaei buruzko ebazpenak dituen banakako portafolio bat entregatuko da ( % 20)

- Kasu kliniko bati buruz banakako ahozko defentsa egingo da (lan egindako kasuen artean zozketan) ( % 20)

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Beharrezko materiala EGELA plataforman eskuragarri izango da ikasleentzat.
Dillon, P. M., & Storer, A. (2018). Clinical simulations for nursing education (2nd ed., Vol. , participant volume /). F.A. Davis Company.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- Bulechek, G. (2018). Clasificación de intervenciones de enfermería (NIC) (7ª ed.). Barcelona: Elsevier.

- Moorhead, S. (2018). Clasificación de resultados de enfermería (NOC): Medición de resultados en salud (6ª ed.). Barcelona: Elsevier.

- Herdman, T., Kamitsuru, S., & NANDA International. (2019). Nanda international, inc.: Diagnósticos enfermeros, definiciones y clasificación : 2018-2020 (11ª ed.). Barcelona: Elsevier España.

- Herramienta online para la consulta y diseño de Planes de Cuidados de Enfermería. NNNConsult. Elsevier; 2015. Disponible en: http://www.nnnconsult.com/

- Centro español para los cuidados de salud basados en la evidencia.Evidencia en cuidados. Disponible en: http://evidenciaencuidados.es/

- Registered Nurses’ Association of Ontario. Disponible en: https://rnao.ca/

- U.S. National Library of Medicine. PubMed. Disponible en: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/

- Dillon, P. M., & Storer, A. (2018). Clinical simulations for nursing education (2nd ed., Vol. , participant volume /). F.A. Davis Company.

- Almodóvar Fernández Isabel, & Sánchez Thevenet Paula. (2020). Manual para preparar pruebas ecoe de enfermería. Psylicom.

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

09:00-12:00 (1)

21-21

09:00-12:00 (2)

22-22

09:00-12:00 (3)

23-23

09:00-12:00 (4)

24-24

16:00-18:00 (5)

25-25

16:00-18:00 (6)

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
23-23

09:00-09:30 (1)

01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
23-23

12:00-14:00 (1)

26-26

13:00-15:00 (2)

01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

13:00-15:00 (1)

21-21

11:00-13:00 (2)

13:00-15:00 (3)

22-22

13:00-15:00 (4)

23-23

13:00-15:00 (5)

24-24

08:00-11:00 (6)

09:00-11:00 (7)

25-25

12:00-15:00 (8)

26-26

13:00-15:00 (9)

27-27

09:00-12:00 (10)

12:00-15:00 (11)

01 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

10:00-12:00 (1)

21-21

13:00-15:00 (2)

22-22

13:00-15:00 (3)

08:00-11:00 (4)

23-23

11:00-13:00 (5)

24-24

12:00-14:00 (6)

11:00-13:00 (7)

25-25

09:00-12:00 (8)

26-26

11:00-13:00 (9)

27-27

12:00-15:00 (10)

09:00-12:00 (11)