XSLaren edukia

Larrialdietako eta Emergentzietako Erizaintza28360

Ikastegia
Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea
Titulazioa
Erizaintzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
4.5
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
28360

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2537.5
Mintegia1522.5
Gelako p.57.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Urgentzia kontzeptua, osasun ekintza prozesuari lotua, termino konplexua da, eta nahitaez zorroztasun eta larritasun kontzeptura aipatu behar da. Urgentziaz ulertzen dugu gaixoaren osasunerako edo bizitzarako narriadura edo arriskua sortzeko gaitasuna duen egoera kliniko hori, agertu eta tratamendu eraginkor bat ezarri arte igarotako denboraren arabera.



Gaur egun, lanbide-arloa larrialdi zerbitzu espezifikoetan egiten duten erizaintzako profesionalek ezin dute lortu lan-arlo horretarako ezagutzak, trebetasunak eta gaitasun espezifikoak egiaztatzen dituen titulu akademikorik. Beraz, irakasgai honek prestakuntza integrala bermatu nahi du, erizaintzako profesional guztiz kualifikatuak lortuz prestakuntza kliniko-praktikoari dagokionez eta gaixoek jasaten duten edozein egoera larria iraultzeko gai izan daitezen, haien bizitza gorde edo salbatzeko helburuarekin, edozein adinarekiko independiente.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

• Urgentzietako, Larrialdietako eta Osasun Garraioetako erizaintzako praktikan erabakiak hartzeko oinarri gisa erizaintzako zainketen kontzeptu teorikoak eta ezagutzak erabiltzeko gai izatea.

• Larrialdi-egoeretan, hondamendietan arreta jasotzen duten pazienteak triageatzeko eta RAC (recepción-acogida-clasificación) aplikatzeko gai izatea, arretaren lehentasuna beharrizan fisiko eta psikosozialetan eta faktoreetan oinarrituta zehaztuz, pazienteen fluxuan eta eskarian eragin.

• Trebeziaz eta segurtasunez erabiltzea haien konplexutasunagatik bereizten diren laguntza terapeutiko eta diagnostikorako bitartekoak.

• Larrialdietako Erizaintza lantzeko arauak, jarduketa-gidak eta berariazko protokoloak formulatu, ezarri eta ebaluatzea.

• Xede-diziplinaren ezagutza espezifikoak edukitzea eta ulertzea, eta ezagutza horiek aplikatzea eta arazo berriak ebazteko gaitasuna izatea, elkarrekin erlazionatutako diziplina anitzeko testuinguruetan.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Larrialdi eta larrialdi zerbitzuen egitura eta antolaketa: Ospitaletik kanpoko eta ospitale barruko larrialdi eta larrialdi sistemen ereduak. Osasun koordinazioa. Aire eta lurreko garraio sanitarioa. Ospitaletik kanpoko triaje sistemak. Jarraipen-sistemak.

2. Larrialdietako eta larrialdietako erizaintza haur eta helduentzako oinarrizko eta bizi-euskarri aurreratuan: Bihotzeko geldialdietarako ospitaleko eta anbulatorioko arreta. RCP oinarrizkoa, instrumentala eta aurreratua. Arnasbideen kudeaketa aurreratua. Zirkulazio-bidearen kudeaketa aurreratua. Paziente kritikoen egonkortzea.

3. Erizaintzako arreta larrialdietan eta larrialdi mediko-kirurgikoetan haur eta helduengan gehien nagusitzen direnak:Arritmiak, Sindrome iskemiko koronarioa. ICTUS. Intoxikazioak. Konbultsioak Hipogluzemia. Sepsiaren susmoa. Asma. Anafilaxia. Sabeleko min akutua, eta abar.

4. Erizaintza larrialdietan / ospitaletik kanpoko larrialdietan eta hondamendietan:

Koordinazio Zentroak eta osasun alertak. Berehalako erantzun-taldeak. Kanapaina-ospitaleak. Garraio sanitarioa. Osasun-larrialdietan lan baldintzak.

5. Premiazko eta larrialdiko erizaintzako zainketak dituzten pazienteetan: bizitza arriskuan jartzen dituzten nahasteak.

Paziente politraumatizatuaren arreta eta balorazioa. Trauma torako-abdominala. Traumatismo termikoa, buruko eta bizkarrezur-muineko traumatismoa, trauma osteoartikularra. Hemorragiak eta shock hipobolemikoa. Immobilizazioak. Minaren kontrola.

MetodologiaToggle Navigation

Irakaskuntza-modalitatea irakasle-taldearen aurkezpenak egitera bideratuko da, eta, era berean, presentziazko denboraren zati bat irakaslearen tutoretzapean talde-jarduerak burutzera dedikatuko da, arazoak konpontzeko eta ikaslearen zati batek pentsamendu kritikoa sustatzeko. .



Mintegiak klase magistralean landutako edukietan modu praktikoan sakontzeko gune gisa balioko dute. Era berean, baliabide bibliografikoak irakurtzeko eta eztabaidatzeko jarduerak eta larrialdi egoeretako simulazioetan oinarritutako kasuak ebazteko jarduerak egingo dira. Eztabaida irekia sustatuko da, ikasleek ahozko komunikazioarekin, dibulgaziorako trebetasunekin, sintetizatzeko gaitasunarekin eta lankidetza-lanarekin lotutako gaitasunak eskura ditzaten.



Ikasgelako praktikak gai jakin batean adituak diren eragileen edo kanpoko profesionalen partaidetzarekin jarduerak egiteko erabil daitezke (landa-ospitalearen muntaia eta ekipamendua, ospitaletik kanpoko Bizi Euskarriaren erakustaldia). Beren tipologia urtero alda daiteke baliabideen erabilgarritasunaren arabera, beraz, kurtso hasieran zehaztuko dira.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Test motatako proba (%): 50
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 25
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 25

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakaskuntza-modalitatea irakasle-taldearen aurkezpenak egitera bideratuko da, eta, era berean, presentziazko denboraren zati bat irakaslearen tutoretzapean talde-jarduerak burutzera dedikatuko da, arazoak konpontzeko eta ikaslearen zati batek pentsamendu kritikoa sustatzeko. .



Mintegiak klase magistralean landutako edukietan modu praktikoan sakontzeko gune gisa balioko dute. Era berean, baliabide bibliografikoak irakurtzeko eta eztabaidatzeko jarduerak eta larrialdi egoeretako simulazioetan oinarritutako kasuak ebazteko jarduerak egingo dira. Eztabaida irekia sustatuko da, ikasleek ahozko komunikazioarekin, dibulgaziorako trebetasunekin, sintetizatzeko gaitasunarekin eta lankidetza-lanarekin lotutako gaitasunak eskura ditzaten.



Etengabeko ebaluazio sistemak mintegi eta ikasgelako praktiketara derrigorrezkoa izatea eskatzen du, zati bakoitza gainditzeaz gain.



Ebaluatu beharreko atal bakoitzeko nota partzialen batura ikasleak azken proba objektiboaren %50 gainditzen duenean aplikatuko da.



Indarreko araudian adierazitako arrazoiren bat justifikatzen duten ikasleek soilik uko egin ahal izango diote etengabeko ebaluazioari. Horretarako, Ikastetxearen webgunean («Izapideen Egutegia») egin beharko dute eskaera, bertan adierazitako eskabideak epeetan eta egoki diren egiaztagiriak emanez.



Gainera, ikasleek ebaluazio-deialdira uko egin ahal izango diote irakasgaia ematen duen fakultateari idatziz, azterketa-aldi ofiziala hasi baino 30 egun baino gutxiagoko epean.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdian azken proba objektiboa egingo da (azken notaren % 100 konputatuko da).



Ezohiko deialdietako irakasgaien ebaluazioa azken ebaluazio-sistemaren bidez egingo da soilik.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Kurtso hasieran adieraziko dira.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- Medina Aragón FJ, Gómez Salgado J. Fundamentos teorico-practicos de la enfermería de Urgencias. FUDEN. 2009.



- Acebedo Esteban J, Alonso Sánchez MP, Álvarez Pérez C, et al. Actuación de enfermería en urgencias y emergencias. Escuela Internacional de Ciencias de la Salud. 2010.



- Amigó Tadín M. La investigación de la enfermería de urgencias en España a través de la base de datos CUIDEN (2000-2005). Emergencias. 2008; 20:299-7.



- Aspecto destacados de la actualización de las Guías de la AHA para RCP y ACE de 2015.Disponible en: http://www.cercp.org/images/stories/recursos/Guias%202015/2015-AHAGuidelines-Highlights-Spanish.pdf



- Barroeta Urquiza J, Boada Bravo N. Los servicios de emergencia y urgencias médicas extrahospitalarias en España.



http://www.epes.es/anexos/publicacion/Monografia_SEM/Los_SEM_en_Espana.pdf



- Díaz Acosta J, Sanz Villorejo J. El futuro profesional de la enfermería de urgencias y emergencias española. Emergencias. 2010; 22:163-4.



- Martín Reyes R, Arcos González P, Castro Delgado R. Los recursos médicos y de enfermería de los sistemas de emergencias médicas y centros de coordinación de urgencias en España. Emergencias. 2014; 26:7-12.



- Miguez navarro MC, Guerrero Marquez G, Ignacio Cerro MC. Manual de clasificación y triaje del paciente pediátrico en urgencias: Ergon; 2015.



- Luaces Cubells C. Manual práctico en urgencias pediátricas: Ergon; 2013.



- Adran Gutierrez J, Guerrero Marquez G, Jimenez Garcia R. Manual de técnicas y procedimientos en urgencias de pediatría: para enfermería y medicina: Ergon; 2011.



- Garcia Garcia S, Rubio Sanchez-Tirado M. Decisiones en urgencias pediátricas: Ergon; 2011.

Web helbideak

- Sociedad española de enfermería en urgencias y emergencias
http://www.enfermeriadeurgencias.com/
- Enfermería en urgencias
http://www.enferurg.com/
- Grupo interdisciplinar de emergencias pediátricas
https://www.osakidetza.euskadi.eus/informacion/grupo-interdisciplinar-de-emergencias-pediatricas-gidep/ab84-procon/es/

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

12:00-15:00 (1)

21-21

12:00-15:00 (2)

22-22

12:00-15:00 (3)

23-23

12:00-15:00 (4)

24-24

09:00-12:00 (5)

25-25

09:00-12:00 (6)

26-26

09:00-12:00 (7)

27-27

09:00-12:00 (8)

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

08:00-10:00 (1)

12:00-15:00 (2)

21-21

11:00-13:00 (3)

22-22

11:00-14:00 (4)

23-23

08:00-10:00 (5)

24-24

13:00-15:00 (6)

25-25

08:00-10:00 (7)

12:00-14:00 (8)

26-26

08:00-10:00 (9)

01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

10:00-13:00 (1)

22-22

08:00-10:00 (2)

11:00-13:00 (3)

23-23

09:00-12:00 (4)

24-24

10:00-12:00 (5)

25-25

10:00-12:00 (6)

26-26

13:00-15:00 (7)

11:00-13:00 (8)

27-27

12:00-14:00 (9)

01 Mintegia-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-21

10:00-12:00 (1)

22-22

11:00-13:00 (2)

23-23

11:00-14:00 (3)

12:00-14:00 (4)

24-24

10:00-12:00 (5)

25-25

12:00-14:00 (6)

26-26

13:00-15:00 (7)

Ikasgela(k)

  • Enfermería - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E. (1)
  • Enfermería - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E. (2)
  • Enfermería - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E. (3)
  • Enfermería - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E. (4)
  • Enfermería - MEDIKUNTZA FAK. ETA ERIZAINTZARAKO U.E. (5)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

12:00-12:30 (1)

01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
25-25

12:00-14:00 (1)

26-26

11:00-14:00 (2)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

12:00-15:00 (1)

21-21

12:00-15:00 (2)

22-22

12:00-15:00 (3)

23-23

12:00-15:00 (4)

24-24

09:00-12:00 (5)

25-25

09:00-12:00 (6)

26-26

09:00-12:00 (7)

27-27

09:00-12:00 (8)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

11:00-13:00 (1)

12:00-15:00 (2)

21-21

13:00-15:00 (3)

23-23

11:00-13:00 (4)

24-24

11:00-13:00 (5)

25-25

08:00-10:00 (6)

26-26

08:00-10:00 (7)

13:00-15:00 (8)

27-27

12:00-15:00 (9)

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-21

09:00-11:00 (1)

13:00-15:00 (2)

22-22

11:00-13:00 (3)

23-23

13:00-15:00 (4)

10:00-12:00 (5)

24-24

08:00-10:00 (6)

08:00-11:00 (7)

25-25

10:00-12:00 (8)

26-26

10:00-13:00 (9)

27-27

12:00-14:00 (10)

31 Mintegia-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

08:00-11:00 (1)

10:00-12:00 (2)

21-21

11:00-13:00 (3)

22-22

11:00-13:00 (4)

13:00-15:00 (5)

23-23

12:00-14:00 (6)

24-24

11:00-13:00 (7)

25-25

10:00-13:00 (8)

12:00-14:00 (9)