XSLaren edukia

Aleman Literatura III: Naturalismotik Zero Ordura arte25588

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Filologiako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Alemana
Kodea
25588

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Alemaniar Literatura III irakasgaia nahitaezkoa da Filologiako graduaren hirugarren mailan, Aleman Filologiako ibilbidean. Zalantzarik gabe, Aleman Filologiako ibilbidea erreferentzia puntu garrantzitsu bat da. Alemanezko komunikazio gaitasunetan egoki trebatuta dauden pertsonen beharra, ingurune akademikoan nahiz ingurune horretatik kanpo. Hizkuntza baten ahozko eta idatzizko praktika hutsetik harago doazen gaitasunak, berekin dakartzatenak ondo ezagutzea hizkuntzari loturiko errealitate kultural, sozial eta historikoa, baita hura aztertzeko eta interpretatzeko gaitasun egokia ere.

Lan arloari dagokionez, alemaniar kultura eta hizkuntzari loturiko ezagutzen eskari handia dago lan merkatuan. Euskal Herriak merkataritza harreman estuak ditu herrialde aleman hiztunekin; bereziki, Alemaniarekin. Alemaniar kultura eta hizkuntzari buruzko ezagutza sakonak dituzten profesionalen beharrarekin batera, haziz doa ere aleman irakasle eta hezitzaile kualifikatuen eskaria, beharrezkoak profesional horien prestakuntzarako. Eskari hori nabarmena da batez ere hezkuntza sistema pribatuan, baita erakunde publikoetan eta enpresa pribatuan ere.

Alemaniar Literatura III irakasgaia oinarrizko gaietako bat da Filologiako graduaren Aleman Filologiako ibilbidean, eta bigarren mailan ematen da, gaztelaniaz. Alemaniar Literatura Moduluaren barnean dago eta Alemaniar Literatura I, II eta IV irakasgaiek osatzen dute. Alemaniar Literaturaren lau irakasgaiak ematen dira bigarren mailako 2. lauhilekotik laugarren mailako 1. lauhilekora.

Alemaniar Literatura Moduluak ikuspegi orokor bat ematen du alemaniar literaturaren historiari buruz, hastapenetatik gaur egunera arte. Testu paradigmatikoen azterketatik hasita, literatura horretan orientatzen ikasten dute ikasleek: aro, mugimendu eta egile nagusiak, eta dagozkien etapa historikoak. Era berean, ikuspegi teorikoak lantzen dituzte, eta dagokion terminologia, alemanezko testuen eta diskurtso metaliterarioaren analisirako.

Ez dago aldez aurreko baldintzarik Alemaniar Literatura Modulura sartzeko.

Zehazki, irakasgai honen helburua da ikasleek ondoren aipatuko diren ezagutzak eta gaitasunak eskuratzea, XIX. mendearen azken laurdenaren eta Bigarren Mundu Gerraren arteko alemanezko literaturaren alorrean, halako moldez, non gai izango diren, lauhilekoa amaitzean, literatura mugimendu eta garaietako literatura fenomenoak interpretatzeko eta literatura testuak kritikoki iruzkintzeko: Naturalismoa, Mende amaierako literatura, Espresionismoa, 20ko hamarkadako literatura, 1933 eta 1945 arteko literatura.

Alemanez emango da. Kontuan izanik irakasgai hau batera ematen zaiela Filologiako graduko aleman ibilbideko ikasleei eta beste titulu eta ibilbide batzuetako ikasleei, bi taldeak bereiziko dira ebaluazioa egitean. Alemaniar Literatura III irakasgaian matrikulatutako ikasleek alemana erabiliko dute ikasturte amaierako proba idatziaren iruzkin, lan eta idazketan, eta, beraz, Alemana VI ikasturtekoaren pareko maila beharko dute. Bigarren Hizkuntzaren Literatura I: Alemana irakasgaian matrikulatutako ikasleek, aldiz, lanak zer hizkuntzatan aurkeztu aukeratu ahal izango dute, eta dagozkion probak egingo dituzte.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Ikaskuntza emaitzak:

RA1 Idatziz eta ahoz erabiltzea Naturalismotik Bigarren Mundu Gerra amaierara arte alemanez idatzitako literaturaren mugimendu eta egile garrantzitsuenen eta dagozkion etapa historikoen datu nagusiak.

RA2 Identifikatzea eta era egituratuan eta arrazoituan azaltzea herrialde aleman hiztunetako literaturaren obra garrantzitsuenak garai batean kokatzea ahalbidetzen duten ezaugarri formal eta tematikoak, Naturalismotik Bigarren Mundu Gerra amaierara, eta obra horiek beren testuinguru historiko-sozialarekin lotzea.

RA3 Ikuspegi teorikoak eta dagokion terminologia erabiltzea alemanezko literatura testuen eta diskurtso metaliterarioaren analisirako.

RA4 Analisia, argudioak eta espiritu kritikoa erabiltzea alemanezko literatura testuak aztertzeko, eta testu horiek interpretatzea ikuspegi pertsonal eta historiko batetik.

RA5 Baliabide bibliografikoak eta beste informazio iturri garrantzitsu batzuk kudeatzea eta ebaluatzea, IKTen erabilera barne.

Gaitasunak:

M03CM01. Idatziz eta ahoz erabiltzea alemanez idatzitako literaturaren mugimendu eta egile garrantzitsuenen eta dagozkion etapa historikoen datu nagusiak (G001,G004,G006,G008; MEC1,2,3,4).

M03CM02. Identifikatzea eta era egituratuan eta arrazoituan azaltzea herrialde aleman hiztunetako literaturaren obra garrantzitsuenak garai batean kokatzea ahalbidetzen duten ezaugarri formal eta tematikoak, eta obra horiek beren testuinguru historiko-sozialarekin lotzea (G001,G004,G005,G006,G008; MEC1,2,3,4,5).

M03CM03. Ikuspegi teorikoak eta dagokion terminologia erabiltzea alemanez idatzitako literatura testuak eta diskurtso metaliterarioa aztertzeko eta interpretatzeko (G004,G005,G006,G008; MEC1,2,3,4,5).

G003. Ondo hitz egitea eta idaztea alemanez.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Naturalismoa.

2. Mende amaierako literatura: Inpresionismoa, Sinbolismoa, Dekadentismoa, Jahrhundertwendeko prosa.

3. Espresionismoa, Dadaismoa.

4. 20ko hamarkadako literatura: Neue Sachlichkeit, Bertolt Brechten antzerki epikoa.

5. 1933 eta 1945 arteko literatura: Exilliteratur, Innere Emigration, Blut- und Bodendichtung.







MetodologiaToggle Navigation

Ikaskuntza honako hauetan oinarrituko da:

1. Problemetan oinarritutako talde ikaskuntza.

(M03CM01, M03CM02, M03CM03, G003) Ikaskuntza emaitzak: lan hipotesi bat ezartzea, aukeratutako gaiari buruzko informazio garrantzitsua biltzea, alderatzea eta egituratzea, proposatutako hipotesia oinarritzeko eta ikaskideen aurrean azaltzeko, baliabide egokiak erabilita; txosten bat egitea.

2. Irakasleak gaiak azaltzea eta ikasleek ikastea

(M03CM01, M03CM02, M03CM03) Ikaskuntza emaitzak: Alemanez idatzitako literaturako mugimendu eta egile nagusien eta dagozkien etapa historikoen datu garrantzitsuenak ulertzea eta azaltzea, Erdi Arotik Ilustraziora.

3. Literatura testuen interpretazioa

(M03CM01, M03CM02, M03CM03,G003) Ikaskuntza emaitzak: iturri testualak era arrazoituan aztertzea, kontuan izanik irizpide artistikoak nahiz historikoak eta ikuspegi teorikoak, diskurtso metaliterario egokia erabilita.

4. Mapa kontzeptualak egitea

(M03CM01, M03CM02) Ikaskuntza emaitzak: irakasleak proposatutako gai zehatzen sintesi grafikoak egitea.



Konfinamenduaren kasuan, irakaskuntza normaltasunez ematen jarraituko da Blackboard Collaborate plataformaren bidez. Aurreikusitako ataza mota bateragarria da urrutiko irakaskuntzarekin.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 40
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 20
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 40

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgai honen ebaluazioa mistoa izango da:

1. Problemetan oinarritutako talde ikaskuntza.

Gaitasunak: M03CM01, M03CM02, M03CM03, G003. Ebaluazio irizpideak:

OHIKO DEIALDIA: ARGIBIDEAK ETA UKO EGITEA

- Idatzizko proba % 40

- Praktikak (ariketak, kasuak edo problemak) % 20

- Talde lanak (problemak ebaztea, proiektuen diseinua) % 40

- Betebeharretara egokitzea.

- Taldeko kideen arteko koordinazio egokia.

- Aurkeztutako hipotesiaren interesa.

- Dokumentazio egokia eta bigarren mailako bibliografia kritikoki erabiltzea.

- Lan filologikoaren arau formalak ezagutzea eta aplikatzea.

- Ezagutzen artikulazio ona.

- Analisi gaitasuna eta espiritu kritikoa.

- Ikuspegi teoriko garrantzitsuak eta diskurtso metaliterarioa ezagutzea eta aplikatzea.

- Aztertutako obra eta haren testuingurua lotzea.

- Aurkezpen baliabideak eraginkorki erabiltzea.

- Hitzezko hizkuntza eta gorputz hizkuntza menderatzea.

- Azalpen argiak eta adierazpen egokia.

Amaierako notaren ehunekoa: amaierako notaren % 40, baldin eta gutxienez % 50 lortzen bada.

2. Azterketa: Galdera zehatzak, gaiak garatzea eta literatura testuak interpretatzea iruzkin modura.Konfinamenduaren kasuan, aurrez aurreko azterketaren ordez banakako ahozko azterketak egingo dira, Blackboard Collaborate plataformaren bidez.

Gaitasunak: M03CM01, M03CM02, M03CM03. Ebaluazio irizpideak:

- Ezagutzen bereganatze maila egokia.

- Ezagutzen artikulazio ona.

- Kontzeptuak lotzeko gaitasuna.

- Literatura testu baten funtsezko ezaugarriak identifikatzeko gaitasuna.

- Testu bat literatura genero zehatz batean kokatzeko gaitasuna.

- Literatura testu bat garai eta korronte jakin batean kokatzeko gaitasuna.

- Aztertutako testua bere testuinguru historikoarekin eta sozialarekin lotzeko gaitasuna.

- Azalpen argiak eta adierazpen egokia.

Amaierako notaren ehunekoa: % 40, baldin eta gutxienez % 50 lortzen bada azterketaren guztizkoan

3. Entregatzekoak: testuen iruzkinak eta mapa kontzeptualak.

Gaitasunak: M03CM01, M03CM02, M03CM03. Ebaluazio irizpideak:

- Literatura testu baten funtsezko ezaugarriak (estiloari eta edukiari dagozkionak) identifikatzeko gaitasuna.

- Testu bat garai eta korronte jakin batean kokatzeko gaitasuna.

- Testu bat literatura genero zehatz batean kokatzeko gaitasuna.

- Aztertutako testua bere testuinguru historikoarekin eta sozialarekin lotzeko gaitasuna.

- Dokumentazio egokia eta bigarren mailako bibliografia kritikoki erabiltzea.

- Lan filologikoaren arau formalak ezagutzea eta aplikatzea; bereziki, aipamen arauak.

- Azalpen argiak eta adierazpen egokia.

- Ezagutzen bereganatze maila egokia.

- Informazioa kudeatzeko gaitasuna.

- Sormena kontzeptuak lotzeko orduan.

- Baliabide grafikoak eraginkorki erabiltzea.

Amaierako notaren ehunekoa: % 20

Nahi izanez gero, ikasleek idatziz jakinaraziko diete irakasleei uko egiten diotela ebaluazio mistoari, azterketa egun ofiziala baino hiru aste lehenago. Kasu horretan, honela egingo da ebaluazioa:

1. Azterketa: Galdera zehatzak, gaiak garatzea eta literatura testuak interpretatzea iruzkin modura. Konfinamenduaren kasuan, aurrez aurreko azterketaren ordez banakako ahozko azterketak egingo dira, Blackboard Collaborate plataformaren bidez.

Gaitasunak: M03CM01, M03CM02, M03CM03. Ebaluazio irizpideak:

- Ezagutzen bereganatze maila egokia.

- Ezagutzen artikulazio ona.

- Kontzeptuak lotzeko gaitasuna.

- Literatura testu baten funtsezko ezaugarriak identifikatzeko gaitasuna.

- Testu bat literatura genero zehatz batean kokatzeko gaitasuna.

- Literatura testu bat garai eta korronte jakin batean kokatzeko gaitasuna.

- Aztertutako testua bere testuinguru historikoarekin eta sozialarekin lotzeko gaitasuna.

- Azalpen argiak eta adierazpen egokia.

Amaierako notaren ehunekoa: % 50, baldin eta gutxienez % 50 lortzen bada azterketaren guztizkoan.

2. Literatura obra bati buruzko bakarkako gutxienez 14 orrialdeko ikerlan idatzia:

Gaitasunak: M03CM01, M03CM02, M03CM03, G003. Ebaluazio irizpideak:

- Aurkeztutako hipotesiaren interesa.

- Dokumentazio egokia eta bigarren mailako bibliografia kritikoki erabiltzea.

- Lan filologikoaren arau formalak ezagutzea eta aplikatzea.

- Ezagutzen artikulazio ona.

- Analisi gaitasuna eta espiritu kritikoa.

- Ikuspegi teoriko garrantzitsuak eta diskurtso metaliterarioa ezagutzea eta aplikatzea.

- Lotura egitea aztertutako obraren eta haren testuinguruaren artean.

- Azalpen argiak eta adierazpen egokia.

Amaierako notaren ehunekoa: amaierako notaren % 50, baldin eta gutxienez % 50 lortzen bada.

Oharra ikasleei: plagiorik aurkitzen bada (osoa edo partziala) entregatutako lan batean, 0 nota jarriko zaio automatikoki.

Atal bakoitza gainditu beharko da irakasgai osoa gainditzeko. Bestela, gainditu ez den atalaren nota aplikatuko da. Ikasle batek uko egi nahi badio deialdi bati, nahikoa izango da ez aurkeztea amaierako azterketa idatzira.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Lehenengo deialdian etengabeko ebaluazioaren atal bat gainditu ez duten edo deialdi horretara aurkeztu ez diren ikasleek bakarkako lan idatzi bat aurkeztu beharko dute ezohiko deialdian, proba idatziaz gainera.

1. Azterketa: Galdera zehatzak, gaiak garatzea eta literatura testuak interpretatzea iruzkin modura.Konfinamenduaren kasuan, aurrez aurreko azterketaren ordez banakako ahozko azterketak egingo dira, Blackboard Collaborate plataformaren bidez.

Gaitasunak: M03CM01, M03CM02, M03CM03. Ebaluazio irizpideak:

- Ezagutzen bereganatze maila egokia.

- Ezagutzen artikulazio ona.

- Kontzeptuak lotzeko gaitasuna.

- Literatura testu baten funtsezko ezaugarriak identifikatzeko gaitasuna.

- Testu bat literatura genero zehatz batean kokatzeko gaitasuna.

- Literatura testu bat garai eta korronte jakin batean kokatzeko gaitasuna.

- Aztertutako testua bere testuinguru historikoarekin eta sozialarekin lotzeko gaitasuna.

- Azalpen argiak eta adierazpen egokia.

Amaierako notaren ehunekoa: % 50, baldin eta gutxienez % 50 lortzen bada azterketaren guztizkoan.

2. Literatura obra bati buruzko bakarkako gutxienez 14 orrialdeko ikerlan idatzia:

Gaitasunak: M03CM01, M03CM02, M03CM03, G003. Ebaluazio irizpideak:

- Aurkeztutako hipotesiaren interesa.

- Dokumentazio egokia eta bigarren mailako bibliografia kritikoki erabiltzea.

- Lan filologikoaren arau formalak ezagutzea eta aplikatzea.

- Ezagutzen artikulazio ona.

- Analisi gaitasuna eta espiritu kritikoa.

- Ikuspegi teoriko garrantzitsuak eta diskurtso metaliterarioa ezagutzea eta aplikatzea.

- Lotura egitea aztertutako obraren eta haren testuinguruaren artean.

- Azalpen argiak eta adierazpen egokia.

Amaierako notaren ehunekoa: amaierako notaren % 50, baldin eta gutxienez % 50 lortzen bada.

Oharra ikasleei: plagiorik aurkitzen bada (osoa edo partziala) entregatutako lan batean, 0 nota jarriko zaio automatikoki.

Atal bakoitza gainditu beharko da irakasgai osoa gainditzeko. Bestela, gainditu ez den atalaren nota aplikatuko da. Ikasle batek uko egi nahi badio deialdi bati, nahikoa izango da ez aurkeztea amaierako azterketa idatzira.

Testuak eta testuen laburpenak eskuragarri E-Gelan.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

E-Gelan eskuragarri dauden testuak eta testuen zatiak.

SCHNITZLER, ARTHUR (2007): Fräulein Else und andere Erzählungen. Frankfurt am Main: Fischer.
MANN, THOMAS (1912): Tod in Venedig. Frankfurt am Main: Fischer Verlag, 1992.
BRECHT, BERTOLT: Die Dreigroschenoper - Der Erstdruck 1928. Berlin: Suhrkamp BasisBibliothek 48, 2005.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Fähnders, Walter (1998): Avantagarde und Moderne. 1890-1933. Stuttgart/Weimar: Metzler

Streim, Gregor (1998): Deutschsprachige Literatur 1933-1945: Eine Einführung. (Grundlagen der Germanistik (GrG), Band 60). Berlin: Erich Schmidt Verlag, 2015.



Gehiago sakontzeko bibliografia

Bahr, Ehrhard. (Hrg.) (1998): Geschichte der deutschen Literatur: Vom Realismus bis zur Gegenwartsliteratur. Band 3. Tübingen und Basel:Francke.
Balzer, Bernd y Volker Mertens (1990): Deutsche Literatur in Schlaglichtern. Mannheim, Wien, Zurich: Meyers Lexikonverlag.
Baumann, Barbara & Birgitte Oberle (1985): Deutsche Literatur in Epochen. München: Max Hueber Verlag.
Brauneck, M. y C. Müller (eds.) (1986): Naturalismus. Manifeste und Dokumente zur deutschen Literatur 1880-1900. Stuttgart: Metzler.
Frenzel, Herbert A. & Elizabeth Frenzel (1975): Geschichte der deutschen Literatur. München: dtv.
Glaser, Horst Albert (Hrsg.) (1987): Deutsche Literatur: Eine Sozialgeschichte. Jahrhundertwende. Vom Naturalismus zum Expressionismus. Band 8-9. Reinbek: Rowohlt.
Leppmann, Wolfgang (1995): Gerhart Hauptmann: Die Biographie. Berlin: Propyläen.
Lindenhahn, Reinhard (ed.) (2000): Literatur um 1900: Arbeitsbuch zur Literaturgeschichte, Texte-Übungen. Berlin: Cornelsen.
Mix, York-Gothart (ed.) (2000): Naturalismus, Fin de siècle, Expresionismus 1890-1918.. München: Deutscher Taschenbuch.
Pérez, Ana (ed.) (2008): El exilio alemán (1933-1945): textos literarios y políticos. Madrid: Marcial Pons.
Petersen, Jürgen H.(1991): Der deutsche Roman der Moderne: Grundlegung-Typologie-Entwicklung. Stuttgart: Metzler.
Roetzer, Hans Gerd. (1990): Historia de la literatura alemana. Vol.2. Barcelona: Arial.

Aldizkariak

Akzente : Zeitschrift für Literatur. - München : Carl Hanser Verlag
Amsterdamer Beiträge zur neueren Germanistik. Amsterdam: Rodopi, http://www.rodopi.nl/senj.asp?SerieId=ABNG
Brecht-Jahrbuch. (Frankfurt a.M.: Athenäum) Frankfurt a.M.: Suhrkamp, 1971ss.
Die Horen : Zeitschrift für Literatur, Kunst und Kritik. Bremerhaven: Wirtschaftsverlag. Versión online: http://www.NW-Verlag.de/zeit_index.html (1-4-2004)
Exil-Forschung. München: Text+Kritik, 1983ss.
Filología Moderna. Madrid: Sección de Filología Moderna/Universidad Complutense, 1960ss.
Gegenwartsliteratur. Tübingen: Stauffenburg Verlag, 2002ss
German Life and Letters. A quarterly review. Oxford: Blackwell Publishers, 1963ss
The German Quarterly. Appleton (Wisconsin): American Association of Teachers of German, 1928ss.
-Monatshefte für deutschen Unterricht, deutsche Sprache und Literatur. Madison (Wisconsin): University of Wisconsin Press, 1961ss.
Neue deutsche Literatur. Monatsschrift für deutschsprachige Literatur und Kritik. Berlin/Weimar: Aufbau, 1952ss.
Poetica. Zeitschrift für Sprach- und Literaturwissenschaft. München:Fink, 1969ss.
Revista de Filología Alemana. Madrid: Departamento de Filología Alemana, UCM, 1992ss.
Text+Kritik. Zeitschrift für Literatur. München: Text+Kritik, 1964ss.
Yearbook of the Research Centre for German and Austrian Exile Studies. Amsterdam: Rodopi, 1999ss
Zeitschrift für deutsche Philologie. (Halle, Stuttgart) Berlin etc.: Erich Schmidt, 1868ss.

Web helbideak

- cgi-host.uni-marburg.de/~omanz/portal.php
- www.germanistik.net
- www.phil.uni-erlangen.de/~p2gerlw/ressourc/epoche.html
-Bibliographie der deutschen Sprach- und Literaturwissenschaft. http://www.bdsl-online.de/bdsldb/templates/template.xml?vid={D3FE5E44-006A-4C6E-9442-115F41A6A157}&contenttype=text/html&Skript=home
-Bibliotheca Augustana. http://www.hs-augsburg.de/~harsch/augustana.html#ge
-Erlanger Liste. http://www.erlangerliste.de/ressourc/liste.html
-http://projekt.gutenberg.de/
-http://www.germanhistorydocs.ghi-dc.org/about.cfm
-http://www2.hu-berlin.de/fachdidaktik/fachdidaktikdeutsch.html.
-www.uni-essen.de/literaturwissenschaft-aktiv/einladung.htm
-www.xlibris.de/Autoren/Klassiker/Literaturepochen.htm

TaldeakToggle Navigation

16-76 Teoriakoa (Alemana - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

09:00-11:00 (1)

11:00-11:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.02 - LETREN FAKULTATEA (1)
  • AULA 0.02 - LETREN FAKULTATEA (2)

16-76 Gelako p.-1 (Alemana - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

11:30-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.02 - LETREN FAKULTATEA (1)