XSLaren edukia

Aleman Hizkuntzalaritza III: Sintaxia25592

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Filologiako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Alemana
Kodea
25592

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

"Aleman Hizkuntzalaritza III: Sintaxia" irakasgaia Aleman Filologiako Graduaren laugarren mailako nahitaezko irakasgaietako bat da, eta " Aleman Hizkuntzalaritza" moduluaren barruan kokatzen da. Modulua, berriz, bost irakasgaiek osatzen dute, eta haien garapenak lotura estua du "Lengua Alemana" moduluaren eskakizunekin. "Aleman Hizkuntzalaritza" moduluaren aurretiko bi irakasgaietan, ikasleak beharrezkoak diren gaitasunak eskuratzen ditu, batetik, artikulazio, hots eta pertzepzioaren arloetatik alemanaren hizkuntza sistema lantzeko ("Aleman Hizkuntzalaritza I: Fonetika eta Fonologia"), eta bestetik, flexioko eta hitza eratzeko mekanismoak azaltzeko ("Aleman Hizkuntzalaritza II: Morfologia").



"Aleman Hizkuntzalaritza III: Sintaxia" irakasgaian, alemanezko perpausak osatzeko eta aztertzeko bitartekoen hastapenak landuko dira. Moduluaren lehenengo hiru ikasturte hauetan eskuratutako gaitasunak eta ezagutzak guztiz baliagarriak izango dira gero honako irakasgai hauek egiteko: "Aleman Hizkuntzalaritza IV: Alemanaren Aldaera Sinkronikoak" eta "Aleman Hizkuntzalaritza V: Alemanaren Aldaera Diakrinikoak".



Era berean, "Aleman Hizkuntzalaritza III: Sintaxia" irakasgaiak ikasleen alemanezko gaitasuna hobetzen lagunduko du, Mittelstufe mailatik abiatuta, zeina irakasgai hau arrakastaz jarraitzeko eskatzen den.



Ikasturte honetan eskuratutako gaitasunak eta ezagutzak halabeharrez aplikatu behar dira hainbat jarduera profesionaletan aritzeko, hala nola irakaskuntzan, itzulpengintzan, testu edizioan, hizkuntza zuzenketan eta beste batzuetan.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Irakasgai honek arreta jarriko du alemanaren deskripzioan eta azalpenean, modu indibidualetik nahiz ikuspegi konparatu batetik, eta horri lotutako gaitasunen lorpenean.



Haren helburu nagusia ikasleak egungo almenaren sintaxiaren oinarrizko kontzeptuak eta metodoak eskuratzea da, honako gaitasun hauek lor ditzan: alemanaren funtzionamendu sintaktikoaren mekanismo nagusiak ulertzea eta azaltzea (M04CM01, M04CM02); terminologia espezifikoa, bibliografia baliabideak eta beste informazio iturri batzuk -IKTak barne erabiltzea modu aktibo eta pasiboan (M04CM03); eta, alemanaren analisi sintaktikorako joerak identifikatzea.



Gaitasun horiek lortze aldera, azalduko dira, hala ikuspegi teorikotik nola praktikotik, alemanezko perpausak bereizteko printzipioak (sintagmak, hitzak, etab.), eta, alderantziz, perpausak osatzeko hizkuntza elementuak elkartzeko printzipioak.



Gaitasun eta ezagutza horiek eskuratzea eta askotariko ariketak egitea baliagarria izango zaio ikasleari, alemanarenezagutza areagotzeko.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

THEMA 1: Einführung

1.1. Gegenstand und Abgrenzung der Syntax

1.2. Satzarten (Satzmodi, Satztypen)

1.3. Konstituententests

1.4. Konstituentenklassifikation: Phrasenkategorien



THEMA 2: Syntaktische Kategorien

2.1. Lexikalische und morphologische Kategorien

2.2. Korrespondenzrelationen: Kongruenz und Rektion

2.3. Strukturen und Strukturdiagramme



THEMA 3: Syntaktische Funktionen

3.1. Sonderrolle des Prädikats

3.2. Primäre Funktionen

I. Valenznotwendige Satzglieder

II. Nichtvalenznotwendige Satzglieder

III. Sonstiges

3.3. Sekundäre Funktionen: Attribut

I. Attributstellung und -stufen, Relationen zwischen Attributen

II. Klassifikationen von Attributen

3.4. Satzanalyse



THEMA 4: Der komplexe Satz

4.1. Koordinierte Sätze

4.2. Subordinierte Sätze

I. Gliedsätze

I.1. Uneingeleitete Gliedsätze

I.2. Eingeleitete Gliedsätze: syntaktische Funktion, Adverbialsätze, Einbettungsgrad und Stellung

II. Gliedteilsätze

II.1. Uneingeleitete Gliedteilsätze

II.2. Eingeleitete Gliedteilsätze



THEMA 5: Das topologische Modell

5.1. Satzstrukturen: Verb-Erst-Sätze, Verb-Zweit-Sätze, Verb-Letzt-Sätze

5.2. Topologische Felder: Satzklammer, Vorfeld, Mittelfeld und Nachfeld



THEMA 6: Kontrastive Fragen Deutsch-Spanisch/Baskisch, Spanisch/Baskisch-Deutsch

MetodologiaToggle Navigation

Hainbat irakaskuntza metodologia erabiliko dira, betiere lan autonomoa bultzatzeari begira, eta gaiaren alderdi guztiak ulertzeko ikasleari lagungarriak izango zaizkion baliabide informatikoez eta bibliografikoez baliatuko gara.



Irakasleak irakasgaiaren eduki kontzeptual nagusiak eta oinarrizko terminologia azalduko ditu, eta ikasleak parte hartze aktiboa eduki beharko du.



Alemanezko perpausen eraketari eta analisiari buruzko ariketa praktikoak egingo dira banaka, bikoteka eta/edo taldeka.



Alemanezko sintaxiaren alderdi korapilatsuei eta egiaztagarriei buruzko eztabaidak bultzatuko dira, ikasleak ahoz komunikatzeko gaitasuna, sintesi gaitasuna eta talde lanerako gaitasuna hobe ditzan.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 30
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 20
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 10
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 10
    • PARTE HARTZE AKTIBOA IKASGELAN (%): 30

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

A) EBALUAZIO JARRAITUA: gutxienez saioen % 70era joaten diren ikasleei aplikatu ahal zaie. Gaitasunak (parentesi artean ageri dira) tresna hauek kontuan hartuta ebaluatuko dira, horietako bakoitzari azken notaren ehuneko jakin bat esleituta:



- PARTE HARTZE AKTIBOA IKASGELAN: % 30* (M04CM01, M04CM03).

- LANAK EGITEA/ENTREGATZEA (ikasgelan egindakoak eta ikasgelatik kanpo egindakoak): % 40* (M04CM02, M04CM03).

- IDATZIZKO AZKEN PROBA: % 30* (M04CM01).



* Ikasleak hiru zatiak gainditu behar ditu irakasgaia gainditzeko. Hala izan ezean, azken nota gainditu gabeko ebaluazio tresna edo tresnetan izandako emaitzetatik aterako da. Ebaluazio tresna baten zuzenketan argi eta garbi ikusten bada IRUZURREZKO JARDUNBIDEREN BAT izan dela, ebaluazioaren emaitzan eragin nabarmena izan dezakeena (plagioa, kopiatzea, identitatea ordeztea...), lan horri «gutxiegi» kalifikazioa jarri ahalko zaio, arrazoituta.



EBALUAZIO JARRAITUARI UKO EGITEA: ikasleak irakasgaiaren arduradun den irakasleari idatzi bat aurkeztu behar dio gehien jota 9 asteko epean, lauhilekoaren hasieratik zenbatzen hasita ikastegiko egutegi akademikoa kontuan hartuta.



B) AZKEN EBALUAZIOA: ebaluazio mistoari uko egin dioten ikasleei aplikatu ahal zaie. Gaitasunak (parentesi artean ageri dira) tresna hauek kontuan hartuta ebaluatuko dira, horietako bakoitzari azken notaren ehuneko jakin bat esleituta:



- IDATZIZKO AZKEN PROBA: % 80* (M04CM01, M04CM03).

- LANAK ENTREGATZEA (IKASGELATIK KANPO EGINDAKOAK): % 20* (M04CM02, M04CM03). Epea: idatzizko azken probaren data ofiziala.



* Ikasleak bi zatiak gainditu behar ditu irakasgaia gainditzeko. Hala izan ezean, azken nota gainditu gabeko ebaluazio tresna edo tresnetan izandako emaitzetatik aterako da.



BI SISTEMETARAKO EBALUAZIO IRIZPIDEAK: Eskuratutako ezagutzen menderatze eta aplikazio maila; terminologia espezifikoaren erabilera egokia; zuzentasun gramatikala eta ortografikoa; argudiatzeko eta adierazteko gaitasuna; parte hartze aktiboa ikasgelan; aurkezteko arauak betetzea (lan idatziak eta ahozkoak).



KALIFIKAZIOAK BERRIKUSTEA: Azken kalifikazioak GAURen argitaratu ondoren, kalifikazioak berrikusteko data ofizial bat finkatuko da, eta hortik kanpo ez da berrikuspenik egingo.



OHIKO DEIALDIARI UKO EGITEA: Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.



Ebaluazio jarraituaren kasuan, ikasleak deialdiari uko egin ahal izango dio, dagokion irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino gutxienez hilabete lehenago. Uko egite hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren irakasle arduradunari.



Azken ebaluazioaren sistema aukeratzen dutenei dagokienez, azterketen data ofizialetan zehaztutako probara ez aurkezteak deialdi horri automatikoki uko egitea ekarriko

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio sistema bakarra AZKEN EBALUAZIOA izango da.



Gaitasunak (parentesi artean ageri dira) tresna hauek kontuan hartuta ebaluatuko dira, horietako bakoitzari azken notaren ehuneko jakin bat esleituta:



- IDATZIZKO AZKEN PROBA: % 80* (M04CM01, M04CM03).

- LANAK ENTREGATZEA (IKASGELATIK KANPO EGINDAKOAK): % 20* (M04CM02, M04CM03). Epea: idatzizko azken probaren data ofiziala.



* Ikasleak bi zatiak gainditu behar ditu irakasgaia gainditzeko. Hala izan ezean, azken nota gainditu gabeko ebaluazio tresna edo tresnetan izandako emaitzetatik aterako da. Ikasleek ikasturtean zehar eskuratutako emaitza positiboak gorde ahal izango dira.



EBALUAZIO IRIZPIDEAK: Eskuratutako ezagutzen menderatze eta aplikazio maila; terminologia espezifikoaren erabilera egokia; zuzentasun gramatikala eta ortografikoa; argudiatzeko eta adierazteko gaitasuna; parte hartze aktiboa ikasgelan; aurkezteko arauak betetzea (lan idatziak eta ahozkoak).



KALIFIKAZIOAK BERRIKUSTEA: Azken kalifikazioak GAURen argitaratu ondoren, kalifikazioak berrikusteko data ofizial bat finkatuko da, eta hortik kanpo ez da berrikuspenik egingo.



EZOHIKO DEIALDIARI UKO EGITEA: Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.

Azterketen data ofizialean zehaztutako probara ez agertzea dagokion deialdiari uko egite automatikoa izango da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleak sortutako materiala (ikasgelan emana eta/edo eGelan eskura dagoena).

Bibliografiatik datorren materia.

Hiztegi elebakarra (ikus bibliografia).

Hizkuntzalaritza hiztegia (ikus bibliografia).




BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Altmann, Hans (2010): Prüfungswissen Syntax. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht.

Altmann, Hans/Hahnemann, Suzan (2005): Syntax fürs Examen. Studien und Arbeitsbuch. Wiesbaden: Westdeutscher Verlag.

Altmann, Hans/Hofmann, Ute (2004): Topologie fürs Examen: Verbstellung, Klammerstruktur, Stellungsfelder, Satzglied- und Wortstellung. Wiesbaden: Verl. für Sozialwiss.

Bergmann, Rolf (u.a.) (2010): Einführung in die deutsche Sprachwissenschaft. Heidelberg: Winter.

Boettcher, Wolfgang (2009): Grammatik verstehen. II - Einfacher Satz. Tübingen: Niemeyer/de Gruyter.

Boettcher, Wolfgang (2009): Grammatik verstehen. III - Komplexer Satz. Tübingen: Niemeyer/de Gruyter.

Bünting, Karl Dieter/Bergenholtz, Henning (1995): Einführung in die Syntax. Grundbegriffe zum Lesen einer Grammatik. Weinheim: Beltz Athenäum Verlag.

Duden (2015): Grundwissen Grammatik. Fit für den Bachelor. Berlin: Dudenverlag.

Dürscheid, Christa (2010): Syntax. Grundlagen und Theorien. Wiesbaden: Westdeutscher Verlag.

Engel, Ulrich (1994): Syntax der deutschen Gegenwartssprache. Berlin: E. Schmidt.

Eroms, Hans-Werner (2000): Syntax der deutschen Sprache. Berlin: de Gruyter.

Imo, Wolfgang (2016): Grammatik: Eine Einführung. Stuttgart: Metzler.

Pafel, Jürgen (2011): Einführung in die Syntax. Stuttgart: Metzler.

Pittner, Karin / Berman, Judith (2010): Deutsche Syntax. Ein Arbeitsbuch. Tübingen: Narr.



Gehiago sakontzeko bibliografia

GRAMMATIKEN
Castell, Andreu (2002): Gramática de la lengua. Madrid: Idiomas.
Duden-Grammatik (2009): Die Grammatik. Mannheim/Wien/Zürich : Dudenverlag.
Engel, Ulrich (2004): Deutsche Grammatik. Iudicium: München.
Eisenberg, Peter (2006): Grundriss der deutschen Grammatik. Stuttgart: Metzler.
Helbig, Gerhard/Buscha, Joachim (2001): Deutsche Grammatik. Ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Berlin/München: Langenscheidt.
Zifonun, Gisela. (u.a.) (1997): Grammatik der deutschen Sprache (3 Bde.). Berlin: Walter de Gruyter.

ARBEITSBÜCHER
Buscha, Joachim et alii (2002): Grammatik in Feldern. Ein Lehr- und Übungsbuch für Fortgeschrittene. Ismaning: Max Hueber Verlag.
Castell, Andreu/ Braucek, Brigitte (2000): Ejercicios. Gramática de la lengua alemana. Madrid: Ed. Idiomas.
Dreyer, Hilke/Schmitt, Richard (2001): Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Ismaning: Verlag für Deutsch.
Hall, Karin/Scheiner, Barbara (2001): Übungsgrammatik für Fortgeschrittene. Deutsch als Fremdsprache. Ismaning: Max Hueber Verlag.
Helbig, Gerhard/Buscha, Joachim (1992): Übungsgrammatik Deutsch. Berlin/München: Langenscheidt.
Rug, Wolfgang/Tomaszewski (2001): Grammatik mit Sinn und Verstand. München: Klett Edition Deutsch.

WÖRTERBÜCHER
Bußman, Hadumod (2003): Lexikon der Sprachwissenschaft. Stuttgart: Kröner.
Lewandowski, Theodor (1994): Linguistisches Wörterbuch, in 3 Bdn. München: Wilhelm Fink Verlag.
Metzler Lexikon Sprache (2005): Herausgegeben von Helmut Glück. Stuttgart: Metzler.
Langenscheidt-Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache (2003). Götz. Dieter (Hrsg.). Berlin / München: Dudenverlag.
Deutsches Wörterbuch (2004). Wahrig, Gerhard & Burfeind, Renate (Hrsg.). Gütersloh / München: Wissen-Media-Vlg.
Duden Deutsches Universalwörterbuch A-Z auf der Grundlage der amtlichen Rechtschreibregeln (2003). Drosdowski, Günther & Wermke, Matthias (Hrsg.). Mannheim: Dudenverlag.

Aldizkariak

-Estudios Filológicos Alemanes
-Revista de Filología Alemana
-Sprachwissenschaft

Web helbideak

- Grammis: http://hypermedia.ids-mannheim.de/grammis/
- Valenzwörterbuch deutscher Verben: https://grammis.ids-mannheim.de/verbvalenz
- Wörterbuch der Konnektoren: https://grammis.ids-mannheim.de/konnektoren
- DWdS: http://www.dwds.de/
- Canoonet: http://canoo.net/
- LINSE (Linguistik-Server Essen): http://www.linse.uni-due.de/
- Online-Wörterbücher zur Linguistik: http://mmmann.de/Sprache/online-wbb-ling.html
- Grammatische Terminologie: http://www.grammatischeterminologie.de/index.htm

TaldeakToggle Navigation

16-76 Teoriakoa (Alemana - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

13:00-15:00 (1)

13:00-13:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • SEM. 2.41 - LETREN FAKULTATEA (1)
  • SEM. 2.41 - LETREN FAKULTATEA (2)

16-76 Gelako p.-1 (Alemana - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

13:30-15:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • SEM. 2.41 - LETREN FAKULTATEA (1)