Filosofia, Zientzia eta Gizartea25183
- Ikastegia
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Titulazioa
- Filosofiako Gradua
- Ikasturtea
- 2022/23
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
- Kodea
- 25183
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
2018-2019 urtean BAKARRIK euskaraz irakatsiko da.
*Filosofía, zientzia eta gizartea* hautazko ikasgaia da, Filosofia Graduko 4. kurtsoan ematen da eta ANECAK egiaztatu zuen memorian Logika, Hizkuntza, Zientzia eta Kultura moduluan sartzen da. Kurtsoko koordinatzailea ikasgai honen koordinatze horizontalaz arduratuko da 4. Mailako beste ikasgaiekin eta koordinatze bertikala Graduko koordinatzaileari dagokio.
Komenigarria da ikasgai hau hartu aurretik Zientziaren Filosofia I eta II egin izana eta ikasleek zientziaren filosofiako gai orokorrak ezagut ditzaten.
Ikasgai honetan landuko diren gaiak zientziaren azterketa sozialari dagozkio, batez ere Zientzia, Teknologia eta Gizartea deituriko arloan-.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Ikasgai honetan Zientzia, Teknologia eta Gizartea deituriko gai nagusiak aurkeztu eta landuko dira eta
eraikuntza soziala (generoa edo arraz bezalako kategoriak) eta biologia eta medikuntzaren azterketa sozialarekin loturiko gaiak aztertu eta landuko dira.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1. Zientziaren Filosofia Kuhn-en ostean. Zientzia, Teknologia eta Gizartea.
2. Zientzia eta teknika. Teknozientziak
3. Zientzia eta Balioak. Zientziaren filosofia feminista.
4. Ingurugiro etika. Animaliak. Antropozenoa.
5. Natura eta Kultura
6. Giza natura. Posthumanoa. Transhumanismoa.
7. Biologia eta gizartea: Postgenomika, ugalketa artifiziala, eugenesia,
8. Esentzialismoa-konstruktibismoa-materialismoa. Generoa eta sexua. Arraza kontzeptua zientzian eta gizartean
9. Big data eta konputazio munduaren erronkak
10. Medikuntza eta gizartea. Medikalizazioa
MetodologiaToggle Navigation
Ikasgai honetan ikasketa aktiboa bultzatzen da:
1: Klase teorikoak.- irakasleak gai edo arazo bat aurkeztuko du irakurketa zerrenda bat proposatuz.
2. Klase praktikoak.- gai edo arazo hori klasean eztabaidatuko da, garrantzitsua da ikasleek materialak landuta ekartzea eta horien inguruko aurkezpenak egingo dituzte klasean, banaka edo taldean.
3. Lan idatzia prestatuko da banaka, bertan gaiari buruz lortutako ezagutzak aurkeztuko dira, aurreko eztabaidetako ekarpenak erabiliz eta gaiari buruzko ikuspegi pertsonal kritikoa landuz.
4. Azterketa
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 50
- Banakako lanak (%): 35
- Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 15
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Bi aukera daude: ebaluazio jarraitua edo azken ebaluazioa.
Ikasleek bietako bat aukeratu behar dute eta azken ebaluazioa aukeratzen dutenek irakasleen baimena jaso behar dute aldez aurretik.
EBALUAZIO JARRAITUAREN SISTEMA
Notaren %15a: etxerako lanak, klaseko aurkezpenak
Notaren %35a: Lan idatzia
Azterketa: kurtsoko eduki guztiak jasoko du, eta % 50 balioko du.
AZKEN EBALUAZIOAREN SISTEMA
BI lan entregatu behar dira azterketa egunean (%50)
azterketa (%50)
Kurtsoan zehar landutako material guztiak sartuko dira.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Lehen deialdiko modalitate berberak.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Bibliografian agertzen diren testuak oinarrizko materialak dira.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
[1,2]
Diéguez, Antonio (2005) Filosofía de la ciencia, Madrid: Biblioteca Nueva/Universidad de Málaga, 8. Kap.
Echeverria, Javier (2005) La revolución tecnocientífica, Confines 1/2 agosto/diciembre, 9-15 orr.
[3]
Campaner, Raffaela & Galavotti, MC (2016) Feminist versus general Philosophy of Science, in MC Amoretti & N Vasallo Eds. Metaphilosophical reflection on feminist philosophies of science, Boston: Springer, 203-222 orr.
García Dauder, Silvia & Perez Sedeño, E. (2017) Las “mentiras” científicas sobre las mujeres, Catarata.
Lewens, Tim (2015) The meaning of science, London: Penguin.
Okruhlik, Kathleen. (1994) Gender and the biological sciences, Canadian Journal of Philosophy; Supplementary Vol. 20: 21-42.
[4,5,6]
Azurmendi, Joxe (2016) Gizabere kooperatiboaz, Donostia: Jakin.
Dieguez, Antonio (2017) Transhumanismo: La búsqueda tecnológica del mejoramiento humano, Barcelona: Herder.
Ereshefsky, M. (2007). Where the wild things are: environmental preservation and human nature. Biology & Philosophy, 22(1), 57-72.
Harari, Y N (2014) De animales a dioses, Debate
Haraway, D. (2016) Manifiesto de las especies de compañía, Vitoria: Sans Soleil.
Millstein, Roberta (2013) Environmental Ethics, in K. Kampourakis (ed.), The Philosophy of Biology: A Companion for Educators, Netherlands, Springer:723-743
Velayos, Carmen (2013) La frontera animal-humano, Arbor Ciencia, Pensamiento y Cultura 189 (763): a065.
[7,8]
Díaz-Leon, Esa (2013) What is social construction? European Journal of Philosophy 23: 1137-1152.
Habermas, J. (2002) El futuro de la naturaleza humana: ¿hacia una eugenesia liberal? Barcelona: Paidós.
Hacking, Ian (2001) ¿La construcción social de qué?, Barcelona: Paidos Ibérica, 1. Kap.: “¿Por qué preguntar de qué?”
Haslanger, Sally & Sveinsdottir, Ásta Kristjana (2011) Feminist Metaphysics, Stanford Encyclopedia of Philosophy
Meloni, M., & Testa, G. (2014). Scrutinizing the epigenetics revolution. BioSocieties, 9(4), 431-456.
Mikkola, M. (2011) Feminist perspectives on sex and gender, Stanford enciclopedia of Philosophy, http://plato.stanford.edu/entries/feminism-gender/
Puleo, A. (2013) El concepto de género como hermenéutica de la sospecha: De la biología a la filosofía moral y política, Arbor 189 (763).
[9]
Bynum, Terrell, "Computer and Information Ethics", The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Summer 2018 Edition)
Leonelli, S. (2016). Data-centric biology: a philosophical study. University of Chicago Press.
[10]
Caponi, S. (1997) Georges Canguilhem y el estatuto epistemológico del concepto de salud, História, Ciências, Saúde — Manguinhos, IV (2):287-307.
Sholl, J. (2017). The muddle of medicalization: pathologizing or medicalizing?. Theoretical medicine and bioethics, 38(4), 265-278.
Aldizkariak
Public Understanding of Science
Social Studies of Science
Science, Technology & Human Values
Science As Culture
Science Studies
Hipatia
(...)
Web helbideak
Dilemata. Portal de éticas aplicadas. http://www.dilemata.net/
Society for Social Studies of Science. http://www.4sonline.org/
Stanford Enciclopedia of Philosophy. plato.stanford.edu
Science Studies Resources on the Internet http://scistud.umkc.edu/wwg/scilinks.html
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ARRIETA URTIZBEREA, AGUSTIN
- IBARRA UNZUETA, JOSEBA ANDONI
- MIGURA ZANGUITU, VICENTE FERNANDO
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-18 | 11:00-13:00 (1) | 11:00-13:00 (2) | |||
19-30 | 11:00-13:00 (3) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 3.11 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)
- 3.11 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (2)
- 3.11 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (3)
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-30 | 11:00-13:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 3.11 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)