Zinesiterapia27893
- Ikastegia
- Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea
- Titulazioa
- Fisioterapiako Gradua
- Ikasturtea
- 2022/23
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 27893
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Zinesiterapia irakasgaia 2. mailako lehenengo lauhilabetean irakasten da.
Irasgai honetan garatuko den lana baimenduko die ikasleei:
1. Jarrera zuzenak lan-jardueretan zein aisialdikoetan ezagutzea baimentzen duten printzipio ergonomikoak ulertzea.
2. Paziente/erabiltzailearen parte hartzea bultzatuz mugimendua neurri terapeutiko gisa aztertzea, programatzea eta aplikatzea.
Zinesiterapia irakasgaia gehiegizko zailtasunik gabe garatu ahal izateko, aurreko oinarrizko irakasgaietan ikasitakoaren domeinua izan behar da, hala nola anatomía, fisiologia eta balorazio klinikoa fisioterapian I. Gainera, beharrezkoak dira ere Batxilergoan ikasitako fisika eta matematikako oinarrizko ezaugerak.
Irakasgai honekin jasoko den ezaugerak, hurrengo kurtsuetan emango diren ebaluazio zein interbentzio inguruko irakasgaien oinarriak baimenduko ditu, esate baterako, Fisioterapiako Interbentzio Metodo Espezifikoak edo balorazio klinikoa fisioterapian.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
C1- Oinarri fisikoak ezagutzea eta haiek fisioterapian ematen jakitea.
C2- Printzipio ergonomiko eta antropometrikoak fisioterapian ematea.
C3- Fisioterapia-modalitate desberdinak, bere printzipioak eta pazienteengan, eta fisioterapiaren esku-hartzeen ondorioetan aplikatzioa ezagutzea.
C4- Zinesiterapiako eta ergoterapiako prozedurak eta bere modalitate desberdinen egite zuzena diseinatzea.
C5- Uzkurdura-mota eta lan-zabaltasuna mugimendu muskularretan ezagutzea.
C6- Lan eta aisia-jardueretan jarrera zuzena, eta oinarri ergonomikoak adieraztea.
C7- Interbentzio psikomotrizitateko osagai desberdinak aurkeztea.
C8- Irizpide homologagarrietara arreta ipiniz fitxa antropometrikoa egitea eta betetzea.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
Eduki teorikoen laburpena:
1. ERGONOMIA- ETA ANTROPOMETRIA-PRINTZIPIOAK
2. ERLAXAZIOA
3. ATSEDENA ETA INMOBILIZAZIOA
4. ZINESITERAPIA PASIBOA
5. ZINESITERAPIA AKTIBOA
6. PSIKOMOTRIZITATEA
7. ZINEANTROPOMETRIA
8. JARRERAREN HIGIENEA ETA ERGONOMIA
Eduki praktikoen laburpena:
1. ARTIKULAZIO ESTERNOKOSTOKLABIKULARRA, AKROMIOKLABIKULARRA ETA SORBALDA: mobilizazio pasivo sinpleak, espezifikoak, eta osoak; mobilizazio aktibo analitikoak eta osoak.
2. UKONDO, ESKUMUTUR ETA ESKUAREN ARTIKULAZIOAK: mobilizazio pasivo sinpleak, espezifikoak, eta osoak; mobilizazio aktibo analitikoak eta osoak.
3. ENBOR, SAKROILIAKO ETA TENPOROMANDIBULARREKO ARTIKULAZIOAK: mobilizazio pasivo sinpleak, espezifikoak, eta osoak; mobilizazio aktibo analitikoak eta osoak.
4. ALDAKA, BELAUN, ORKATILA ETA OINAREN ARTIKULAZIOAK: mobilizazio pasivo sinpleak, espezifikoak, eta osoak; mobilizazio aktibo analitikoak eta osoak.
5. INDARTZE- ETA LUZATZE-ARIKETAK ETA PROPIOZEPZIOA: enborra, goi- eta behe-adarra.
6. MEKANOTERAPIA
7. ANTROPOMETRIA FITXA
MetodologiaToggle Navigation
Irakas metodologia desberdinak erabiliko dira:
Klase magistrala: materiaren kontzeptu-edukiak adieraziko dira, eta mobilizazio funtzional metodo desberdinak ulertzeko beharrezkoak diren oinarri fisiologiko espezifikoak garatuko dira.
Mintegiak: ikasleek garatutako lan aurkezpenak edota kasu klinikoen aztertzea. Ikasleen eta irakasleen arteko eztabaida baimenduko du.
Ikasgela-praktikak: klase magistraletan emandako eduki praktikoaren osaketa garatuko da. Zinesiterapia eta Ergoterapia prozedurak diseinatzen irakatziko da.
Laborategi-praktikak: zinesiterapia interbentzioen eta bere modalitate desberdinen egite zuzenaren erakustaldiak antolatuko dira.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 20
- Test motatako proba (%): 20
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 50
- Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 5
- Portfolio (%): 5
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Nota finala 3 atalez osatzen da. Ezinbestekoa da atal bakoitza gainditzea irakasgaia gainditzeko:
1. Amaierako banakako azterketa teorikoa: nota finalaren %40. Azterketa test-galderez, galdera laburrez eta erlazionatzekotaz osatuta egongo da.
2. Banakako azterketa praktikoa: nota finalaren %50. Ikasturtean zehar egindako 3 banakako proba praktikoen batazbestekoa izango da. Hauek egin ezin dutenek, proba bakarra egin beharko dute ohiko deialdian.
3. Zeharkako ebaluaspena: nota finalaren %10. Parte-hartze aktiboa, ekimena, laborategietako materialaren zaintza, portafolioa eta jarrera hartuko dira kontuan.
Amaierako azterketara uko egiteko nahikoa da azterketa egunean ez etortzea.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Nota finala 3 atalez osatzen da. Ezinbestekoa da atal bakoitza gainditzea irakasgaia gainditzeko:
1. Amaierako banakako azterketa teorikoa: nota finalaren %40. Azterketa test-galderez, galdera laburrez eta erlazionatzekotaz osatuta egongo da.
2. Banakako azterketa praktikoa: nota finalaren %50.
3. Zeharkako ebaluaspena: nota finalaren %10. Parte-hartze aktiboa, ekimena, laborategietako materialaren zaintza, portafolioa eta jarrera hartuko dira kontuan.
Amaierako azterketara uko egiteko nahikoa da azterketa egunean ez etortzea.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Kamilak, banda elastikoak, baloiak, pesak, poleak, trakzioak.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
1. Fernández de las Peñas C.; Melián Ortiz A. “Cinesiterapia”. Editorial Elsevier. Barcelona. 2013.
2. Kisner, C.; Colby L.A.; “Ejercicio Terapéutico”. Editorial Médica Panamericana. Buenos Aires. 2005.
3. Enciclopedia médico-quirúrgica; “Kinesiterapia. Medicina física (4 tomos)”. Editorial Praxis Médica. Elsevier, París. 2002.
4. XHARDEZ, Y.: Vademécum de kinesiología. Ed. El Ateneo. Barcelona. 2000.
5. IGUAL, C.; MUÑOZ, E. y ARAMBURU, C.: Fisioterapia General: Cinesiterapia. Ed.Síntesis, Madrid. 1996.
6. GENOT, C.; NEIGER, H.; LEROY, A.: Kinesioterapia (I y II). Ed. Panamericana.
7. ANDREWS, E.: Masaje y tratamiento muscular. Ed. Hispano-Europea. Barcelona.1992.
8. AURIOL, B.: Introducción a los métodos de relajación. Ed. Mandala. Madrid. 1992.
9. BUSQUET, L.: Las cadenas musculares, (4 tomos). Ed. Paidotribo. Barcelona. 1994-95.
10. DAZA, J.: Test de movilidad articular y examen muscular de las extremidades. Ed.Panamericana. Bogotá. 1995.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Kapandji, I.A.; “Cuadernos de fisiología articular I, II, III”. Editorial Masson. Barcelona. 1988.
Kaltenborn, F.M.; “Fisioterapia Manual. Columna”. Editorial McGrawhill. Madrid.2000.
Kaltenborn, F.M.; “Fisioterapia Manual. Extremidades”. Editorial McGrawhill. Madrid.2001.
Maigne, R.; “Manipulaciones columna vertebral y extremidades”. Editorial Norma. 1979.
Esnault,V.; “Streching ( estiramientos miotendinosos)”. Editorial Masson. 1999.
Souchard, P.;” Streching global activo I-II”. Editorial Paidotribo. 1998.
Ledouppe, A.; Dedee, M. “Manual práctico de estiramientos musculares postisométrico”. Editorial Masson. 1996.
Hengeveld E.; Banks K. “Maitland. Manipulación periférica”. Editorial Elsevier. Madrid. 2006.
Web helbideak
http://www.pedro.org.au/spanish/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ESAIN CASTAÑARES, IZARO
- RODRIGUEZ LARRAD, ANA
- TORRES UNDA, JUAN JOSE
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 14:00-15:00 (1) | 13:00-14:00 (2) | |||
2-2 | 14:00-15:00 (3) | 13:00-14:00 (4) | |||
3-3 | 14:00-15:00 (5) | 13:00-14:00 (6) | |||
4-4 | 14:00-15:00 (7) | 13:00-14:00 (8) | |||
5-5 | 14:00-15:00 (9) | 13:00-14:00 (10) | |||
6-6 | 14:00-16:00 (11) | 13:00-14:00 (12) | |||
7-7 | 14:00-15:00 (13) 17:00-18:00 (14) | 13:00-14:00 (15) | |||
8-8 | 13:00-14:00 (16) | ||||
9-9 | 14:00-15:00 (17) | 13:00-14:00 (18) | |||
10-10 | 14:00-15:00 (19) | 13:00-14:00 (20) | |||
11-11 | 14:00-15:00 (21) | 13:00-14:00 (22) | |||
12-12 | 14:00-15:00 (23) | 13:00-14:00 (24) | |||
14-14 | 14:00-15:00 (25) | 13:00-14:00 (26) |
01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
7-7 | 15:00-17:00 (1) | ||||
15-15 | 12:00-14:00 (2) |
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 15:00-17:00 (1) | ||||
2-2 | 15:00-17:00 (2) | ||||
4-4 | 15:00-17:00 (3) | ||||
5-5 | 15:00-17:00 (4) | 10:00-12:00 (5) | |||
8-8 | 10:00-12:00 (6) | ||||
10-10 | 15:00-17:00 (7) | ||||
12-12 | 15:00-17:00 (8) | ||||
14-14 | 15:00-17:00 (9) |
01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
3-3 | 15:00-17:00 (1) | ||||
6-6 | 16:00-18:00 (2) | ||||
9-9 | 15:00-17:00 (3) | ||||
11-11 | 15:00-17:00 (4) | ||||
15-15 | 14:00-16:00 (5) |
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 13:00-14:00 (1) | 14:00-15:00 (2) | |||
2-2 | 13:00-14:00 (3) | 14:00-15:00 (4) | |||
3-3 | 13:00-14:00 (5) | 14:00-15:00 (6) | |||
4-4 | 13:00-14:00 (7) | 14:00-15:00 (8) | |||
5-5 | 13:00-14:00 (9) | 14:00-15:00 (10) | |||
6-6 | 13:00-14:00 (11) | 14:00-16:00 (12) | |||
7-7 | 13:00-14:00 (13) | 14:00-15:00 (14) 17:00-18:00 (15) | |||
8-8 | 14:00-15:00 (16) | ||||
9-9 | 13:00-14:00 (17) | 14:00-15:00 (18) | |||
10-10 | 13:00-14:00 (19) | 14:00-15:00 (20) | |||
11-11 | 13:00-14:00 (21) | 14:00-15:00 (22) | |||
12-12 | 13:00-14:00 (23) | 14:00-15:00 (24) | |||
14-14 | 13:00-14:00 (25) | 14:00-15:00 (26) |
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
7-7 | 15:00-17:00 (1) | ||||
15-15 | 13:00-15:00 (2) |
31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
7-7 | 15:00-17:00 (1) | ||||
15-15 | 13:00-15:00 (2) |
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 15:00-17:00 (1) | ||||
2-2 | 15:00-17:00 (2) | ||||
4-4 | 15:00-17:00 (3) | ||||
5-5 | 10:00-12:00 (4) | 15:00-17:00 (5) | |||
8-8 | 15:00-17:00 (6) | ||||
10-10 | 15:00-17:00 (7) | ||||
12-12 | 15:00-17:00 (8) | ||||
14-14 | 15:00-17:00 (9) |
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
3-3 | 15:00-17:00 (1) | ||||
6-6 | 16:00-18:00 (2) | ||||
9-9 | 15:00-17:00 (3) | ||||
11-11 | 15:00-17:00 (4) | ||||
15-15 | 15:00-17:00 (5) |
31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
3-3 | 15:00-17:00 (1) | ||||
6-6 | 16:00-18:00 (2) | ||||
9-9 | 15:00-17:00 (3) | ||||
11-11 | 15:00-17:00 (4) | ||||
15-15 | 15:00-17:00 (5) |