XSLaren edukia

Landa Geografia25544

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Geografiako eta Lurralde Antolakuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
25544

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Geografiaren oinarrizko ardatzaren eta Giza Geografiaren ezagupen arloari atxikitutako derrigorrezko ikasgaia da Landa Geografia. Ikasgai honek oinarrizko edo derrigorrezko izaera du eta ezinbestekoa da beste kurtsoetan jasoko dituzten ikasgaiak prestatzeko, Lurralde Antolamendua eta Landa eta nauturguneen lurradeen azteketa eta kudeaketa ikasgaiak. Geografia eta Lurralde Antolakuntzako liburu txurian azaltzen den bezala ikasgai honetan lortutako formakuntza eskualde garapenean eta lurralde planifikazio eta kudeaketan lanbide profila lortzeko ezinbesteko da.



Landa gunearen errealitateari hurbiltzea da ikasgaiaren helburu nagusia. Bertan gune hauek izaten ari den aldaketa unea aztertzen da eta horrekin batera populazioarengan, lurralde ezberdinengan eta landa garapenean prozezu hauek izaten ari diren eragina aztertzen da.



Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

I. MODULUA MC03 (GEOGRAFIAREN OINARRIAK) BEREZKO KONPETENTZIAK IKASGAI HONETAN GARATZEN DIRENAK (ikasketa Planaren azken bertsioaren arabera):

M03CM01: natur zientziak eta giza zientziak arteko lotura osatzen garatu diren ezagupenak ikasleek azaldu eta trasmititzea lortu behar dute, alde horretatik, ikasketak ulertzeko ezagutzak transmititzeko.

M03CM02: Ikasleek osatzen duten ezagutza geografiko muina, eta unibertsitate eta ikerketa institutu eta unibertsitate sailetako curriculum presentzia handiagoa dute irakasgai horiek ikasteko.

M03CM03: Ikasleek, geografiaren espezializazio sektoriala bidez, lurralde bereizketa laguntzen duten hainbat alderdi ikuspegi bat eskuratzeko eta erabakitakoa deskriptibo eta preskriptibitate igortzeko gaitasuna azaldu.

MO3CM04: Ikasleek lurralde barruko antolakuntzaren oinarria eta eskualdeko nortasunaren iturri diren oinarri fisiko eta giza faktoreak bereizteko gaitasuna erakutzi behar dute.

MO4CM06): Ikasleek diziplina horien dokumentazio, datuen bilketa, analisi eta metodologia teknikak erabiltzen dakitela gaitasuna azaldu.



II. IKASGAI HONETAN GARATZEN DIREN OINARRIZKO GAITASUN OROKORRAK (Curriculum egiaztatutako txostenaren arabera, azken bertsioa):

CB2: Ikasleek beren jakiteak beren lanean edo bokazioan era profesionalean ezartzea lortu eta konpetentziak diseinatzeko eta argumentuak defendatzeko gaitasunak dituztela, beren ikasketa eremu barruan bidez frogatu dezaten.

CB3: Ikasleek garrantzitsuak diren datu sozial, zientifiko edo etikari (normalean euren ikasketa eremu barruan) buruzko hausnarketa gaitasuna garatu, artean, informatzeko bildu eta interpretatzeko datuen balorazio epaiak egin.

CB4: Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak transmititu ahal izango dituzte espezializatu eta ez espezializatu den publiko bati.

CB5: Ikasleek beharrezko ikaskuntza gaitasunak garatu dituzte ikasketak burutzeko, autonomia handia izan dezaten.

G004: lurraldea ulertu eta interpretatu eta ingurune fisikoa gizarte eta giza esparruarekin lotu.



III. IKASGAI HONETAN GARATZEN DIREN TITULAZIOAREN ZEHARKAKO KONPETENTZIAK

CT3 / G002: Ahozko adierazpena. 2. mailako mailak (taldean hitza erraztasuna, konbentzimendua eta segurtasuna transmititzea eta diskurtsoa behar den eskakizun formalak egokitzea).



IV. GAITASUN ZEHATZAK ETA IKASGAIAREN EMAITZAK:

1. Landa guneen azterketaren gaitasuna garatzeko ezinbesteko orrinarri kontzeptual eta metodología bereganatu.

2. Landa guneen azterketaren arloa garatzeko ezinbestekoak diren iturriak erabiltzen jakinaraztea.

3. Landa eremuen funtzioak eta bilakera ezagutu, bereziki azken hamarkadetan jasan dituzten eraldaketa bortitzak.

4. Sistema orokor bezala landa eremuaren funtzionamendua aztertzeko gaitasuna izan. Horrek berezko dituen ezaugarrietan sakontzea behartzen, hau da : ekologi potentzialitateak, iharduerak eta nekazal erabilerak, nekazal egiturak, ekoizpen teknikak, populazioa eta nekazal gizartea.

5. Paisai ruralen dibertsitate aberatsa ulertu eta azaltzen jakitea.

6.Nekazal eremuak azken hamarkadetan izan dituzten gizarte, ekonomi eta inguru giro arazo nagusiak ezagutu eta nekazal eremutik eman zaizkien irtenbideak ezagutzea.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.Landa Geografiari sarrera. Landa geografiaren bilakaera eta edukinak

2. Landa garapenaren ikerketaren iturriak

3. Landa eremua. Landa eremuak ezberdintzeko erizpideak. Landa eremuen ezaugarriak. Landa eremuen dibertsitateak.

4.Landa eremuen berezko prozesu eta funtzioak. Funtzio ohikoak eta berriak. Globalizazioa eta desagrarizazioa. Landa eremuen industrializazioa. Prozesu Ekonomia tertziarizazioa eta landa turismoa eta nekazalturismoa. Landa eremuetan Urbanizazioa. Neoruralismo eta Kontraurbanizazioa .

5. Nekazaritza Sistemak. Potentzial ekologikoa. nekazaritza, abeltzaintza eta basozaintza erabilerak: erabilerak eta sistema eragile motak. Nekazaritza teknikak. Nekazaritzako egiturak.

6.Populazioa, biztanleria eta landa-eremuak errealitate soziala. Demografia ezaugarriak eta landa biztanleriaren bilakaera. Biztanleria eta nekazaritza-jarduera. demografia eta gizarte arazoak landa eremuetan.

7. Landa paisaien sintesia. Definizioa eta ikuspegi kontzeptuala. Landa-paisaiak azalpen geografikoa eta irakurketa. Landa paisaien faktoreak. Landa paisaien aniztasuna. Landa paisaien balio handiagoa ematea.

8.Landa garapeneko estrategiak, politikak eta planak. esparru kontzeptuala: nekazaritzako landa garapenerako garapena. Landa garapeneko estrategiak. Tokiko garapen papera. Garapen landa eremuetan politikak. Landa garapeneko esperientziak.

MetodologiaToggle Navigation

- Jarraitutako metodoa klase diziplina oinarri teorikoak, oinarrizko irakurketa eta klaseko azalpenen gaineko azalpena da, adierazitako bloke bakoitzeko oinarrizko eta espezializatua bibliografia.Jarduera praktikoak klasean landutako gai teorikoekin batera landu beharko lirateke, ikasleak landa geografiarako ezinbestekoak diren método eta tekniketan formatu ahal izateko.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 50
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 50

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluaketa Jarraia: Ikasle bakoitzaren garapena hainbat froga praktikoen bidez baloratuko da (kalifikazio finalaren %50a suposatuko du) eta froga idatzi batekin osatuko da (kalifikazio finalaren %50a suposatuko du).



Ikastaroa gainditzeko, batez beste bost puntu lortu beharko dira eta bi zatiak gainditu beharko dituzte. Horietako zati bat gaindituta izan ezkero ohiko deialdian, hau ez ohiko deialdirako gordeko da (baina ez hurrengo kurtso akademikorako).



Ikasleak ebaluazio bateratua eta azken ebaluazio-aukerara bere errenuntzia aurkeztu ahal izango du idatziz egin ezkero. Idatzia ikasleak sinatu eta gaia irakasten dituen irakasleari zuzendu behar dio, ezarritako prozedura eta denbora mugak errespetatuz, 2016ko abenduaren 15, 8.3 akordioan, non UPV / EHUko gradu titulazio ofizialen ikasleen ebaluaketa araudia onartzen den. Horregatik, besteak beste, ukapena egingo da "gutxienez 9 aste seihilekoaren hasieratik baino lehenago”, zentroaren egutegi akademikoa arabera".



Ebaluaketa presentziala egitea posiblea ez bada, hau online moduan egingo da, UPV/EHUk dituen tresna informatikoak erabiliz (eGela inguru birtuala). Ebaluaketa Jarraia Sistema, ebaluaketa denbora mugatua duen online galdetegi eta entregatzeko praktiken bidez gauzatuko litzateke. Froga online hauen ezaugarri zehatzak eGela bidez komunikatuko dira. Azkenik, Ebaluaketa Sistema Jarraia hautatu baldin bada, froga hau ere online moduan garatuko da.





Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdiaren ebaulaketa finalaren froba azterketa teorikoa eta praktikak jasoko ditu. Azken hauek muga data bezala ezohikoaren dataren egunean aurkeztu beharko lirateke.



Ebaluaketa presentziala egitea posiblea ez bada, hau online moduan egingo da, UPV/EHUk dituen tresna informatikoak erabiliz (eGela inguru birtuala). Ebaluaketa Jarraia Sistema, ebaluaketa denbora mugatua duen online galdetegi eta entregatzeko praktiken bidez gauzatuko litzateke. Froga online hauen ezaugarri zehatzak eGela bidez komunikatuko dira. Azkenik, Ebaluaketa Sistema Jarraia hautatu baldin bada, froga hau ere online moduan garatuko da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Internet
- Software Office
- eGela plataforma birtualean utzitako materialak (urtero eguneratuak)

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

GARCÍA RAMÓN, M.D., TULLA I PUJOL, A. Y VALDOVINOS PERDICES, N. (1995). Geografía Rural. Madrid: ed. Síntesis.

ETXEZARRETA, M. Y OTROS (1988). Desarrollo rural integrado. Madrid: Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación, Secretaría General Técnica, serie Estudios.

MÁRQUEZ FERNÁNDEZ, D. (1992). Los sistemas agrarios. Madrid: Síntesis.

MINISTERIO DE AGRICULTURA, PESCA Y ALIMENTACIÓN (2005). Atlas de la España rural. Madrid: Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación.

MOLINERO, F. (1990). Los espacios rurales. Agricultura y sociedad en el mundo. Barcelona: Ariel.

MOLINERO, F. et al (Coord.)(2013 y 2014). Atlas de los paisajes agrarios de España. Madrid: Ministerio de Agricultura, Alimentación y Medio Ambiente, 2 vols.

NAREDO, J.M. (1996 Y 2004). La evolución de la agricultura en España (1940-1990). Granada: Edición Universidad de Granada.

ROMERO, J. y FARINÓS, J. (2007). "Los territorios rurales en el cambio de siglo". En ROMERO, J.(coord.). Geografía Humana. Barcelona: Ariel, pp. 333-394.











Gehiago sakontzeko bibliografia

ALBERDI COLLANTES, J.C. (2000). De caserío agrícola a vivienda rural: proceso de abandono de la función agraria en el periurbano de San Sebastián. Vitoria-Gasteiz: Gobierno Vasco.
BRUNET, P. (di.) (1992). L´Atlas des paysages ruraux de France.París: Éditions Jean Pierre de Monza
GUIBERT, M. y JEAN, Y. (2011). Dynamiques des espaces ruraux dans le monde. Paris: Armand Colin.
ILBERY, B.W. (Ed.) (1998). The geography of rural change. London: Ed. Harlow, Longman.
M.A.P.A. (1998). Desarrollo agrario y desarrollo rural: los agricultores, nuevos actores del desarrollo. Madrid: M.A.P.A.
MATA, R. (1997). Paisajes y sistemas agrarios españoles. En GONZÁLEZ RODRÍGUEZ, J. J. y GÓMEZ BENITO, C. (eds.). Agricultura y sociedad en la España contemporánea. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas / Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación. pp. 109-172.
PORCAL GONZALO, M.C. (2012): "La Montaña Alavesa, un territorio envejecido demográficamente que intenta diversificar su economía". En Territorio y paisaje en las montañas españolas. Estructuras y dinámicas espaciales. Santander: Ministerio de Ciencia e Innovación y ediciones Estvdio, pp. 43-56.
PORCAL GONZALO, M.C. (2013). “Los paisajes de los valles pirenaicos transversales de Navarra: Salazar y Roncal”. En: Molinero, F. et al (coords.) Atlas de los paisajes agrarios de España. Madrid: Ministerio de Agricultura, Alimentación y Medio Ambiente, vol I, 473-488.
RUIZ URRESTARAZU, E. (1990). Espacio y sociedad rural en Alava (1590-1986).Vitoria-Gasteiz: Diputación Foral de Alava.
TRICART, J. (1994). Écogéographie des espaces ruraux. Paris: ed. Nathan.

Web helbideak

- FAO: www.fao.org
- Comisión Europea. http://ec.europa.eu/index_es.htm
- Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación de España. https://www.mapa.gob.es/es/
- Gobierno Vasco, Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente. https://www.euskadi.eus/gobierno-vasco/agricultura-pesca-industria-alimentaria/inicio/
- HAZI. Fundación Vasca para el Desarrollo Rural, Litoral y Alimentario. http://www.hazi.eus/es/
- Grupo de Trabajo de Geografía Rural de la Asociación Española de Geografía. https://geografiarural.age-geografia.es/

TaldeakToggle Navigation

16 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

46-16 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala