XSLaren edukia

Ahaidetasunaren Antropologia26332

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Antropologiako Gradua
Ikasturtea
2020/21
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26332

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4263
Gelako p.1827

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikasgaiak ahaidetasunaren korronte nagusiak errepasatzen ditu , antropologiaren hastapenetatik gaur arte eta bere baitan sortu diren eztabaidak azaltzen dira, inzestua, ezkontza eta familiaren inguruko hausnarketak jasoz. Diagrama bidez ahaidetasun sarean erreflexatzen trebatuko da ikaslea eta baita terminologia egokia erabiltzen. Gertuko kasu enpirikoak ikertuko eta aztertuko dira.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Ikasgaiak ahaidetasunaren korronte nagusiak errepasatzen ditu , antropologiaren hastapenetatik gaur arte eta bere baitan sortu diren eztabaidak azaltzen dira, inzestua, ezkontza eta familiaren inguruko hausnarketak jasoz. Diagrama bidez ahaidetasun sarean erreflexatzen trebatuko da ikaslea eta baita terminologia egokia erabiltzen. Gertuko kasu enpirikoak ikertuko eta aztertuko dira.

HELBURUAK;

Ahaidetasunaren terminologia eta adierazpen tresnetan trebatu.

Antropologiaren Ahaidetasunaren inguruko korronte teoriko eta lan enpiriko garrantzitsuenak ezagutu.

Gizarte tradizionaletan eta gaur egungo gizarteetan ahaidetasunak bete duen paperaren inguruan hausnartu.

KONPETENTZIAK:

Analizatu eta komentatu (ahoz eta idatziz) modu ordenatu eta argian ahaidetasunaren arloko lan eta testuak ,horretarako terminologia egokia erabiliz.

- Ezberdindu eta definitu Ahaidetasunaren Antropologiaren oinarrizko kontzeptuak eta tresna analitikoak.

- Analizatu eta identifikatu ahaidetasun sistema eta egituren aniztasun kulturala, testuinguruaren arabera (espazioa eta deboran)

- Ulertu eta aztertu ahaidetasunaren sisteemen eta familiaren interpretazio eta azalpen antropologiko ezberdinak.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1- Ahaidetasunaren azterketaren garrantzia antropologian.



2- Erabilitako terminología eta diagramak. Ahaidetasun sistemak. Ahaidetasunaren eta senidetasunaren lekua gizarte antolaketan.



3- Ahaidetasuna ikuspegi klasikoak. Filiazioaren teoria eta aliantzaren teoria. Intzestuaren debekua. Teoria klasikoen mugak eta proposamen berriak.



4- Familia eta unitate domestikoak. Ezkontza eta familiaren unibertsaltasunaren inguruko auzia. Ezkontza eta errezidentzi motak.



5- Senidetasuna gizarte garaikideetan. Familia mendebaldeko gizarteetan. Senidetasuna eta familia Euskal Herrian. Familia eredu berriak.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Asistenteek ebaluaketa lau ariketen bidez egingo dute:

a) Terminologia eta diagramen inguruko azterketa.20%

b) Genealogia lana %30

c) Familia eredu berriei buruzko lana %20

d) Irakurgaien sintesiak %30



Ebaluaketa modu hau soilik ikasle asistenteei zuzenduta dago. Ikasle asistentea izateko gutxienez klaseen 3/4etara etorri beharko da eta ikasgaiaren egutegia jarraitu. Ezinbestekoa da 4 ariketak finkatutako datan burutzea.

Ikasle ez asistenteek azterketa bidez soilik gainditu ahal izango dute ikasgaia.

Azterketak 3 parte izango ditu:



1) Terminologia eta diagramak: notaren % 40a.

2) Testu derrigorrezkoen inguruko galderak: notaren %40a.

3) Aukeratutako monografiaren inguruko galdera: notaren %20a.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

ZONABEND, Françoise (1986) ¿De la familia. Una visión etnológica del parentesco y la familia¿ en André BURGUIÈRE, André et al. (ed.) (1988) Historia de la familia (Tomo 1), Madrid, Alianza Editorial. (kontsultarako)

LUXÁN, Marta (2005) ¿La fecundidad en la Comunidad Autónoma de Euskadi¿, en Begoña ARREGI (ed.) Reproduciendo la vida, manteniendo la familia. Una reflexión sobre la fecundidad y la familia desde Euskadi, Leioa, Editorial de la Universidad del País Vasco.

LÉVI-STRAUSS, Claude et al. Polémica sobre el origen y la universalidad de la familia, Barcelona, Anagrama. (Lévi-Strauss, Gough eta Spiroren artikuluak).

LÉVI-STRAUSS, Claude (1980) ¿El análisis estructural en lingüística y en antropología¿ en Antropología Estructural, Buenos Aires, Editorial Universitaria de Buenos Aires.

OTT, Sandra (1987) ¿Matrimonio y segundas nupcias en una comunidad vasca de montaña¿ en John Peristiany Dote y matrimonio en los paises mediterráneos, Madrid, CIS

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

FARGUES, Philippe (1988) “El mundo arabe: la ciudadela doméstica” in A. Burguière et al., Historia de la familia (Tomo 2), Madrid, Alianza Editorial.

FONS, Virginia (2010) “Simbolismo y praxis en el parentesco de los ndowe de Guinea Ecuatorial (África Central)” en V. Fons, A. Piella y M. Valdés Procreación, crianza y género. Aproximaciones antropológicas a la parentalidad, Barcelona, PPU.

GONZÁLEZ ECHEVARRÍA, Aurora, VALDÉS, Ramón, y SAN ROMÁN, Teresa (1983) Tres escritos introductorias al estudio del parentesco y una bibliografía general, Barcelona, Publicaciones de Antropología Cultural. (*)

GOUGH, Kathleen (1984) “Los Nayar y la definición del matrimonio” in Claude LÉVI-STRAUSS et al. Polémica sobre el origen y la universalidad de la familia, Anagrama, Barcelona (+)

LEVI-STRAUSS, Claude (1974) “La familia”, in Claude LÉVI-STRAUSS et al. Polémica sobre el origen y la universalidad de la familia, Barcelona, Anagrama. (+)

LUXÁN, Marta (2005) “La fecundidad en la Comunidad Autónoma de Euskadi”, en Begoña ARREGI (ed.) Reproduciendo la vida, manteniendo la familia. Una reflexión sobre la fecundidad y la familia desde Euskadi, Leioa, Editorial de la Universidad del País Vasco. (+)

MELHUUS, Marit (2010) “Hojos sin madres, padres desconocidos y otros problemas de filiación. Hechos reproductivos e imaginaciones reproductivas en Noruega” en en V. Fons, A. Piella y M. Valdés Procreación, crianza y género. Aproximaciones antropológicas a la parentalidad, Barcelona, PPU.

MORAL, Beatriz (2010) “La relación entre hermanos y hermanas en Chuuk (Micronesia) y su papel en el parentesco” en V. Fons, A. Piella y M. Valdés Procreación, crianza y género. Aproximaciones antropológicas a la parentalidad, Barcelona, PPU.

OTT, Sandra (1987) “Matrimonio y segunda nupcias en una comunidad vasca de montaña” in John G. PERISTIANY Dote y matrimonio en los países mediterráneos, Centro de Investigaciones Sociológicas-S.XXI, Madrid. (+)

SPIRO, Melford E. (1984) “Es universal la familia” in Claude LÉVI-STRAUSS et al. Polémica sobre el origen y la universalidad de la familia, Anagrama, Barcelona. (+)

ZONABEND, Françoise (1988) “De la familia. Una visión etnológica del parentesco y la familia”, in A. Burguière et al., Historia de la familia (Tomo 1), Madrid, Alianza Editorial. (*)(+)



MONOGRAFIAK:



AIXELÁ, Y. 2000. Mujeres en Marruecos. Un análisis desde el parentesco y el género. Barcelona, Bellaterra.

BOTT, Elizabeth (1990) Familia y red social, Madrid, Taurus.

CAI HUA, An (1998) Une société sans père ni mari. Les Na de Chine. Paris: PUF.

IMAZ, Elixabete (2010) Convertirse en madre. Etnografía del tiempo de gestación, Madrid, Catedra-Feminismos.

LACOSTE-DUJARDIN, Camille (1993) Las madres contra las mujeres. Patriarcado y maternidad en el mundo árabe. Madrid: Ed. Cátedra.

MANIER, Bénédicte (2007) Cuando las mujeres hayan desaparecido, Madrid, Catedra.

PICHARDO, José Ignacio (2009) Entender la diversidad familiar. Relaciones homosexuales y nuevos modelos de familia, Barcelona, Bellaterra.

Gehiago sakontzeko bibliografia

ANDERSON, M. (1980) (ed.) Sociología de la familia, México, FCE.
ARIÈS, Pierre (1987) El niño y la vida familiar en el Antiguo Régimen, Madrid, Taurus.
ARREGI Begoña (ed.) (2005) Reproduciendo la vida, manteniendo la familia. Una reflexión sobre la fecundidad y la familia desde Euskadi, Leioa, Editorial de la Universidad del País Vasco.
BADINTER, Elisabeth (1991) ¿Existe el instinto maternal? Historia del instinto maternal. Siglos XVII al XX, Barcelona, Paidós.
BESTARD, Joan (1998) Parentesco y modernidad, Barcelona, Paidós Básica.
BOSSERT, SENDÓN; VILLAR (ed.) (2012) El parentesco. Textos Fundamentales, Buenos Aires, Ed. Biblos/Culturalia
BOTT, Elizabeth (1990) Familia y red social, Madrid, Taurus
BURGUIÈRE, André et al. (ed.) (1988) Historia de la familia (Tomo 1 y2), Madrid, Alianza Editorial.
DUMONT, L. (1975) (bil.) Introducción a dos teorías de la antropología social, Barcelona, Anagrama.
ENGELS, F. (1.972): El origen de la familia, la propiedad privada y el estado”. Madrid: Ayuso.
EVANS-PRITCHARD, E.E. (1.977) Los Nuer. Barcelona: Anagrama.
FERNÁNDEZ-RASINES, Paloma (2001) Afrodescendencia en el Ecuador. Raza y genero desde los tiempos de la colonia, Quito, Ediciones Abya-Yala.
FONS, V., PIELLA, A. y VALDÉS, M. Procreación, crianza y género. Aproximaciones antropológicas a la parentalidad, Barcelona, PPU.
FONSECA, Claudia (1995) Caminos de adopción, Buenos Aires, Eudeba.
FOX, Robin (1977) Sistemas de parentesco y matrimonio, Madrid, Alianza editorial.
FROMM, E. et al., (1977) La familia, Barcelona, Península.
GONZÁLEZ ECHEVARRÍA, Aurora, VALDÉS, Ramón, y SAN ROMÁN, Teresa (1983) Tres escritos introductorias al estudio del parentesco y una bibliografía general, Barcelona, Publicaciones de Antropología Cultural.
IMAZ, Elixabete (2010) Convertirse en madre. Etnografía del tiempo de gestación. Catedra-Feminismos. Madrid.

Web helbideak

WWW.CHOLONAUTAS.EDU.PE

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BULLEN , MARGARET LOUISE
  • GONZALEZ ABRISQUETA, OLATZ
  • PEREZ ALDASORO, PIO

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

22-30

09:00-11:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • 0.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
  • 0.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)
  • 0.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (4)
  • 0.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (5)
  • 0.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (6)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
22-30

11:00-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • 0.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

22-30

11:00-13:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • 3.9 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (2)
  • 0.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)
  • 3.9 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (4)
  • 0.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (5)
  • 3.9 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (6)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
22-30

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • 3.9 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (2)