Metodo eta Teknika Kuantitatiboak26334
- Ikastegia
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Titulazioa
- Gizarte Antropologiako Gradua
- Ikasturtea
- 2022/23
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 26334
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
"Metodo eta Teknika Kuantitatiboak" irakasgaia Gizarte Antropologia Graduko 3. mailako derrigorrezko irakasgaia da. Gizarte Antropologiako jarduera profesionalaren oinarri teoriko, metodologiko eta teknikoen moduloaren baitan kokatzen da. Irakasgaiaren baitan gizarte ikerketarako teknika kuantitatiboen erabileran sakonduko dugu ikerketa antropologiko aplikatuaren urrats guztiak jorratuz, ikerketaren diseinutik abiatuta ikerketa-txostena gauzatu bitartean.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
GAITASUNAK
MEC3. Ikasleek datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, ikasketa-arloaren barruan); hartara, gizarteko, zientziako edo etikako gai garrantzitsuei buruzko hausnarketak barneratzen dituzten iritziak emateko.
M8C7. Metodologia kualitatiboak eta kuantitatiboak sakonean ezagutzea, eta horietako bakoitzaren mugak eta ahalmenak ebaluatzeko gai izatea.
M8C8. Ikerketari, esku-hartzeari edo/eta kudeaketari zuzendutako proiektuak garatzea; baita monografiak eta artikulu zientifikoak ere, lortutako informazioa hasierako oinarri teorikoekin eta metodologikoen lotuz.
AZALPENA
Irakasgaia gizarte ikerketa koantitatiborako sarrera gisa proposatzen da, ikerketa koalitatiboarekiko berezirik. Irakaskgaiaren helburua ikaslea ikerketa koantitatiboaren planteamendu metodologikora hurbiltzean datza, ezagutza antropologikoari eskaintzen dizkion aukera eta mugak kontuan harturik. Ikerketa koantitatiboaren ikuspegitik datu bilketa, laginketa, zein azterketarako diseinuak jorratuko dira. Azkenik, ikerketarako eredu mistoen –koantitatiboak eta koalitatiboak uzatartzen dituena- erabilerak ezagutza antropologikoari egin diezaiokeen ekarpenaz hausnartuko da baita.
EMAITZAK
Ikaslea ikerketa kuantitatiboaren diseinuan trebatzea.
Ikaslea estatistika deskribatzaile, koerlaziozko eta anizkoitzaren erabilera eta interpretazioan trebatzea.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1. Ikuskera koalitatibo eta koantitatiboaren arteko antzekotasun eta desberdintasunak.
2. Ikerketa arazo koantitatiboaren planteamendua: galderak, justifikazio eta bideragarritasuna.
3. Ikerketa koantitatiboaren irismena: esploratzailea, deskribatzailea, korrelaziozkoa, ala argitzailea.
4. Lagin koantitatiboaren hautaketa: laginketa motak eta laginaren neurria
5. Datu koantitatiboen bilketa eta kodeaketa: galdetegiaren eraketa, jarrera eskalak, edukin azterketa koantitatiboa, behaketa koantitatiboa.
6. Datuen azterketa koantitatiboa: tekniken baliotasuna, estatistika deskribatzailea, estatistika inferentziala, korrelaziozkoa, azterketa anizkoitza.
7. Emaitzen txostenaren idazketa.
8. Diseinu mistoak: koantitatibo eta koalitatiboen arteko uztarketa.
MetodologiaToggle Navigation
• Ikasgelako bertako jarduerak:
- Eskola teorikoak/magistralak
- Ikerketaren inguruko testuen iruzkinak eta horien inguruko eztabaidak
- Banaka edo taldean egindako lanen aurkezpena (testuen aurkezpenak barne)
- Kasu praktikoak (ikerketa diseinuak eta emaitzak) aztertzea
- Banakako tutoretzak
- Talde tutoretzak
- Informatika gelan datu fitxategien azterketa SPSS programa baliatuz
• Ikasgelatik kanpoko jarduerak (ikasgelatik kanpoko lana)
- Testuak irakurtzea
- Ikerketa lan kuantitatiboa prestatzea eta gauzatzea
- Aurkezpenak prestatzea (lanaren atalen bat)
- Kasu praktikoak prestatzea
- Ikasitako ikerketa teknikak aplikatzea (ariketa praktikoak)
- Ikerketa bat deseinatu (proiektuak…) eta gauzatzea
- Azterketa edo azken dokumentua prestatzea
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 50
- Banakako lanak (%): 50
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Irakasgaiaren azken ebaluaketan -ebaluazio jarraia zein azken ebaluazioa hautatu- ikasleak bakarka egin beharreko ikerketa lan koantitatiboa (%50)eta azterketa praktikoa (%50) uztartuko dira. Irakasgaia gainditu ahal izateko atal biak gainditu behar dira derrigorrez.
Ebaluazio jarraia hautatu duten ikasleek ikerketa proiektuaren bi atal edo entregagai entregatu behar izango dituzte. Aurreneko entregagaian ikerketa diseinuaren lehen urratsak landuko dira: arazoaren planteamendua, helburuak, diseinu kontzeptuala eta hipotesiak. Bigarren entregagaian datu-bilketan erabili beharreko tresna landuko da (galdetegi edo bahaketa sistemtikorako fitxa). Entregagai bakoitzaren data zehatza eskolaorduetan adostuko da. Entregagaien ebaluaketarik egingo ez den arren, baliagarriak izango dira ikaslearen konpetentzien garapenaren azterketarako eta ikerketa lanean hobetu beharreko alderdiak identifikatzeko. Ikerketa-lanaren txosten idatzia ikastaldiaren bukaeran entregatu behar izango dute ikasleek.
DEIALDIARI UKO EGITEA
Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita, hau da, 2022ko azaroaren 11 baino lehenago.
Azken ebaluazioaren kasuan, ebaluaketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.
"Normalean, eta besterik adierazi ezean, UPV/EHUko ebaluazio probetan ikasleek debekatuta izango dute liburuak, oharrak edo apunteak erabiltzea, bai eta tresna edo gailu telefoniko, elektroniko, informatiko edo bestelakoak erabiltzea ere. (Graduko Titulazio ofizialeko ikasleen ebaluaziorako arautegia" (3. puntu, or.5).
"UPV/EHUn honako hauek joko dira jokabide makur edo iruzurrezkkotzat ebaluazio probetan edo ebaluatu beharreko lan adademikoak egitean eta aurkeztean: Lanak plagiatzea, hau da, inoren lanak kopiatzea jatorria edo iturria aipatu barik eta norberarenak balira bezala ematea ebaluazio akademikorako aurkezten diren testu edo lanetan" (2.a. puntu).
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Irakasgaiaren ezohiko deialdian -ohikoaren antzera- ikasleak bakarka egin beharreko ikerketa lan koantitatiboa (%50) eta azterketa praktikoa (%50) uztartuko dira. Irakasgaia gainditu ahal izateko derigorrezkoa da atal biak gainditzea.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
BERICAT, E. (1998) La integración de los métodos cuantitativo y cualitativo en la investigación social, Barcelona, Ariel Sociología.
CALLEJO, J. (ed.) (2009) Introducción a las Técnicas de Investigación Social, Madrid, Centro de Estudios ramón Areces.
CEA D'ANCONA, M. A. (1998) Metodología cuantitativa. Estrategias y técnicas de investigación social, Madrid, Síntesis.
CEA D’ANCONA, M. A. (2004) Métodos de encuesta. Teoría y práctica, errores y mejora, Síntesis, Madrid.
HERNANDEZ SAMPIERI, R. et al (2006) Metodologia de la investigación, 4ªedic., México, MacGraw Hill.
GARCIA FERRANDO, M. et al.(1989) El análisis de la realida social, Madrid, Alianza.
ISPIZUA, M. y LAVÍA, C. (2016) La investigación como proceso. Planificación y desarrollo, Dextra, Madrid.
JUARISTI, P. (2003) Gizarte Ikerketarako teknikak.Teoria eta adibideak, Bilbo, Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua.
LEONARDO, J. (2018)Métodos y Técnicas de Investigación Social. Manual para principaintes, Bilbao, Deusto.
MESONERO, M. (2005) Ikerketa-proiektuak lantzeko teknikak, Udako Euskal Unibertsitatea, Bilbo.
SIERRA BRAVO, R. (1991) Técnicas de investigación social, Madrid, Paraninfo.
VISAUTA, B. (1989) Técnicas de investigación social I: recogida de datos, Madrid, Blumel.
Gehiago sakontzeko bibliografia
ANDER-EGG, A. (1987) Técnicas de investigación social, Ateneo, México.
BABBIE, E. (2000) Fundamentos de la investigación Social, Thompson Ed., México.
BALCELLS, J. (1994) La investigación social. Introducción a los métodos y las técnicas. P.P.U., Barcelona.
BRYMAN, A. (1988) Quantity and Quality in Social Research, Allen & Unwin Ltd., London.
BUGEDA, J. (1974) Manual de técnicas de investigación social, Instituto de Estudios Políticos, Madrid.
BURGESS, R. G. (1984) In the Field. An Introduction to Field Research, Allen & Unwin Ltd., London.
BUXO, M. J.; de MIGUEL, J. M. (eds.)(1999) De la investigación audiovisual. Fotografía, cine, vídeo, televisión, Proyecto A., Barcelona.
CEA D'ANCONA, M. A. (2012) Fundamentos y aplicaciones en metodología cuantitativa,Madrid, Síntesis.
CORBETA, P. (2003) Metodología y Técnicas de Investigación Social, McGraw-Hill, Madrid.
FESTINGER, L.; KATZ, D. (eds) (1992) Los métodos de investigación en las ciencias sociales, Paidós, Barcelona.
GAITAN MOYA, J. A.; PIÑUEL RAIGADA, J. L. (1998) Técnicas de Investigación en Comunicación Social. Elaboración y registro de datos, Síntesis, Madrid.
HERNANDEZ SAMPIERI, R. et al (2006) Metodología de la investigación.Mexjico: Mac Graw Hill
SABINO, C. (1992) El proceso de investigación, Panapo, Caracas. http://paginas.ufm.edu/sabino/PI.html
WIMMER, R.D.; DOMINICK, J.R. (1996) La investigación científica de los medios de comunicación. Una introducción a sus métodos, Bosch, Barcelona.
Web helbideak
http://www.ararteko.net/RecursosWeb/DOCUMENTOS/1/0_244_1.pdf
http://www.kultura.ejgv.euskadi.net/r46-19123/eu/contenidos/informacion/est_hp/eu_est_hp/est_hp.html
http://www.gazteaukera.euskadi.net/r58-7651x/eu/contenidos/informacion/gazteen_joerak/eu_liburuak/adjuntos/JOERAK_6.pdf
http://eu.eustat.es/document/datos/cuestionarios/CUES_CVL11_e.pdf
http://www.lehendakaritza.ejgv.euskadi.net/contenidos/informe_estudio/retratos_de_juventud_15/eu_retjuv15/adjuntos/11retratos15_eu.pdf
http://www.gazteaukera.euskadi.eus/albistea/2018/gebek-gazteen-adierazleak-17-kaleratu-du-euskadiko-gazteei-buruzko-adierazleak-eguneratu-ondoren/r58-7657/eu/
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- GARMENDIA LARRAÑAGA, MAIALEN SORKUNDE
- IRAOLA ARRETXE, IKER
- LARRAÑAGA MADINA,MIREN NEKANE
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-3 | 09:00-11:00 (1) | 11:00-13:00 (2) | |||
4-15 | 11:00-13:00 (3) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
- 2.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
- 2.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-15 | 09:00-11:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-3 | 11:00-13:00 (1) | 09:00-11:00 (2) | |||
4-15 | 09:00-11:00 (3) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
- 2.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
- 2.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-15 | 11:00-13:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)