XSLaren edukia

Kultura Politika eta Kudeaketa26335

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Antropologiako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26335

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

AZALPENA:

Ikasgaia honek oinarrizko azterketa bat eskainiko du kultur erakundeen eta Administrazioaren kultur politikez eta ekintzez. Hori lortzeko, aztertuko dira azken urte hauetan autonomiko, estatuko, Europako eta nazioarteko administrazioek onartu eta indarrean jarri dituzten kultur politikak.



HELBURUAK:

1. Gainontzeko politikarekiko kultura politikak duen berezitasuna identifikatzea.

2. Kultura politika mota ezberdinen ezaugarriak zehaztea, epealdi eta lurraldeen arabera.

3. Kultura eragile ezberdinak identifikatzea eta zehaztea.

4. Sorkuntza eta kultura industrien berezitasunak identifikatzea.

5. Kultura kudeaketaren proiektua aztertzea.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAITASUNAK:

- Hainbat kultura-testuingurutan garatzen den praktika profesionaleko arazoak definitzeari eta ebazteari jakintza teorikoak aplikatzea.

- Kulturaren eragina aitortzea, aztertzea eta aurkeztea, administrazio publikoak, sektore pribatuak edo gizarte-eragileek bultzatutako ikerketa-proiektuetan eta gizarteko esku-hartzeetan.

- Sustapen eta kudeaketa kulturaleko ekintzak garatzeko sektore kulturalaren ezaugarriak aitortzea, aztertzea eta aurkeztea.

- Ikergaia bere osotasunean jasotzen duen ikuspuntu holistikotik gizarteko eta kulturako ikerketa-proiektuak eta esku-hartzeak diseinatzea, garatzea, ebaluatzea eta aurkeztea.

- Gizarteko eta kulturako ikerketa-proiektuak eta esku-hartzeak diseinatzea, garatzea, ebaluatzea eta aurkeztea, eskatzailearen eskaeretara egokituta eta ikertzeko edo/eta esku hartzeko biztanleen ezaugarri eta beharretara egokituta.

- Biztanle, kolektibo edo talde hartzaileen gizarteko eta kulturako arazoen politika publikoen diseinuan eta koordinazioan aholkua ematea, ikuspegi osatutik eta holistikotik.

- Metodo eta teknika etnografikoen bidez lortutako informazioa ekoiztea, erregistratzea, aztertzea, ebaluatzea eta aurkeztea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Kultura: definizioak eta kontzeptuaren bilakaera

2. Kultura politika: tipologiak eta hauen bilakaera.

3. UNESCOren eta Europa Batuen kultura politikak.

4. Kultura politika Espainian eta Euskal Herrian.

5. Kultura esparruak. Kultura industriak.

6. Kultura proiektuak egitea.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 60
    • Banakako lanak (%): 15
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 10
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 15

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Lehendabiziko aukera:

Azterketa (%100). Ikasgaia osatuko dute ikasturtean aztertuko diren artikulu eta liburuetako kapitulu guztiek. Azterketaren galderak artikulu eta kapitulu horiei buruzkoak izango dira. COVID-19ak eragindako pandemia dela-eta, azterketa ezin bada modu presentzialean egin, “on-line” egingo da.

Ikaslea ez bada azterketara aurkezten, deialdiari uko egin diola ulertuko da.



Bigarren aukera:

Kasu honetan ikasleak klaseetara bertaratu beharko du.

Ebaluaketak bi atal izango ditu:

A. Azterketak (%60). Ikasgaia osatuko dute ikasturtean irakasleak zehaztuko dituen artikuluen eta liburuetako kapituluen pasarteek. Azterketaren artikulu eta kapitulu horiei buruzkoak izango dira. Ikasturtean azterketa batzuk egingo dira, eta denak gainditu beharko dira.

B. Praktikak eta parte-hartzea (%40): banakako lanak, talde lanak eta aurkezpenak.



COVID-19ak eragindako pandemia dela-eta, azterketa ezin bada modu presentzialean egin, “on-line” egingo da. Gainontzeko lanak “on-line” ere entregatuko dira.



Bi atal horien batuketa izango da amaierako emaitza. Ikasgaia gainditzeko eskuratu behar dira 5 puntu amaierako emaitzan eta 3 puntu nahitaez azterketaren emaitzan.



Ikaslea ez bada azterketara aurkezten, deialdiari uko egin diola ulertuko da.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Azterketa (%100). Ikasgaia osatuko dute ikasturtean aztertuko diren artikulu eta liburuetako kapitulu guztiek. Azterketaren galderak artikulu eta kapitulu horiei buruzkoak izango dira. COVID-19ak eragindako pandemia dela-eta, azterketa ezin bada modu presentzialean egin, “on-line” egingo da.

Ikaslea ez bada azterketara aurkezten, deialdiari uko egin diola ulertuko da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Cuche, Denys (2002) La noción de cultura en las ciencias sociales. Buenos Aires: Nueva Visión, pp. 9-17.
Storey, John (2002) Teoría cultural y cultura popular. Barcelona: Octaedro, pp. 13-37.
Fernandez Prado, Emiliano (1991) La política cultural. Qué es y para qué sirve. Gijón: Trea, pp. 15-23 y 28-36.
Throsby, David (2001) Economía y cultura. Madrid: Akal, pp. 15-29 y 158-163.
Kulturaren Euskal Behatokia (2018) Kultura politiken ereduak. Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritza.
Zamorano, Mariano, Rius-Ulldemolins, Joaquim y Bonet, Luis. (2018). "Autonomía y cooperación en los modelos federalizantes de política cultural. Análisis comparativo de los casos de Alemania, EEUU, Canadá, Suiza, Reino Unido y España". Política Y Sociedad, 55(1): 189-210.
García Canclini, Nestor (1999) “Opciones de políticas culturales en el marco de la globalización”. Informe Mundial sobre la cultura. Madrid: UNESCO.
Gray, Clive (2016) "Analizar la política cultural". Debats, 130(2): 17-32.
Maraña, Maider (2010) Cultura y Desarrollo. Evolución y perspectivas. Bilbao: Unesco Etxea, pp. 1-7.
Yúdice, George y Miller, Toby (2004) Política cultural. Barcelona: Gedisa, pp. 243-247.
Bonet, Lluís (1999) "Evolución y retos de la política cultural en España". Tablero. Revista del Convenio Andrés Bello 61: 89-99.
Barcenilla, Haizea (2016) Kultur politikak: paradigma aldaketa?. Jakin, 215-216: 29-45.
Martinez de Albeniz, Iñaki (2012) "La política cultural en el País Vasco: del gobierno de la cultura a la gobernanza cultural". RIPS 11(3): 149-171.
Amezaga Albizu, Josu (2012) "Estatua, merkatua eta kultura", Euskal estatuari bidea zabaltzen: herritartasuna eta kultura. Bilbo: Ipar Hegoa Fundazioa eta Udako Euskal Unibertsitatea, pp. 101-114.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BONET, Ll. (2001) Gestión de proyectos culturales, Bartzelona, Ariel.

BUSTAMANTE, E. (2002) Comunicación y cultura en la era digital: industrias, mercados y diversidad en España, Bartzelona, Gedisa.

MÉNDEZ, L. (2004) Galicia en Europa, Sada - A Coruña, Edicións do Castro.

THROSBY D. (2001) Economía y cultura, Cambridge, Cambridge.

ZALLO, R. (1995) Industrias y políticas culturales en España y el País Vasco, Bilbo, Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua

Web helbideak

http://www.kultura.ejgv.euskadi.net/r46-704/es/
http://www.mecd.gob.es/cultura-mecd/
http://europa.eu/pol/cult/index_es.htm
http://www.unesco.org/new/es/culture/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BULLEN , MARGARET LOUISE
  • GONZALEZ ABRISQUETA, OLATZ
  • PEREZ ALDASORO, PIO

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

2-4

11:00-13:00 (3)

09:00-11:00 (4)

5-8

11:00-13:00 (5)

9-10

11:00-13:00 (6)

09:00-11:00 (7)

11-15

11:00-13:00 (8)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • 2.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
  • 2.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)
  • 2.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (4)
  • 2.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (5)
  • 2.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (6)
  • 2.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (7)
  • 2.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (8)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
5-8

09:00-11:00 (1)

11-15

09:00-11:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • 2.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

4-15

11:00-13:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • 2.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
  • 2.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)