XSLaren edukia

Hezkuntza, Hizkuntza, Kultura eta Aniztasuna26263

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26263

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Resulta esencial que los futuros educadores sociales tengan la posibilidad de conocer y reflexionar críticamente sobre la intrínseca relación entre lenguaje y cultura. La exploración de esta relación nos lleva a la diversidad cultural y lingüística como una realidad histórica y constante en nuestras sociedades. El análisis y estudio de estas relaciones se hace más relevantes hoy debido al poder de la globalización y al carácter híbrido de nuestras sociedades, derivado de la fusión de diferentes culturas. Por lo tanto, es importante que el educador sea consciente de la manera en la que la diversidad cultural influye en los patrones de comunicación y en los contextos en los cuales dichas comunicaciones se llevan a cabo y desarrolle una competencia intercultural que le permita interactuar con ¿otros¿, aceptar otras perspectivas y percepciones del mundo, de mediar entre diferentes perspectivas y ser consciente de sus propias valoraciones sobre la diversidad.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Guztiz funtsezkoa da etorkizuneko gizarte hezitzaileentzat hizkuntza eta kulturaren artean dagoen barne harremana ezagutu eta modu kritikoan aztertzeko ahalmena izatea Harreman honetan sakontzeak kultur eta hizkuntz aniztasunera eramaten gaitu gure gizarteko etengabeko errealitate historiko modura Harreman hauek ikustea eta aztertzea gaur egun are beharrezkoagoa da globalizazioaren eta gure gizartearen izaera hibridoaren eraginez, kultura ezberdinen nahasketagatik. Beraz, garrantzitsua da gizarte hezitzailea jakitun izatea aniztasun kulturalak nola eragiten duen komunikazio ereduetan eta komunikazio horiek ematen diren testuinguruetan eta kulturartekotasun gaitasuna sortzea beharrezkoa dela “besteekin” elkarrekintzan aritzeko, beste ikuspuntu eta mundu ikuskera batzuk onartzea, ikuspuntu ezberdinen artean bitartekaritza egin eta aniztasunari buruzko norberaren balorazioez jakitun izan.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.Hizkuntza eta komunikazioa. Giza lengoairen konplexotasuna komunikazio tresna modura. Hizkuntzaren jabekuntza eta garapena: eredu psikolinguistikoak. Hizkuntzaren jabekuntzaren osagai afektiboak. Hizkuntzaren garapenean elkarrekintza sozialaren egitekoa.



2.Hizkuntza, kultura eta gizartea. Hizkuntza giza gertakari modura. Hizkuntzak giza kohesioaren osagai modura: alderdi sozio-kulturala, sozio-linguistikoa y sozio-hezitzailea. Hizkuntza, kultura eta identitatearen arteko lotura. Hizkuntza identitatea eta partaidetasunaren adierazgarri. Identitatearen eraikuntza gizarte kulturanitzetan.



3.Hizkuntzaren soziologia Hizkuntza komunikazio tresna. Hizkuntz aniztasunaren eragile erabakiorrak. Hizkuntz aniztasuna: aldagarriak eta erregistroak. Berdinak hizkuntzaren aurrean eta ezberdinak erabileran. Hizkuntz politikak eta hezitzaileen egitekoa hizkuntz politika horien eragile modura. Elkarrekintza ereduak: norgehiagoka, elkarlana.



4.Hezkuntza testuinguru kulturanitz eta hizkuntzanizkoetan. Esku hartze soziala eta hizkuntzaniztasuna: komunikazioa, elkarbizitza eta integrazioa. Hizkuntzen trataera irakaskuntza eleanitzaren testuinguruan. Elebidun eta eleaniztun hezkuntza programen azterketa. Kulturaniztasuna eta identitatea. Kodeak eta komunikazioa aniztasuna. Kulturarteko komunikazioa eta kulturarteko gaitasun komunikatiboa. Kulturarteko hezkuntza: oinarri kontzeptualak eta inplikazioak.



5.Diskurtsoen azterketa kritikoa. Diskurtsoak testuinguruen giza praktika erabakior modura. Erabilera linguistikoen inplikazio sozialak Diskurtsoen egitekoa ideologien, balio eta jakintzen transmisio eta legezkotzean Diskurtsoak giza eraketan. Erabilera linguistikoaren kontzientzia kritikoaren garapena.

MetodologiaToggle Navigation

Se combinarán las explicaciones por parte de la profesora con el trabajo grupal e individual del alumnado. Ambos requieren la participación activa de los estudiantes, la acción colaborativa, la reflexión sobre los contenidos, así como la responsabilidad en el propio proceso de aprendizaje. Las sesiones de aula se dirigirán a la comprensión e integración de los contenidos esenciales de la materia y los aprendizajes se orientarán al desarrollo de las competencias específicas y del módulo.

PLAN DE TRABAJO DE LA ASIGNATURA

Programa Teórico

• Presentaciones profesora

• Lectura reflexiva individual y puesta en común de distintos documentos académicos y mediáticos.

Programa Prácticas

• Realización de diversas tareas que suponen la utilización de los marcos teóricos para llevar a cabo procesos de análisis y recepción críticos y de producción alternativa.

Seminario Comunicación, Educación para el Desarrollo y Movimientos Sociales

• Realizar un diagnóstico de la política comunicativa de una ONGD y realizar propuestas de mejora.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 40
    • Banakako lanak (%): 25
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 25
    • Portfolio (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgai hau ematen den zentru ezberdinetako errealitateak kontutan harturik (irakas erdu ezberdinak, taldeko ikasle kopuru ezberdina, zentru bakoitzeko modulo lana, kultura, eta abar), ebaluazio mota ezberdina izango da zentro batzuetan eta besteetan. Bilboko Irakasle Eskolak ondorengo irizpideak erabiliko ditu:

Klaseetara datozen ikasleekin (75%ko bertaratzea) agindutako atazak burutu eta aurkeztutakoen ebaluazio jarraitua erabiliko da. Ebaluazio hau azken azterketarekin osatuko da. Ondoren argitzen dira ebaluazio tresnak eta horien neurria.

Burututako ataza ezberdinen txostenak, (bakarka eta taldeka): 50%

Edukien azterketa (bakarka): 40%

Taldean izandako partehartze, konpromezu eta lidergoaren autoebaluazioa y koebaluazioa. Klase magistral eta gela praktiketara bertaratzea eta jarrera egokiak eta partehartzaileak bai klase batzuetan eta bai besteetan: 10%



Irakasgaia gainditzeko beharrezkoa izango da ebaluazioaren atal guztiak gaindituta izatea.

Bere lan egoeragatik edota UPV/EHUk era berean onartutako beste egoera batzuengatik klaseetara egunero etorri ezina dutenek irakasgairako programatutako ataza ezberdinak bakarka egin beharko dituzte, hala nola guztientzat aurreikusitako azken azterketa.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiko konbokatoriako baldintzetan oinarrituko da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Programatutako ataza ezberdinak burutu ahal izateko ikasleek irakasgaiaren moodlean izango dituzte hainbat artikulu eta dokumentu audiovisual.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Aguado, T.; Gil, I.; Mata, P. (2005) Educación intercultural: una propuesta para la transformación de la escuela. Madrid: Catarata.

Cheka; Olmos, F. (ed.) (2008) La inmigración sale a la calle. Barcelona: Icaria.

Cummins, J. (2002) Lenguaje poder y pedagogía. Madrid: Morata.

Diaz, B.(2004) Lenguas y Comunicación en la Inmigración. Bilbao: Likiniano Elkartea.

Essomba Gelabert. M.A. (2008) La gestión de la diversidad cultural en la escuela. Barcelona: Graó.

Lasagabaster, D; Sierra, J.M (coords) (2005) Multilingüismo y multiculturalismo en la escuela. Barcelona: Horsori.

Oliveras, A. (2000) Hacia la competencia intercultural en el aprendizaje de una lengua extranjera. Madrid: Edinumen.

Raga, F.; Farrell, M.; Navarro, I ; Ortí, R. ; Sánchez, E. ; sales, D. (2006) Culturas cara a cara. Madrid: Edinumen.

Rodrigo Alsina, M. (1999) Comunicación intercultural. Anthropos.

Soriano Ayala, E : Peñalva Vélez. A. Presente y futuro de la educación intercultural en la formación inicial de los profesionales de la educación. Aula abierta, Vol. 39, Nº 1, 2011, págs. 117-130

Soriano Ayala, E. (Coord.), (2008) Educar para la ciudadanía intercultural y democrática. Madrid: La Muralla.

-- (2005) La interculturalidad como factor de calidad educativa. La Muralla, Madrid

Trujillo Sáez, F. (2006) Cultura, comunicación y lenguaje. Granada: Octaedro

Unamuno Kaschapava, V. (2003) Lengua, escuela y diversidad sociocultural Graó, Barcelona.

Van Dijk, T. (2003) Racismo y discurso de las élites. Barcelona: Gedisa, 2003.

-- (2001) El discurso como interacción social. Barcelona. Gedisa.

Jose Manuel Odriozola (1998): Hizkuntza, kultura eta gizartea. Euskaltzaindia Bilbao Bizkaia Kutxa.

Jose Manuel Odriozola(2000): Nazio identitatea eta eskola. Euskaltzaindia Bilbao Bizkaia Kutxa

Paulo Iztueta Armendariz (2000): Hezkuntza, hizkuntza eta boterea Euskal Herrian. Utriusque Vasconiae argitaletxea.

Etxeberria Sagastume, Feli (2003): Hizkuntzaren Psikopedagogia. Elhuyar.

Fullaondo, Marije (2004): Etorkinak Eskolan. Aniztasunaren trataeran eta kulturarteko hezkuntzan. Sortzen/Ikasbatuaz

Gehiago sakontzeko bibliografia

Baztarrika, P. (2009) Babeli gorazarre. Alberdania argitaletxea.
Etxebarria, M. (2002) La diversidad de lenguas en España. Madrid: Espasa-Calpe,
Schieffelin,B.; Woolard, A.y Paul Kroskrity, P.(2012) Ideologías lingüísticas. Práctica y teoría. Madrid: Catarata
Arratibel, M., Azurmendi, M.J., eta Garcia, I. (2001): “Menpeko hizkuntzaren bizi-kemena” Bilbo Udako Euskal Unibertsitatea.
Barquín, A.: “Gogoeta batzuk kulturaren eta kulturarteko hezkuntzaren inguruan” HIK HASI, 9, monografikoa, 83-94, 2002ko abendua.
Saiz, Matilde: “Hezkuntza. Eleanitza eta kulturanitza. Irakaslearen funtzioak eta profila” HIK HASI, 9, monografikoa, 59-70-, 2002ko abendua.

Aldizkariak

BORDON, Madrid: Sociedad española de Pedagogía
C & E: Cultura y educación
INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM
LANGUAGE AND EDUCATION: An International Journal, Clevedon, Avon: Multilingual Matters, 1987-
Lenguaje y textos

Web helbideak

www.cnice.mecd.es/interculturanet
http://ldei.ugr.es/
http://www.aulaintercultural.org/article.php3?id_article=32
http://redalyc.uaemex.mx/src/inicio/HomRevRed.jsp?iCveEntRev=552
http:www.eduso.net
www.linguapax.org
www.unesco.org/culture/
www.ikuspegi.org
www.euskara.euskadi.net/r59-734/eu/
www.linguamon.cat/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • IGLESIAS CHAVES, AITOR
  • OLALDE BUSTINZA, ANDER ALBERTO
  • PASTOR SANTAMARIA, LUIS

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-13

08:30-11:00 (1)

14-16

08:30-10:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 0S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-13

11:30-13:00 (1)

14-16

11:00-13:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 0S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-13

08:30-11:00 (1)

14-16

08:30-10:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 0S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-13

11:30-13:00 (1)

14-16

11:00-13:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 0S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-13

09:00-10:30 (1)

14-16

12:00-14:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S15G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S15G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)