XSLaren edukia

Pedagogia: Teoria eta Hezkuntza Erakundeak26275

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26275

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Pedagogia: Teoria eta Hezkuntza Erakundeak ikasgaia, 2. Moduluko ikasgaia da, eta Pedagogia eta Gizarte Hezkuntza graduetako lehen ikasmailako bigarren lauhilabetean gauzatzen da. Aurreko moduluko "Hezkuntza, Hizkuntza, Kultura eta Aniztasuna" eta "Hezkuntzaren Historia"ren jarraipena da besteak beste, eta graduan barrena pedagogiaz aztertuko duten ikasgai nagusia; hurrengo moduluko konpetentziak lortzeko ezinbestekoa. Modulu honetako gainerako ikasgaiekin batera (Hezkuntza, Komunikazioa eta Harremana; Giza Eskubideak eta Gizarte eta Hezkuntza Politikak; Identitatea eta Garapen Profesionala; Hezkuntza Legeria eta Nazioarteko Ikuspegia), honako galdera honi erantzuten saiatuko gara: "Gure testuinguruan hezkuntza profesionalek nola bizi, pentsatu eta lan egiten dute?"



Ikaskuntza/irakaskuntza prozesua urratu ahala, Hezkuntza Formala, Ez-Formala eta Informala hezkuntza esparruetan diharduten profesionalen jardunaren oinarrian dauden galderei erantzuteko gaituko ditugu ikasleak. Horretarako, paradigma, teoria, oinarri eta ekintza horiek beroriek jarriko dituzte eztabaidagai ikasleek. Honela, irakaslearekin batera, ikerkuntza, analisi kritiko eta azterketa izango dira lanerako tresnak.



Ikasgai honek, Pedagogo eta Gizarte Hezitzailearen profila eraikitzen laguntzen du, jarduera hezitzailearen oinarri zientifikoan trebatuz, aunartzeko metodologian saiatuaz eta hezkuntza gai eta arazoetan kokatuaz.Hezkuntza prozesuaren ikuspegi holistiko eta disziplinartekoa du ardatz eta lanbidearen rola ulertzeko giltzarri da.



Aurreko moduluko "Hezkuntzaren Historia"n eraikitako konpetentzietan sakonduaz, Pedagogia garaikidearen joera nagusiak nola sortu diren eta zein bilakaera izan duten ezagutzeak, bide emango dio ikasleari hezkuntza ereduen berri izateko eta Euskal Herriko hezkuntza errealitatea aztertu, ezagutu eta aurreko kontzeptuak bertan aplikatzeko.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

1 Konpetentzia:Jarduera hezitzailearen testuingurua kritikoki aztertzea eragingo duen ezagutza zientifikoa gauzatu, Pedagogoa eta Gizarte Hezitzailearen lan jarduneko errealitate pertsonala, soziala, lanbidearena eta instituzionala ulertu eta sakonean ezagutzeko oinarri teoriko/praktiko nagusiak arakatuaz.



I.E.1.-Ikasleek, prozesuan eraikitako ezagutza agertzen duen banakako txostena idatzi.



2 Konpetentzia: Gizarte hezitzailearen lan-eremuak identifikatu eta hezkuntza ez-formaleko erakunde baten hezkuntza proiektua aztertu.



I.E.2.-Idatzizko talde lan bat burutu, hezkuntza ez-formalaren esparruan, ikuspegi sozio-kritikoa aplikatuaz, hezitzailearen jarduera aztertzen duena.



3 Konpetentzia: Jarduera hezitzaileen moldaketa eta eraldaketen norabide eta testuinguruen gaineko kontzientzia landu. Etengabeko hobekuntza barneratu eta gauzatutako lanetan bai eta eskolatan gauzatutako parte-hartzean antzeman dadila.



I.E.3.-Arazoetan oinarritutako ikaskuntza bidez ebatzi auziak.



4 Konpetentzia:Hezkuntza esku-hartzetan eta hauek burutzen diren testuinguruetan egin beharreko aldakaketen norabidea adierazi, beti ere hobekuntza proposamenak adieraziz.



I.E.4.-Hezkuntzaren gaineko ezagutza eta lanketa sustatzen dute kezka, galdera eta eginkizunak partitu talde handian.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1- Hezkuntza kontzeptua: hezkuntza eta gizartea. Egungo gizarteko hezkuntza ahalmenak eta gabeziak. Hezkuntza jarduera eta bere agenteak. Ezkuntza formala, ez-formala eta informala.



2-Hezkuntza teoria garaikideak: hezkuntzaren Teoriak: Eskola Berria, Deseskolaratzearen aldeko Teoriak,Kritika antiautoritarioa, mugimendu alternatiboak, Pedagogia sozio-kritikoa.



3-Hezkuntza jardueraren oinarriak. Hezkuntzaren ezagutza teoriko-praktikoa. Ikuskera epistemologikoak hezkuntzan: ikuspegi teknikoa, praktikoa, sozio-kritikoa.



4-Hezkuntza erakunde garaikide ez-formalak Euskal Herrian.Lan eremuak eta garapena. Hezkuntza proiektuen oinarriak eta azterketa.

MetodologiaToggle Navigation

Metodologia parte-hartzaileaz baliatuko gara, ezagutza eta esperientziak elkarpartituaz ezagutza eraiki. Jarduera komunikatzailea eta dialogikotasunaren teoriak aplikatuko ditugu.



Ikasle bakoitzak bere berariazko diskurtsoa eraikiko du ikaskuntza/irakaskuntza prozesu honen bitartez, abiapurtuan zituen ideien aurrean jarriaz diskurtso akademikoa, azterketarako dokumentazioa eta ikassgelako eztabaidak.



Galderaren pedagogiaren bitartez ekiten diogu prozesuari eta zailtasunak aukera bilakatzearen bidetik, ausnarketa eta argumentazioa sustatuaz.



Azipatutako oinarri metodologikoak jarraiki, honako estrategia hauek erabiliko ditugu ikaskuntza gauzatu eta ezagutza eraikitzeko:



-Talde aurrean egindako aurkezpenak, analisiak eta elkarrizketak.

-Mintegiak talde txikietan.

-Elkarlana, talde-lana eta banakako lana.

-Eskolak.



Lantaldeak gehienez 6 kidez egongo dira osatuak.



Ikasgaia lantzerako orduan hainbat euskarri erabiliko ditugu; hala nola, artikuluak, datu-baseak, liburuak, web-orriak, estekak etab.



Alderdi praktikoa MDJ disziplinarteko talde-lanaren bitartez gauzatuko dugu besteak beste.





*COVID-19ak sortuko dituen egoera bereziei erantzuteko, aipatutako metodologiak aldaketak izan ditzake on line moduetara egokitzean.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 40
    • Banakako lanak (%): 30
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 15
    • AIM (%): 15

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Lanaren prozesuak eta emaitzek biek osatzen dute irakasgaiaren oinarrizko ardatza. Modu honetan biak hartuko dira kontutan, prozesuak eta emaitzak. Ebaluaketarako frogak et aportzentaiak ondorengoak izango dira:



1) Moduloko Disziplinarteko Jarduera (MDJ). Lan hau derrigorrezkoa izango da irakasgaiaren nota lortzeko. (%15) Arrazoi justifikatuengatik lan hau egin ezin duen ikaslegoak moduluko koordinadorearengana jo behar du eta honek adierazten dion prozedura jarraitu.

2) Lan espezifkoa. (Talde tixikietan garatu beharreko lana) (%15)

3) Lan indibiduala. (Irakasgaian eraikitako ezagutzaren inguruko banakako lana, prozesuan lortutako ezagutza biltzen duena) (%30)

4) Azken proba. (Hausnarketa proba gelan landutako dokumentuen inguruan) (%40)



Oharra: Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa izango da atal guztiak gainditzea.



Irakasgai honetan klasean izandako parte-hartzea eta lanen kalitatea kontutan hartuko dira. Lanen ebaluazioan ondorengoak hartuko dira kontutan: informazioa ongi ordenatuta egotea, hausnarketarako gaitasuna, arrazoiketa eta ekarpenen koherentzia, ondorioak ikuspegi osotik egitea eta argudioak argiak izatea ezagutza teoriko eta praktikoak bilduz.



Ikasleari, justifikatutako arrazoiengatik ezin bazaio etengabeko ebaluazioa egin, bukaerako proba bakarra egingo zaio, irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan. Proba horrek irakasgaiko notaren %100 balioko du.

Horretarako irakasleari ebaluazio jarraituari uko egiten diola idatziz jakinerazi beharko dio, lauhilabetea hasten den momentutik 9 aste pasa baino lehen. (ikus. ikaslearen ebaluaziorako arautegia. 2.Kap art. 8.3, 2017-03-13).



Plagioa



Ezin da beste norbaitek egindako lana, edo horren kopia edo imitazioa, norberarena izango balitz bezala aurkeztu. Ikasleak aipuak egiteko arauak ezagutu eta erabili beharko ditu. Plagioaren susmoak txostena ez onartzea suposa dezake, eta beraz, MDJ ez gainditzea.





Deialdiari uko egitea:



Horrez gain, ikasleek aukera izango dute deialdiari uko egiteko. Horretarako eskaria irakasgaiko irakasleari egin beharko diote idatzi bidez eta azterketetarako zehaztutako epe ofiziala hasi baino gutxienez hamar egun lehenago.





*Irakaskuntza modalitatea %100 urrutikoa izatera pasatuko balitz, ebaluaketa aurrera eramateko

eskatuko diren atazak bide telematikoen bidez (eGela edo antzekoak)gauzatu eta entregatuko lirateke.





Renuncia a la convocatoria:



Adicionalmente, los y las estudiantes podrán presentar su renuncia a la convocatoria de evaluación mediante un escrito dirigido al profesor o profesora que imparte la asignatura en un plazo no inferior a diez días naturales antes de la fecha de inicio del período oficial de exámenes.



*Si la docencia pasase a ser 100% a distancia, las tareas y entregas pertinentes para realizar la evaluación pasarían a realizarse de modo telemático (mediante eGela u otros medios o plataformas).

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Etengabeko ebaluazioan parte hartu ezin duen ikasleak, ez-ohiko deialdira aurkezteko eskubidea izango du, irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan. Azken proba horrek irakasgaiko notaren %100 balioko du eta gainontzeko ikasleek lauhilabetean zehar irakasgaian burutu dituzten ariketak,lanak etab. bilduko ditu eta aurretik azaldutako ponderazioa jarraituz izango da ebaluatua.(ikus. Ikaslearen ebaluazioa. 2.Kap art. 8.3 2017-03-13).



*COVID-19ak sortuko dituen egoera bereziek horrela eskatuko balute, azterketa bide telematiokoen bidez egingo litzateke.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Idaztizko dokumentuak, dokumentu elektronikoak, web orrialdeak, blogak, aktak, landa oharrak, mezuak, korreoak eta irakaskuntza gidak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Carr, W. (1991). Hacia una Ciencia Crítica de la Educación. Barcelona: Laertes; pp: 145-60.

Colom, J.A. (2003). Hezkuntzari buruzko teoriak eta erakunde garaikideak. Iruñea.NUP.

Grundy, S. (1998). Producto o Praxis del curriculum. Madrid: Ediciones Morata

Erriondo, L., Garagorri,X., Isasi, X. (1998). Hezkuntzaren Normalkuntza. Bilbo. UEU.

Fernandez, I. (1994). Oroimenaren hitza. Ikastolen historia 1960-1975. Bilbo. UEU.

Freire, P. (1990). Irakurtzeko egintzaren garrantzia. Bilbo. UEU.

Freire, P. (1997). A la sombra de este árbol. Barcelona: El Roure

Mardones, J.M. (2002). Educar para una sociedad más humana. La educación ante la economía y la cultura. En V.V.A.A. Educar para una sociedad más humana. La educación ante la economía y la cultura. Leioa: Servicio de Publicaciones. UPV/EHU, pp: 83-95.

López-Goñi, I., Uribe-Etxebarria A. (koord). (2005). Pedagogo Sortzaileak Teorien Iturburu. Hik Hasi 17. Monografikoa. Xargorin

Morin, E. (2001). Los siete saberes necesarios para la educación del futuro. Barcelona. Paidós.

Novak, J. (1996). Hezkuntzaren teoria eta praktika. Bilbo. EHUren argitalpen zerbitzua.

Sanvisens, A. (1987). Introducción a la Pedagogía. Barcelona: Ariel

Trilla,J (2001). El legado pedagógico del siglo XX para la escuela del siglo XXI. Barcelona: Graó.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Ayuste, Ana y otros (1994). Planteamientos de la pedagogía crítica. Comunicar y transformar. Barcelona, España: Graó
Carr, W. y Kemmis, S. (1988). Teoría Crítica de la Enseñanza. Barcelona, España: Martinez-Roca.
Carreño, Miryam (ed.) (2002). Teorías e instituciones contemporáneas de educación. Madrid, España: Síntesis.
Colom, Antoni J. (2002). La construcción del conocimiento pedagógico. Nuevas perspectivas en la Teoría de la Educación. Ediciones Paidos
Colom, Antoni J. (coord.. Pról e intro.) (1997). Teorías e instituciones contemporáneas de la educación. Barcelona, España: Ariel.
Del Pozo Andrés, Mª del Mar (2004). Teoría e instituciones contemporáneas de educación. Biblioteca Nueva
Garcia, A. y Osorio AR. (2005). Fundamentos y propuestas de la educación no formal con personas mayores, en Revista de Educación, nª 338, pp 45-66
Leirman, W. (1996). Cuatro culturas en educación. Madrid, España: Cauce
Negrín Fajardo, O. (2005). Teoría e instituciones contemporáneas de educación. Editorial Universitaria Ramón Areces.
Pérez Serrano, Gloria (2004). Pedagogía Social y Educación social. Narcea
Sarramona, Jaume (2008). Teoría de la Educación. Reflexión y normativa pedagógica. Ariel
Trilla, J., Gros, B., López Palma, F. (2003). La educación fuera de la escuela. Ámbitos no formales y educación social. Barcelona: Ariel.pp. 28-54

Aldizkariak

-BORDÓN. Revista de la Sociedad Española de Pedagogía. Madrid.
-COMUNICACIÓN Y PEDAGOGÍA. Bartzelona.
-CUADERNOS DE PEDAGOGÍA. Revista mensual de educación. Bartzelona.
-EDUCACIÓN Y SOCIEDAD. Revista trimestral de educación. Bartzelona.
-HIK HASI. Euskal Heziketarako Aldizkaria.
-REVISTA INTERUNIVERSITARIA DE TEORÍA DE LA EDUCACIÓN. Salamancako Unibertsitatea.
-TANTAK. Euskal Herriko Unibertsitateko Hezkuntza Aldizkaria. Donostia.
-UZTARO aldizkaria. Bilbo

Web helbideak

http://www.buruxkak.org/.UEUko liburutegi digitala.
http://www.cuadernosdepedagogia.com. Cuadernos de Pedagogía aldizkaria.
http://www.education.gouv.fr. Frantziako Hezkuntza Saila.
http://www.ehu.es/euskara-orria/euskara/publica/tantak/tantak.htm. Tantak aldizkaria.
http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-2591/eu/ Hezkuntza Unibertsitate eta Ikerketa Saila
http://www.hikhasi.com. Hik Hasi aldizkaria.
http://www.mec.es/ Ministerio de Educación y Ciencia.
http://www.navarra.es/home_eu/Gobierno+de+Navarra/Organigrama/Los+departamentos/Educacion/ Nafarroako Hezkuntza Saila
http://www.revistaeducacion.mec.es. Revista de Educación. MEC.
http://www.ueu.org/ueu/index
http://www.usal.es/~teoriaeducacion/DEFAULT.htm. Revista Interuniversitaria Teoría de la Educación.
http://www.uztaro.com/berria/index.cfm. Uztaro Aldizkaria.
http://eu.wikipedia.org/wiki/Azala. Wikipedia. Entziklopedia Askea.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BILBAO URQUIDI, SAIOA
  • FERNANDEZ FERNANDEZ, IDOIA BEGOÑA
  • GAINTZA JAUREGI, ZURIÑE

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-28

12:00-14:30 (1)

29-31

08:30-10:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-28

09:00-10:30 (1)

29-31

08:30-10:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 0S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-28

08:30-11:00 (1)

29-31

08:30-10:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 0S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-28

11:30-13:00 (1)

29-31

11:00-13:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 0S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-28

11:30-13:00 (1)

29-31

11:00-13:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S17G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S17G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)