XSLaren edukia

Esku-hartzearen Plangintza26294

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26294

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Arlo sozio-hezitzaileko hainbat esparrutan ematen diren irakaskuntza – ikaskuntza planifikazio prozesuei loturiko gaiak garatuko dira, programazio didaktikoaren oinarrizko elementuak azpimarratuko direlarik.

Irakasgai hau Graduko 4. moduluko parte da, hurrengo titulua duelarik: Gizarte eta Hezkuntza programen Plangintza, Kudeaketa eta Ebaluazioa

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Berariazkoa

a) Esku hartze prozesuetan parte hartzen duten gizarte eta hezkuntza programen plangintza, kudeaketa eta ebaluazioaren oinarri teorikoak ezagutzea, baita gizarte eta hezkuntza ikerketak esparru honi egindako ekarpenak ere (4K1).

Zeharkakoak

b) Beharrak zehaztea eta esku hartze programak planifikatzea eta ebaluatzea, eredu eta testuinguru desberdinen arabera, horretarako egokitutako tresnak erabiliz eta lanbideko kode etikoak errespetatuz (4K2).

c) Gizarte eta hezkuntza arloko ideiak, argudioak, eta abar ahoz komunikatzen jakitea, aurrez aurre edo web 2.0 erabilita; eta informazio hori idatzizko txostenetan jasotzen jakitea (4K 6).

d) Moduluaren jarduerarekiko eta ikaskuntzarako lanekiko jarrera positiboa erakustea (4K 7).

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.- Gizarte eta hezkuntza programen plangintza.

Programen plangintza, mota eta eredu desberdinak aztertzea, horien ezaugarri eta fase garrantzitsuenak deskribatuta.



2.- Programen eta proiektuen plangintza prozesuaren elementuak eta faseak.

Plangintzaren barneko elementu eta faseen zentzua eta esanahia sakonago aztertzea: errealitatearen azterketaren ondorioak, konpetentziak/helburuak, metodologiak eta estrategiak, jarduerak, baliabideak, denbora banaketa, ebaluazioa eta jakinarazpena. Plangintza parte hartzailea.



3.- Esku hartze programen eta proiektuen azterketa.

Esparru eta maila desberdinetako hainbat programa eta proiektu aztertzea, eskainitako plangintza desberdinak eta proposatutako hainbat adierazle kontuan harturik.



4.- Esku hartze proiektu bat egitea.

Esparru zehatz batekin zerikusia duen proiektu bat egitea, azken txostena barne, denen artean egindako diagnostiko bat abiapuntutzat hartuta.



5.- Proiektua ezagutaraztea.

Proiektua ezagutarazteko hainbat modu diseinatzea, taldeen eta erakundeen araberakoak.







MetodologiaToggle Navigation

Era askotako metodologiak erabiliko ditugu ikasleen ikaskuntza sustatzeko, parte hartze aktiborako aukera emango digun lan bat oinarri nagusi gisa hartuta. Halaber, ikasleen konpromisoa eta lan kooperatiboak ikasleen jarrera positiboa eta kritikoa sustatzeko ematen dizkigun aukerak izango ditugu abiapuntutzat.

Lan metodologiaren helburu nagusia ikasleek hainbat gaitasun eta ahalmen eskuratzea izango da, besteak beste: ulertzeko, aztertzeko, laburtzeko, adierazteko eta ekoizteko ahalmena.



Ikaskuntza eraikitze prozesu bat dela uste dugu. Prozesu hori gauzatzeko, irakasleak hainbat oinarri teoriko eta praktiko aurkeztuko ditu, ikasleek beren ekarpenak egiteko eta garapen prozesuan aurrera egiteko abiapuntu gisa erabil ditzaten.



Ikasleek ikaskuntza prozesuarekiko jarrera positiboa eta konpromisoa erakusten badute, eskolen garapenari dagokionez egin ditzaketen proposamenak aztertuko dira.



Covid19-aren agertokiari dagokionez. Ikasgaiak, bere garapenerako eta ikasleen konpetentzien lanketarako behar dituen irakurgaiak, bideoak, irakaslearen azalpenak, ikasleen azalpenak, ikasleen talde lanak... eGelaren bitartez landu ahal izango ditugu eta bertan eskuragarri izan ahal izango ditugu egoerak hala eskatuko balu.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 30
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 30
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 25
    • MDJ (Moduluko diziplinarteko jarduera) (%): 15

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

KLASERA DATORREN IKASLEAREN EBALUAZIO SISTEMA:

Ebaluazio sistema mistoa

o Etengabeko ebaluazioa

. Praktikak (Ariketak, kasuak edo problemak) eta Bakarkako Lanak: azken notaren %30a

. Talde lanak: azken notaren %25a.

. Moduluko diziplinarteko jarduera: azken notaren %15a.

o Azken Froga

Proba idatzia edota mapa kontzeptuala/ buru mapa: azken notaren %30a.

o Irakasgaia gainditutzat emateko ezinbestekoa izango da ebaluazioan kontuan izaten diren atal guztiak gaindituta izatea.



EBALUAZIO HEZIGARRIA

o Planifikatutako tutoretzak.

o Eginkizunen zuzenketak.

o Autoebaluazioa eta koebaluazioa.



KLASERA ETORRIKO EZ DEN IKASLEA ETA EBALUAZIO JARRAITUARI UKO EGIN NAHI DIONA

o Prozedura

Etengabeko ebaluazioaren prozesuaren barne dagoen eta ebaluazio jarraituari uko egin nahi dion ikasleak, lauhilabetea

hasi eta 9 asteko gehienezko epean irakasleari idatziz jakinarazi beharko dio

o Ebaluazio sistema

.-Moduluko diziplinarteko jarduera: azken notaren %15a.

.-Idatzizko froga: azken notaren %85a.

o Ikasgaia gainditutzat emateko ezinbestekoa izango da ebaluazioan kontuan izaten diren atal guztiak gainditua izatea.



OHIKO DEIALDIARI UKO EGIN NAHI DION IKASLEA

o Prozedura

Etengabeko ebaluazioaren prozesuaren barne dagoen eta ohiko deialdiari uko egin nahi dion ikasleak, lauhilabetea hasi eta 9 asteko gehienezko epean irakasleari idatziz jakinarazi beharko dio.



Covid19-aren agertokiari dagokionez. Ebaluazio jarraia, egoerak hala eskatuko balu, eGelaren bitartez egingo da; hau da, bai ebaluazioarako beharrezkoak diren materialak igoz (entregagaiak, praktikak...), baita kalifikazioa eman ere. Era berean, azkeneko froga egin behar duten ikasleek eGelaren bitartez egingo dute modu presentzialean egiterik egongo ez balitz.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EBALUAZIO JARRAITUA GAINDITU EZ DUEN IKASLEA:

o Ohiko deialdiaren atalen bat gainditutako ikasleari nota gordeko zaio, eta suspendituta edo entregatzeke dauden atalak baino ez ditu egin beharko.

o Ikasgaia gainditutzat emateko ezinbestekoa izango da ebaluazioan kontuan izaten diren atal guztiak gainditua izatea.



OHIKO DEIALDIARI UKO EGIN DION IKASLEA:

o Ebaluazio jarraituari uko egin dion ikaslearentzako ebaluazioaren sistema bera erabiliko da:

.-Moduluko diziplinarteko jarduera: azken notaren %15a

.-Garatu beharreko proba idatzia: azken notaren %85a

o Ikasgaia gainditutzat emateko ezinbestekoa izango da ebaluazioan kontuan izaten diren atal guztiak gainditua izatea.



EZ-OHIKO DEIALDIARI UKO EGIN NAHI DION IKASLEA

o Prozedura

Ez aurkeztearekin nahikoa da.



Kobid19aren agertokiari dagokionez. Beharrezkoa izanez gero, ebaluazio hori Egelaren bidez kudeatzeko aukerari eutsiko zaio.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ikasle bakoitzari, irakasgaiaren ezagutzak lantzeko, oinarrizko materialak emango zaizkio ikasturte hasieran. Material hauek ikasturtero berrituko dira.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

• Aguilar, Maria José., Ander-Egg, Ezequiel y Fresno, José Manuel. (2001). Cómo elaborar proyectos para la Unión Europea. Madrid: CCS.

• Coordinadora de ONGD Euskadi (2007). Comunicándonos para el desarrollo. Bilbao: Autor

• EAPN España (2010). Guía metodológica de la Participación Social de las personas en situación de pobreza y exclusión social. Madrid: EAPN.

• Fernández, A.M. (2011). La intervención socioeducativa como proceso de investigación. Valencia: Nau Llibres.

• García, Gustavo y Ramírez, José Manuel. (2006). Manual práctico para elaborar proyectos sociales. Madrid: Siglo XXI.

• García, M., Ruíz, M. y García, J. (2011). Principios y valores en la intervención socio comunitaria, En M.G. Pérez Serrano. Intervención Socio comunitaria (pp. 67-90). Madrid: UNED.

• Gómez Terrón, L. (2010). Comunicación asociativa. Cádiz: CRAC/ACUDEX. Recuperado de http://redasociativa.org/crac/descargas/cuadernillos/

• Mármol Martínez, C. (Coord.) (2008). Guía de comunicación para entidades de acción voluntaria. Madrid: Dirección General de Voluntariado y Promoción Social

• Pérez de San Román, N., Fernández, O. y agencia ERDU (s.f.). ¿Hacemos un proyecto? Vitoria – Gasteiz: Ayuntamiento de Vitoria – Gasteiz. Recuperado de https://www.vitoria-gasteiz.org/wb021/http/contenidosEstaticos/adjuntos/es/38/66/43866.pdf

• Pérez Serrano, G. (2016). Diseño de proyectos sociales. Aplicaciones prácticas para su planificación, gestión y evaluación. Madrid: Narcea.

• Plataforma de voluntariado de España (2008). Elaboración de un plan de comunicación. Recuperado de: http://www.bidelagun.com/wp-content/uploads/plandecomunicacion.pdf

• WINGU (2014). Comunicación Online y Redes sociales en tu ONG. Documento digital recuperado de http://www.winguweb.org/





Gehiago sakontzeko bibliografia

• Boal, A. (2001). Juegos para actores y no actores. Barcelona: Alba editorial.
• Boal, A. (2011). Teatro del oprimido, Cuadernos de Pedagogía, 411, 46-51.
• Dirección de Inmigración y Gestión de la Diversidad (2012). Frena el rumor: Guía práctica para combatir los rumores, los estereotipos y los prejuicios hacia la inmigración. Vitoria-Gasteiz: Servicio Central de Publicaciones del Gobierno Vasco.
• EMAÚS Fundación Social, REAS Euskadi, Hegoa y RILESS (2011). Experiencias de economía social y solidaria sur-norte. Bilbao: Emaús Fundación Social. Recuperado de: http://base.socioeco.org/docs/guia_ecosol_s_n.pdf
• Fernández, J, y Piñeiro, C. (2015). Metodología OASIS: vivir el cambio que queremos ver en el mundo, Educación Global Research, 8, 108-119.
• Forcadas, J. (2012). Praxis del teatro del Oprimido en Barcelona. Barcelona: Imprenta MRR.
• Gimeno, José. (2008). Educar por competencias ¿qué hay de nuevo? Madrid: Morata.
• Martín, I.G. (2017). Los instrumentos en la fase de estudio de los proyectos de intervención socioeducativa con familias. Dos ejemplos prácticos. RES - Revista de Educación Social -, 24, 689-699.
• Merino, Rafael y De la Fuente, Gloria. (2007). Sociología para la intervención social y educativa. Madrid: Editorial Complutense.
• Observatorio del Tercer Sector (2016). La metodología OASIS: Una propuesta viva de construcción comunitaria. Bilbao: OASIS BIZKAIA.
• Panchón, Carme. (1998): Manual de pedagogía de la inadaptación social. Barcelona: Dulac.
• Verdugo, Miguel Ángel y Schalock, Robert L. (2003). Calidad de vida. Manual para profesionales de la educación, salud y servicios sociales. Madrid: Alianza editorial.
• Zabala, Antoni y Laia Arnau. (2007). Cómo aprender y enseñar competencias: 11 ideas clave. Barcelona: Graó.

Aldizkariak

-Journal of Curriculum Studies.
-Pedagogía Social.
-Revista de Educación Social.
-Revista Interuniversitaria Zerbitzuan.
-Tantak.

Web helbideak

http://www.ararteko.net
http://www.eduso.org
http://www.eurydice.org
http://www.siis.net
http://www.swetswise.com/
https://www.educablog.es/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • GEZURAGA AMUNDARAIN, MONIKE
  • PICAZA GORROCHATEGUI, MAITANE
  • RODRIGUEZ TORRE, IÑIGO

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-28

08:30-11:00 (1)

29-31

08:30-10:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S10G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 2S10G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-28

11:30-13:00 (1)

29-31

11:00-13:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S10G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 2S10G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-17

08:30-11:00 (1)

18-20

08:30-11:00 (2)

20-20

08:30-11:00 (3)

21-28

08:30-11:00 (4)

29-31

08:30-10:30 (5)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S12G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S12G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 1S12G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)
  • 1S12G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (4)
  • 1S12G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (5)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-17

11:30-13:00 (1)

18-20

11:30-13:00 (2)

20-20

11:30-13:00 (3)

21-28

11:30-13:00 (4)

29-31

11:00-13:00 (5)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S12G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S12G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 1S12G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)
  • 1S12G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (4)
  • 1S12G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (5)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-28

11:30-13:00 (1)

29-31

11:00-13:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)