XSLaren edukia

Gizarte eta Hezkuntza Zerbitzuen eta Programen Ebaluazioa27609

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
27609

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikasgai hau 'Gizarte eta Hezkuntzako Programen Plangintza, Kudeaketa eta Ebaluazioa' izeneko Moduluan kokatzen da. Modulu honen bitartez, gizarte-hezitzaile orok gauzatzen dituen oinarrizko funtzio profesionalak aztertzea da helburua; alegia, hezkuntza-egoeren diagnostikoarekin eta hezkuntza-proiektuen eta -prozesuen plangintzarekin zerikusia duten funtzio profesionalak aztertzea. Zeregin horrek, alabaina, planak, proiektuak eta gizarte eta hezkuntzako programak diseinatzeko, garatzeko eta ebaluatzeko gaitasuna eskatzen du.



Irakasgai honetatik, lanean jardungo dugu, gizarte eta hezkuntzako ebaluazioarekin zerikusia duten oinarriak, oinarrizko kontzeptuak, ereduak, metodoak eta teknikak ezagutzeko eta argitzeko. Azken helburua, beraz, esku hartzeko hainbat testuingurutan aplikatutako ebaluazio-prozesuak diseinatzeko, planifikatzeko eta gerora garatzeko gai izatea da. Horretarako, banaka zein taldeka lan egin beharko da, honako hauetan:



- Ebaluazio-memoria errealak aztertu.



- Ebaluazio-proiektu bat osatzeko arazoak konpondu.



- Tresnak eta probak, simulazioak edo rol-jokoak sortu, praktikan jartzeko eta gerora feed-baka egiteko.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

- Hezkuntza-ebaluazioari dagozkion kontzeptuak, ereduak, metodoak eta teknikak ezagutzea, ulertzea eta aplikatzea.

- Gizarte eta hezkuntza-arloko esku-hartzeen testuinguruetan aplikatutako ebaluazio-prozesuak diseinatzea, planifikatzea eta garatzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1-Programen ebaluazioaren historia eta garapena. Testetatik hasi eta egungo ebaluazio-ikerketara arte.

• Testen eta neurketaren aurretik

• Test psikometrikoak

• Hezkuntza-ebaluazioa: Tylerianako erreforma handia

• Hirurogeiko hamarkadako garapena.

• Hirurogeiko hamarkadatik: ikerketa ebaluatzailea sendotzea

• Laugarren belaunaldia Guba eta Lincolnen arabera

• Stufflebeamen bultzada berria



2-Programen ebaluazioko oinarrizko kontzeptuak

• Zer da ebaluazioa?

• Zer da programa bat?

• Ebaluazioaren funtzioak

• Programen ebaluazio-motak



3-Programak ebaluatzeko ereduak

• Stufflebeam-en CIPP eredua

• Scriven eta Guba

• Ebaluazioa negoziazio gisa



4-Ebaluazio-prozesua: faseak eta zereginak

• Ebaluazioaren planteamendua

• Behatu beharreko eragiketak hautatzea

• Ebaluazio-diseinua hautatzea

• Informazioa biltzea

• Datuen eta/edo informazioaren analisia

• Txostenak egitea



5-Informazioa biltzeko prozedurak: teknikak eta tresnak

• Elkarrizketa egituratua, irekia eta edukiaren azterketa

• Inkesta

• Autotxosteneko neurriak

• Behaketa: egituratua eta/edo sistematikoa, parte-hartzailea eta etnografIa

• Ebaluazioko gizarte-adierazleak

• Artxiboko datuak kontsultatzea

• Eztabaida-taldeak



6-Informazioaren analisia

•Edukiaren analisia eta informazio kualitatiboa eta/edo kuantitatiboa erabiltzeko beste teknika batzuk



7-Txostenak egitea

• Txostenen funtzioak eta hartzaileak

• Txostenen edukia

• Lantzeko prozedura





MetodologiaToggle Navigation

Ikaskuntzarako abiapuntua ikasle beraren indukziozko hausnarketa-prozesua izango da, ikasketa kooperatiboaren ikuspegitik landua. Horrela, taldean lan eginez, norberaren esperientzien hausnarketa, azalpena eta azterketa abiapuntu hartuta, diziplinaren edukietan sakontzen eta konpetentzien eskurapenean aurrera egiten saiatuko gara. Metodologia horrek, bestalde, ikasgelako dinamikan inplikatzeko konpromisoa hartzea dakar ikaslearentzat.

Talde kooperatiboak sortuko dira, eta horiei lan-enkargu bat emango zaie. Zereginak honela egituratuko dira:

- Gelako saioak, talde-lana, garapen kontzeptuala eta praktikak tartekatuz (aurrez aurrekoa). Eskolako saioetan, kooperatiba-taldeen lanerako eta berariazko bileretarako denbora emango da.

- Materialak biltzea, apunteak eta artikuluak irakurtzea, eztabaida eta lan sistematizatu pertsonala eta taldekoa (ez-presentziala).

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • • Azken Ebaluazioaren Sistema • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak: o Praktikak eta talde-lanak egitea (kasuak edo arazoak eta proiektuen diseinua) (%): 50 o Azterketa teorikoa eta/edo praktikoa (%): 50 (%): 100

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ikasleak deialdiari uko egiteko aukera izango du. Horretarako eskaria irakasgaiko irakasleari egin beharko dio idatzi bidez eta azterketetarako zehaztutako garai ofiziala hasi baino hilabete lehenago.



Ebaluazio mistoan parte ez hartzea erabakitzen duen ikasleak, bukaerako proba bakarra egingo du, irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan. Proba horrek lan ezberdinak izan ditzake, azterketa teorikoa edo/eta praktikoa eta irakasgaiko notaren %100 balioko du.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdira doan ikasleak garatu beharreko froga idatzia egin beharko du eta/edo froga praktikoa.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

The Program Evaluation Standards: How to Assess Evaluations of Educational Programs by The Joint Committee on S Educational Evaluation, James R. Sanders, The Joint Educational Evaluation

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

-Aguilar, M.J. Y Ander-Egg, E. (1992). Evaluación de servicios y programas sociales. Siglo XXI. Madrid.

-Alvira Martin, F. (1991). Metodología de la Evaluación de programas. Madrid: C.I.S. (Centro de Investigaciones sociológicas)

-Apodaca, P. (1999). Evaluación de los resultados y del impacto. Revista de Investigación Educativa, 17, 2, 363-377. ISSN: 0212-4068

-Castillo, S. y Cabrerizo, J. (2011). Evaluación de la intervención socioeducativa. Agentes, ámbitos y proyectos. Madrid: UNED-Pearson.

-Castillo, S., Cabrerizo, J. y Rubio, M.J. (2011). La práctica de la evaluación en la intervención socioeducativa. Materiales e instrumentos. Vademecum del educador social. Madrid: UNED-Pearson.

-De Miguel, M. (2000). La evaluación de programas sociales. Fundamentos y enfoques teóricos. Revista de Investigación Educativa, 18, 2, 289-317.

-De Miguel, M. y Apodaca, P. (2009). Aseguramiento versus Garantía de Calidad en el Sistema Universitario Español. Boletín de Psicología, 97, 35-54. ISSN: 0212-8179

-Escudero Escorza, T. (2003). Desde los test hasta la investigación evaluativa actual. Un siglo, el XX, de intenso desarrollo de la evaluación en educación. RELIEVE (Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa), 9, 1, 11-43. ISSN: 1134-4032

-Fernández Ballesteros, R. (1996). Evaluación de Programas. Una guía práctica en ámbitos sociales, educativos y de salud. Madrid: Síntesis.

-Fetterman, D.M. (2000). Empowerment evaluation: step by step. New York: Sage.

-García, G. y Ramírez, J.M. (2006). Manual práctico para elaborar Proyectos Sociales. Madrid: Siglo XXI.

-Gómez i Serra, Miquel (2004). Evaluación de los servicios sociales. Barcelona: Gedisa.

-Guba, E. G., & Lincoln, Y. S. (1981). Effective evaluation. San Francisco: Jossey Bass.

-Guba, E. G., & Lincoln, Y. S. (1989). Fourth generation evaluation. Newbury Park, California: Sage.

-Joint Committee on Standards for Educational Evaluation. (1999). Estándares para la evaluación de programas. Bilbao: Mensajero. 37.012 est-2

-Lukas,J.F. y Santiago, K. (2004). Evaluación educativa. Madrid: Alianza.

-Muñoz de Morales, M. Y Bisquerra, R. (2006). Evaluación de un programa de educación emocional para la prevención del estrés psicosocial en el contexto del aula. Rev. Ansiedad y Estrés, 1 (2-3), 401-412. ISSN: 1134-7937.

-Muñoz de Morales, M. Y Bisquerra, R. (2013). Diseño, aplicación y evaluación de un plan de educación emocional en Guipúzcoa: análisis cuantitativo. Revista EduPsykhé, vol. 12, 1, 3-21. ISSN: 1579-0207.

-Pichardo, M.A. (1997). Evaluación del impacto social. Buenos Aires: Lumen Humanitas.

-Rossi, P.H. y Freeman H.E.(1989). Evaluación. Un enfoque sistemático para programas sociales. México:Trillas. (1995, 5ª edición).

-Sandín Esteban, M. P. (2003). Investigación Cualitativa en Educación. Fundamentos y Tradiciones. Madrid: Mc Graw and Hill Interamericana de España.

-Shadhish, W.R., Cook, T.D. y Leviton, L.C. (1991). Foundations of program evaluation: theories of practice. Newbury Park, California: Sage.

-Stake, R.E.(1983). Program evaluation, particularly responsive evaluation. En G.F. Madaus, D.L. -Stufflebeam y M.S. Scriven (Eds.), Evaluation models: Viewpoints on Educational and Human Services Evaluation. Boston: Kluwer-Nijhoff.

-Stake, R.E. (1991). Retrospective on ‘The countenance of educational evaluation’. En M.W. McLaughling y D.C. Philliphs (Eds.). Evaluation and Education: At Quarter Century. Chicago: National Society for the Study of Education.

-Stufflebeam, D.L. y Shinkfield, A.J.(1987). Evaluación sistemática. Guía teórica y práctica. Buenos Aires: Paidos-M.E.C.

-Vedung, E. (1997). Evaluación de Políticas públicas y de programas. Instituto Nacional de Servicios Sociales: Madrid

-Yarbrough, D.B., Shulha, L.M., Hopson, R.K. & Caruthers, F. (2010). The Program Evaluation Standards. A Guide for Evaluators and Evaluations Users. London: Sage.

Gehiago sakontzeko bibliografia

-Alvira Martín,F. (1991). Metodología de la evaluación de programas. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas.
-Amezcua Viedma,C. & Jiménez Lara,A. (1996). Evaluación de programas sociales. Madrid: Díaz de Santos.
-Cabrera,F. (2000). Evaluación de la formación. Madrid: Síntesis.
-Colás,P. & Rebollo,M.A. (1993). Evaluación de programas. Una guía práctica. Sevilla: Kronos.
-Fernandez-Ballesteros, R. (ed.) (2001). Evaluación de programas. Una guía práctica en ámbitos sociales, educativos y de salud. Madrid: Editorial Síntesis.
-Martínez Mediano, C. (1996). Evaluación de programas educativos. Investigación evaluativa. Modelos de evaluación de programas. Madrid: UNED.
-Mateo,J. (2000). La evaluación educativa, su práctica y otras metáforas. Barcelona: ICE - Horsori.
Mesonero de Miguel (2005). Ikerketa-proiektuak lantzeko teknikak. Bilbo: UEU
-Nirenberg,O., Breawerman,J. & Ruiz,V. (2005). Evaluar para la transformación. Innovaciones en la evaluación de programas y proyectos sociales. Buenos Aires: Paidós.
-Padilla Carmona, M.T. (2002). Técnicas e instrumentos para el diagnóstico y la evaluación educativa. Madrid: CCS.
-Pérez Juste, R. (Coor.). (2000). Evaluación de programas educativos. Revista de Investigación Educativa, 18. (2). Monográfico.
-Pérez Juste, R. (2006). Evaluación de programas educativos. Madrid: La Muralla.
-Rebolloso, E.; Fernandez-Ramirez, B.; Canton, P. (2008). Evaluación de programas de intervención social. Madrid: Síntesis.
-Stufflebeam,D.L. & Shinkfield,A.J. (1989). Evaluación sistemática: guía teórica y práctica. Barcelona: Paidós.

Aldizkariak

- RELIEVE - Revista Electrónica de Investigación y Evaluaciòn Educativa - http://www.uv.es/RELIEVE/
- Revista SEE - Sociedad Española de Evaluación - http://www.sociedadevaluacion.org/web/index.php?q=taxonomy/term/58
- TANTAK - Euskal Herriko Unibertsitateko Hezkuntza Aldizkaria

Web helbideak

http://www.isei-ivei.net/eusk/ebal/ebaindex.htm
http://www.educacion.navarra.es/portal/Informazio+interesgarria/Ebaluazioa?languageId=6
http://www.ediagnostikoak.net/
http://www.resources4evaluators.info/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • APODACA URQUIJO, PEDRO MIGUEL
  • BENITO GOMEZ, MANUEL
  • DOSIL SANTAMARIA, MARIA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-28

08:30-11:00 (1)

29-31

08:30-10:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S10G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 2S10G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-28

11:30-13:00 (1)

29-31

11:00-13:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S10G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 2S10G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-17

08:30-11:00 (1)

18-28

08:30-11:00 (2)

29-31

08:30-10:30 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S12G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S12G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 1S12G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-17

11:30-13:00 (1)

18-26

11:30-13:00 (2)

27-31

11:00-13:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 0S02OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-17

09:00-10:30 (1)

18-27

09:00-10:30 (2)

28-31

12:00-14:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 0S02OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)