XSLaren edukia

Desgaitasuna duten Pertsonak Gizarteratu eta Komunitatean Txertatzea27618

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
27618

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai honetan desgaitasunaren trataera aztertuko da bai ikuspegi diakronikoan bai sinkronikoan. Bereziki desgaitasunaren inguruan ikasleek topikoak gaindituko dituzte esku-hartze inklusio-prozesuak diseinatu ahal izateko.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

- Gizarte Hezkuntzan izate eta egite profesionalari buruzko ezagutza elkarlanean sortu, ikerkuntzaren eta praktikaren aztertzearen bidez, etengabeko hobekuntzarako interesa sortuz.



- Gizarte Hezitzaileen desgaitasunaren inguruan zeregin profesionala eratzen den edozein lan (esku-hartzea, formakuntza, ikerkuntza eta berrikuntza), bai idatziz bai ahoz, modu arrazoitu batean komunikatu.



- Desgaitasunaren inguruan modu erreflexibo, metodiko eta sistematiko batean hezkuntza-errealitatea aztertu.



- Gizarte Hezitzaileen esparruan desgaitasunaren inguruan dauden oinarrizko testuak ulertu bai hizkuntza ofizialetan bai atzerriko hizkuntza batean.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.GAIA. Desgaitasunaren trataeran ibilbide historikoa: integrazioa, inklusioa.

2.GAIA. Desgaitasunaren topikoak.

3.GAIA. Desgaitasuna duten pertsonekin esku-hartze soziokomunitarioan testuinguruaren analisia. Desgaitasunaren inguruan Gizarte-Hezitzaileak.

4.GAIA. Desgaitasuna duten pertsonekin esku-hartzea. Ongizate-estatuan erronka sozioedukatibo berriak: Eskuhartzeko prozesuak eta ereduak.

5.GAIA. Desgaitasuna duten pertsonentzako arreta-zerbitzuak

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaiak astean zehar oinarrituriko egitura erregularra izango du, saio teorikoak eta saio praktikoak barne hartuz. Saio hauetan edukien ulermenean arituko gara eta horretarako oso garrantzitsua izango da ikasleen partaidetza, ikasketa prozesu hori esparru komunean eraiki nahi badugu behintzat.



- Saio presentzialak: Saio teorikoan eduki berrien aurkezpena egingo da, batzuetan hausnarketa ariketen bidez, beste batzuetan, jardueren bidez, saioan eratutako edukietan sakontzeko eta zalantzak argitzeko asmoz. Saio praktikoan egingo diren jarduerek saio teorikoetan azaldutako edukiekin lotura izango dute. Hainbat motatako jarduerak egingo dira, hala nola, kasu praktikoen azterketa, bideoen azterketa, eta abar. Batez ere, talde txikitan jardungo dute ikasleek, nahiz eta banaka eta talde handian egiteko jarduerak ere egongo diren.



- Tutoretzak: Tutoretzarako ordutegiaren barnean, taldeei kanpoan proposatutako lanaren jarraipena egiteko ordu finkoak jarriko ahal izango dira. Bestetik, irakasleak derrigorrezkoa dela ikusten badu, banakako tutoretzetara deitu ahal izango du.



- Ikasgelatik kanpo: Ikasleen beharrak banakakoak eta taldekakoak izan daitezke:

Banakako lana, honetaz zentratuko da:

•Oinarrizko artikuluak irakurtzea eta aztertzea.

•Klasean ikusitakoa sakontzea eta emandako bibliografia aztertzea.

•Bidalitako banakako lanak betetzea.

Talde lanean:

•Saio presentzialetan bukatu ez dena bukatzea.

•Beste alde batetik, irakasleak garapen-lan batzuk proposatutako ditu ikasturtean zehar eta horiek ikasleek kanpoan egingo dituzte.



Egoerak horrela eskatuko balu, klaseak Blackboard Collaborate bidez emango lirateke. Irakasgaiak bere garapenerako eta ikasleen konpetentzien lanketarako behar dituen irakurgaiak, bideoak, irakaslearen azalpenak eta abar eGelaren bitartez partekatuko dira.





Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Banakako lanak (%): 45
    • Portfolio (%): 55

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluaketa fasea, irakasgaiak irauten duen ikastaldi osoan ekintza ezberdinen bidez beteko da. Irakasleak ebaluaketa prozesuaren ardura izango du, hala ere, ikasleek autoebaluaketa ekintzak egin beharko dituzte bere ikas-prozesuari eta taldeari buruz.



a) Klaseetara etorriko diren ikasleak



- Taldeko portafolioa (%55): gelan proposatutako praktikak taldeko portafolio batetan bilduko dira. Sei pertsonek gehienez osatuko dute taldea. * Taldeko autoebaluazioa idatzi beharko da.



- Lan pertsonala (%45): ikasle bakoitzak bitakora-kuaderno bat idatziko du. Irakasgaiko gai bakoitzaren gaineko hausnarketa, sintesi eta lanketa (2 orri gai bakoitzeko). *Banakako autoebaluazioa idatzi beharko da.



*OHIKO DEIALDIA: ORIENTAZIOAK ETA UKO EGITEA

Graduko Titulazio Ebaluaziorako Arautegian azpimarratzen denez:

12.2. artikulua.- Deialdiari uko egitea

2.- Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40a edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.



b) Klaseetara etorriko ez diren ikasleak

Aukera desberdinak egon daitezke:

1)Garatzeko banakako azterketa (presentziala edo online): notaren %100a. *Banakako autoebaluazioa idatzi beharko da.

2) Lan pertsonala (%45) eta portafolioa egitea (%55) Egela bitartez entregatzeko. *Banakako autoebaluazioa idatzi beharko da.







Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

a) Etengabeko ebaluazioko ikasleak: aurkeztu beharko dira ohiko deialdian ezgaindituta dituzten ataletara.



b) Klaseetara etorriko ez diren ikasleak

Aukera desberdinak egon daitezke:

1)Garatzeko banakako azterketa (presentziala edo online): notaren %100a. *Banakako autoebaluazioa idatzi beharko da.

2) Aurkeztu beharko dira ohiko deialdian ezgaindituta dituzten ataletara.Lan pertsonala (%45) edota portafolioa egitea (%55) Egela bitartez entregatzeko. *Banakako autoebaluazioa idatzi beharko da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Egela plataforman erabiliko diren materialak aipatuko dira.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Schalock, R.L. y Verdugo, M.A. (2003). Calidad de vida. Manual para profesionales de la educación, salud y servicios sociales. Madrid: Alianza.



Verdugo, M.A. (Dir.) (2006). Cómo mejorar la calidad de vida de las personas con discapacidad. Instrumentos y estrategias de evaluación. Salamanca: Amarú.



Verdugo, M.A. y Schalock, R.L. (2013). Discapacidad e inclusión. Manual para la docencia. Salamanca: Amarú.



Verdugo, M A., Schalock, R L., Gómez, L. (2021): El Modelo de calidad de vida y apoyos: la unión tras veinticinco años de caminos paralelos. Siglo Cero, 52, (3), pp.9-28.





Gehiago sakontzeko bibliografia

Alegre de la Rosa, O.M (2000). Diversidad Humana y Educación. Málaga: Aljibe.

Darretxe, L. eta beste batzuk (2010). Hezkuntza inklusiorako gida. Bilbo: FEVAS. http://www.fevas.org/eu/fevas/dokumentuak/fevas-en-dokumentuak-/hezkuntza

Setien, M.L. (Coord.) (2000). Ocio, calidad de vida y discapacidad. Instituto de Estudios de Ocio. Bilbao: Universidad de Deusto.

Schalock, R.L. y Verdugo, M.A. (2003). Calidad de vida. Manual para profesionales de la educación, salud y servicios sociales. Madrid: Alianza.

Verdugo, M.A. (Dir.). (1995). Personas con discapacidad. Madrid: Siglo XXI.

Verdugo, M.A. (Dir.) (2006). Cómo mejorar la calidad de vida de las personas con discapacidad. Instrumentos y estrategias de evaluación. Salamanca: Amarú.

Verdugo, M.A. y Schalock, R.L. (2013). Discapacidad e inclusión. Manual para la docencia. Salamanca: Amarú.

Verdugo, M A., Schalock, R L., Gómez, L. (2021): El Modelo de calidad de vida y apoyos: la unión tras veinticinco años de caminos paralelos. Siglo Cero, 52, (3), pp.9-28.

VVAA (2007). Justice, rights and inclusion for people with intellectual disability. Inclusion Europe, en http://digitalcommons.ilr.cornell.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1279&context=gladnetcollect

Aldizkariak

American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities. http://aaiddjournals.org/loi/ajmr.1

Boletín CEAPAT. http://www.ceapat.es/ceapat_01/index.htm

Boletín CEDD (Real Patronato de Documentación sobre Discapacidad). http://www.cedd.net/eu/boletin-cedd.php

INTEGRA (Boletín de Noticias del Instituto Universitario de Integración en la Comunidad). http://campus.usal.es/~inico/newsletter/newsletter.html

MINUSVAL. http://sid.usal.es/minusval.aspx?ID=172

PLANETA FÁCIL https://www.plenainclusion.org/informate/publicaciones/planeta-facil

REDIS. Revista Española de Discapacidad. http://www.cedd.net/redis/index.php/redis

SIGLO CERO. https://www.plenainclusion.org/informate/publicaciones/siglo-cero

VOCES. https://www.plenainclusion.org/informate/publicaciones/voces

Web helbideak

AAIDD (American Association on Intellectual and Developmental Disabilities). https://aaidd.org/

ASPACE (Parálisis Cerebral). http://www.aspace.org/

CEAPAT (Centro de Referencia Estatal de Autonomía Personal y Ayudas Técnicas). http://www.ceapat.es/ceapat_01/index.htm

CERMI (Comité Español de representantes de personas con discapacidad). http://www.cermi.es/es-ES/Paginas/Portada.aspx

CNSE (Confederación Estatal de Personas Sordas). http://www.cnse.es/

DISCAPNET. http://www.discapnet.es/

EUSKO JAURLARITZA. http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-2591/eu/

FEVAS PLENA INCLUSIÓN EUSKADI. http://www.fevas.org/eu/hasiera

FIAPAS (Confederación Española de familias de personas sordas). http://www.fiapas.es/FIAPAS/index.html

FVID. (Foro de Vida Independiente y Divertad). http://forovidaindependiente.org/

IASSIDD (International Association for the Scientific Study of Intellectual and Developmental Disabilities). https://www.iassidd.org/

INCLUSION EUROPE. http://inclusion-europe.org/

INICO (Instituto Universitario de Integración en la Comunidad). http://inico.usal.es/

PLENA INCLUSIÓN. http://www.plenainclusion.org/

SID (Servicio de Información sobre Discapacidad). http://sid.usal.es/default.aspx

SIIS. http://www.siis.net/es/

WEB DE EDUCACION DE LA ONCE. http://educacion.once.es/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AROSTEGUI BARANDICA, IGONE
  • DARRETXE URRUTXI, LEIRE
  • ROMERO ANDONEGUI, AINARA

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-9

09:00-11:00 (1)

12:00-13:30 (2)

10-10

09:00-12:00 (3)

12:00-13:30 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S10G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 2S10G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 2S10G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)
  • 2S10G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (4)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-8

11:30-14:00 (1)

9-9

14:00-16:30 (2)

10-10

12:30-14:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 0S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 0S02G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-9

11:30-14:00 (1)

10-10

12:30-14:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S10G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 2S10G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)