XSLaren edukia

Hezkuntza, Hizkuntza, Kultura eta Aniztasuna26263

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26263

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ezinbestekoa da etorkizuneko pedagogoek eta gizarte-hezitzaileek ezagutu eta hausnar egin dezaten era kritikoan hizkuntza eta kulturaren arteko harremanez. Lotura honen azterketak gizarteetako kultur eta hizkuntza-aniztasunaren errealitate historiko eta iraunkorrak ezagutzera garamatza. Lotura honetan sakontzea oso garrantzitsua da aintzat hartuko badugu kultura askoren elkartzeak globalizazioaren bidezko gizarte nahasketak eragin dituela. Hortaz, garrantzitsua da hezitzailea jabetzea kultur aniztasunak komunikazio estiloetan eta egoeretan duen eraginaz. Horretarako, kulturarteko ezagutza lantzea ezinbestekoa izango zaio. Horri esker, munduaren bestelako ikuspegiak ezagutu, onartu eta baliatuko ditu bere bitartekaritza lanetarako eta, noski, aniztasunaren inguruan norberak dituen balorazioaz jabetzen lagundu beharko dio ikasgaiak.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

- Kultur eta gizarte erreralitate jakina analizatzen jakin.

- Inguratzen gaituen errrealitatearen ezagutza sakonagoa eskuratu.

- Gizarte eta kultur errealitatearen eraikuntzan norbanakoaren inplikazioa atzematen jakin.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Hizkuntza eta komunikazioa. Hizkuntzaren jabekuntza eta garapena: eredu psikolinguistikoak. Hizkuntzen jabekuntzarako osagai afektiboak. Gizarteko interakzioa hizkuntzaren garapenean.

2. Hizkuntza, kultura eta gizartea. Hizkuntza gizarte jarduera gisa. Hizkuntzak gizarte-kohesio gisa: dimentsio soziokulturala, soziolinguistikoa eta sozioedukatiboa. Hizkuntza eta pertzepzioa.

3. Hizkuntzaren soziologia. Hizkuntza komunikazio bide gisa. Hizkuntz aniztasunaren eragile nagusiak. Hizkuntz aniztasuna: aldaerak eta erregistroak. Berdintasuna hizkuntzaren aurrean eta desberdintasuna erabileran. Hizkuntza politikak eta hezkuntza profesionalen zeregina hizkuntza politika horien eragile gisa. Interakzio-ereduak: lehiakortasuna, kooperazioa.

4. Hezkuntza ingurune kulturanitzetan eta eleanitzetan. Gizarte esku-hartzea eta eleaniztasuna: komunikazioa, elkarbizitza eta integrazioa. Kulturarteko hezkuntza. Ikaskuntza eleanitzetako hizkuntzen trataera. Eredu elebidun eta eleanitzen programen azterketak eta arrakasta maila. Kulturaniztasuna eta identitateak. Kodeak eta komunikazioa aniztasunean.

5. Diskurtsoen azterketa kritikoak. Diskurtsoak inguruneetako praktika jarduera erabakigarri gisa. Hizkuntza erabileren eraginak gizartean. Diskurtsoen garrantzia ideologien, baloreen eta jakindurien onartze eta transmisioan. Diskurtsoen ordena soziala. Hizkuntza erabileraren kontzientzia kritikoaren garapena.

MetodologiaToggle Navigation

- Edukiak eta materialeak aurkeztuko dira ulertu, analizatu eta baloratzeko.

- Talde txikietan hainbat ariketa teoriko-praktiko egingo da.

- Aurkezpen teorikoak egingo ditu irakasleak eta, baita, ikasleek ere.

- Praktikak teoria hobeto ulertzera eta, aldi berean, gogoeta sustatzera zuzenduko dira.

- Tutoretzen helburua egon daitezkeen zalantzak argitzea eta eginbeharreko lanetarako orientabidea ematea izango da. Euren helburua ez da ikasgelan emandakoa errepikatzea.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 35
    • Test motatako proba (%): 50
    • Moduloko Diziplinarteko Lana (%): 15

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgai hau ematen den zentru ezberdinetako errealitateak kontutan harturik (irakas erdu ezberdinak, taldeko ikasle kopuru ezberdina, zentru bakoitzeko modulo lana, eta abar), ebaluazio mota ezberdina izango da zentro batzuetan eta besteetan. Filosofia eta Hezkuntza Zientziak ondorengo irizpideak erabiliko ditu:

• Moduluaren lana (DILAN). %15. Lan hau 5 ikaslez osatutako talde lana da, eta eskatutako baldintzak bete beharko ditu (ikus Gida), eta ezinbestekoa da egina izatea, azterketa egin ahal izateko. Ikasgaiaren %15eko nota da (1'5 puntuen batan baloratua izango da).



• Azterketa: nota osoaren %85a da (8'5 punturen baitan izango da baloratua). Bi zati ditu:

a) Froga objetibo bat izango da, 40 galderez osatua eta 26 galdera ondo erantzun beharko dira aprobatu ahal izateko. Gehienez 8 punturen baitan baloratuko da. Ez badira gutxienez 26 galdera ongi erantzuten ez da bigarren zatia zuzenduko eta ez-gainditua izango da.

b)Bigarren froga idatzia 2 galdera irekiz osatua izango da eta 2 punturen baitan puntuatuko da.



Irakasgaia gainditzeko beharrezkoa izango da ebaluazioaren atal guztiak gaindituta izatea

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ez-ohiko deialdiko erizpideak ondorengoak dira:

• Moduluaren lana (DILAN). %15

• Landutako edukia jasotzen duen test moduko azterketa: %50

* Gelan zein gelaz kanpo landutako jarduera praktikoen inguruko azterketa idatzia, garapen eta gogoetazkoa: % 35.



Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiko 12. artikuluan ezarritakoaz jarraituz: deialdiari uko egin nahi bazaio, irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dio eskaria ikasleak irakasleari.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Artikulu-bildumaren txostena.
Abdelilah-Bauer, B. (2007). El desafío del bilingüismo. Morata.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Crystal, D. (2007): Hizkuntzaren iraultza. Donostia: Erein.

Essombra, M.A. (2008): La gestión de la diversidad cultural en la escuela. Barcelona: GRAÓ.

Martïn Rojo, L:; Whittacker, R. (1998): Poder-Decir. O el poder de los discursos. Madrid: Arrecife/UAM

Moreno Fernández, F. (2005): Principios de sociolingüística. Barcelona: Ariel.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Abdelilah-Bauer, B. (2007): El desafío del bilingüismo. Madrid: Morata
Cummins, J. (2002) Lenguaje poder y pedagogía. Madrid: Morata
Etxeberria Sagastume, F. (2003): Hizkuntzaren psikopedagogia. Usurbil: Elhuyar
Serra, . et al. (2013). La adquisición del lenguaje. Barcelona: Ariel.
Uranga, B. et al (2008). Hizkuntzak eta immigrazioa. Bilbo: Unesco Etxea
Van dijk, T. (2001) El discurso como interacción social. Barcelona. Gedisa
Yule, G. (2007). El lenguaje. Madrid: Akal

Aldizkariak

BAT Aldizkaria
BORDON, Madrid: Sociedad española de Pedagogía, 1949-
INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM
JAKIN [Yakin, 1956-1960], Arantzazu: [s.n.], 1961-
LANGUAGE AND EDUCATION: An International Journal, Clevedon, Avon: Multilingual Matters, 1987-

Web helbideak

www.euskara.euskadi.net/r59-734/eu/
www.linguamon.cat/
www.linguapax.org
www.unesco.org/culture/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AZPILLAGA LARREA, VERONICA
  • BERASTEGUI MARTINEZ, YON
  • VAN DER WORP , KARIN

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

4-15

09:00-11:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.6-2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • 0.6-2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
  • 0.6-2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

11:00-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.6-2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

4-15

09:00-11:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
  • 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

11:00-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

4-15

09:00-11:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
  • 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

11:00-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)