XSLaren edukia

Garapenaren Psikologia26288

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26288

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Garapenaren psikologiak bizi-zikloan zehar gertatzen diren aldaketa-prozesuak (garapen fisikoa, kognitiboa eta soziala) aztertzeaz, deskribatzeaz eta azaltzeaz arduratzen da, pertsona egungo gizarte- eta hezkuntza-jardunbideen testuinguruan egoki kokatzeko.



Irakasgaia Pedagogia eta Gizarte Hezkuntza Graduko oinarrizko prestakuntzaren lehen mailan kokatzen da, zehazki "Hezkuntzaren Testuinguruak" izeneko 1. moduluan. Irakasgai honen bidez, ikasleek hainbat testuinguru eta adin-taldetan gizarte- eta hezkuntza-arloko esku-hartzearen oinarri psikologikoak ezagutu eta ulertzen dituzte, pertsonek beren bizi-zikloan eskuratzen dituzten gaitasunak eta trebetasunak nola garatzen diren ikasten dute, eta adinaren eta hezkuntza-testuinguruen araberako desberdintasunak aztertzen dituzte.



Era honetan, etorkizuneko pedagogoek eta gizarte-hezitzaileek hobeto ulertu ahal izango dute giza garapena eta portaera beren lana egiten duten lan-eremuetan, eta, ondorioz, gizarte- eta hezkuntza-arloko esku-hartzea orientatu ahal izango dute, pertsonen beharrak kontuan hartuta. Horrela, garapenaren kontzeptualizazioa eta hezkuntza-prozesuekin duen lotura ulertzeko gai izango dira, eta garapenaren ezaugarriak ezagutuko dituzte hainbat eremutan (fisikoa, kognitiboa eta soziala) eta etapatan (jaio aurreko garapena, haurtzaroa, nerabezaroa, helduaroa eta zahartzaroa).



Irakasgaiak tresna kontzeptualak eta metodologikoak eskainiko ditu garapeneko eta hezkuntzako testuinguruen konplexutasuna interpretatzeko, eta horrek, era berean, aukera emango du etorkizunean pertsonen bizi-ziklo osoko garapena optimizatuko duten hezkuntza-jardunbideak oinarritzeko.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

1. Sozio-hezitzailea den esku-hartzearen oinarri psikologikoak ezagutzea eta ulertzea, testuinguru ezberdin eta garapenaren ikuspegi teoriko ezberdinak kontuan hartuz.



2. Giza garapenaren oinarrizko osagaiak eta bizi zikloaren etapa guztiak osatzen duten elementuak identifikatzea eta deskribatzea testuinguru eta une ezberdinetan, horiek modu hezitzailean interpretatu, zailtasunak identifikatzeko.



3. Garapenaren psikologian erabiltzen diren ikerketa diseinuak ezagutzea eta haien prozedura metodologiko batzuk aplikatzen jakitea garapen eta hezkuntzako egoera zehatzen hasierako ebaluazioa edo diagnostikoa egiteko.



4. Pertsonen garapena ahalbidetzen duten esku-hartze sozio-hezitzaileak planifikatzeko irizpideak banaka eta taldeka sortzea, erritmo heterogeneo eta maila ezberdinak kontuan hartuz.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Garapenaren psikologiari sarrera.



2. Jaio aurreko garapena eta lehen haurtzaroa. Garapen fisiko, kognitibo eta soziala.



3. Bigarren haurtzaroa eta eskolako urteak. Garapen fisiko, kognitibo eta soziala.



4. Nerabezaroa. Garapen fisiko, kognitibo eta soziala.



5. Heldutasuna eta zahartzaroa. Garapen fisiko, kognitibo eta soziala.

MetodologiaToggle Navigation

Gelako saioek irakasgaiaren funtsezko edukiak ulertzea, barneratzea eta ahal den neurrian testuinguru ezberdinetara orokortzea edo aplikatzea bilatuko dute. Irakaslearen azalpenak ikaslearen norbanako eta taldeko lanarekin konbinatuko dira. Horretarako, nahitaezkoa izango da ikasleek haien irakaskuntza-ikaskuntza prozesuan inplikatzea, jarrera positiboa eta esfortzua erakustea, modu aktiboan parte hartzea, era autonomoan eta lankidetzan jardutea, ikuspegi eta ikuspuntu ezberdinak ulertzea eta errespetatzea, zein hausnarketa kritikoa eta arrazoitua egitea informazio iturri egoki eta ezberdinak erabilita.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Ohiko edo ezohiko deialdiaren ebaluazio-sistema (%): 100

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio-sistema UPV/EHUko Campus, Fakultate eta Gradu Titulazio bakoitzera egokitzen da. Ikasleek moduluko gida (1. Modulua: Hezkuntzaren Testuinguruak) eta eGela-n eskuragarri dagoen irakasgaiko gida kontsultatu beharko dituzte irakasgaiko ebaluazio-sistemaren zehaztapenak ezagutzeko, eta beren taldean irakasgaia ematen duen irakasleekin izan ditzaketen zalantzak argitu ere bai. Irakasgaiko ebaluazio-sistema bi modalitate ditu: ETENGABEKO eta AZKEN ebaluazioa.





ETENGABEKO EBALUAZIOA EDO EBALUAZIO JARRAIA



Ebaluazio formatiboa hiru ataletan egituratzen da: a) irakasgaiko jarduerak %35a; b) proba indibiduala %50a; eta, d) Moduluaren Diziplinarteko Lana (DILAN) %15a. Irakasgaia gainditzeko, nahitaezkoa izango da atal bakoitza gainditzea. Gainditutako atalak ezohiko deialdira arte gordeko dira, baina inoiz ez hurrengo ikasturterako.





AZKEN EBALUAZIOA ETA ETENGABEKO EBALUAZIOARI UKO EGIN



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat (https://www.ehu.eus/documents/4998110/0/RenunciaEvaluacionContinua.pdf/f95496f9-a2ae-c3bd-13c3-f589d89b9fca) aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita ikastegiko eskola egutegiarekin bat etorrita.



Modalitate honetan, ikasleek irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituztela egiaztatzeko, bi egoera eman daitezke: a) proba teoriko-praktikoa (%85a) eta lan modularra (%15a) egin behar izatea; edo, b) proba teoriko-praktikoa (%100a) egin behar izatea lan modularra egin gabe (moduluko gida kontsultatu salbuespenak ezagutzeko). Irakasgaia gainditzeko, beharrezkoa izango da biak gainditzea, bai lan modularra (egin behar izanez gero) bai proba teoriko-praktikoa. Gainditutako atalak ezohiko deialdira arte gordeko dira, baina inoiz ez hurrengo ikasturterako.





OHIKO DEIALDIARI UKO EGIN



Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren arabera (https://www.ehu.eus/eu/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia):

1.- Deialdiari uko egiten dioten ikasleek “ez aurkeztua” kalifikazioa jasoko dute.

2.- Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa denez, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa “ez aurkeztua” izateko.

3.- Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.





OHARRA: COVID-19tik eratorritako egoerak hala eskatuko balu, irakasgaia ez presentzialki egingo da eGela eta bideo-dei bidez, ohiko eta ezohiko deialdiaren ebaluazio-sistema barne.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EZOHIKO DEIALDIA



Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren arabera (https://www.ehu.eus/eu/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia):

1.- Irakasgaia ohiko deialdian gainditzen ez duten ikasleek, hautatutako ebaluazio sistema gorabehera, eskubidea izango dute ezohiko deialdiko azken ebaluazioko proba osatzen duten azterketa eta jardueretara aurkezteko.

2.- Ezohiko deialdietan irakasgaiak ebaluatzeko sistema bakarra azken ebaluazioa izango da.

3.- Ezohiko deialdiko azken ebaluazioko probak definituta dauden ikaskuntzaren emaitzak ebaluatzeko eta neurtzeko behar beste azterketa eta ebaluazio jarduera izango ditu, emaitzok ohiko deialdiaren pareko baldintzetan ebaluatu ahal izateko. Ikasleek ikasturtean zehar eskuratutako emaitza positiboak gorde ahal izango dira. Aldiz, ikasturtean zehar egindako etengabeko ebaluazioaren emaitzak negatiboak badira, emaitzok ezin izango dira ezohiko deialdirako mantendu eta deialdi horretan ikasleek kalifikazioaren %100 eskuratu ahal izango dute.





EZOHIKO DEIALDIARI UKO EGIN



Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren arabera (https://www.ehu.eus/eu/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia):

1.- Deialdiari uko egiten dioten ikasleek “ez aurkeztua” kalifikazioa jasoko dute.

2.- Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa denez, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa “ez aurkeztua” izateko.

3.- Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.





OHARRA: COVID-19tik eratorritako egoerak hala eskatuko balu, irakasgaia ez presentzialki egingo da eGela eta bideo-dei bidez, ohiko eta ezohiko deialdiaren ebaluazio-sistema barne.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleak proposatutako hezkuntza-materialak (irakurgaiak, apunteak, jarduerak…).

Ikasleek maiz kontsultatu beharko dituzten baliabide elektronikoak (eGela plataforma birtuala, UPV/EHUko posta elektronikoa…) eguneratuta mantentzeko.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Barajas, C., De la Morena, M. L., Fuentes, M. J., y González, A. (1997).Perspectivas sobre el desarrollo psicológico: teoría y práctica. Madrid: Pirámide.



Delgado, B. (2008). Psicología del Desarrollo. Desde la infancia a la vejez. Vol.1 y 2. Madrid: McGraw-Hill.



Lefrancois, G. R. (2001). El ciclo de la vida. Madrid: Thomson.



Martín, y Navarro, J. (2009). Psicología del desarrollo para docentes. Madrid: Pirámide.



Palacios, J., Marchesi, A., y Coll, C. (1999). Desarrollo psicológico y educación. Psicología evolutiva. Madrid: Alianza.



Papalia, D., Feldman, R. D., y Martorell, G. (2012). Desarrollo humano. México: McGraw Hill.



Shaffer, D. R. (2000). Psicología del desarrollo: infancia y adolescencia. Madrid: Thomson.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Berger, K. S. (2001). Psicología del desarrollo: Adultez y Vejez. Madrid: Médica Panamericana.

Clemente, A. (1996). Psicología del desarrollo adulto. Madrid: Narcea.

Córdoba, A. I., Descals, A., y Gil, M. D. (2009). Psicología del desarrollo en la edad escolar. Madrid: Pirámide.

López, F. (2010). Necesidades en la infancia y en la adolescencia. Respuesta familiar, escolar y social. Madrid: Pirámide

López, F., Etxeberria, I., Fuentes, M. J., y Ortiz, M. J. (1999). Desarrollo afectivo y social. Madrid: Pirámide.

Martín, C. (1999). Psicología del desarrollo y de la educación en edad escolar. Valladolid: Ámbito.

Muñoz, V., López, I., Jiménez, I., Ríos, M., Morgado, B., Román, M., Ridao, P., Candau, X., y

Vallejo, R. (2011). Manual de psicología del desarrollo aplicada a la educación. Madrid: Pirámide.

Rodrigo, M. J., y Palacios, J. (2004). Familia y desarrollo humano. Madrid: Alianza Editorial.

Rogoff, B. (1993). Aprendices del pensamiento. El desarrollo cognitivo en el contexto social. Barcelona: Paidós.

Shaffer, D. R. (2002). Desarrollo social y de la personalidad. Madrid: Thomson.

Aldizkariak

•Anuario de Psicología
http://www.raco.cat/index.php/AnuarioPsicologia

•Educación Social: Revista de intervención socio educativa
http://www.peretarres.org/revistaeducacionsocial/index.html

•European Journal of Education and Psychology
http://www.ejep.es/

•Infancia
http://www.revistainfancia.org/

•Infancia y Aprendizaje
https://www.tandfonline.com/toc/riya20/current

•Papeles del Psicólogo
http://www.papelesdelpsicologo.es/

•Psiquiatría y psicología del niño y del adolescente
http://www.paidopsiquiatria.com/

•Revista de Educación Social
http://psicologica.idoneos.com

•Revista de Psicodidáctica
http://www.vc.ehu.es/deppe/revista.html

•Revista INFAD
http://infad.eu/RevistaINFAD/

Web helbideak

•Educar: Comunidades vírtuales de aprendizaje colectivo
http://www.educar.org/

•El portal de la Educación Social
http://www.eduso.net/

•FIA
http://www.fia.es

•INFAD
http://www.infad.eu

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ETXANIZ ARANZETA, ALAITZ
  • REVUELTA REVUELTA, LORENA
  • RIOJA ZUBELDIA, LEYRE

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

4-15

09:00-11:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.6-2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • 0.6-2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
  • 0.6-2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

11:00-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.6-2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

4-15

09:00-11:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
  • 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

11:00-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

4-15

09:00-11:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
  • 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

11:00-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)